Paddan

27910 inlägg · 71031 besäkare

Historik

· 409 ·
MoDo Hockey > The one with the spleen-less man
Denver Post publicerade igår en liten artikel om han den där golfspelaren som det kanske kunde vara trevligt att läsa.

MoDo Hockey > Sv: Banner
knaskamilla: Intressant att se att man äntligen tydligen hittat ett lokalt förankrat företag som så uppenbart bryr sig om ett sånt härligt lag som MoDo.
Att man serverar hockeypuckar på det där stället är väl mer ett sammanträffande, antar jag.

MoDo Hockey > Sv: Nu spekulerar vi!
AudibleGiraffe: Tja, han har ju en fin statistik från den gångna säsongen.

10 mål och 24 assists på 79 matcher i grundserien, +7 och 28 utvisningsminuter. 2 PP-mål och ett Game winning.

Fast jag hade helst sett Marek Svatos i MoDo, men nu är han ju forward och inte back.

MoDo Hockey > Sv: Nu spekulerar vi!
Martin S: Adam Foote till MoDo...ja tack, skulle inte sitta helt fel. Men då torde väl iofs titeln som årets mest utvisade spelare vara korad.
Men det vore väl för mycket att hoppas på att Foote skulle vara aktuell.

MoDo Hockey > Sv: Alex Steen
håckla: Hmm, så du menar att Hockeysverige (eller är det bara AB)faktiskt orkar engagera sig i vad som händer i MoDo.
Intressant, det hade jag aldrig kunnat tro.

MoDo Hockey > Sv: Alex Steen
Martin S:
"Kalle Bodén jobbet som många inte ens kan drömma om – mest för att man inte känner till att det finns – han har världens bästa arbetsgivare.
Han jobbar åt Don Baizley."

www.allehanda.se/sport/1428.html

MoDo Hockey > Sv: Alex Steen
knaskamilla: Äh, det är ändå inte mitt tangentbord, så det struntar jag i.
Hmm, få se, nyligen hade de en artikel om MIF, idag en artikel om MoDo...betyder det då att det blir något avslöjande om Mora imorgon?

MoDo Hockey > Sv: Alex Steen
Poffa: Äh, du ska se att det till slut blir spel i Toronto Toros i WHA för Alexander Steen. Då bör väl alla parter vara nöjda, antar jag.

MoDo Hockey > Sv: Alex Steen
Poffa: Äh, det är väl lika bra att han stämmer allihop. För hur det än blir så har de nog gjort fel på ett eller annat sätt.
Herr Ahdrian har hamnat vid ett dukat bord, fram med stämgaffeln bara!

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 04-05 ur min synvinkel
Chief: Tja, hade jag vetat i förväg att det var senapen som åstadkom denna effekt så hade jag givetvis placerat honom vid någon lämplig korvkiosk och "råkat" halka till när jag stod vid senapsautomaten.

Men, jag tror iofs att sånt där bara gäller mot såna där oerhört trevliga lag som heter MoDo, så tyvärr... ;)

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 04-05 ur min synvinkel
Portello: Sånt skulle jag aaaaldrig göra ;)
Fast vid den där tidpunkten hade jag ännu inte börjat min praktik i den klassen.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 04-05 ur min synvinkel
Chief: Nja, jag tror att själva Portelloeffekten bara uppnås om han själv får betala håkkiupplevelsen. Fast, det är klart, helst ska det göras i Övik och så ska han smeta senap på sig själv. DÅ, funkar Portelloeffekten ;)

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 04-05 ur min synvinkel
Chief: Fast sen beror det ju på om Portello tänkt närvara eller inte, har för mig att han har en dålig inverkan på LHF:s resultat på hemmaplan, eller hur det nu var.
Det kanske blir så illa att lagen spelar urtråkig ishockey och matchen slutar 0-0, matchen blir så tråkig att inget av lagen ens vill ha en poäng för besväret.

