Historik
Föregående · 410 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Allmänna opinionen ang. arenan.
Sannes: Jodå, men Väldigt Intetsägande Person låter inte så imponerande när det gäller inträde till arenan ;)
MoDo Hockey > Sv: Allmänna opinionen ang. arenan.
knaskamilla: Äh, det struntar jag i, huvudsaken är att jag får sitta och fisa på min stol i det nya skrytbygget på Framnäskajen. VIP-kort i sportbaren!
MoDo Hockey > Sv: Allmänna opinionen ang. arenan.
knaskamilla: Hmm, blev svårt det där, men då blir det nog gratis buss för hockeyn njuter jag av att se på och betalar därför mer än gärna. Bussen är dock ett nödvändigt ont för att kunna transportera mig till olika ställen.
MoDo Hockey > Sv: Allmänna opinionen ang. arenan.
knaskamilla: Undrar just om man skall undersöka med AF om de kan betala mitt sittplatskort. Tror att jag skulle bli mer motiverad att söka arbete ifall de betalar mitt sittplatskort. På så sätt skulle ju antalet sysselsatta i Öviks Kommun också öka med en person och genom en ökad inkomst i form av riktig lön så skulle jag också kunna spendera mer pengar i butikerna i Övik vilket skulle generera mer inkomster till butiksägarna så att de kanske till slut kan anställa fler personer och därigenom har man också potential att locka folk utifrån. I takt med att fler folk utifrån lockas till Övik så vill också fler affärskedjor etablera sig här och i takt med att dessa öppnar upp i Övik så får också MoDo fler möjliga sponsorer och i takt med att sponsringen ökar så dyker också alla Bumpaberras kompisar med dyra sponsrade sittplatser upp vilket resulterar i en ökad publiksiffra i Kempehallen, eller vad nu den nya superarenan kommer att heta.
Hmm...det lät ju riktigt vettigt det där.
Tänk att en sån liten utgift till mig kan vara av sån nytta för Övik!
Hmm...det lät ju riktigt vettigt det där.
Tänk att en sån liten utgift till mig kan vara av sån nytta för Övik!
MoDo Hockey > Sv: Allmänna opinionen ang. arenan.
knaskamilla: Hmm, 9,6 miljoner per år under en period om 25 år blir väsentligt mycket mer än 50 miljoner, tror jag.
Iofs skulle jag gärna vilja ha möjligheten att åka buss gratis, men bland annat de 50 kronor jag betalar för hockeybussen är mer än värt pengarna.
Visst ska man väl satsa på skola, vård och omsorg, men folk måste väl ha något att fylla sin fritid med också, eller är det meningen att vi bara skall studera och/eller bli omhändertagna på vårdinrättningar?
Äh, jag orkar inte skriva något vettigt, som vanligt, jag har dock hela tiden varit för ett byggande av arenan.
Iofs skulle jag gärna vilja ha möjligheten att åka buss gratis, men bland annat de 50 kronor jag betalar för hockeybussen är mer än värt pengarna.
Visst ska man väl satsa på skola, vård och omsorg, men folk måste väl ha något att fylla sin fritid med också, eller är det meningen att vi bara skall studera och/eller bli omhändertagna på vårdinrättningar?
Äh, jag orkar inte skriva något vettigt, som vanligt, jag har dock hela tiden varit för ett byggande av arenan.
MoDo Hockey > Sv: Allmänna opinionen ang. arenan.
AudibleGiraffe: Hmm...var det så man räknade. Få se, om jag då är skyldig MoDo avgiften för sittplatskortet i två år så blir jag alltså belönad av MoDo, eller har jag fattat fel?
MoDo Hockey > Sv: Allmänna opinionen ang. arenan.
Poffa: Tycker att det låter som intressanta tongångar att kommunen skulle låna ut 50 miljoner till sig själva för att täcka upp sin egen brist på 60 miljoner. Hmm...jag får det inte riktigt att gå ihop...fast iofs har jag aldrig varit någon stjärna i matematik heller.
MoDo Hockey > Sv: Allmänna opinionen ang. arenan.
knaskamilla: Vore det så att krögare och andra företag skulle få bidrag från kommunalt håll för att etablera sig i arenan så förstår jag inte varför man i sådana fall beslutat att minska ned kontorsytan i arenan. I sådana fall borde man väl snarare bygga ut den väldigt mycket. Fast, sånt där förstår jag mig tydligen inte på.
Timrå IK > Sv: Retrotröjor?
Poffa: Hahaha, naturligtvis var det så. Dessutom så borde tummen-upp tröjan vara ungefär lika sällsynt som en Wilde-tröja, om inte mer sällsynt.
Fast den där Wilde-tröjan är fasligt snygg måste jag säga ;)
Fast den där Wilde-tröjan är fasligt snygg måste jag säga ;)
Timrå IK > Sv: Retrotröjor?
