Historik
Föregående · 2 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Tack, det här har jag försökt förmedla för döva öron sista dagarna också...
Någonstans måste det finnas en gräns, oavsett hur mycket hemvändare man är så kan inte Brynäs vara de som betalar bäst - Och väljer då Carlsson att gå till någon annan, fine, spela någon annanstans.
Om Brynäs backade på 300+ så är det inte så att han fått ett skambud av Brynäs, vad ska Brynäs göra?
Bjuda över vilka fantasisummor som helst bara för att det är "vår" spelare?
Enligt diverse källor så var lönebudgeten för SHL 24-25 mellan 50 och 70 miljoner. Säg att det är 60-80 inför nästa säsong då.
Då är 300k i månaden 3,6 miljoner, plus ungefär 1,2 i arbetsgivaravgift. Det är närmare 5 miljoner för en Lucas Carlsson. Det är liksom redan där 8% av den totala lönebudgeten för laget.
Jag säger igen inte att det är fel, men det är en STOR del av lönebudgeten för en spelare redan vid 300k. Blir det istället 400k så är det närmare 11%...
Någonstans går gränsen, oavsett spelare - Framförallt när det är långa kontrakt som sträcker sig efter att spelare som spelar på rejäl rabatt slutat.
Någonstans måste det finnas en gräns, oavsett hur mycket hemvändare man är så kan inte Brynäs vara de som betalar bäst - Och väljer då Carlsson att gå till någon annan, fine, spela någon annanstans.
Om Brynäs backade på 300+ så är det inte så att han fått ett skambud av Brynäs, vad ska Brynäs göra?
Bjuda över vilka fantasisummor som helst bara för att det är "vår" spelare?
Enligt diverse källor så var lönebudgeten för SHL 24-25 mellan 50 och 70 miljoner. Säg att det är 60-80 inför nästa säsong då.
Då är 300k i månaden 3,6 miljoner, plus ungefär 1,2 i arbetsgivaravgift. Det är närmare 5 miljoner för en Lucas Carlsson. Det är liksom redan där 8% av den totala lönebudgeten för laget.
Jag säger igen inte att det är fel, men det är en STOR del av lönebudgeten för en spelare redan vid 300k. Blir det istället 400k så är det närmare 11%...
Någonstans går gränsen, oavsett spelare - Framförallt när det är långa kontrakt som sträcker sig efter att spelare som spelar på rejäl rabatt slutat.
+ 13
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Fast det är ju ingen ekonomiskt oberoende Silfverberg eller Bäckström som kommer hem. Visst, han har ju pengar, men det spelar ju ändå rätt stor roll för honom att få 250/mån i Brynäs eller 350/mån i något annat lag.
Klubbhjärta i all ära, men när det handlar om miljoner om året så är det ju direkt dumt att inte undersöka alternativen. Men visst kan man argumentera för att Brynäs bör ha viss rabatt, men det kanske de har haft också, vem vet?
Han kanske hade varit villig att spela för 80% av högsta bud i Brynäs, men att vi fortfarande nobbade det.
Klubbhjärta i all ära, men när det handlar om miljoner om året så är det ju direkt dumt att inte undersöka alternativen. Men visst kan man argumentera för att Brynäs bör ha viss rabatt, men det kanske de har haft också, vem vet?
Han kanske hade varit villig att spela för 80% av högsta bud i Brynäs, men att vi fortfarande nobbade det.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gunderson: Varför kan man inte spela om matchen?
Domarna har begått ett totalt misstag och inte dömt i enlighet med regelboken. SHL som liga har ju gått ut och sagt att det är felaktigt dömt. Varför ska inte då Malmö kunna lämna in en protest och få till omspel av åtminstone förlängningen?
Matchen avgörs ju inte rättvist, Malmö får ingen chans att vinna.
Vore ju inte svårt rent praktiskt, man spelar först klart den matchen imorgon, när den är avgjord spelar man match 2.
Förstår inte alls varför det är omöjligt.
Domarna har begått ett totalt misstag och inte dömt i enlighet med regelboken. SHL som liga har ju gått ut och sagt att det är felaktigt dömt. Varför ska inte då Malmö kunna lämna in en protest och få till omspel av åtminstone förlängningen?
Matchen avgörs ju inte rättvist, Malmö får ingen chans att vinna.
Vore ju inte svårt rent praktiskt, man spelar först klart den matchen imorgon, när den är avgjord spelar man match 2.
