Paddan

27910 inlägg · 71031 besäkare

Historik

· 411 ·
Timrå IK > Sv: VM-genrep
65Selander: Nä, usch, träningslandskamp i Timrå, i det där rucklet med ohyvlad plank som man får sitta på och så måste man se på Börje Salming och gänget. Nä tvi vale...

MoDo Hockey > Sv: Idag (3/6) blir Tommy Salo Modoit
Poffa: Wilde?

MoDo Hockey > Sv: Idag (3/6) blir Tommy Salo Modoit
NuMo: Jaha, har Reodor varit med och tagit fram planet. Jamen varför sa du inte det från första början.
Dags att bege sig ut till Öviks Flygplats då.
Vem meddelar CNN, ESPN, USA Today och alla de andra småaktörerna?

MoDo Hockey > Sv: Idag (3/6) blir Tommy Salo Modoit
Hälge: Det var ju trevligt att du gratulerade till J20-guldet. Det riktiga SM-tecknet skall det väl trots allt spelas om.
Tror jag ska satsa mina pengar på Mora som SM-guldvinnare.

Äh, det finns nog ändå knappt något säsongskort kvar i Kempehallen, så du behöver inte oroa dig...

MoDo Hockey > Sv: Idag (3/6) blir Tommy Salo Modoit
NuMo: Hmm, hade för mig att dessa plan var tagna ur trafik. Tycker mig ha sett en bild på en Concorde fraktad sjövägen upp till Skottland. Eller så var det bara väldigt snåla skottar...

MoDo Hockey > Sv: Idag (3/6) blir Tommy Salo Modoit
Poffa: Äh, de kan väl kosta på ett konferenssamtal till Denver.

Hmm, nu kanske vi också kan få ett slut på problemet att hitta en huvudsponsor för laget.

MoDo Hockey > Sv: Idag (3/6) blir Tommy Salo Modoit
YaQoP: Vadå i tryckeriet. Det följde ju med en guldlöpsedel idag i Örnsköldsviks Allehanda...

MoDo Hockey > Sv: Idag (3/6) blir Tommy Salo Modoit
Paddan: Jöklar, han glömde ju J20-guldet som tydligen hamnade här uppe säsongen 2003-2004. Fast det var ju inget "riktigt" guld :)

MoDo Hockey > Sv: Idag (3/6) blir Tommy Salo Modoit
MoK: Hmm, jag har för mig att vi vann SM-guld -79 så guldet borde väl redan finnas i Övik. Men det vore trevligt att erövra SM-tecknet åtminstone en gång till.

MoDo Hockey > Sv: Idag (3/6) blir Tommy Salo Modoit
Poffa: Med andra ord lönar det sig (ibland) att vara ett sånt opopulärt lag som MoDo!

MoDo Hockey > Sv: Idag (3/6) blir Tommy Salo Modoit
Poffa: Men vad sjutton är det här, behöver vi verkligen såna där skitspelare som Foppa och Salo för att vinna över alla de andra smått patetiska lagen? Tyckte att det spelarmaterial vi redan hade var mer än tillräckligt.
Fast, det är klart, vi måste ju vara snälla mot de andra också och se till att de får lite ökade publiksiffror.
Tänk så snälla vi är, i gengäld kräver vi bara ett SM-guld, det är väl inte för mycket begärt...

Timrå IK > Sv: Nostalgi och sköna ljud
Huge: Jäkligt intressant länk det där. Sitter själv med 44 bilder från Elitserien 83/84 men inget album. Dessa bilder hittades i en liten trälåda som jag spikat ihop på träslöjden och på locket sitter ett luktklistermärke. Pepparmintlukten finns fortfarande kvar i märket efter drygt 20 år.

Bland spelarna och tränarna återfinns Flygis, Timo Lahtinen, Roger "Limpa" Lindström, Mats Ulander, Bros, Göte Wälitalo, L-G Pettersson, Lilljebjörn, Micke Thelvén, Boork, Uffe Samuelsson, Stefan Larsson, Ecke Holmberg (med blåtira och ett antal stygn under höger öga) och Harald Lückner.