Kalle K: En riktigt snygg tröja det där, fast jag undrar om den inte skulle bli ännu snyggare om man tog bort tallarna och satte dit TIMRÅ istället.
Fast vem är jag att tala om snygghet, jag som är en av de få som faktiskt vill ha en av de där tummen-upp tröjorna som MoDo tog fram!
Fast vem är jag att tala om snygghet, jag som är en av de få som faktiskt vill ha en av de där tummen-upp tröjorna som MoDo tog fram!
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 04-05 ur min synvinkel
Albert Hall: Hmm, låter ju lovande. Bäst att se till att han är riktigt omogen när det blir match mot oss då, samt att Antila får problem med någon sån där underlig skada som ni är specialister på i LHF. Han kan väl få ryggskott när han ska ladda DVD:n eller något sånt.
Nej, skämt åsido så kan det väl inte vara särskilt många som på allvar trott att han skulle kunna upprepa Hentos fina målvaktsspel (fanns visst något mumlande om kasst spel i slutet på förra säsongen av Hento) fast de matcher han gjorde den gångna säsongen lovade i varje fall gott.
Nej, skämt åsido så kan det väl inte vara särskilt många som på allvar trott att han skulle kunna upprepa Hentos fina målvaktsspel (fanns visst något mumlande om kasst spel i slutet på förra säsongen av Hento) fast de matcher han gjorde den gångna säsongen lovade i varje fall gott.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 04-05 ur min synvinkel
Albert Hall: Tja, det är väl ingen dum tanke iofs att kunna hålla två målvakter igång, men jag har sett att det finns många på luleforum som anser att Gusten inte skulle orka med pressen att vara förstemålvakt, att han fortfarande är i se-och-lära fasen.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 04-05 ur min synvinkel
Albert Hall: Kanske har skrivit det här tidigare, mitt minne är ungefär som min dators...väldigt långsamt och dåligt med kapacitet...men vem tror du tar över som förstemålvakt i LHF säsongen 2004-2005?
Blir det Antila, eller kommer Gusten att hoppa fram ur skuggan och överlåta platsen som båsdörrsöppnare till Antila?
Blir det Antila, eller kommer Gusten att hoppa fram ur skuggan och överlåta platsen som båsdörrsöppnare till Antila?
MoDo Hockey > Sv: Frågesport #789 typ
Bert Callaway: Äh, är du här inne och stör nu igen. Trodde att du skulle tillbringa tiden med att leta bollar i diverse buskage och vattenhinder nuförtiden.
Den fd VF-, Löven-, LIF-, DIF-, MoDo- och Almtunamålvakten Petter Rönnqvist kommer nästa säsong att spela i ESC Essen Moskitos i, om jag inte minns fel, tyska andradivisionen.
Den Petter vi talade om kan ses på följande bild:
www.hammarbyhockey.se/images/petter.jpg
Den fd VF-, Löven-, LIF-, DIF-, MoDo- och Almtunamålvakten Petter Rönnqvist kommer nästa säsong att spela i ESC Essen Moskitos i, om jag inte minns fel, tyska andradivisionen.
Den Petter vi talade om kan ses på följande bild:
www.hammarbyhockey.se/images/petter.jpg
MoDo Hockey > Sv: Frågesport #789 typ
YaQoP: Tror att det är Mats Sundin som "tacklar hårt". Om jag inte minns helt fel så var väl Sundin till och med medverkande i ett kort segment av musikvideon.
MoDo Hockey > Sv: Frågesport #789 typ
knaskamilla: Antar att det inte var lika kul att plocka med Ledin, eller Karlin eller någon annan som skulle kunna rimma på Mats Sundin.
MoDo Hockey > Sv: Äsch! Sug!
NuMo: Hmm, kolossalt svår fråga det där, har suttit lamme nå kompisar å funderat men, nej vi har ingen aning. Vi har get upp.
Men nu när jag har dig på tråden kan jag väl passa på att fråga hur man får klibbet att klibba alldeles precis lagom mycket på tejprullen så att tejpen går att använda?
Men nu när jag har dig på tråden kan jag väl passa på att fråga hur man får klibbet att klibba alldeles precis lagom mycket på tejprullen så att tejpen går att använda?
Timrå IK > Sv: Timrås supportrar
Åke the myth: Ah, the sweet smell of success.
Eller som vissa skulle uttrycka det, samma skit bara annan förpackning.
Eller som vissa skulle uttrycka det, samma skit bara annan förpackning.
Timrå IK > Sv: Timrås supportrar
Åke the myth: Där ser man, ett ryktbart namn i stallet. Hade jag aldrig kunnat tro...
MoDo Hockey > Sv: Flytta Bumpaberra, flytta!!
Paddan: Fast det är klart, istället för möte hade man ju också kunnat skriva sammanträde, sammanträdet...
