Historik
Föregående · 28 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - HV71 Kval Nedflyttning 2025
{10884}: Precis. Har jag alltid sagt om grabben, men folk här inne vill inte se det hos någon som själv kommer ifrån Nolaskogs.
Med det sagt har hans mentala kapacitet stärkts den här säsongen, det måste man ändå slå fast.
Med det sagt har hans mentala kapacitet stärkts den här säsongen, det måste man ändå slå fast.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - HV71 Kval Nedflyttning 2025
Golden boy : Vi har ett sanslöst flyt också som fått en matchserie utan Borgström. Ungefär som att möta Örebro utan Karlkvist, när övriga spelare är vana att följa sitt draglok.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - HV71 Kval Nedflyttning 2025
Andraassist: Problemet ikväll var väl att HV var så kassa under första halvan. Får de med sig ett skitmål så taggar de till igen, och vårt lag hinner inte med i omställningen där. Men i 30 min var vi klart bättre.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - HV71 Kval Nedflyttning 2025
Sigge: Spelarna ser nöjda ut med att göra en "bättre match". Många enkla räddningar för Dichow nu.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - HV71 Kval Nedflyttning 2025
Bössa 68: Är Näsén tillgänglig men petad av utlånade Norén nu för tiden?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - HV71 Kval Nedflyttning 2025
{9742}: Nu börjar jag bli trött på n'Adam i skvallerpressen. Han har sett till nu att första rubriken på sajten handlar om "publikfiasko för MoDo".
Vad är hans grej?
Vad är hans grej?
+ 9
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - HV71 Kval Nedflyttning 2025
ForzaMoDo1921: Överkroppsskada är allt lagläkaren ville säga, men det var en "kamp mot klockan" att han skulle vara med här ikväll, så troligen med nästa
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - HV71 Kval Nedflyttning 2025
Silly: Deras bästa spelare var ju inte med ikväll, men skulle spela på söndag
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - HV71 Kval Nedflyttning 2025
bar mofftak: Tycker HV tar sig an matchen på ett betydligt bättre sätt än oss. Måste kännas tungt att torska ändå.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - HV71 Kval Nedflyttning 2025
JonathanF: Vi brukar gå ner oss när motståndarna tar TO va? Så sjukt nervöst det här
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - HV71 Kval Nedflyttning 2025
Sigge: Helvete vad vi står och ska glo i egen zon. Rör på benen!!
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - HV71 Kval Nedflyttning 2025
henkeiskogen: Domarna har silat mygg och svalt kameler. Blir jävligt ojämnt och svårt för spelarna att förstå vad som händer. Men allt kanske jämnar ut sig till sist?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - HV71 Kval Nedflyttning 2025
Silly: Överlag känns det väldigt halvdant just nu, överallt
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - HV71 Kval Nedflyttning 2025
S-vikaren: Kan vi göra ett riktigt mål i tredje nu, tack. Utan att det ska lastas deras målis. Visa att ni är bra nog för att hitta nät!
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - HV71 Kval Nedflyttning 2025
Saltmasen: Jag är enögd och partisk, och förstår att man dömer efter en bok. Men den där peten han fick är alltså värd 4 min, och yxhugg man ser ibland blir 2 min slashing. Jaha.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - HV71 Kval Nedflyttning 2025
Steken84: Ett skott framåt efter halva perioden duger inte mot ett lag med dålig defensiv. Otroligt vekt av samtliga i MoDo.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - HV71 Kval Nedflyttning 2025
{10837}: Verkligen. Ett hemmaskott på mål efter 7 minuter. Vi stör dem inte alls.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - HV71 Kval Nedflyttning 2025
Sigge: Sjukt att vi återigen är på väg att släppa in första skottet i en match. Trots livsviktigt kval kan vi ändå inte starta bättre än vanligt.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - HV71 Kval Nedflyttning 2025
{10015}: Sen gammalt det där att man avvaktar för att ta beslut efter första matchen. Var samma sak när vi ständigt gick till slutspel, som puffe var inne på tidigare här.
Man vill se vad laget har att komma med, spelar vi bra och vinner välförtjänt kommer biljetterna vara slut närmsta timmarna efter match ett.
Man vill se vad laget har att komma med, spelar vi bra och vinner välförtjänt kommer biljetterna vara slut närmsta timmarna efter match ett.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - HV71 Kval Nedflyttning 2025
Dwight: Största nyckeln efter att ha sett förra matchen mot HV blir fysiken. Vi måste stå upp där, vilja ha en fysisk kamp - annars är det kört
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 25-03-11 Borta
19MoDo21: Såg nu att Berglund hunnit göra sex mål på sina 28 matcher. Oj då, miljontiggaren Norris har fem på 50. Kul att vi fått in en till utöver Bernhardt med något sorts offensivt kunnande. Näsén har ju gett upp karriären, tyvärr.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 25-03-11 Borta
Keriksson: Hur kan inte Olle vara beredd på skott? Jösses Amalia
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 25-03-11 Borta
M Horava: Nej. Verkligen avslagen match.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 25-03-11 Borta
Gavelo: Aagaard tar jobbet framför kassen även ikväll, fint att se
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 25-03-11 Borta
{10817}: Ja, men förvånar mig ändå inte om Benson kommer användas i kvalet
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 25-03-11 Borta
Kåge: Hela förstakedjan vilar, och Woods på det. Sen på backplats vilar Rundblad och Ladue. Så petade Ranta tillbaka in i laget, sen två spelare utlånade till ÖIK och en junior in. Sållet i kassen.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 25-03-11 Borta
{10015}: Är han dum eller uträttar han bara sin damage control? Tror han att order om korta byten kan ignoreras pga att man fysiskt klarar det? LOL!