Förstår inte alls varför det är omöjligt.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
brunkaren: Fast å andra sidan, det här "kosta vad det kosta vill"-tänket är vad som gör att vi sitter SHLs kanske sämsta kontrakt på Djoos också...
Nu säger jag inte att det var fel i sak, folk (och då menar jag media mer än fans) hyllade den värvningen, så på papperet var den väl rätt, men ändå.
På något sätt kan jag ändå känna att det kanske är bra att vara försiktig med att dra på sig fler sådana kontrakt... Om det nu visar sig att det är något sådant DIF erbjudit.
Nu säger jag inte att det var fel i sak, folk (och då menar jag media mer än fans) hyllade den värvningen, så på papperet var den väl rätt, men ändå.
På något sätt kan jag ändå känna att det kanske är bra att vara försiktig med att dra på sig fler sådana kontrakt... Om det nu visar sig att det är något sådant DIF erbjudit.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Jag håller med dig i sak, men jag hade fortfarande inte velat se Alcen skriva fem år a 350k i månaden med LC. Bara för att man råkar ha pengar så måste det finnas rim och reson.
Men igen, nu spekulerar vi om sådant vi inte vet.
Visar det sig att han kommer hem och tjänar 200k i månaden på ett ettårskontrakt så är det ju grovt tjänstefel av Alcen såklart, men jag utgår från att det handlar om helt andra belopp.
Men igen, nu spekulerar vi om sådant vi inte vet.
Visar det sig att han kommer hem och tjänar 200k i månaden på ett ettårskontrakt så är det ju grovt tjänstefel av Alcen såklart, men jag utgår från att det handlar om helt andra belopp.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Vargen: Jag tänkte mer i banorna - Om Brynäs anser sig inte vilja ha honom av någon anledning, pris, kontrakt, skills, what ever, borde han då gå ner i lön/hierarkin bara för att få komma till just Brynäs som någon form av tacksamhetskuld?
Säg att Brynäs tackar nej pga att det visar sig att de har åtta backar på kontrakt, ska han erbjuda sig skriva ett mycket sämre kontrakt då bara för att få plats på nio backar i det laget...?
Men igen - vi vet inte ett skit än.
Får jag gissa så har DIF lastat på honom ett jävla monsterkontrakt han helt enkelt inte kan säga nej till, vi får komma ihåg att även om LC tjänar pengar så är det ingen ekonomiskt oberoende Silfverberg eller Bäckström som kommer hem.
Säg att Brynäs tackar nej pga att det visar sig att de har åtta backar på kontrakt, ska han erbjuda sig skriva ett mycket sämre kontrakt då bara för att få plats på nio backar i det laget...?
Men igen - vi vet inte ett skit än.
Får jag gissa så har DIF lastat på honom ett jävla monsterkontrakt han helt enkelt inte kan säga nej till, vi får komma ihåg att även om LC tjänar pengar så är det ingen ekonomiskt oberoende Silfverberg eller Bäckström som kommer hem.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Varför då?
Säg att han blir SHLs bäst betalda back på fem år, varför ska vi matcha det?
Absolut att han ska erbjudas marknadsvärde, inget snack, och man kan kanske tycka att viss rabatt kan ju Brynäs kanske ha pga utbildning och hela den grejen, men att vara med i någon tokbudgivning bara för att Djurgården inte ska få honom om man inte tror att han är värd pengarna...? Nej tack. Då kan han spela i Djurgården.
Säg att han blir SHLs bäst betalda back på fem år, varför ska vi matcha det?
Absolut att han ska erbjudas marknadsvärde, inget snack, och man kan kanske tycka att viss rabatt kan ju Brynäs kanske ha pga utbildning och hela den grejen, men att vara med i någon tokbudgivning bara för att Djurgården inte ska få honom om man inte tror att han är värd pengarna...? Nej tack. Då kan han spela i Djurgården.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Men skämtar ni eller? "Hoppas han skadar sig!" "Han är död för mig!"
För det första vet vi inte ett skit om anledningarna, Brynäs kan ha kritat på två toppbackar till nästa säsong som inte är presenterade, DIF kanske erbjuder 400k i månaden i fem år, vad ska han göra?
"Nämen tack Brynäs, jag spelar gärna gratis som åttondeback, tack tack!"
