Historik
Föregående · 3 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
{7426}: Hockey IQ att styra in mot Lassi när man får en knuff. Hatt av!
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
{10015}: Vet inte vad som är mest frustrerande för oss supportar. Ett lag som är pucksäkert men egentligen är extremt uddlösa (Rögle) eller som oss som kan inte kan hålla i pucken mer än 2 sekunder men att även en blind höna hittar ett korn då och då
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
SPOODI: Edmonton förlorade 9 av de första 12 matcherna förra säsongen - gick ändå till final. Nu har vi ju ingen McJesus eller Draisaitl och tränarbyte känns inte aktuellt. Så jag är generös och nöjer mig med om vi vänder på detta och tar en plats i ingenmansland.
+ 6
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
jonsson: 300 SEK i böter är ju bara löjligt. Ja han är junis. Men en 15 åring som inte använder bilbälte får ju 5x detta i böter. Sätt ett minimibelopp, klubben får väl betala mellanskillnad eller sätt en avbetalningsplan á la CSN. Ska kännas att göra fel så man inte gör om det.
(Edit: Ja det är skillnad på Svea rikes lag och SHL:s stadgar)
(Edit: Ja det är skillnad på Svea rikes lag och SHL:s stadgar)
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 24-10-17 Borta
Greenwolper: Mikael Nords ande bor i Österberg
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 24-10-17 Borta
Zource: Fegt att inte starta Myrenberg
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 24-10-17 Borta
Monno: om boxplay var vårt sorgebarn förra säsongen så är det väl det enda positiva denna säsong att vi ligger 5:a i den statistiken. Synd bara för att vi går för sämsta PP:et i världen istället. Nästan så man önskar det var tvärtom.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
{10015}: Spelar ingen roll hur många poäng efter vi är när serien summeras. Kval är kval och så länge vi har Perra i båset är jag lugn.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Gavelo: Påminner lite om Västerås (fopoll) i årets allsvenska. Förbaskat många chanser, få mål. Förutom att Västerås spelar bra boll och Modo spelar inte alls.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Lolol: Vi är så dåliga att vi inte ens kan stå i vägen.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
{9844}: Karlin får fan jobba lite med kroppsspråket! Signalerar ju uppgivenhet från minut 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
SPOODI: har Perra Johnsson gått ner i källaren för att plocka fram taktiktavlan ännu? Eller avvaktar han till Januari?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-10-10 Hemma
Paninaro: möten om förändring/göra saker bättre är väl standard på de flesta arbetsplatser. Med utfallet att ingen förändring sker.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-10-10 Hemma
mrpm: 5 man på 5 kvm. Det målet såg man komma från Bredbyn...
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-10-10 Hemma
SPOODI: Kan vi anordna en seans för att framkalla själen från Kempis 98. Vill se Karlin på isen med en klubba i högsta hugg, bilnycklar på isen och lite jävla vinnarskalle.
Men det är väl för mycket att begära en regnig kväll i Oktober.
Men det är väl för mycket att begära en regnig kväll i Oktober.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-10-10 Hemma
Chamez: När hade vi senast någon som bestämde i svensk hockey? Svartvadet?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-10-10 Hemma
Confusius: Det enda som är säkert i livet är döden, skatter och tveksamma situationer innan Växjö gör mål
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: Var väl Lundqvist som sa att de svåraste skotten är från de som inte kan sikta pga omöjliga att förutse. Skotten från Vegas Vic i natt var resultat av otaliga timmar på skottrampen. Nålsöga!
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-10-03 Hemma
{10015}: publiken måste steppa upp och ropa "SKJUT" högre
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
{10015}: Fan vad fint att det finns någon slags transparens. Hade ju kunnat skylla på skada, förkylning eller tvättid. Ingen spelare är större än MoDo oavsett om du har en Stanley Cup-ring, direktlina till Wikegård eller Sommarstuga i Skelleftehamn. Prestera eller dra!
Med det sagt hoppas jag DR vill bevisa och inte ta the easy way out hem till mammas köttbullar. För nog har han hockey i sig.