MoDo Hockey > Sv: Flytta Bumpaberra, flytta!!
knaskamilla: Står på ornskoldsvik.se att kommunstyrelsens möte börjar kl. 13, så det bör ju ta ett tag till, antar jag. Beror på hur mycket som skall tas upp på mötet.
Timrå IK > Sv: Timrås supportrar
Kalle K: Äh, ska du säga, du har ju till och med en MoDo-slips som du stoltserar omkring med och skryter om för allt och alla.
;)
;)
MoDo Hockey > Sv: Finska pinnar
AudibleGiraffe: Tycker att det låter illavarslande med en stor finländsk back tillhörande Edmontons organisation. Känns bekant på något sätt...
Fast han gör väl säkert succé i MIF.
Fast han gör väl säkert succé i MIF.
MoDo Hockey > Sv: Finska pinnar
Paddan: Hahaha, lite längre än 13 centimeter var han nog allt.
193 centimeter skulle det vara...
193 centimeter skulle det vara...
MoDo Hockey > Finska pinnar
Hittade det här på MIFs svenskafans sida:
Mikko Luoma, back, Toronto Roadrunners
Den 27-årige finske backen har det senaste året testat på spel på andra sidan Atlanten. Det blev endast tre matcher i Edmonton Oilers - övrig tid spenderade han i AHL-laget Toronto Roadrunners. Luoma känner Miska Kangasniemi sedan tidigare och agenten har meddelat att Luoma är intresserad av att komma till Mif. Fler klubbar är intresserade, däribland MODO.
Knepigt om man släpper iväg "en dyr finländare" och sen så lägger man ut krokar efter andra "dyra finländare"
Stadig bit i varje fall, 13 centimeter och 95 kg.
Mikko Luoma, back, Toronto Roadrunners
Den 27-årige finske backen har det senaste året testat på spel på andra sidan Atlanten. Det blev endast tre matcher i Edmonton Oilers - övrig tid spenderade han i AHL-laget Toronto Roadrunners. Luoma känner Miska Kangasniemi sedan tidigare och agenten har meddelat att Luoma är intresserad av att komma till Mif. Fler klubbar är intresserade, däribland MODO.
Knepigt om man släpper iväg "en dyr finländare" och sen så lägger man ut krokar efter andra "dyra finländare"
Stadig bit i varje fall, 13 centimeter och 95 kg.
Timrå IK > Sv: Retrotröjor?
pettsson: Jodå, man kommer att spela i de där tröjorna, men än så länge är det bara sagt att "retro"-tröjorna skall användas på försäsongen.
Luleå HF > Sv: Super six
Dysso: Fast iofs räcker det ifall ni skickar SM-bucklan med bussgods till Övik, så alltför dyrt behöver det inte bli.
Nej, förresten, då måste jag städa ur garderoben för att få plats. Äh, behåll bucklan ni.
Kanske borde skicka det där förslaget till Hockeyförbundet och Hockeyligan, tror de skulle bli överlyckliga med tanke på allt pappersjobb mm som jag skulle bespara dessa arma stackare på diverse kanslier.
Nej, förresten, då måste jag städa ur garderoben för att få plats. Äh, behåll bucklan ni.
Kanske borde skicka det där förslaget till Hockeyförbundet och Hockeyligan, tror de skulle bli överlyckliga med tanke på allt pappersjobb mm som jag skulle bespara dessa arma stackare på diverse kanslier.
Luleå HF > Sv: Super six
Dysso: Låter ju som att det blir minst två genomkörare mot riktigt kvalificerat motstånd, något ni givetvis kommer att sakna i elitserien nästa säsong. Avangard Omsk och HC Zlin låter väl som trevliga motståndare i gruppspelet.
Det är förresten lika bra att vi lämnar över SM-guldet till er på en gång, och eftersom ni redan har det så blir det ju billigast så också.
Det är förresten lika bra att vi lämnar över SM-guldet till er på en gång, och eftersom ni redan har det så blir det ju billigast så också.
Luleå HF > Sv: Super six
Dysso: Tycker det är dålig stil av dig att försöka bortförklara smugglingsresorna till Ryssland med såna saker som "jag måste titta på någon obetydlig hockeycup i Övre Voltas nedre träskmarker".
Fast, det är klart, smuggla du in dina C-60 band med taskig ljudkvalitet innehållandes blandad tadjikisk techno, gör det du!
Fast, det är klart, smuggla du in dina C-60 band med taskig ljudkvalitet innehållandes blandad tadjikisk techno, gör det du!
MoDo Hockey > Sv: Timander
Salle: Övrigt med MoDo-anknytning på den transferlistan:
Tommy Själins son byter klubb, från Lions HC till Örebro HC
Tommy Själins son byter klubb, från Lions HC till Örebro HC
Svenska Hockeyligan > Sv: Omröstningstråd: bästa nyförvärvet?