Lägg av nu, håll kritiken rimlig. Klart som fan att det är ett misslyckande med Alcens "Alla ska vilja vända hem"-snack, men innan det ens är officiellt och vi inte vet ett skit om anledningarna kan vi väl hålla det till "Jävla skit" och strunta i personangrepp va? (det senare gäller även efter vi vet varför)
För det första vet vi inte ett skit om anledningarna, Brynäs kan ha kritat på två toppbackar till nästa säsong som inte är presenterade, DIF kanske erbjuder 400k i månaden i fem år, vad ska han göra?
"Nämen tack Brynäs, jag spelar gärna gratis som åttondeback, tack tack!"
Lägg av nu, håll kritiken rimlig. Klart som fan att det är ett misslyckande med Alcens "Alla ska vilja vända hem"-snack, men innan det ens är officiellt och vi inte vet ett skit om anledningarna kan vi väl hålla det till "Jävla skit" och strunta i personangrepp va? (det senare gäller även efter vi vet varför)
+ 19
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
parks: Ja, fullsatt lär det bli i alla fall (Såklart), ströplatser på sitt och ett femtiotal kvar i skybar för lördagsmatchen nu. Kul!
Var tvungen att gå in och kika biljetter för kvalet i Leksand på tal om det... De har också haft förköp för medlemmar sedan igår och släppte till allmänheten 13.00 idag. Tusentals biljetter lediga, trots att de sänkt priserna rätt rejält (Dyraste sittplatsen kostar 345:-, billigaste 129:-).
Nästan tragiskt.
HV har i jämförelse sålt slut sina kvalmatcher redan, någon strösittplats kvar till match 1, men annars helt slut.
Var tvungen att gå in och kika biljetter för kvalet i Leksand på tal om det... De har också haft förköp för medlemmar sedan igår och släppte till allmänheten 13.00 idag. Tusentals biljetter lediga, trots att de sänkt priserna rätt rejält (Dyraste sittplatsen kostar 345:-, billigaste 129:-).
Nästan tragiskt.
HV har i jämförelse sålt slut sina kvalmatcher redan, någon strösittplats kvar till match 1, men annars helt slut.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gott om platser kvar till båda kvartsfinalerna inför biljettsläpp till allmänheten vid 12 i alla fall :)
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lirarn77: Fast om du anser att kvalitén på isen är avgörande så är indirekt alla spelares lön relevant.
Betalar man mycket pengar till en spelare blir det mindre pengar kvar till övriga som ska in. Ytterst grundläggande ekonomi.
Om Brynäs ska kunna vara med och slåss om toppspelare behöver man ha löneutrymme kvar, då kan man inte överbetala för spelare. Även om man idag har exempelvis Silfverberg och Bäckström som spelar på "rabatt" mot vad de hade kunnat tjäna i andra klubbar.
Betalar man mycket pengar till en spelare blir det mindre pengar kvar till övriga som ska in. Ytterst grundläggande ekonomi.
Om Brynäs ska kunna vara med och slåss om toppspelare behöver man ha löneutrymme kvar, då kan man inte överbetala för spelare. Även om man idag har exempelvis Silfverberg och Bäckström som spelar på "rabatt" mot vad de hade kunnat tjäna i andra klubbar.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Det jag inte gillar alls från igår är att Hägg säger "Vi kan inte hålla på att gnälla på varandra" - Låter ju inte som harmonin i gruppen kanske äe fantastisk för närvarande...
Dags för formella och informella ledare och steppa upp och visa hur man beter sig, och köper man inte det kan man sitta på läktaren. Oavsett vad man heter...
Dags för formella och informella ledare och steppa upp och visa hur man beter sig, och köper man inte det kan man sitta på läktaren. Oavsett vad man heter...
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Sinnessjukt att nöta igenom hela hockeysverige på det där sättet... När jag varit utomlands och kollat hockey så är det ju liksom ett par randommatcher, sedan passar man på att göra annat.
Sjukaste där är ju Södertälje - En annan hade ju liksom varit medvetslös vid det laget och tagit en mellandag på hotellet i Gävle. På sin höjd hade man orkat sig ner i hotellbaren för en bira...
Sjukaste där är ju Södertälje - En annan hade ju liksom varit medvetslös vid det laget och tagit en mellandag på hotellet i Gävle. På sin höjd hade man orkat sig ner i hotellbaren för en bira...
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Cardigan Daffipoff: Senaste 10 matcherna:
Bäst i ligan i BP på 87,5% Tre insläppta på 24 BP.
Trea i PP på 33,3%, Malmö (!) och Växjö bättre på 35 respektive 41,67%.
Överlägset bäst i ligan på BP+PP, ligger på 120,83%.
