Historik
Föregående · 10 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Känns ju inte som vi behöver frukta varken DIF eller MODO nästa säsong. Herregud vilken klen hockey dom presterar. Trodde det skulle vara lite bättre än så här faktiskt.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Kan nog säkert stämma.
Hoppas vi kan få in några större spelare som kan ta den fysiska kampen och även producera lite framåt. Tycker det har saknats i många säsonger nu.
Helst en riktigt elak fjärdekedja 😎
Hoppas vi kan få in några större spelare som kan ta den fysiska kampen och även producera lite framåt. Tycker det har saknats i många säsonger nu.
Helst en riktigt elak fjärdekedja 😎
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäshockey: Man blev ju inte supertaggad efter läst kommentarerna om honom. Tycker Alcén borde lägga in en stöt på Oscar Nord i AIK istället.
www.eliteprospects.com/player/142261/oscar-nord
www.eliteprospects.com/player/142261/oscar-nord
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JohnnyBotox: Skulle kännas sorgligt att tappa Lindstein. Otroligt viktigt för lagbygget att vi kan få till en förlängning där. En duktig spelare till en förmodad billigt peng.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Vad tror ni om Calle Odelius då? Petad i DIF konstigt nog. Gjorde det riktigt bra när han var utlånad till FBK.
Utgående kontrakt med DIF men har redan signat med Islanders. Kanske blir svårt att lösa med lån osv.
www.eliteprospects.com/player/607525/calle-odelius
Utgående kontrakt med DIF men har redan signat med Islanders. Kanske blir svårt att lösa med lån osv.
www.eliteprospects.com/player/607525/calle-odelius
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Semic: Han är inte den snabbaste på skridskorna nej. Men kompenserar med ett vasst spelsinne. Även rätt duktig defensivt.
Visst han kanske fick lite gratispoäng med Dahlén men han satte upp många mål för sina kedjekamrater oxå.
Sätt en sniper bredvid honom så är det poänggaranti 😉
Visst han kanske fick lite gratispoäng med Dahlén men han satte upp många mål för sina kedjekamrater oxå.
Sätt en sniper bredvid honom så är det poänggaranti 😉
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JohnnyBotox: Hoppas Alcén är där och hugger. En spelare som verkligen klarar av att leverera på HA-nivå.
Så här säger Albin själv om framtiden.
Så här säger Albin själv om framtiden.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
För Brynäs skull, visst vore det väl ändå bäst om DIF går upp till SHL.
Modo och Björklöven kommer rimligtvis bli söndervärvade. Bernhart är väl t ex redan klar för Timrå.
Djurgården har många spelare med hjärtat i klubben som säkert vill stanna ytterligare än säsong.
Modo och Björklöven kommer rimligtvis bli söndervärvade. Bernhart är väl t ex redan klar för Timrå.
Djurgården har många spelare med hjärtat i klubben som säkert vill stanna ytterligare än säsong.
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
Får uppgifter att Gällstedt är klar som tränare. Molin och Wännström har oxå kritat på.
+ 11
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
En spelare jag gärna sett i Brynäs kommande säsong, dessvärre verkar han redan gjort klart med BIK.
www.eliteprospects.com/player/290469/theodor-pistek
www.eliteprospects.com/player/290469/theodor-pistek
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
En spelare som Alcén och gänget bör ha koll på är Albin Lundin med utgående kontrakt i Timrå. Kanske lite för temposvag för SHL men i HA är en spelare spelare utav riktigt hög klass. Duktig playmaker, bra ålder och rätt rutinerad oxå.
www.eliteprospects.com/player/101806/albin-lundin
www.eliteprospects.com/player/101806/albin-lundin
+ 8
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
Då kör vi ytterligare en spelare som jag hoppas att Brynäs har koll på. Oscar Nord med utgående kontrakt i AIK. En stor kille med tyngd som spelar rätt hårt. Har även utvecklats offensivt säsong efter säsong. En riktigt nyttig lagspelare som lätt kan fylla en roll i en tredjekedja.
www.eliteprospects.com/player/142261/oscar-nord
www.eliteprospects.com/player/142261/oscar-nord
+ 4
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
Vad tror ni om Sam då? Kanske inte riktigt räcker till på SHL-nivå även fast han spelade upp sig på slutet. I allsvenskan är han en faktor. Borde vara en av spelarna Alcén och co håller koll på.
www.eliteprospects.com/player/151163/sam-vigneault
www.eliteprospects.com/player/151163/sam-vigneault
+ 2
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
Dags för lite "jag mötte Lassie" igen. Träffade en kompis igår och han hade hört från en utav materialarna att det var många olika grupperingar i laget. Juniorerna och det yngre i ett hörn, Finnarna i ett annat och sen det gamla gardet i ett annat.
