Frontschwein

1633 inlägg · 688 besäkare

Historik

· 2 ·
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Willow: AIK i vinter mot AIK ifjol skulle jag inte ens är jämnbördiga som lag.
Vi har inte vassare lag i år . Möjligen ett bättre första backpar.
Framåt är vi mycket sämre på papperet. Får vi inte in två svindyra och kanske Fitzgerald eller minst lika bra sveper topplagen oss i fyra raka. Det törs jag säga.

Med ett annat spelsystem så kan såklart MYCKET ändras. Vi får hoppas såklart.
Nej, jag tycker inte vi är topp 4 ens.

Men mycket kan såklart hända.

MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Vikingmodo : med två forwards till av hinkenspets och en back till (yoon) och nåt annat bottenskrap hinken brukar hitta, kan jag säga att vi kommer att få kämpa oss till slutspel. Aik eller Leksand för den delen skulle svepa oss i fyra raka med siffror som 5-1, 6-0 7-2
Ja, så uselt och osexigt är lagbygget.

Kommer nog inte öka säsongskorten. Det är en negativ spiral. Uselt lag, usla publiksiffror., sämre intäkter.

Tack för snålbyggena Strinnholm och Hinken.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Willow: antar att du har bättre koll på det där. Hörde bara nåt om att han måste ha ut sina pengar. Jag tycker att det är en spelare värd att vänta på. Synd att han verkar vara väldigt känslig för skador.

Ja, att marknaden tunnas ut förvånar mig inte ett jota. Den är alltid lövtunn när man lyssnar på Gradin..
Därav tycker jag det är hål i huvudet när man kontrar det med att bygga en stomme. Så fort nån inte fetfloppar blir dom stulna av gamarna när vi nu är i fantastiska allsvenskan.

Kan inte släppa att man snålade så jävligt när vi rök ner och förstärkte i princip enbart med modos uslaste back I modern tid. Dessutom en back med FEL egenskaper men rätt efternamn.

Jaja. Vi kan ju hoppas att grabbarna har tur med studsarna i vintern.

Tror du som är polare med Gradin att han ryker om vi missar slutspel, eller är han så cementerad på sin post att hans insats spelar ingen roll även om det tom skulle bli risk för negativt kval?

Det tror jag förvisso inte att laget skulle hamna i men tänkte hur du känner att tongångarna är?

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Hägglundsmaffian: har nog inte ett skit att göra med om kravställan. Fitzgerald behöver den slanten för personliga skäl för att få ut så mycket lön som möjligt.

Sen är det upp till Hinken om han vill ha Fitzgerald in senare för att det ska bli billigare för båda och Gerry såklart får lite bättre pröjs, eller om vi kan tillgodose hans önskan och låta honom börja senare av just ekonomiska skäl.

Fitzgerald hade säker spelat från start om han fick men då tror jag att vi pratar andra pengar.
Ser detta som positivt.

Hoppas vi förlänger. Tror inte vi hittar nån bättre komplett där och obehagligt om AIK , ssk eller Leksand snor honom.

Tror fö att kelleher kommer landa på topp 3 i poängligan . Svårt att se att vi kommer hitta nån som är i NÄRHETEN att ersätta hans spets.

Två stora ok jag har hört är berglund och Emil som har svindyra kontrakt vi sitter fast med och helt odugliga kontra pengarna. Jeppe slapp vi men skulle vi kunna lösa Larsson kanske vi skulle kunna hitta nåt vettigt framåt.
Emil vill nog vara kvar för att han kommer inte kunna lyfta motsvarande lön i en annan klubb vad hinken gett honom.
Berglund vill jag inte säga nåt om

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Haakana32: förlåt. My bad. Trött. Till skillnad från Gradin har jag jobbat 80 h på 6 dagar.

Ren tombola. Ligan är så usel så det gäller att dra rätt spelare ur hatten. Man får ju ändå bara behålla flippparna ett år..