Luleå tvåa på 112% och FBK trea på 106%.
Där är för övrigt Timrå sopsist på 79,9%...
Bäst i ligan i BP på 87,5% Tre insläppta på 24 BP.
Trea i PP på 33,3%, Malmö (!) och Växjö bättre på 35 respektive 41,67%.
Överlägset bäst i ligan på BP+PP, ligger på 120,83%.
Luleå tvåa på 112% och FBK trea på 106%.
Där är för övrigt Timrå sopsist på 79,9%...
+ 14
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
OveForShow: Ja, jag hade inte haft något emot att Hägg hade visat ordentligt vad som händer när man beter sig sådär.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Nej tack. Jag minns hur fruktansvärt trist det var att gå hem från matcherna efter oavgjort, även om det säkert skulle bli ytterst få matcher som faktiskt blir oavgjorda så känns det trist.
Tycker nuvarande system fungerar riktigt bra, ser inget behov av att ändra det. Säga vad man vill om 3vs3, men i grundserien funkar det bra. Det blir lite fart i alla fall.
Ska man göra någonting så skulle man väl kunna plocka bort straffarna och köra 3vs3 tills något lag gör mål, men samtidigt kan man ju lika gärna köra straffar då - Det är ju i princip lika mycket lotteri.
Tycker nuvarande system fungerar riktigt bra, ser inget behov av att ändra det. Säga vad man vill om 3vs3, men i grundserien funkar det bra. Det blir lite fart i alla fall.
Ska man göra någonting så skulle man väl kunna plocka bort straffarna och köra 3vs3 tills något lag gör mål, men samtidigt kan man ju lika gärna köra straffar då - Det är ju i princip lika mycket lotteri.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kollade för övrigt poängsnitt sedan nyår, Brynäs har 2 (2,06), Luleå har 2, Malmö 1,4.
Fortsätter snittet så tar Luleå och Brynäs 12 poäng vardera, Malmö 8. Det ger slutpoäng:
Malmö 78
Brynäs 81
Luleå 85
Känns verkligen som att sjätteplatsen avgörs i Brynäs - Malmö den 10e.
Fortsätter snittet så tar Luleå och Brynäs 12 poäng vardera, Malmö 8. Det ger slutpoäng:
Malmö 78
Brynäs 81
Luleå 85
Känns verkligen som att sjätteplatsen avgörs i Brynäs - Malmö den 10e.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsaren1912: Ja, Kempny verkar passa bättre på liten is, den saken är klar...
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Trivigno sticker ut positivt, annars är det bra avslaget nu... Ska vara glada om det står 0-0 efter första.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Helt ärligt, nästa match kan Kempny sitta. Spelar ingen roll hur mycket luleåspelaren sliter av sin egen hjälm, man ska inte sätta sig i den sitsen. Alldeles för dåligt.
Kan ha kostat oss kvartsfinalen.
Kan ha kostat oss kvartsfinalen.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Har inget emot om det inte blir mål, men visst säger reglerna att pucken ska röra sig framåt?
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Spelar Gälla Kopacka nu så slutar jag följa Brynäs. Skämtar inte ens.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Nu ska Kempny sitta. Det där är inte okej. Fyfan vad jävla onödigt.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
OveJärnkrok: Ja gör man sådant där sitter man resten av matchen i vanliga fall. Bara att hoppas för hans del att vi klarar det här...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Ja, det lär man väl inse att det inte funkar efter idag.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ursäkta men vilket jävla skämt till bedömning. Hur fan kan de ta 53 där? Pinsamt.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jävlar vad de får slå ifrån sig nu Luleå. Fortsätter vi såhär så sitter det en puck snart.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsaren1912: Håller med. Bättre än på länge, han syns nu, det har han inte gjort fem-sex sista matcherna.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Ja, Scott har ingen bra dag. Var kanske för mycket att tro att han ska orka lira 7-8 minuter per period nu för tiden.
Känns som Vesel kanske borde få chansen där.
Men oavsett- LP!!! Fruktansvärt viktigt!
Känns som Vesel kanske borde få chansen där.
Men oavsett- LP!!! Fruktansvärt viktigt!
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Dags att vakna igen nu... Sådär lätt kan vi inte släppa in Luleå i zon. Måste upp i mittzonsspelet
Föregående · 2 · Nästa
"Oavsett hur mycket hemvändare man är, och Brynäs inte kan vara de som betalar bäst - Väljer en spelare att gå till någon annan, fine, spela någon annanstans"