Timrå IK > Sv: timander tackar nej till modo
Skarin: Äh, det är klart han varit aktuell. Han och St Louis har ju varit "så gott som klara" ;)

Timrå IK > Sv: timander tackar nej till modo
Nu tog jag bara första bästa tråd jag hittade.

Om detta transfermeddelande på eurohockey.net stämmer så vill inte Zätas kompis spela i TIK under den eventuella lockouten:

Posted 15/6/2004: Pavel Datsyuk (F)
From Detroit Red Wings (NHL) to Dynamo Moskva
Added By: Dan Sgambelluri, Status: Confirmed
In case of NHL Lockout only

Timrå IK > Sv: Tallarna på väg hem?
Åke the myth: På så sätt, därför han tyckte att färgerna kändes hemtama.

Timrå IK > Sv: Tallarna på väg hem?
Åke the myth: Ett oerhört intressant förslag vad gäller färger och emblem, blev speciellt förtjust i den där strutsen. Visste väl att ni tikare så småningom skulle ta ert förnuft tillfånga och skaffa lite vettiga klubbfärger.

Tycker mig redan höra hur matsby letar efter plånboken i ivern att köpa nya souvenirer i dessa läckra färger ;)

MoDo Hockey > Sv: Sluta sprida falska rykten, Paddan
Frisco: Intressant, vet inte om det säger mer om vad Hedin tyckte om Haakanas kvaliteter eller om han helt enkelt försökte använda sig av någon form av standardsvar.

MoDo Hockey > Sv: Sluta sprida falska rykten, Paddan
knaskamilla: Äh, jag tyckte bara att det skulle kännas generande för Snygg-Janne om jag kom iklädd en tröja som tidigare tillhört en sån klassback som Wilde.

MoDo Hockey > Sv: Rapport från årsmötet
65Selander: Usch, en naken Porslin!

MoDo Hockey > Sv: Rapport från årsmötet
65Selander: Nepp, för om 28 sekunder så blir det något knepigt och väldigt irreparabelt fel på DVD:n. Visar sig att inte heller DVD-spelare klarar av hur mycket Porslin som helst.

MoDo Hockey > Sv: Rapport från årsmötet
Poffa: Tyckte man kunde se ett leende på vissa läppar när Kent meddelade att Jansson inte kunde träna just nu för att han hade problem med knäna.

Timrå IK > Sv: Årets Drake
Bert Callaway: Tja, eftersom det var alldeles för obekvämt att ligga på pallen så får jag väl lov att använda mig av sofflocket.

Själv såg jag de som stod och slog iväg skeva bollar på den nyöppnade driving rangen i Bjästabacken i lördags. Såg så jobbigt ut att jag var tvungen att sätta mig och ta en fika.

Timrå IK > Sv: Årets Drake
Bert Callaway: Klart jag har tryckt på knappen, försöker att trycka på så många knappar jag kan.
Men den där Saloomröstningen har jag ännu inte tagit ställning i, då jag lider av svår beslutsångest. Men jag räknar med att komma till ett beslut ungefär någonstans runt omgång 49.

Timrå IK > Sv: Årets Drake
knaskamilla: Jag har försökt att rösta, men det verkar som att jag inte är så röststark som jag trodde. Eller så hann jag redan bli nedröstad innan jag röstat, märkligt fenomen i sådana fall.

Timrå IK > Sv: Årets Drake
Bert Callaway: Måste säga att den nuvarande omröstningen i er gästbok är väldigt spännande.
Kan man rösta om vad det är tänkt att man ska rösta i den där omröstningen?
Eftersom jag pga klantighet inte röstade i söndags så tycker jag att jag borde ha en röst tillgodo.

MoDo Hockey > Sv: Rapport från årsmötet
JK: Men Kent verkade betydligt mer nöjd med forwardsbesättningen än backbesättningen. Tyckte det fanns stora brister på backsidan och att man där skulle behöva två storförstärkningar.

