Paddan

27910 inlägg · 71031 besäkare

Historik

· 412 ·
Sportspel > Sv: Hattrick
Spud: Ligger för tillfället tvåa i min div VII-serie, men det kan ändras fort. Möter serieledaren på söndag.

MoDo Hockey > Sv: Matchtröjor
65Selander: Eftersom matsby verkade väldigt glad när han poserade iförd din tröja så tänkte jag försöka att pracka på honom din tröja.
15000 kronor borde väl vara ett någorlunda humant pris, det tror jag nog att även matsby skulle tycka...

Sportspel > Sv: Hattrick
RöDaBaSkErN: Om du kollar i spelreglerna så står det precis vilka spelare som får träning när man kör en viss träning.
För egen del kör jag målvaktsträning, men funderar på att snart börja träna SU för mitt mittfält suger riktigt ordentligt, speciellt som det ser ut som att jag "måste" kliva upp en division.

MoDo Hockey > Sv: Matchtröjor
Poffa: Vadå, min Wildetröja var väl ordentligt använd, åtminstone av mig. Tydligen väldigt mycket sprattlande på ryggen av Wilde att döma av nötningen på siffrorna.

MoDo Hockey > Sv: Matchtröjor
Poffa: Hmm, måste väl vara svettigt att sitta iklädd dubbla matchtröjor på jobbet!

MoDo Hockey > Sv: Matchtröjor
knaskamilla: Nu är det tröjorna, Poffa har nämligen också tagit hem auktionen vad gäller Damgaards bortatröja.

MoDo Hockey > Sv: Matchtröjor
Poffa: Äh, bara för att du råkade rita lämna en bläckplump på tröjan betyder det ju inte att den är signerad, fattaruväll...

MoDo Hockey > Sv: Matchtröjor
Poffa: Tja, tar du på dig den där knytblusen så kanske du kan bli populär, vem vet ;)
För övrigt så tycker jag att de vita tröjorna är snyggare, sådeså...

MoDo Hockey > Sv: Matchtröjor
Poffa: Mig veterligen lade jag ett bud på en Lehtinen-tröja under fjolårets auktion, så då borde jag väl vara trendsättaren...

MoDo Hockey > Sv: Matchtröjor
Poffa: Antar att det var på tiden att du också kapade åt dig en originalmatchtröja, men var du tvungen att härmas? ;)

MoDo Hockey > Sv: Nytt rykte på forumet
Paddan: Wow, nu har du allt suttit och skåpsupit mitt på blanka tisdagen. En hjälmar...du är go´ du...

MoDo Hockey > Sv: Nytt rykte på forumet
Salle: Hahaha, nej något sånt har jag inte. Däremot skulle jag kunna tänka mig en sån där SF-liknande hjälmar som vissa team brukar använda till de tankningsansvariga.

MoDo Hockey > Sv: Nytt rykte på forumet
Poffa: Precis, tänk vad bra Lehtinen skulle bli nästa säsong när han får reda på att jag äger en av hans avlagda matchtröjor.
Eller så blir det som för Räikkönen, ett enda elände...

MoDo Hockey > Sv: Nytt rykte på forumet
Poffa: Enligt den där sidan så har Mikkola kontrakt med Kärpät till 2006.

MoDo Hockey > Sv: Nytt rykte på forumet
Poffa: Det var så lite så. Men betalningen lämnas helst i form av en röd Lehtinen-tröja...


MoDo Hockey > Sv: Nytt rykte på forumet
Poffa: Är det den här du tänker på
www.sbsharks.com/huhuareena/

MoDo Hockey > Sv: Matchtröjor
Albert Hall: Tja, jag hade faktiskt ett bud liggande ett bra tag på Milos tröja, men drog tillbaka det imorse då jag insåg mina ekonomiska begränsningar...

MoDo Hockey > Sv: Matchtröjor
knaskamilla: Nu är Haakanas tröja uppe i 1200 kronor!