Danne_L: Mot LHF får han skjuta precis hur hårda och höga skott som han vill. Kan till och med sträcka mig så långt som att han får göra det mot TIK.
Fast det är klart, skjuter han bara tillräckligt högt, ungefär i jämnhöjd med tolfte bänkraden, så visst kan det väl gå an mot oss också...
Fast det är klart, skjuter han bara tillräckligt högt, ungefär i jämnhöjd med tolfte bänkraden, så visst kan det väl gå an mot oss också...
MoDo Hockey > Sv: Idag (3/6) blir Tommy Salo Modoit
knaskamilla: Äh, första tabben var när han övertalade VIK att sätta en lila reklamskylt på ryggen på matchtröjorna, andra tabben var när han rekommenderade dessa att också spela i mattgrå handrollade hockeyhjälmar.
Luleå HF > Sv: Spelarförluster...
LL: Ok, bara att vänta och se vad det slutliga beskedet blir.
Förresten, på tal om något helt annat, det känns väldigt passande att ett företag vid namn Obol vill investera i ett ishockeylag. Däremot blir man lite fundersam vad gäller inblandningen i Plannja...
Förresten, på tal om något helt annat, det känns väldigt passande att ett företag vid namn Obol vill investera i ett ishockeylag. Däremot blir man lite fundersam vad gäller inblandningen i Plannja...
Luleå HF > Sv: Spelarförluster...
LL: Hmm, jag antar att man tänkt sig att ersätta AIK med något annat lag i Allsvenskan. Är det i sådana fall Asplöven som ligger närmast en plats?
MoDo Hockey > Sv: Idag (3/6) blir Tommy Salo Modoit
65Selander: The Foppas, äh det låter alldeles för omständigt. Då måste man ju odla pagefrisyr och prata någon form av halvobegriplig liverpudlian och spela gitarr och trummor med ett egendomligt flin på läpparna. Fast det låter ju iofs lite sådär frireligiöst och trevligt så, kör i vind!
MoDo Hockey > Sv: Idag (3/6) blir Tommy Salo Modoit
65Selander: Han tänker: Bäst att inte släppa ivåg honom på fler "scoutingresor" till Pierre, för jäklar vad han lagt ut!
MoDo Hockey > Sv: Idag (3/6) blir Tommy Salo Modoit
Kalle K: Äh, tror jag vad jag vill om. Nä, stå du där i din Styf-replica och be på dina bara knän om att bli medlem i modohockey. Betalar du riktigt bra så kan jag nog hjälpa dig ;)
MoDo Hockey > Sv: Idag (3/6) blir Tommy Salo Modoit
Kalle K: Sami Kapanen är väl inte målvakt. Nu har du allt satt suspen fel väg!
MoDo Hockey > Sv: Idag (3/6) blir Tommy Salo Modoit
YaQoP: Wow, hela ÅTTA minuter för att ladda sidan och kunna läsa en artikel. Impregnerande!
Timrå IK > Sv: VM-genrep
Dream Team: Hahaha, äh du ska se att det blir bra till slut. Bara nu det där monsterbygget sätts i verket så man t.ex kan ta sig en öl i en sportbar i periodpauserna och snacka lite strunt med allehanda folk.
Eftersom det verkar vara risk för hälsan om man är Bjästabo i SA så har jag länge aktat mig för den hallen, men nu kanske det börjar bli dags att utmana ödet ;)
Eftersom det verkar vara risk för hälsan om man är Bjästabo i SA så har jag länge aktat mig för den hallen, men nu kanske det börjar bli dags att utmana ödet ;)
Timrå IK > Sv: VM-genrep
Maggan: Det må så vara, men jag har som jag sade tidigare aldrig stått på bortastå i Kempis så jag har inga egna erfarenheter av hur mycket/lite man ser därifrån. Men med tanke på klagomålen som droppar in ibland så verkar det finnas en viss begränsning i möjligheterna för supportrarna på bortastå att kunna följa matchen.
MoDo Hockey > Sv: Idag (3/6) blir Tommy Salo Modoit
NuMo: Hmm, så länge det var någorlunda brisigt ute gick det bra att bära matchtröjan, men när det var vindstilla kändes det som att befinna sig i en bastu. Men nu har även Mika fått en rundtur i Bjästaområdet.
Nej, nu börjar det här bli jobbigt, man kanske skulle konvertera och bli supporter till Blattnicksele IF.
Nej, nu börjar det här bli jobbigt, man kanske skulle konvertera och bli supporter till Blattnicksele IF.
MoDo Hockey > Sv: Idag (3/6) blir Tommy Salo Modoit
Nej, nu är det nog dags att prova hur pass varmt det är ute i solen. Måste ju visa upp min nya fina originalmatchtröja ;)
Föregående · 410 · Nästa