MoDo Hockey > Sv: Rapport från årsmötet
JK: De svävade väldigt mycket på den där frågan, kunde lika gärna handla om fyra forwardsplatser och så flyttar man ner exempelvis Snygg-Janne på backen.

Övrigt om träningen, man har tester en gång i månaden, tränar gemensamt i två veckor och sedan får spelarna individuella träningsprogram som de följer i två veckor.
De spelare som inte uppnått vissa krav vad gäller testvärden kommer att få fortsätta löpträna mm när övriga laget går på is.

MoDo Hockey > Sv: Rapport från årsmötet
knaskamilla: Kent sade väl att de i fredags hade pratat med proffsen och förklarat läget för dessa, att man i princip bara kommer att satsa på spelare som vill skriva kontrakt över minst ett år. Skulle det sedan finnas plats över i laget kunde man tänka sig att ta in någon lockoutad spelare OM det nu fanns någon plats ledig.

Var det nio backar och 14 forwards som truppen skulle utgöra A-lagstruppen?

MoDo Hockey > Sv: Rapport från årsmötet
Mats Edström: Äh, inte boosta egot alldeles för mycket nu på Knas. Hon är nog tillräckligt lycklig över att ha suttit inom armlängds avstånd från Snygg-Janne...

MoDo Hockey > Sv: Rapport från årsmötet
Frisco: Hahaha, nej, 22 stora evenemang FÖRUTOM hockeyn.

MoDo Hockey > Sv: Rapport från årsmötet
knaskamilla: Jaha, var det så han sade.
Jamen, jag skulle kunna klara mig med en dålig VIP-loge bara man har en bra plats!

Det där med missräkningen hade väl också att göra med att man inte räknat med att de skulle ha så många arrangemang förutom hockeyn i LLA. Tyckte Nicke sa att de hade 22 stora evenemang i LLA förra året.

MoDo Hockey > Sv: Rapport från årsmötet
knaskamilla:
Äh, inte orkade jag läsa igenom allt det du hade skrivit, så nu har de tyvärr fått läsa det två gånger.

Det var, om jag minns rätt, 5300 "vanliga" åskådare plus drygt 400 i restaurangen och vip-logerna.
Vet inte om du tog upp det här också, men enligt Kent så var VIP-logerna redan fulltecknade.

MoDo Hockey > Sv: Rapport från årsmötet
En ombyggnad av Kempehallen till något liknande SA eller Coop beräknades till drygt 145 MKR pga att man var tvungen att riva stora delar av hallen för att kunna bygga nytt. Till detta kommer då också kostnader i storleksordningen 30 MKR för infrastrukturen.

Den nya arenan beräknas kosta 185 MKR att bygga.

MoDo Hockey > Sv: Rapport från årsmötet
knaskamilla: Just ja, sen så blir det två sportbarer och två caféer på vardera publikplanet i den nya arenan.

Dessutom blir det 100, eller var det 60 eller var det 20 handikapplatser.

I den budget man nu gjort upp för arenabygget så räknar man med ett publiksnitt på 5.700 personer.

MoDo Hockey > Sv: Rapport från årsmötet
knaskamilla: Om jag inte ser helt fel så tror jag att du glömt bort Göran Arnmark, han avsade sig styrelseposten pga sin arbetssituation.

Juniorverksamheten överskred budget med drygt 900.000, men det var som tidigare sagts pga att det gick så bra för J20-laget och att man därigenom tvingats till dyra resor till bland annat Göteborg. Dessutom ökade utgifterna för lagledare och personal mer än budgeterat, återigen pga detta avancemang i slutspelet.

MoDo Hockey > Sv: Rapport från årsmötet
knaskamilla: Snygg-Janne frågade Nicke vad som krävdes för att få en silvernål respektive guldnål, men han fick inget svar.

MoDo Hockey > Sv: Rapport från årsmötet
knaskamilla: Den där miljonen som du blev tveksam om vad det kunde vara var väl den blygsamma insatsen av MoDo Hockey i Arenabolaget, om jag inte minns fel.