MoDo Hockey > Sv: Matchtröjor
Poffa: Oj, tack, så jag tog hem auktionen. Jäklar, det var inte illa.
800 kronor för Lehtinens matchtröja var ju ett riktigt fyndpris.

MoDo Hockey > Sv: Hlinka till World Cup!
Salle: Hmm...är det inte det man säger när man nyser?
Obsut, Obsut, Obsut...prosit!

MoDo Hockey > Sv: Hlinka till World Cup!
Tydligen blev det i varje fall 7 assists på 13 matcher för Milo, inte illa pinkat.

MoDo Hockey > Sv: Hlinka till World Cup!
Martin S: Det är väl inte direkt förvånande att inte Milo finns med i World Cup-laget. Han fick ju knappt någon speltid i Lausanne, räknades som lagets fjärde utlänning om jag inte minns fel.

MoDo Hockey > Sv: Matchtröjor
Salle: Tja, jag har inte hunnit fundera så mycket på den frågan än så länge, men det kanske går att skapa ett EU-projekt för att räkna ut den effektivaste användningen av de där tröjorna.

MoDo Hockey > Sv: Matchtröjor
Hmm, jag har på känn att den där matchtröjeauktionen inte kommer att uppdateras förrän imorgon bitti, men bara för att jag säger det så får jag väl fel.

MoDo Hockey > Sv: Den logiska sponsorn
Lumber Jack: En Modo Blue Schnapps och en droppe sugar syrup blir följdaktligen en Socker-Conny

MoDo Hockey > Sv: Den logiska sponsorn
Paddan: Så med en Modo Lingonberry och valfritt vodkamärke så får du en Fredrik Warg.
En Modo Kiwi och vodka blir...Tommy Kiviaho
En Modo Pear och vodka blir...en Svarten
Hmm...tro vad det kan bli om man använder en Modo Green Mint...

MoDo Hockey > Sv: Den logiska sponsorn
Litet Modo-sortiment: www.modo.fi/syrups.htm#special

MoDo Hockey > Sv: Den logiska sponsorn
Icing-Ove: Modo.dk handlar ju om diverse syrups och juicer till barer.
Tyckte att Modo Cranberry juice lät intressant.

MoDo Hockey > Sv: Matchtröjor
Poffa: Eftersom det verkar bli en verkligt dyster säsong under säsongen som kommer så tror jag att man kommer att spela i askgrå tröjor med svarta sorgband på ärmarna. Dessutom kommer man att ha ett sånt där mammons tempel på bröstet.

MoDo Hockey > Sv: Matchtröjor
Poffa: Vad jag har kunnat se så har man tidigare haft tröjauktionerna strax efter säsongsstarten med deadline ungefär i mitten av oktober.

Luleå HF > Sv: Obsut
Portello: Hmm...Poffa sa du...jamenvisst vi sätter honom på nästa buss norrut!

Luleå HF > Sv: Obsut
Albert Hall: Jomenvisst, han ville ju också tydligen bli tränare så där har ni ju en lämplig efterträdare till Pekka. Tydligen ställer han kravet att man stelopererar knäna på målvakterna.

Luleå HF > Sv: Obsut
Albert Hall: Ett nyförvärv som skulle få LHF-fansen att tappa hakan var det väl också frågan om.
Hmm...Martin Wilde...

Luleå HF > Sv: Obsut
Portello: Åfan, är det så man ska göra. Det har vår klubbledning tydligen helt missat. Måste nog skicka ett antal upprörda mail till dessa och fråga vad sjutton som står på eftersom det är säsongspremiär om lite mer än en vecka och vi har inga spelare i laget!!!!!1

MoDo Hockey > Sv: Matchtröjor
knaskamilla: Hahaha, och du tror att det finns de som vill betala så mycket för en av Snygg-Jannes matchtröjor...