Luleå HF > Sv: Pingen...
bobbe: Jo, jag läste den där debatten. Tydligen väldigt förnärmande att ha samma logga som damfotbollslaget, för att inte tala om problemen för de som skaffat en tatuering med det tidigare klubbmärket. Kosta juh mycke juh å retta til, kansche funka me tipp-ex å spritpena!!!!!!!1

Luleå HF > Sv: Pingen...
bobbe: Äh, skulle det där vara något nytt? Ni har ju behållit bilden på en yrvaken Melin i klubbloggan.
Tror nog att det är du som gjort ett snabbt Photoshopande. ;)

MoDo Hockey > Sv: På spaning efter den is som flytt
Poffa: Äh, sånt tarvligt beteende kan man väl inte syssla med. Nu får ju äntligen Skellefteås supportrar se mötet de trodde skulle bli av i elitserien. Wernblom mot sina forna lagkamrater. Lär nog bli en fin ljudkuliss kring den matchen kan tänkas.

När man invigde Kempevallens konstfrusna ishockeyplan i slutet på femtiotalet spelade man just mot Skellefteå och kansliet fick då ta in extrapersonal för att kunna ta emot alla samtal från Skellefteåsupportrar som ville följa matchen via bokat långdistanssamtal.

MoDo Hockey > Sv: På spaning efter den is som flytt
knaskamilla: Tja, de andra Bjästaborna är nog intresserade av hur det går för KB65, men för egen del så har jag inget överdrivet stort intresse.

MoDo Hockey > Sv: På spaning efter den is som flytt
knaskamilla: Kanske det, är inte så vidare värst intresserad av KB65.

Conny däremot seglar mot högre höjder i och med kontraktsskrivandet med Graz 99:ers. Erste Bank Eishockey Liga blir alltså den fd Bjästabons nästa erövring.

MoDo Hockey > Sv: På spaning efter den is som flytt
knaskamilla: Jomenvisst, hörde talas om det i torsdags.

MoDo Hockey > Sv: På spaning efter den is som flytt
Robert P: Där ser man, det blir alltså Österrikisk pilsner för Conny hädanefter.

MoDo Hockey > Sv: The Reds håller möte
Poffa: Salle kör, behövs ju en "kung" bakom ratten! Dessutom finns det då också färdkost.

MoDo Hockey > Sv: The Reds håller möte
Poffa: Äh, om vi nu fått nöjet att börja borta mot Brynäs så får vi väl helt enkelt försöka se till att MoDo får bästa möjliga uppbackning från supporterhåll. Åtminstone en minibuss med MoDo-supportrar borde vi väl kunna få ihop...

MoDo Hockey > Sv: På spaning efter den is som flytt
Frisco: Åfan, kan man verkligen det. Vilken tur att jag fick det förklarat för mig så jag kan använda dessa även när det är ohockeysäsong.

MoDo Hockey > Sv: The Reds håller möte
Albert Hall: Sbarka Renperg...hårt...

Luleå HF > Sv: Mora
LL: Skulle vilja nominera "mas-plasket" med tanke på FM Mattsson Arena och det, som jag tror, väldigt svåra simmandet med de stora fiskarna i elitserien.

MoDo Hockey > Sv: På spaning efter den is som flytt
NuMo: Tydligen har han fått smak på danskt öl igen.

Artikel från 8/5 på hockeymania.dk

Strömberg på vej til Herlev?
Conny Strömberg kan muligvis være på vej tilbage til Herlev for hvem han havde stor succes for to sæsoner siden.

Rygterne har floreret i nogen tid, og nu står det klart, at Strömberg i hvert fald forlader EV Weiden, hvor den lille supertekniker har spillet i de to sæsoner siden opholdet i Danmark. Det oplyster tyskernes hjemmeside således fredag.

Ifølge Hockeymanias oplysninger er der dog både et par tyske klubber og et par svenske klubber, der også har kig på Strömberg, men Herlevs fans så formentlig gerne en genforening med Johan Marklund falde på plads.

MoDo Hockey > Sv: På spaning efter den is som flytt
NuMo: På tal om is och fel, någon som har en aning om vilken ölso... eeh, vilket land som kan tänkas locka Conny Strömberg eftersom han valt att se sig om efter en ny klubb.

MoDo Hockey > Sv: The Reds håller möte
Poffa: Tja, det är klart att man vill se att Foppa gör elitseriedebut på hemmaplan, men skulle Brynäs vilja annorlunda så får man väl vackert se till att transportera sig till Gavlerinken.

