Motor

5066 inlägg · 374 ämnen

Europas Grand Prix 2004

399755 · » Till forumet


Sv: Europas Grand Prix 2004
willysson: Ferrari har ju såpass bra bilar så dom kommer ju vara i topp ändå misstänker jag om dom bara finner nån som kan ratta den hyffsat. Bara att värva Montoya :)
Kommentera

Sv: Europas Grand Prix 2004
MoK: Ja det får fan bli så;) men jag och de som håller på schumi är nog nöjda;)

Men den dagen han försvinner vad händer med ferrari då??
Kommentera

Sv: Europas Grand Prix 2004
Dream Team: Börjar bli lite enformigt kan man säga. Skall vi börja så vad vem som kommer 2a??
Kommentera

Sv: Europas Grand Prix 2004
Skönt att se att ordningen är återställd igen! Schumacher i täten från start till mål och mästaren regerar!! =)
Kommentera

Sv: Europas Grand Prix 2004
Salle:

Vore jag Kimi eller Coulthard skulle jag gå upp till ledningen och be dem stoppa upp motorn på ett ställe "where the sun don't shine". Det är pinsamt att behöva se dessa McLaren gå upp i rök varenda race.

För övrigt så har mitt nick inget med McLarens motorer att göra.
Kommentera

Sv: Europas Grand Prix 2004
Salle: Är det inte lite lookalike-varning på Jenson Button och Kim Staal?
Kommentera

Sv: Europas Grand Prix 2004
Knappt hade jag skrivit om rökmaskin så sa det "POFF" igen.
Kommentera

Sv: Europas Grand Prix 2004
Karin: Lessen över att mitt vinnarskämt blev just ett skämt.

Vad är det med Mercedes? Mobila rökmaskiner har jag sett på Disco men detta är ju lite väl överdrivet.
Kommentera

Sv: Europas Grand Prix 2004
Schumi tar starten osså var det loppet kört... :-/

"Polarna" i Williams fortsätter sina äventyr.
Kommentera

Sv: Europas Grand Prix 2004
Gentleman, Start your engines!

Iceman vinner idag. Blir du glad då Karin? :-)
Kommentera

Sv: Europas Grand Prix 2004
Poffa: Jag vet att du inte menade att B.A.R skulle köra med fula (och regelvidriga) knep, men Salle var inne på det spåret. Fast jag tror inte han menade att Sato skulle köra MS av banan avsiktligt på någon slags stallorder heller.

Schumacher är inte den som fegar eller kliver undan för någon, dessutom ger han alltid 110%, det kan du vara säker på. En annan sak är det om han är säker på att hans strategi kommer att kunna ge honom det försprång han behöver i och med depåstopen, då kan han kanske möjligtvis låta bli att ta en onödig fajt i en trång kurva. Fast det låter faktiskt inte som hans stil tycker jag. Han har för mycket vilja och stolthet i kroppen så han kommer helt klart att försvara sitt spår med liv och lem. Nej du, om två förare tar sig förbi honom i starten i morgon har de gjort det riktigt bra. Jag sätter mina pengar på att han är 1:a eller 2:a ut ur första böj.
Kommentera

Sv: Europas Grand Prix 2004
Karin:

Vad jag menade var inte att Sato eller någon annan skulle avsiktligt försöka sig på att plocka Schumacher (sånt är det bara han själv som håller på med), utna att Schumacher säkert kommer vara lite fegare än de tre övriga in i första kurvan.

Sato vill ju visa vad han går för och kommer satsa hårt i starten, även Kimi och Trulli har nog mer att tjäna i starten än vad Schumacher har och kommer därför satsa lite mer än honom.

Schumacher har helt enkelt mest att förlora i starten av de fyra och det tror jag kommer göra att han håller igen lite och kanske backar undan om de andra tre satsar stenhårt.
Kommentera

Sv: Europas Grand Prix 2004
Salle: Button kanske tjänar på det, men knappast Sato och det är ju trots allt han som styr bilen. Han vill nog bevisa för stallet och för alla andra att han är en bra förare och förtjänar en plats i F1 nästa säsong. Stallet skulle heller inte tjäna på det eftersom de nog satsar lite mer på konstruktörsmästerskapet. Det är ju rätt tajt mellan dem, BMW Williams och Renault just nu så de vill nog ha bägge bilarna i mål på poängplats.
Kommentera

Sv: Europas Grand Prix 2004
Karin: Men visst har Schumi som VM-ledare "mest" att förlora på att bryta (igen) så de andra knaprar i på honom. ex Sato har ju inte chans på nån titel men hans stall skulle ju "tjäna" genom att Button skulle komma närmare.
Kommentera