MoDo Hockey > Sv: Matchtröjor
Poffa: Jepp, lite annorlunda på t.ex. LHF:s auktion där de hade en speciell sida där man registrerade sitt bud. Då gick det enkelt att följa det hela i realtid.

MoDo Hockey > Sv: Matchtröjor
Poffa: Det här är svaret jag fick på frågan om de där 24 timmarna utan en höjning av budet:
"Om budet inte höjs inom 24 timmar går tröjan till den som "innehar" budet.
Alltså: x bjuder 1000 kr för en tröja idag kl 10.00. Om ingen bjuder över
honom innan kl 10.00 i morgon så är tröjan hans."

MoDo Hockey > Sv: Matchtröjor
Måste ändå säga att det vore bra mycket trevligare ifall man hade broderat klubbmärke mm på matchtröjorna. Iofs torde väl matchtröjorna bli dyrare men det är ordentligt mycket snyggare än de tryckta klubbmärken osv som man har på dagens tröjor.
Fast min Wildetröja är ju förstås ändå urläcker!

MoDo Hockey > Sv: Matchtröjor
Poffa: Så har LHF på sin tröjauktion, om jag inte missminner mig, att auktionen fortsätter tills dess att det gått ett visst antal timmar utan att budet höjts.

MoDo Hockey > Matchtröjor
Blev fundersam på en sak vad gäller den nyss påbörjade matchtröjeauktionen.
"Auktionen börjar omgående och avslutas fredag 28/5 kl 12.00.
Utgångsbud på samtliga tröjor är 800 kr.
OBS! Om ett bud ligger kvar i 24 timmar så avslutas auktionen för det objektet."

Det jag är fundersam på är om det där med 24 timmar gäller efter auktionens slut, eller när som helst under auktionstiden.

MoDo Hockey > Sv: real Sjukan
AudibleGiraffe: Var det inte så att Mats Ahdrian hyste förhoppningar om att man kanske kunde få NHLPA att betala lejondelen av försäkringarna?

MoDo Hockey > Sv: Lance är slut? Norge dominerar!
Poffa: Tror jag håller mig till de baskiska morötterna som dock sällan levererar när det verkligen gäller. Intressanta cykeltröjor och imponerande namn på cyklisterna, gäller verkligen att hålla tungan rätt i mun när man ska säga ett sånt namn som Iñigo Landaluze Intxaurraga.
www.fundacioneuskadi.com/asp/tempCorre.asp?temporada=2004&actual=

MoDo Hockey > Sv: Lance är slut? Norge dominerar!
Salle: Vadå...synthare?

MoDo Hockey > Sv: Lance är slut? Norge dominerar!
Frisco: Äh, så jäkla imponerande var det väl inte. De fick ju vila en stund från början på etappen...

MoDo Hockey > Sv: Lance är slut? Norge dominerar!
Frisco: Vad är Jorma för ett skolgårdsspel?
Och för den delen så är det fem bokstäver i det namnet, sådeså...

Café > Sv: Vem är det här?
65Selander: Jäklar, har Knas varit ute och fotograferat Snygg-Janne nu igen...

MoDo Hockey > Sv: Lance är slut? Norge dominerar!
Frisco: Äh, han fuskade ju och deltog bara under en väldigt kort sträcka.
"Jeg kjørte faktisk bare 200 meter fra huset mitt..."

MoDo Hockey > Sv: Favorit i repris:
Frisco: Lite FA-cup historia
www.nationmaster.com/encyclopedia/FA-Cup

Det här verkar ha varit en intressant och jämn fotbollsmatch
www.thefa.com/TheFACup/TheFACup/History/Postings/2003/11/47031.htm

Tre Kronor > Sv: Jörgen Jönsson #21
Frisco: Tja, jag tänkte att jag skulle göra det enkelt för mig och utelämnade därför Tjeljabinsk från klubbnamnet.
Men tydligen skulle jag inte ha gjort det. :)

· 412 ·
Om Paddan
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Bjästa