MoDo Hockey > Sv: På spaning efter den is som flytt
NuMo: Hmm, har ni annorlunda tangentbord där uppe, för på mitt tangentbord sitter b och p väldigt långt ifrån varandra.

MoDo Hockey > Sv: The Reds håller möte
knaskamilla: Var det det jag menade? Har inte riktigt ordning ibland på vad jag brukar mena.

Usch, det är alldeles för lång tid kvar tills dess att elitseriesäsongen börjar igen.
Har en viss föraning om att årets reseprogram för supporterklubben kan bli lite mer omfattande än förra säsongens, fast det återstår att se om mina föraningar stämmer.
Ett par bussar borde man väl kunna få ihop till matchen mot BIF i premiäromgången.

MoDo Hockey > Sv: The Reds håller möte
knaskamilla: Hmm, det här får mig osökt att tänka på att AM hade sett Nicke på Tyg & Gardin. Såg att man där har rea på mörkläggningsgardiner, undrar om det kan ha haft något med saken att göra...

MoDo Hockey > Sv: På spaning efter den is som flytt
knaskamilla: Det är klart Lehtinen kör med gamla hederliga träklubbor, om det nu inte råkat läckt från någon av motståndarna han petat på lite lätt med klubban.

MoDo Hockey > Sv: På spaning efter den is som flytt
Poffa: Men varför skedde då förra årets auktion först vid seriestarten? Var man tvungen att bända bort Wildes tröja från målen? Skulle i sådana fall kunna förklara vissa av hålen på tröjan.

MoDo Hockey > Sv: På spaning efter den is som flytt
Poffa: Tja, det är klart, Mika förstod förstås att det var jag som skulle ha tröjan och då ville han väl att den skulle vara någorlunda representabel. Men jag undrar, var sjutton är alla träflisor från de klubbor han knäckt mot motståndarna? Borde väl ha avverkat dessa på löpande bland, både klubbor och motståndare...

MoDo Hockey > På spaning efter den is som flytt
Efter ett antal dagars olidlig väntan hittade jag så idag en lapp i brevlådan som talade om att min originalmatchtröja, som tidigare tillhört #44 Mika Lehtinen, nu fanns att hämta på ICA Supermarket i Bjästa. Det var med barnslig förtjusning som jag begav mig iväg för att efter lite finansiella transaktioner till slut komma i besittning av den hett eftertraktade tröjan.

Dock inser jag efter att jag plockat fram tröjan att Wilde-tröjan var mer nött än Mikas tröja. Trodde jag inte var möjligt med tanke på Mikas spelstil och särskilt inte som tydligen Poffas tröja kom i formen av en tygrulle och "monteringsanvisningar".

Sen så insåg jag också att det är något sånt där fasansfullt som kallas sommar som är på väg och som innebär att det är en olidligt lång tid kvar innan jag kan låta folk beundra min fina nya tröja.
Fast, det är klart, de måste väl ändå vädras någon gång emellanåt, särskilt Wildetröjan som visat klara tecken på att vara avundsjuk på Mika-tröjan.

Äh, jag får väl lägga mig på soffan och lyssna på lite Blues och fundera på vad sjutton man kan göra i Espoo som man inte kan göra i Övik...

Luleå HF > Sv: Nummer 19 är tillbaka!
wille: Tja, LHF och Mora i kvalserie"final" är väl inte alltför orealistiskt, även om det låter lite väl optimistiskt för båda parter...

Motor > Sv: Europas Grand Prix 2004
Salle: Är det inte lite lookalike-varning på Jenson Button och Kim Staal?

MoDo Hockey > Sv: Tippning av datum
Lumber Jack: Får ju hoppas att MoDo i varje fall är bussiga nog och kostar på en upptryckning av en ny matchtröja åt Foppa, så han slipper åka omkring med den där plasttröjan på överkroppen.

Förresten, firar man ner tröjan från platsen under taket, eller låter man hissa upp Foppa som själv får plocka ner plasttröjan? Ja alltså OM det nu mot all förmodan skulle vara så att han faktiskt kommer att spela i MoDo nästa säsong.