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
TickledDonkey: Något av de fyra backparen som ställs över mot Skellefteå, tro? Eller kör vi full backbesättning i den ointressanta matchen
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10015}: Håller med till fullo. In med OP i powerplay, han har fått upp ångan och såg ut som en spetsspelare mot tiken. Spela Berglund i boxplay och låt han försöka hänga med Skellefteå, så kanske han tar beslut snabbt nog mot HV.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 25-03-08 Hemma
{9867}: Namn för namn rankar jag bara Malmö och Timrå som sämre trupper. Vi är alltså tolva där och HVs trupp är kanske åtta eller däromkring. Som tur är avgör inte namn på papper vad som händer i verkligheten.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 25-03-08 Hemma
JoakimE: Sampo köpte väl att det var fel av honom att vara så ego i 5 mot 3 i ett så viktigt läge, så han har inte gått emot tränarna utan tar bänkningen.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 25-03-08 Hemma
TickledDonkey: Måns och Lucas skulle garanterat vara förlorade, svårt att se Södergran stanna också. I övrigt rätt.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 25-03-08 Hemma
Paninaro: Örebro som hemmalag hade hela tre skott mot Malmö i andraperioden. Synd att de inte vill mer.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 25-03-08 Hemma
modomille: Var det inte han som gjorde att vi var i numerärt underläge på Timrås mål? Såg ut som vi bara hade fyra spelare
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 25-03-08 Hemma
Zource: Linköping fick friläge i 3 vs 3 tyvärr, happ då är det bara att hoppas på Örebro
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 25-03-08 Hemma
Kul att supernyförvärvet Horky levererar, hoppas cluben fick stora darren här nu
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 25-03-08 Hemma
modomille: Rögle verkar inte hota cluben direkt, man fick ihop hela tre skott i andraperioden. Mätta och nöjda med play-in i Ängelholm?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 25-03-08 Hemma
jonsson: Nej, det var extrapengar som styrelsen sköt till. Då Hinken inte ville använda dem kommer det användas till annat. Så blir samma spelarbudget igen nästa säsong.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 25-03-06 Borta
Majbrasan: Skiter i att Luleå hade tre ordinarie klassbackar borta, att vi lyckas ta en trepoängare där ska ändå inte kunna hända för laget som annars bara får in ett mål hemma mot HV och Örebro.
Blir för enkelt att skylla det på en enstaka spelare i Ranta när övriga tre kedjor också agerade hungrigare mot Luleå. Så tyvärr hade nog Aagaard rätt i att det är en inställningsfråga. Såg man sig själva som bra nog att köra reaktivt mot Örebro och HV, medans här gick man bara all-in för poängen istället?
I så fall är det 100% baserat på vad tränarna gått igenom och sagt. Kan det vara så att man ifrån bänken haft en attityd kring HV och Örebro som smittade av sig på laget, om än omedvetet? Medans här var det mer "tro på er själva där ute och visa vad ni kan".
Blir för enkelt att skylla det på en enstaka spelare i Ranta när övriga tre kedjor också agerade hungrigare mot Luleå. Så tyvärr hade nog Aagaard rätt i att det är en inställningsfråga. Såg man sig själva som bra nog att köra reaktivt mot Örebro och HV, medans här gick man bara all-in för poängen istället?
I så fall är det 100% baserat på vad tränarna gått igenom och sagt. Kan det vara så att man ifrån bänken haft en attityd kring HV och Örebro som smittade av sig på laget, om än omedvetet? Medans här var det mer "tro på er själva där ute och visa vad ni kan".
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 25-03-06 Borta
Tarasov: Som jag har förstått det, då han kommer hem till Sverige på somrarna besöker han även Ö-vik. Är då med på träningspass med MoDo precis som NHL-spelarna ifrån stan brukar vara.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 25-03-06 Borta
KRB: Aagaard säger att man är besvikna på insatsen, att det mest var en inställningsfråga där man tillät sig spela passivt mot HV. Man ska trycka på det för en bättre intensitet ikväll, mer se möjligheterna.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 25-03-06 Borta
{10015}: Vi brukar kunna se jämna ut med Luleå när det kommer till puckinnehav, spel i zon osv. Men de är det klart bättre laget som gör mål när vi mest höjer Wards procent. Blir säkert samma melodi ikväll.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - HV71 2025-03-04 Hemma
Monno: Men du läste väl vad jag skrev innan eller? Blir inget bättre så kör på det gamla, vanliga igen. Kvalet är ett faktum och då kan man försöka optimera inför det.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - HV71 2025-03-04 Hemma
Elysium: Har vi något att förlora på att testa ny centerlinje nu inför kvalet? De andra har haft 49 matcher ihop och kan nog återgå till det "gamla, vanliga" i kvalet om det skulle visa sig att saker inte blir bättre. Men man måste ju som ledare vilja testa i alla fall, tänker jag.
Olofsson - Niederbach - Vigneault
Aagaard - Pettersson - Woods
Carlsson - Jacobsson - Södergran
OP - Jasek - Ohlsson
Släng in om det behövs: Benson
Städa toaletter: True
Olofsson - Niederbach - Vigneault
Aagaard - Pettersson - Woods
Carlsson - Jacobsson - Södergran
OP - Jasek - Ohlsson
Släng in om det behövs: Benson
Städa toaletter: True
+ 6
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - HV71 2025-03-04 Hemma
Monno: Så tänkte jag också på den tiden, självklart. Det jag menar är att det gått upp för en den här säsongen att Mora kanske haft en del rätt. Svårt att etablera sig i SHL genom att ej vara aktiv, men självklart har det tänket gått vägen i HA så.
Föregående · 28 · Nästa
Förhoppningsvis har han inte tagit paus från sitt VooDoo-utövande i Västerbottens träskmarker, någon där uppe som stött på en galning?