Sv: Europas Grand Prix 2004
Poffa: Alla har väl lika mycket att förlora, d. v. s. en chans att slutföra loppet? Jag tror en brytning eller ett långt depåstop svider och kostar lika mycket för alla förare på griden.
Kommentera

Sv: Europas Grand Prix 2004
Salle:

Själv tror jag han är fyra i vilket fall. Alla de andra tre är snabbare i starten OCH de andra tre har så mycket mindre att förlora på en sammanstötning in i första kurvan än vad Schumacher har.
Kommentera

Sv: Europas Grand Prix 2004
Kvalet är nu klart och ger en spännande förstakvartett inför morgondagens race.

1. Schumi
2. Sato
3. Trulli
4. Kimmi

Är Schumi 3:a eller 4:a efter 1:a sväng?
Beror endast på om hans poleposition är på höger/innerspår eller vänster/ytterspår om du frågar mig.

Om vänster/ytter så är han 4:a och Höger/inner så klarar han 3:a med ett f-tthår...
Kommentera

Sv: Europas Grand Prix 2004
Frisco:
Den här gången har jag röstat oxå ;-)
O det blir inte Trulli ........
Kommentera

Sv: Europas Grand Prix 2004
Poffa: Nej, nu har du fel igen. Du sa att man bara behövde se starten för att veta hur det skulle gå. Dessutom stavas däck med ä och inte e, ytterligare ett fel. Ska jag fortsätta?
Kommentera

Sv: Europas Grand Prix 2004
Karin:

Jag sa ju redan innan loppet att det redan var klart att den som tog pole skulle vinna. Man behövde ju bara se kvalet för att veta hur det skulle gå.

Förra gången röstade jag för övrigt inte alls. Och jo, jag såg sista 30 varven av Monacos GP.

Med andra ord har jag alltid rätt.
Kommentera

Sv: Europas Grand Prix 2004
Poffa: Aldrig (du har dessutom inte alltid rätt)! Vem röstade du på förra gången? Inte var det Trulli iaf. Dessutom ser jag inte anledningen till varför du är så intresserad av våra omröstningar. Du var ju inte ens hemma och såg vem som vann Monacos GP i söndag. Håll dig till tippning av tråkig division 4 fotboll och minirinkshockey istället.
Kommentera

Sv: Europas Grand Prix 2004
Karin:

Pffft! Jag vinner alltid. Alltid!!
Kommentera

Sv: Europas Grand Prix 2004
Poffa: Nu börjar jag förstå grunden till din negativa inställning mot F1. Jag tycker du ska hitta en annan mening med livet, det här tävlandet är nog väldigt skadligt för dig, speciellt eftersom du är en sådan dålig förlorare, och, ja det är väl bara att erkänna det, du brukar ju förlora rätt ofta. :-)
Kommentera

Sv: Europas Grand Prix 2004
Karin:

Det är alltid en tävling. Vad är det för mening med livet om det inte är en tävling?
Kommentera

Sv: Europas Grand Prix 2004
Poffa: Fight? Det är ingen tävling. Det intressanta är väl att se utvecklingen av fördelningen av röster (för jag antar att det är typ samma personer som röstar varje omgång), och inte vem som röstat rätt?
Kommentera

Sv: Europas Grand Prix 2004
Frisco:


Näää, inte bli historisk nu. Jag vill ju bara ha en renhårig fight.
Kommentera

Sv: Europas Grand Prix 2004
Poffa: Bla bla blaha. Ska genast skriva på Admin att man tar bort omröstningarna.
Kommentera

Sv: Europas Grand Prix 2004
Salle, Karin & Frisco:

Är det inte smartare att gissa i en tråd istället för att klicka där uppe? Ingen vet ju vem som gissat vad om man bara kör med omröstningen... Så oärliga som vi alla är så kommer ju ingen att erkänna att de röstade fel om det inte finns klara bevis...;)
Kommentera

Sv: Europas Grand Prix 2004
Karin: Som när han yrar om fotboll då...
Kommentera

Sv: Europas Grand Prix 2004
Salle: Tippning under kvalet är förbjuden. Frisco vet inte vad han snackar om.
Kommentera

Sv: Europas Grand Prix 2004
Frisco: Jaså! Man kan tippa under kvalet, hmmmm. Eller är det en timme senare än brukligt?
Kommentera

Sv: Europas Grand Prix 2004
Salle: Ca 14.00 på lördag.
Kommentera

Europas Grand Prix 2004
När är deadline på omröstningen?
Kommentera

399755 · »