Sen sa han väl att man får räkna med att Oscar gör en liten dipp i formkurvan detta år, med tanke på det makalösa fjolåret men 30-35 matcher borde han väl kunna spela i varje fall.

Zakke kändes än så länge aningen för svag för elitseriespel, enligt Kent, men där gör Salo och Freddan sitt bästa för att putsa bort de värsta dalarna i hans agerande. Han kommer att få stå ett antal matcher i vinter i varje fall.

Lät som att Viklund och Hellström redan nu var så gott som klara för A-lagstruppen. Viklund hade som sagt slagit i topp på i stort sett alla värden som fanns i det testprogram Kent och Melinder kört sedan -88 med juniorerna och A-laget.

Hmm, sen minns jag inte så mycket mer.

MoDo Hockey > Sv: The Reds håller möte
Paddan: Klant, kan du inte se att det står "The Reds håller möte" och dessa händelser hade inget med något sånt möte att göra.
Ta på dig tänkarmössan innan du skriver...

MoDo Hockey > Sv: The Reds håller möte
Frisco:
En liten redogörelse:
Jag var där. Snygg-Janne kom och gick.
Tycker det räckte så...

Timrå IK > Sv: Årets Drake
Kalle K: Hmm, en rullgardin med 18 hål?

Motor > Sv: kataliniens gp
Salle: Alltid lika underhållande att se duellerna mellan Rossi och Sete, de grabbarna sparar verkligen inte på krutet. Rossi spexandes efter målgång iklädd doktorsrock och med stetoskop och polygrip diagnosticerande sin segerhoj var också ganska kul.

Ruben Xaus börjar också få upp ångan riktigt ordentligt, annars brukar väl omställningen mellan Supersport och MotoGP vara enorm.

Timrå IK > Sv: Trevlig sommar!
gud: Ska du välta en ko så är det kanske lättast att göra det med dessa kor:
stockholm.cowparade.com/cow/gallery

Timrå IK > Sv: Turneringen i Lugano
Kalle K: Tja, du vet, även jag kan göra fel ibland.

Timrå IK > Sv: Turneringen i Lugano
Kalle K: Du slipper ju också bekymret att eventuellt behöva köra om du flyger ner...

MoDo Hockey > Sv: Allmänna opinionen ang. arenan.
knaskamilla: Tja, det måste väl vara tillkännagivandet av Bumpaberras flytt, antar jag.
Eller att de har konsulterat PRO och kommer att göra om Kempehallen till en enda stor Boulebana. Någonting om att det var enda sättet för BIF att kunna vinna i Kempehallen under en överskådlig framtid...

MoDo Hockey > Sv: Allmänna opinionen ang. arenan.
knaskamilla: ...och detta också mitt under den period när det varit så mycket debatterande på forumet. Äh, sparka någon vetja...

MoDo Hockey > Sv: Allmänna opinionen ang. arenan.
knaskamilla: Hmm, har den beramade nedsläckningen av forumet börjat, eller är det bara min dator som vägrar mig tillträde till modohockey.se?

MoDo Hockey > Sv: Allmänna opinionen ang. arenan.
knaskamilla: Nu börjar det likna något, att man inte har tänkt på det här tidigare? På det här sättet skulle ju bygget bli ordentligt mycket billigare. Om vi säger att varje gästande klubb får betala någon miljon per klubb så skulle de kanske också kunna få någon enstaka ståplats varifrån man faktiskt kan se vad som händer på isen.

Undrar just om man kan applicera det på hockeybussen också, så att de andra busspassagerarna betalar min biljett genom ett påslag på två kronor på biljetten...

Frölunda HC > Sv: HENKE LUNDQVIST STANNAR!!!
Vet inte om ni läst denna (länken) intervju med Mike Dunham och Henke. Har ni det så får ni väl blunda då ;)

· 409 ·
Om Paddan
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Bjästa