Kan bli bra med ett kollektiv. Kan bli skräp.

AIK eller Leksand kommer avancera oavsett. Öppnar man börsen köper man allsvenskan. Det är bara modo som missar det.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Icetheman: bantningen fortsätter. Tidigare 4 forwards. Nu är det tre. Misstänker en usel breddkille och två av hinkens spets.

Modo blir 6a i år.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Willow: den som lever får se. Kanske ett lag med bredd och allsvensk rutin kan chocka. Sport är oförutsägbart. Revanschlusten kan vara en dolk i sidan på motståndet , absolut.
Jag tror tyvärr att om vi inte får in nån extrem målskytt som typ rob schremp så kommer vi få svårt att gå hela vägen.

Dock ska jag säga att vi har ett bra målvaktspar för första gången på säkert 10 år.

Ja, jag tycker att kentää är bättre sportchef.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Tarasov: likt förbaskat är löven i SHL och vi inte ens topprankade i allsvenskan. Kentää har gjort ett bättre jobb än hinken. Det tycker jag han gjort varje år nästan sen hinken tillträdde.

Får vi in Yoon antar jag att backsidan är klar.
Tycker likt förbaskat att vi har ett svagt lag med bara dessa jävla tvåvägsforwards som är rent bedrövligt trubbiga.

Ingen fysik förutom skallkrossaren och möjligen bjersa .

Sen ska två forwards till in . NHLklass skulle behövas där annars tror jag faktiskt vi inte ens tar kvarten.

Men om nåt år kanske vi kan kliva upp när hinken är historia och nån törs röra widebros sparpengar.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
SpecterV2: sen fick vi strinnholm och hinken som vaskar 25års legendstatus rätt i avloppet. Det går fort i hockey. Vem trodde 2007 att vi på 20 år skulle ha lägre rank än AIK, löven och Bofors.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Peja: vi sparar ihop ett mellanår så vi kan bygga en stomme, så ni får väl resten som inte floppat av oss om ett år.

Vi siktar på att gå upp 2036

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Dundee: blir det mellanmjölksår och dessutom ett planerat sådant så hoppas jag att vi missar slutspelet.

Då kommer pöbeln att bli galen och kräva avgångar från dom personer som uppenbarligen inte klararabav att sköta sitt jobb och satt klubben i det skitläge som råder.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: beror väl på om hinkens kontraktsförslag kommit fram eller hamnat i skräpkorgen.
Fast allt sitter väl i pengarna..Vi måste ju ha råd med en till tredjekedja så vi får ihop ett lag.

Får nog fokusera på 60meters grabbar med bra inställning och karaktär. Poängspelare kostar ju ganska mycket men Hinken har ju en plan. Målsprutan Berglund blir ju tungan på vågen så vi kan ta hem dom där uddamålsmatcherna med ett giftigt powerplay.

Annars kanske AIK eller Leksand lägga ett bud så då kanske vi får se honom i allsvenskan iaf.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Monno: absolut inte på flyget, men inte ett enda spelare har kommit in via dessa scoutresor. Rena dyra nöjestrippar.
Att dessutom hinken inte ens kan räkna gör ju hela sportchefsrollen totalt tragikomisk.

Varför tror ni tex Larsson är kvar? Jag skulle också stanna om jag var lat och fick jobba på 70% och en sjukt hög lön.
Han kommer inte få i närheten av lönen han snor i modo i nån annan klubb med tanke på hans senaste siffror.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
SKiLMY: ja, restauranger och pubar i Colorado har han säkert stenkoll på iaf.