Kan man kanske till och med kräva att Ove Porslin m.fl inte får bära #21 under säsongen 2004-2005.

MoDo Hockey > Sv: Lehtinen till Espoo Blues
Poffa: Bara att ta fram symaskinen och sy på sorgband på din nyinköpta matchtröja ;)

Nej, jäkligt synd att de inte valde att förnya kontraktet med Mika. En lite småful back (och nu talar jag inte om utseendet) är precis vad vi behöver.

Övrig hockey > Sv: Inget mer straffavgörande!
Frisco: Jaså, där ser man. Det var alltså bara en synvilla att radien på sarghörnen är större i elitserien.

Övrig hockey > Sv: Inget mer straffavgörande!
Albert Hall: Det verkar som så. Enligt NHL Rulebook skall hörnens rundningar motsvara en cirkel med en radie på 28 feet. Om jag inte helt glömt bort längdmåtten så borde det väl motsvara drygt 9 meter.

Övrig hockey > Sv: Inget mer straffavgörande!
Poffa: Tja, fyra meter mindre i bredd på 60 längdmeter gör ju sitt till. Det märks mycket mer på en ES-rink när spelarna inte vågar släppa sargen. Hmm...måste vara därför som Wilde gillade att hålla sig runt målburen för lite extra stöd...

Övrig hockey > Sv: Inget mer straffavgörande!
YaQoP: Tja, det skiljer ju trots allt fyra meter i bredd mellan NHL-rink och europeisk rink, så en viss omställning blir det ju.
Fast iofs så är väl fyra meter ungefär lika mycket som Henrik Lundqvist täcker upp med sina benskydd, så där är det väl utjämnat.

MoDo Hockey > Sv: Matchtröjor
Salle: Du vet, det är dyrt med originalmatchtröjor, så han hade väl helt enkelt tänkt sy sig en egen "originalmatchtröja" Bara synd att det enda tyget som fanns var brunt med orangea medaljonger.

Luleå HF > Sv: Nummer 19 är tillbaka!
Albert Hall: Äh, det var ju bara för att vi modoiter också ville uppleva vad hela den här uppståndelsen kring ångest handlar om. Dessutom så förstår du väl att det tar en jäkla tid om alla våra spelaraffärer först måste ta vägen förbi Frölunda för ett godkännande...

Luleå HF > Sv: Nummer 19 är tillbaka!
knaskamilla: Himla tur att hockeybussen dyker upp så sent att man slipper riskera något sånt. Det vore ju ungefär lika förödmjukande som att faktiskt betala pengar för en av Martin Wildes avlagda matchtröjor.
Annars tycker jag att de fem första borde vara de som brygger kaffet så att man slipper den bruna sörja som de där pryotjejerna i kiosken blandar till.

Luleå HF > Sv: Nummer 19 är tillbaka!
Dysso: Hmm, det har du ju rätt i, för med det sopgäng vi kommer att få säsongen 2004-2005 så får vi vara glada ifall det kommer några åskådare överhuvudtaget.

Luleå HF > Sv: Nummer 19 är tillbaka!
Dysso: Jäklar, det som hela vår värvningsstrategi byggde på. Hmm, då får vi väl sätta oss ner och fundera lite mer.
Hmm, den där Börje Salming borde väl gå att övertala och Anders Hedberg sägs ska vara i topptrim nuförtiden.
Dags att plocka fram stora plånboken.

Luleå HF > Sv: Nummer 19 är tillbaka!
Albert Hall: Hmm, hemma hos mig är det maten som står på spisen som luktar för tillfället...
Men det blir väl en ny erfarenhet för Renberg att få spela kvalserien till våren!

Luleå HF > Sv: Nummer 19 är tillbaka!
Albert Hall: Tycker det verkar som att du skrivit ett "och" för mycket i ditt senaste inlägg.

Luleå HF > Sv: Presskonf kl 16:00
NallePhu: Väldigt märkligt att kalla till en presskonferens för att meddela att man under 3 år (2+1 så räknar de tydligen i Luleå) sett en ren med lårskada på ett berg i området.
Tydligen hade renen också, av någon märklig anledning, en tröja med Markus Näslunds tröjnummer på ryggen.
Jag fattar ingenting...

· 411 ·
Om Paddan
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Bjästa