Finländarna satt i omklädningsrummet och pratade på sitt modersmål, blev tillsagda att prata på engelska eller svenska(de som kan) men återgick bara efter nån minut att prata Finska.
Om det nu stämmer så är det väl exakt sånt här vi måste städa bort med den nya truppen. Så sjukt viktigt med bra sammanhållning i ett lag.
Finländarna satt i omklädningsrummet och pratade på sitt modersmål, blev tillsagda att prata på engelska eller svenska(de som kan) men återgick bara efter nån minut att prata Finska.
Om det nu stämmer så är det väl exakt sånt här vi måste städa bort med den nya truppen. Så sjukt viktigt med bra sammanhållning i ett lag.
+ 8
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
Tycker Hammarström ska vakta sin tunga rejält. Han var väl i högsta grad delaktigt i värvningar som Lindelöf och Zetterberg m fl under tiden då Dackell var GM.
+ 8
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
Det är nu vi har chansen att förändra och bygga nytt. Så nej tack till att plocka in gamla Brynäshjältar i föreningen utan hellre personer med rätt KOMPETENS.
+ 6
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
mk: En till grej, om man gillar hockey rent allmänt så kommer det ju bli läge att både följa Brynäs och SHL då det är olika matchdagar.
Det gäller att försöka vara positiv och greppa de få halmstrån man kan i dessa jobbiga tider.
Det gäller att försöka vara positiv och greppa de få halmstrån man kan i dessa jobbiga tider.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
Peja: Sen tycker jag man ska locka en sån kille som Ölund med kaptensbindeln och mer istid för att stanna. Det är ju ändå en sån karaktär man vill ha i ett lag. Eg är han ju för bra för HA, men med nyfött barn så finns ju chansen att han vill bo kvar i Gävle.
+ 4
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
KulaShaker: Bara för jag förstod att vi skulle tappa det totalt vid 2-3?? Krävs ju inget geni för att förstå det.
+ 5
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
Vad är det med andraperioder och det här laget!?!? Sämst i världshistorien. Blir så matt.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
Honken-effekten, efter två månader ser alla målvakter darrigare ut än Johan Asplund.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
KulaShaker: Kånns solklart att dom kommer tappa det på nå vis.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
Sticker ut hakan och påstår att nästa lag att göra mål vinner matchen.
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
Zappaholic: Inte varit nervös överhuvudtaget ända sen det blev klart att vi skulle kvala. Vet inte om man är härdad sen senaste gången vi kvalade eller om jag bara visste att det var kört…🤷♂️
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
Så jäkla dåliga i andra perioden. Alltid!
Lindbäck måste steppa upp o ta 2-3 målet. Det är en sån form vi behöver av en målis i ett kval.
Sjukt ändå att Malmö leder. Känns hårt.
Lindbäck måste steppa upp o ta 2-3 målet. Det är en sån form vi behöver av en målis i ett kval.
Sjukt ändå att Malmö leder. Känns hårt.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
Blå grottan: Tror alla shl-kontrakt har en sån klasul om man inte valt att specifikt ta bort den.
Kanske inte gäller vid rookie-kontrakt, osäker där.
Kanske inte gäller vid rookie-kontrakt, osäker där.
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
Auchinleck: Haha, dom måste ju tro att det är en helt annan sport.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
Hoppas att samtliga spelare i Brynäs sitter framför tvn kväll och följer Färjestad - Frölunda och tänker ” fan, en sån där inställning, kampvilja och kämparanda borde ju även jag kunna frambringa imorn.”
Drömma kan man ju.
Drömma kan man ju.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
Bara inse att Malmö vinner enkelt. Det här kommer vi aldrig mäkta med att vända.
Blir ju en spännande silly med massa nya spelare iaf.
Blir ju en spännande silly med massa nya spelare iaf.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
Där blev vi klara för HA. Man ser att spelarna inte ens tror på det fast än man spelar mot 5-3.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
Zappaholic: Jaaaa och spelar fast oss själva hela tiden i egen zon. Måste vara mycket rappare i tanken.
Sen klarar man inte alls av att checka fast Malmö i deras försvarszon. Dom kan spela ut sig hur enkelt som helst.
Vi hamnar i nå jäkla mellanläge och håller inte alls ihop laget.
Sen klarar man inte alls av att checka fast Malmö i deras försvarszon. Dom kan spela ut sig hur enkelt som helst.
Vi hamnar i nå jäkla mellanläge och håller inte alls ihop laget.
Föregående · 10 · Nästa

Men det var en kass match ikväll.