Vilken annan historik han har vet jag inte? Han har väl iaf aldrig fått med sig nåt tillbaka från sina jävla scoutresor.
Kul säsong detta kommer att bli. Följa ett lag som har ambition på att bygga långsiktigt och hoppas få behålla stommen. Undrar om gunde svan och stenmark tänkte så inför säsong. Eller satsa allt för att vinna.
Får hinken sparken i förtid om vi missar slutspel? Då hoppas jag vi missar för detta lag kommer inte avancera iaf. Jag tippar faktiskt på den lägsta placeringen i klubbens historia.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Chamez: två riktiga spetsnamn , eller i realiteten två forwards som hinken tycker är spets framåt tror jag att vi får.
Nä, detta lag kommer inte ta sig förbi kvarten om inte Werner och Hellsten håller nivå som Hasek och Brodeur

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Willow: jag tror också spetsen blir från Nordamerika. Förmodligen tror jag att jänkarna rent allmänt är en billigare lösning än etablerade svenskar. Dessutom tror jag att svenska legoknektar generellt vill ha en rejäl slant upp för att spela i en småstad som övik kontra ett storstadslag. Jänkarna skiter nog mer i vart dom är så länge dom får Cash.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: känns som att vi har 3 st fjärdekedjor och en tredje.
Inte en vettig center inte en enda sniper förutom juniorerna.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Modo-Målet: vi kanske kan byta ut berglund mot en säck skridskor också om vi ska snåla ihjäl oss

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: blir då fan inget säsongskort för min del iaf. Nedåtgående spiral. Tänker inte lösa biljetter för att se ett B-lag förnedras av pappklubbar utan kultur..

Alla visste att det skulle bli ett skitbygge. Synd att det skulle behöva ta flera månader innan man var ärlig med det.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Chamez: landar AIK mer spets tror jag att dom blir omöjliga att slå. Hinken tänker nog likadant och vaskar säsongen. Sen kommer ett annat lag att göra likadant nästa år. Osv .osv.

När gradin är borta kanske vi kan börja hoppas igen .

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: det betyder att det var en spelare från fjärdesorteringen som är totalt klappkass.

MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
sundsasen: ganska precis som du uttryckte det tror jag varit grundproblemet.

Det är jättesvårt för Hinken qtt veta det dessutom för hans roll är väl i princip initialt att vara den som sköter anställningsintervju och urval. Ser sådana problem varje vecka på jobben jag haft.

Får vi till bra "skiftlag" eller team som kanske är lättare att relatera till för vanliga pöbeln tror jag att vi har mycket vunnet.

Nytt blad.
Tyvärr tror jag att vi har ca 5 ,6 år innan vi kan bli att räkna med. Har förlorat många våningsplan i kapprustningen på alla dessa usla värvningar som varit. Och tyvärr har långa dyra kontrakt kostat skjortan i förlängningen. Frågan är om den lilla staden kan resa sig i det långa loppet.

Man får hoppas.

MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Willow: måste nog hålla med willow här. Jag har hört både från spelarhåll, tränarhåll och även idrottsmän utifrån att Jockes kunnande och upplägg är av den högsta hyllan sett till klubbens ekonomi och position.

Sen om spelarna skiter I träningsprogram, kostråd och upplägg eller ägnar sig åt det halvhjärtat spelar hela den biten ingen som helst roll.

Tror skillnaden mot tex Frölunda och Saik är träningskulturen inom stommen. Inte att dom har bättre fystränare, gym eller dietist.

Jocke skulle få kanonresultat om han hade spelare som Jocke Lindström, Forsell och Joel Lundqvist.

Sen kanske vi inte har budget för fyscoachning dygnet runt och vad ska jocke göra förutom att skälla om vissa ser sig färdigtränade och får slarva hur dom vill för att leka hem allsvenskan för att dom redan är "bäst" i sin värld.
Tror att detta är en stor fara med hemvändare som känner staben, ser sig med större ögon än sanningen och ger sig själva gräddfil. Det smittar av sig på juniorer som ser upp till dessa killar. Tar efter och Tror att det är rätt väg.

Det fungerar inte på tjurskallar som Näslund, sedinarna och en ung foppa som gav allt för att vinna. Men det är en tunn is.

Jag tror få legoknektar som vill stärka sina aktier tycker det är okej och jag har faktiskt hört flera gånger att folk utifrån tyckt att attityden varit väldigt nonschalant och rätt unik mellan spelare och kravställan.

