Historik
Föregående · 9 · Nästa
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2025-01-11
Wow har vi seriöst en riktig sniper i MPS? Snyggt
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2025-01-11
Lite trist att vi skickar så många puckar i rundeln som default när det skulle gå spela sig in centralt
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2025-01-11
Gått ned oss lite nu. En kille som gör allt jättebra i försvarsspelet, men sen ingen som gör sig spelbar eller rör på skridskorna så Skellefteå får övertag.
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2025-01-11
Superläge att dra ifrån Örebro på plats 6 med 10 poäng. Förutsätter detta blir 0 poäng(anti-jinx)
+ 3
Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2025-01-09
Har Hardegård varit skadad denna säsong? han brukar ju vara bra offensivt men 11 poäng projected jämfört med förra säsongen imponerar inte jämfört med förra säsongens 24 poäng.
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2025-01-07
Klubbledningens agerande är katastrof. Så länge ingen sponsor hör av sig eller liknande förstpr jag inte varför man ska agera så bajsnödigt. Alla som kan svensk hockeykultur vet att hatramsor och liknande inte är något seriöst. Det vet nog sponsorer också så länge de inte har någon jättebajsnödig chef känner sig manad att leka viktigpetter. Nog för att Timråklackens ramsor kan behöva en uppfräschning, men hellre som det är nu än att det är helt tyst och det enda som sjungs är "Sweet Caroline" eller liknande låt vid mål ala Växjö
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
0tto: Bra så tillvida att han jobbar hårt båda delar av banan och ändå kan producera framåt när tillfälle ges. Han är ingen poängspruta, men när det gäller "att göra jobbet" tror jag han skulle vara en stor förstärkning faktiskt och nog kan han göra en och annan balja. Han är absolut ingen ersättare till Kapanen. Men ska vi bli bättre som lag måste vi börja se till så att vi har fyra bra kedjor och inte några få spelare som drar ett väldigt stort lass offensivt. Där tror jag hårt jobb+ ändå lite målsinne är en bra kombo. Jag sticker ut hakan och tycker Westfält vore klockren som värvning speciellt om EP inte ska vara center nästa säsong.
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Westfält är bra. Man ska komma ihåg att han har lirat tredje och fjärdelinan i Färjestad med lite mindre speltid än de i första och andra och ändå varit bra framåt. Såklart vore han en förstärkning på centersidan.
+ 1
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2024-12-19
Nisse på Mon or: Ingen av de du nämnde var med idag förutom Näkyvä. Hardegård kan skjuta och har ett rätt bra skott, så nog är han offensiv på det så till vida. Backproblemet är ganska djupt rotat i Timrå dock. Tyvärr växer inte backar som är bra både offensivt och defensivt på träd.
Att hitta de där backarna som är för bra för SHL men för dåliga för NHL är inte det lättaste. Vad har vi för alternativ? Våra backar är typ för bra för HA, men för dåliga för SHL, då känns det just nu. Som jag såg Eronen förra matchen hade man velat se fler gånger, då är han riktigt bra.
Att hitta de där backarna som är för bra för SHL men för dåliga för NHL är inte det lättaste. Vad har vi för alternativ? Våra backar är typ för bra för HA, men för dåliga för SHL, då känns det just nu. Som jag såg Eronen förra matchen hade man velat se fler gånger, då är han riktigt bra.
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2024-12-19
Frustrerade, tycker vi ofta torskar matcher där vi kan utöka försprånget bakåt i tabellen. Såg likadant ut förra säsongen när vi tappade många viktiga poäng och tappade direktplats till kvarten genom flera dåliga matcher mot slutet. MEN Vi ligger fortfarande sexa och både Örebro och Frölunda förlorade. Så läget är helt ok än så länge, men gäller hitta en stabilare nivå efter Jul.
Det drar förresten ihop sig i botten av tabellen. Nu är HV71 bara två poäng efter LHC. Det trodde man inte när det var typ 10 poäng för några omgångar sedan och HV71 och Modo såg ut som givna kvallag. Just nu är det rätt så öppet igen.
Det drar förresten ihop sig i botten av tabellen. Nu är HV71 bara två poäng efter LHC. Det trodde man inte när det var typ 10 poäng för några omgångar sedan och HV71 och Modo såg ut som givna kvallag. Just nu är det rätt så öppet igen.
+ 1
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2024-12-19
Karlsson74: Inte hans bästa match idag. Gjorde flera ganska grova misstag.
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2024-12-19
Nisse på Mon or: Bara Hållander som är bra på riktigt, resten helt menlösa. Rätt så besviken på Kapanen också såhär långt sen han kom tillbaka. Men finns flera som inte bidrar särskilt mycket. Försvarsspelet förutom lite passivitet och Juels målvaktsspel var bra, resten kan vi kasta i sopkorgen. Föresten våra uppspel måste vara SHL särklass mest lättlästa för motståndarna.
+ 4
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2024-12-19
Hahah vilken pajasdomare. Kollar bara på vem som styr pucken och skiter helt i att kolla störningssituationen?
+ 2
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2024-12-19
Stör inte Lindholm Juel där rätt så mycket i målgården? Dock ser det ut som det är Kapanen som trycker in pucken i eget mål.