Med det sagt hoppas jag DR vill bevisa och inte ta the easy way out hem till mammas köttbullar. För nog har han hockey i sig.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
{10522}: Det är ju sanslöst att de inte alternerar hemma/borta vartannat år.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Bössa 68: Beslutet att ha 4 alternerande kaptener blir mer och mer rimligt! Bra att ledningen sänder signaler till laget att det är prestera eller dra som gäller
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
{9315}: Minns genrepet 2013 mot SAIK. Redlihs utvisad direkt, 0-1 efter 20 sek och underläge 0-3 efter tre minuter. Dåliga genrep, ger bra premiärer? Vi slog iaf Växjö borta i premiären.
Hoppas på torsk ikväll. Vi slår bäst ur underläge.
Hoppas på torsk ikväll. Vi slår bäst ur underläge.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10015}: Med tanke på att det kommer minst en lockout per decennium (94/95 , 04/05, 12/13) så får vi nog se Hedman dra slagskott i kryllan Jönköping borta en grå oktoberdag. Chansen liten men inte obefintlig.
MoDo Hockey > Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Gorkyman: True påminner lite om en oljetanker. Inte så snabb i vändningarna men nog fan tar det längre tid att runda en oljetanker än en speedboat.
PS. vem fan är inte trög första veckorna efter semestern?
PS. vem fan är inte trög första veckorna efter semestern?
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
grimiss: Fan om SAIKen tar in en 39åring från HA borde vi väl kunna ge Edler ett tvåvägskontrakt á la Första Backpar <--> Östersund
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Greenwolper: Det är i sådana situationer man vill ha Pelle Bäckman och Alavaara på plan.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Tur för oss att inte Lassi vaktade kassen. Då hade kvartsfinalförbannelsen hållt i sig
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10585}: Ett nollsummespel med det logiken. Antingen mål i BP eller på friläge.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10585}: Med tanke på vårt BP denna säsong så hade vi gärna fått ha fler mesar i laget.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
SPOODI: Massor med grill i sommar både i form av kost och hårdkörning med Farsan så kommer Ville utmana!
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Och ändå kommer laget med mest norrmän vinna...
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Heyerdal: Någon som vet hur han är på rören? Borde ha en del snabba muskelfibrer genetiskt då hans farsa tog FM-guld på 400m på åttiotalet.
Drömmer om en hybrid mellan Cumiskey och Andreas Pihl.
Drömmer om en hybrid mellan Cumiskey och Andreas Pihl.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season
grimiss: Hade varit fint med lite skatteåterbäring efter alla år i HA. Gärna med lite ränta på brandskattningen vid Coviddebaclet
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{9315}: Blir det lagerrensning för Löven nu? Fyndar någon SHL-klubb eller är sortimentet nära utgångångddatum?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Hittade den här artefakten från andra tider bland diverse bråte i föräldrahemmet. Given plats i hemmakontoret, då den ger mig ett gott skratt efter årets säsong.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}: Kikade du på hockeyallsvenskan av ren vana första 8 omgångarna? Walli låg ju i topp av poängligan om det räknas som offensiv uppsida.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 24-03-12
Monno: Får önska alla Modospelare en skön semester! Surt sätt att missa slutspel på men nog är det kul att vara med om det!
Nu laddar vi popcornmaskinerna och följer HV - Oskarshamn och HA slutspelet. Skönt att följa ångesten från sidan för en gångs skull.
Nu laddar vi popcornmaskinerna och följer HV - Oskarshamn och HA slutspelet. Skönt att följa ångesten från sidan för en gångs skull.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
snowden: Om SM guldet ska hem spelar det ingen roll. Då måste vi slå alla ändå.
+ 7
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7426}: Den stora frågan i vår är ju vilken som är den moraliska finalen i Hockeyallsvenskan.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Elysium: höga budgetar är farliga. Precis som i verkliga livet. Ju mer lön man får desto mindre anser man sig behöva anstränga sig.
Därför viktigt att hitta rätt spelare som hungrar efter en payday (hos någon som är villig att betala) och ger oss Bang for the buck. Vi tackar Josh för hans insatser och går vidare.
Därför viktigt att hitta rätt spelare som hungrar efter en payday (hos någon som är villig att betala) och ger oss Bang for the buck. Vi tackar Josh för hans insatser och går vidare.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - HV71 24-02-29 Borta
Gavelo: Det vi glömmer är att det här är deras jobb. Skulle ett konkurrerande företag erbjuda bättre kompensation och villkor så tror jag de flesta här hade åtminstone övervägt det. I slutändan är alla lagsporter en individuell idrott.
+ 1
Föregående · 3 · Nästa