Detta är ett ledningsproblem. Ser det ofta inom min bransch att om vissa får handla som dom vill, lägga upp som dom vill och helt fria tyglar utan uppstyrning från chefer och projektledare blir det bara fan. Dessutom osämja bland lägre rankade som känner att vissa jobbar mindre , slöar gör som dom vill och ändå lyfter högre lön. Komptiden får bara utnyttjas av vissa.

Det är en farlig väg för vilken organisation som helst.
Det är nog ett större problem för styrelsen att jobba bort än att hitta spetsen.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vikingmodo : hela stommen är ju värdelös på allsvensk nivå. Bara att kolla hur det gick ifjol? Ta bort dom som dragit nu så har dom nog fan inte ens poäng tillsammans som poängvinnaren drog ihop.
Plus ett sparår och hinken som sportchef.

Håhåjaja.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Icetheman: måns i en förstakedja är ett katastrofalt betyg på sillyn. Går han ohotad in i andrakedjan får vi vara glada om vi överlever kvarten.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Tarasov: hur lätt är det för Bäckström om det inte är obligatorisk närvaroplikt eller låga eller inga repressalier för om man inte följer träningsschema?.

Har man inte en stomme av rutinerade killar som ställer krav på hårt arbete kväll efter kväll blir det lite som att låta praktikanterna styra arbetsplatsen ett halvår. Vissa dagar funkar det bättre än andra.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Sven Tuta: kravställan sägs bero till viss del på den tävlingsinriktade stommen i tex Skellefteå, där det inte tillåts att såsa med fasen. Det kan vi sätta kontrast med dom bra karaktärerna Hinken värvat (slökukarna som vill avrunda karriären eller lira lite för släkt och vänner) samt noll krav uppifrån från klubben där man tillåta sköta fyspass och sommarträning enligt egen agenda.

Får dom inte fria tyglar så blir det sura miner.

Ännu ett bevis för det usla upplägget med grannens bortskämda grabb.

Källa på det hela. En välbekant profil inom klubben som varit vansinnig på attityden och slappheten.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Gavelo: kelleher och Vesel tex är spelare som vinner matcher, avgör och drar in poäng. Kolla bara vårt slutspelsfacit på spelarna. TK kommer bli en mardrömsmotståndare kan jag lova.

Dynga som Viktor Persson , Victor Berglund och tex Måns Carlsson är varken underhållande eller prisvärda. Spelare som visst kan avgöra men oftast åt negativt håll.

Perfekta karaktärer och billiga.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Gavelo: helt klart ska man budgetera för grundserien. Sen kanske man ska budgetera för att få in spelare som drar folk också. Svårt att snåla sig till framgång när möjligheten att behålla spelare som inte floppar är närmast noll.

Å andra sidan lär väl hängskallen haft en lön som en spetssniper i Frölunda så där slipper vi ju lite.

Kan ju alltid hoppas att Berglund kör dygnet runt träning nu så kan han betala igen ett par miljoner för tidigare säsongers arbetsvägran. Förväntar mig över + 20 på honom och 25+35 i poängprotokollet innan fjärde advent för att inte bli återbetalningsskyldig och åtalad för trolöshet mot huvudman .

Nej, jag tror att vår forwardsbesättning blir oprövade kort från en viss agentur. Men om stjärnorna står rätt kanske vi får 4 namn ingen hört talas om som spöar skiten ur allsvenskans självklara hjältar sedan de senaste fyra åren.

Hoppas för övrigt att hela löven skämmer ut sig och att lappjesus får bära kors från älven till tomtebo.
Funkar med spikpicka 2027.
Hilti har nån bra modell

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Icetheman: alla som är någotsånär klarsynta borde väl se att denna säsong ska vi snåla som fan och bara hoppas på mirakel. Att någon av dom gamla bekväma ska göra ett ryck och göra sina livs säsonger, alt att övriga topplag failar med sin spets och att breddskiten Hinken budgethandlar ska göra underverk.