+ 1
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2024-12-19
Lite snabbare uppspel tack. Höll på bli farligt när vi såsade i egen zon
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Söderöver: Jag tror det är bra. Dock hoppas jag de kanske är tillsammans lite mer ju längre in på säsongen vi kommer så att det blir riktigt bra sammansvetsat gäng som har bra gruppsammanhållning. Men såhär tidigt på säsongen är det nog skönt att vara ifrån varandra ett tag och träna på egen hand. Det har varit en intensiv period med många matcher.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Jag tror vi klarar oss utan Hållander och Kapanen. Vi har ju gjort det förr. De som brukar stå för produktionen som EP, Lander och Wedda får kliva fram igen. Vore dock bra om vi fick behålla Dahlén. Satsa det mesta av krut på rörliga backar säger jag och sen behöver man såklart fylla ut med manskap på forwardssidan men lär inte vara svårt att hitta någon som kan passa in
+ 3
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-12-07
Det ser inte så positivt ut för Bromé. 95% risk att han blir invalidiserad för livet.
+ 31
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-12-07
Är det inte ganska surrealistiskt hur vi har Olli Jokinen som coach? Han var en stjärna som spelare när man var yngre och samlade på hockeykort. Nära nog i paritet med Selläne och Koivu när det gäller stjärnstatus bland finska NHL spelare. Han nämndes i samma andetag som Jagr, Lemieux och Gretzky när man skulle byta kort på skolgården. Riktigt stort enligt mig och även om dagens ungdomar och de lite äldre kanske inte riktigt har samma igenkänningsfaktor så är det ändå ett riktigt jävla statement av föreningen att knyta honom till sig. Tack för det Kapanen!
+ 28
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-12-07
Ser jag rätt tog Örebro Timeout med en sekund kvar av matchen? Hinner man ens teoretiskt göra mål på en sekund med en regelrätt tekning?
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-12-07
Jäklar vad snabbt den matchen var avklarad. Inte många spelavbrott förutom vid de obligatoriska filmningarna. In i kaklet hela vägen
+ 6
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-12-07
Hahaha vilken jävla pajas. Ser ut som han dör när Didde vill markera närvaro med liten stöt mot benskyddet
+ 12
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-12-07
angeroath: OJ har många bra intentioner och fin individuell skill. Dock känner jag ibland att han inte riktigt orkar hela vägen, det fattas liksom några snäpp för att han ska kunna få utlopp för sina egenskaper på ett bra sätt. Om han behöver träna mer eller om det inte går få ut så mycket mer vet jag inte dock
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-12-07
Laguppställningen:
I princip bara en skillnad från förra matchen och det är att Juel står i kassen istället för Johansson.
Edit. Lundmark istället för Eisenmenger i fjärde också
I princip bara en skillnad från förra matchen och det är att Juel står i kassen istället för Johansson.
Edit. Lundmark istället för Eisenmenger i fjärde också
+ 4
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2024-12-05
Degenerate: Hur vore det om man inte lastar målvakten för helt havererat spel. Särskilt när man ska rikta in sig på en specifik målvakt. Var helt tyst mot Modo när Juel släppte in ett par billiga. Var nog flera som såg att det inte var Juels fel totalt sett dock, utan att vi sög mot Modo i stora delar av matchen.
Av någon anledning är det enkelt att skylla allt på målvakten. Är det inte lite lustigt?
Av någon anledning är det enkelt att skylla allt på målvakten. Är det inte lite lustigt?
+ 3
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2024-12-05
Zåsse klubban: JJ har en otacksam uppgift. Brynäs är ju liiite bättre än Modo som Juel släppte in 3 mål mot.
+ 7
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2024-12-05
{469}: Det är en slippery slope att dra alla skott i slottet över en kam. Alla skott i slottet är inte likadana. Vet vi något om vilka ytor som var blockerade i de olika matcherna? Är ju lite skillnad om man får ett skott i magen och försvararna skär av de andra ytorna. Som det sett ut o många av matcherna där JJ inte hållit nollan har det varit rena hönsgården framför eget mål, har inte sett mycket av den varan när Juel har stått.
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2024-12-05
Degenerate: Ser du ens matchen? Vi förlorar alla puckar och Brynäs får stå och mata framför mål. Vore intressant att se hur du tänkt att Juel skulle rädda 4-4 och 4-5 t.ex
Edit 4-4, 4-5 bortdömt
Edit 4-4, 4-5 bortdömt
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2024-12-05
{469}: Var helt tyst från er JJ hatare här i matchen mot Modo. När JJ släpper in mål ska han minsann hängas offentligt
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2024-12-05
vonDöbeln: Positionsspelet? han täckte ena stolpen i ena sekunden sen den andra, vid tredje gången hann han inte över och hamnade på mage. Får Brynäs leka fritt framför mål är det ju helt omöjligt om inte försvaret plockar bort Brynäs spelare.
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2024-12-05
BaraTikare: Någon nämnde i Brynäsboken att eftersom våran spelare(Didde) är i målgården så räknas inte blockeringen som Kinnvall gjorde, kan det verkligen stämma? Låter som BS
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2024-12-05
Vad tror ni Olli säger i periodpausen? Jag tror: "Really good period guys. Keep going. Manage the puck. Lets bring this game home boys. Keep it up"
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2024-12-05
Fortsätt släng puckar mot mål. Allt verkar gå in på den målisen
+ 1
Föregående · 9 · Nästa