Oddsen är naturligtvis obefintliga, men pengar ska finnas så bolaget modo kan växa och gud fördömt om det inte finns rejält med pengar till dom livsviktiga scoutresorna.

Handlar bara om att dra ut på det, ivagga supportrarna i att vi kämpar med näbbar och klor för att bygga kvalitet . Ja helt enkelt likt en bilförsäljare lura okunniga kunder att den slutkörda audin minsann är ett bra köp trots svindyra delar men den fick ju en rekond.

Det kommer bli ett jävla budgetbygge och vi ska vara glada för playin.

Tror tom att hinken och widebro har budgeterat ungefär för det.

Dom enda träskallarna i allsvenskan som tror att det går att bygga kvalitet långsiktigt i farmarligan..

Jeppe förtjänade en högre placering, men Berglund förväntar jag mig se på medaljplats.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Smurfen: insamling av privata pengar? Nejtack. Inte när Hinken ska förvalta dom.

Skippar han Colorado i vinter kanske jag kan tänka mig att swisha en slant året efter. Det räcker med slöseri från klubbkassan på skit nu.

MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Willow: övik har snarare en betydligt högre övre hylla gällande restauranger än de flesta städer i liknande storlek. Precis som du säger. Däremot är väl utbudet av nattklubb, shopping av dyra märkesvaror och allmänt mingel med skumpa tämligen skralt.

Vill man dra ladd med influencers på vipavdelningar och prova en massa bubbel mitt i veckan är väl Storgatan i övik inte rätta stället.

Fö håller jag nog med att det är nog bara typ Göteborg och Stockholm som har riktiga shoppingstråk.

Sverige kör numera med gallerior vid in och/eller utfarten.
Skulle inte märka nån större skillnad om jag vaknade upp bakfull i kupolen, avion eller birsta.
Fan samma butiker i samtliga.

Däremot är det i dom flesta fallen frun som bestämmer och dom är nog tillräckligt rika att den avgörande faktorn landar på vart frugan vill bo.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Supertrött: har aldrig påstått att han ska gå över budget , trott att han ska göra det eller tror qtt han kommer att göra det.

Kan vända på uttalandet att jag tror snarare att det hålls igen för att fylla ut en bredd, snarare än att värva spets..tror att hinken föredrar 5 halvbra huvuden och hoppas att dom ska blomma ut före 3 riktigt bra för samma pengar.
Sen vilket som är bäst är omöjligt att säga förän säsongen är över.

Och fö är vi knappt topp 4 med årets trupp.
Rädd att det kommer att dröja. Nästa år kanske topp tre då med det degraderade laget som har säkert tre gånger så bra trupp och nåt annat storsatsande i topp 2.

Däremot är jag glad att se Macke tillbaka och Strinnholm ur vägen. Ett steg i rätt riktning.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
JonathanF: finns inte en sportkeps att Hinken öppnar börsen för tre toppspelare på forwardssidsn och en riktigt dyr back. Rätt säker på att hinken håller igen på börsen och hoppas att mellanmjölk ska rädda upp. Sen blir det panikscouting runt jul i Colorado och där vet vi ju vilka spelartyper som kommer in.

Hinken ska fan inte ens få befogenhet att värva under säsong.

Får vi inte in tre toppforwards och en riktigt jävla bra back så är femteplats en rimlig och godkänd insats med detta lag.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Gavelo: försöker mest faktiskt att inte jinxa någonting. Rosen och Wahlberg är två spännande förvärv faktiskt och kan vi få ut lite mer av grabbarna vi har kvar på kontrakt ska nog en femteplats inte vara omöjligt. Allt beror nog på vad vi får in på resten av platserna. Hoppas verkligen att Fitz blir kvar. Hög klass om han får vara hel. Synd som fan om du frågar mig att TK inte blev kvar. Inte en kul spelare att ha emot sig.

Men jag tror mycket beror på hur systemet går ihop, om målvakterna håller jämn nivå och vi har ett stabilare målvaktsPAR denna säsong. Det känns betryggande.

Däremot tror jag att vi har för dålig högstanivå mot vad jag tror Leksand och AIK kommer att presentera och sylvass spets brukar alltid vara tungan på vågen. Tyvärr.

Den typen av värvningar vill hinken inte betala för .men det är bara vad jag tror

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: skit helt i denna säsong och spela lite välgörenhet mot älgarna, antjärn och nyland.

Kör en final direkt mellan Leksand och AIK för det är ju nån av dom som kommer leka hem serien.

Sen kan vi ju skicka Hinken till Colorado i sedvanlig ordning med en pytteliten ändring. Denna gång gäller biljetten bara till usa . Inte hem

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Heyerdal: säkert snålkuken widebro som bromsar upp. Siffrorna går först. När kommer det in nån mer spets då?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: sett till speltid, kontraktslängd och lönebild så är Victor Berglund den sämsta sk spetsback modo någonsin haft. Oändligt med speltid och inte uträttat ett skit. Han var kass i Finland. Dom jublade att bli av med honom. Tänkt som en shl back , men han tog plats för en defensiv back eller center som kanske sett till att vi slapp kval. Usel i kvalet. Usel i allsvenskan. Ändå får han eoner av speltid och fan knappt gjort en helgjuten match. Kontraktet fortlöper och jag tror han kommer vara ännu sämre nästa år. Han blir inte yngre.

Jag vill hävda att det är en av dom sämsta backar vi någonsin haft som inte varit in och vänt.

Hade berglund hetat smith, hirvonen eller Kzozack i efternamn hade han fått sparken för flera år sedan.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
JoakimE: hinkens bomb kommer strax efter nyårssmällarna. "Gradin åker till Colorado " på scoutresa. Vi ser mycket potential till framtida lagbygge i dessa resor säger hinken.

Bomben består i om han kommer hem med ett påskrivet kontrakt i näven för en gångs skull eller om det är en påse med en Fahrenheit, en gucciväska till frugan, två helrör lagavullin och 2 enheter högre på BMI från michelinkrogarna. Allt på bekostnad av klubben såklart.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
M0D00000: såg rätt hyfsat ut, men måns i första? Nja, och Berglund i andra? Han borde väl snarare tejpa klubbor resten av kontraktstiden. Ser hellre att vi lånar in en back från damlaget på hans plats. En 19 årig flata lär ju få fler puckar på mål än hans skott i täck. Garanterat mer fysisk också.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: sagt samma sak angående en trio spelare redan sen i höstas. Fick bara på käften om det och det lustiga är att jag fick höra om den här kärnan som dikterade villkoren från en person väldigt nära laget.

Sen att det kanske finns två stycken till som borde lämna / inte få förlängt är lite av en chansning. Dom kanske lyfter sig när vissa "stjärnor" är borta, eller så fortsätter dom på inslagen linje .

MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Bad_Brett: #51 borde väl ligga i toppen antar jag?

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vargen: mycket hybris här nu och skönt att bli av med strinnholm, men om vi skulle få in säg Bernie så räcker ju det inte på långa vägar längre än en sjätteplats. Har folk helt missat hur jävla hårt AIK rustat och troligen hur Leksand kommer att ställa upp. Det är två lag som inte säkert ens kommit sist i shl med sluttruppen. Vi har egentligen inte täckt upp ett enda spetstapp förutom av juniorerna. Vår storstjärna Berg är inte ens självklar startback i ett bottenlag i shl. Hinken har sänkt förväntningarna på truppen gradvis varje år och dimridåerna tar bort fokus ganska bra. Vi ska inte gå och vänta på nyheter i form av förlängning med måns eller Viktor Persson. Det är i dagsläget på sin höjd breddskit på allsvensk nivå. TK, Fitzgerald, topping och surkukjeppe måste ersättas av spelare som gör mellan minst 20-30 poäng. Annars är det fadäs. Det ska sportchefen hitta annars är han fel karl på fel plats.

Inte en breddspelare nu innan suratrömmingspremiären tack. Och skippa Colorado i vinter .

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Smurfen: troligen det bästa som hänt på flera år.synd att vi ligger redan efter på kapprustningen , men det är en indikation på att nåt måste hända. Nu ser vi vad hinken har för gritt. Om han bara varit lat eller bakbunden av ledningen .
Blankt papper from idag.

Känns väldigt bra

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Haakana32: för helvete!!!! Måns är bredd i dagens allsvenskan!!! AIK öser på med spelare som leker hem serien och hinken velar. In med en förstakedja som skulle kunna spela pp i SHL eller lägg ner herrlaget. Så jävla enkelt är det. Måns kontrakt har ingen som helst betydelse eller ska krävas mer än fyra timmar administrativ tid till
"Hej, här är din lön för en tredjekedja" take it or leave it.
För fan. Bort med Hinken eller börja jobba!!

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Framnäs: det hinken bygger kommer att bli slaktat i första perioden varje match mot AIK. Dom behöver inte ens ställa in målvakten. Så mycket mer signalerar det seger om lagbygget. Hinken signalerar lågt testosteron, tröghet, håravfall , bukfetma och impotens. Agera för fan eller lägg ner klubben

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Haakana32: hamnar Fitzgerald i AIK kan vi sparka hinken och skita I att värva nåt. Då har dom shl klart.

Om inte sportchefen har aktuella nhlspelare som vill spela i allsvenskan

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
erjo: kentää har jobbat fem gånger hårdare för att säkra bra kontrakt och spets än vår slökuk till sportchef som bara slänger ut förslag och väntar mailsvar. Det kan hela Sverige skriva under på.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Framnäs: känner också igen det där. Man vill avrunda karriären i övik med polarna (läs mellan raderna) (slöa sig igenom ett överbetalat kontrakt, utan krav på försäsong eller 100% på isen) där lägger man även upp en hype att killen är från den övre hyllan , men sanningen är att han redan dragit en gång för att få nära nog noll speltid I annat SHLlag eller varit medioker till usel utomlands.

Jag köper inte att en enda sk granngrabb idag skulle vara ett lyft för vi har knappt ens spets på allsvensk nivå ute i närområdet Norden.

Visst har vi sjukt bra spets kvar i världen som fostrats i klubben men inte en enda är ens i närheten realistisk eller kommer troligtvis ens spela i Sverige igen. Hedman, Ullmark, Elias (fast det är väl Ånge) Sockan och Olofsson den bra.

Vi är så akterseglade av klubbar som Löven och snart även Bofors och AIK.
Det var exakt detta jag varit livrädd för sedan Kentää började satsa och visste att det bara var en tidsfråga.

Det kunde nog dom flesta se att Lappen är så sjukt mycket bättre sportchef än mossiga Hinken
. Exakt alla utom Willow insåg nog det i bakhuvudet att snart är vi farmarklubb till löven.

Så kan det gå när uppblåsta självbilden punkteras.

Köp säsongen illa kvickt för det blir inte billigare nästa år.
AIK kommer garanterat rensa spelbordet och vi är så sjukt långt efter . Lägg där till hur Stockholm kan locka talang och artister. Inte många bryr sig om foppas hotell, Näslunds barndomsrink eller ulvön idag bland folk i karriären.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Domsjö: hinken är totalt värdelös. Han kanske är bra på att ordna med flyttlass och styra upp lite lägenheter, möbler och nån hyrbil efter önskemål.

Bygga lag, promotion av klubben och hitta guldkornen är karln en katastrof på.
Det förstnämnda kan garanterat nån inhyrd från en liten firma klara av lika bra, till en tiondel av priset.

· 2 ·
Om Frontschwein
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: 20. Hall of Fame

är nu OFFLINE