Nougath

942 inlägg · 1892 besäkare

Historik

· 2 ·
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Johansson målar i Tjernobyl!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Synct: Han hörde ju aldrig av sig till Sundh heller och bad om ursäkt, som man ju gör om man är normalt funtad.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JD: Ja, skulle inte förvåna mig om det finns fler också

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
sargad: Inte första gången Gris-Larsson gör sådär.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
solbacken: Nej det måste vara slut på det nu. Är av ganska stor vikt att ha nån eller några juniorer i truppen som platsar, dels för att kunna få en NHL-peng ifall dom åker över en vacker dag men även att dom inte kostar så mycket. Blir inget bra om vi bara har en massa Pääjärvis som åker runt på halvfart en hel säsong och kostar en jävla massa pengar.

Det lär nog bli svårt att locka till oss stortalanger som Eriksson, Genborg, Freij i framtiden. Dom kom enbart för att dom ville spela under Jokinen, nu finns ju inte det dragplåstret längre.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Smörgåsen : Jag skulle vilja slå ett slag för Brynäs

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Vilken förening i hockeysverige har dom mest efterblivna supportrarna?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Gathlopp: Vi är så jävla körda på sikt. Det är hemvändargänget som har gett oss några hyfsade år snart kommer verkligheten ikapp.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Ante verkar vara på g till cluben igen. Synd, då måste man hoppas att det går dåligt för han.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
The great one: En jag verkligen inte vill se i Timrå är grin-ollen Lindqvist. Har stört mig på han under alla år i Färjestad, gillar att filma, gnäller mycket, både ser ut och låter som en liten bebis när han pratar. Men han är ju en skicklig hockeyspelare måste man ju i alla fall säga.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Gathlopp: Är tyvärr svårt att glömma den uselheten som visades 😂

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Gathlopp: Deras powerplay är lika uselt som vårat boxplay var i grundserien.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JonteD: Haha modoboken vilket jävla ställe. Minst lilla uns av kritik eller om man skojar lite blir man avstängd på livstid. Är värre än DDR därinne 😄

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Zource: Ja dom lär han knapra som lösgodis med tanke på alla småtjejer han ränner efter 🙂

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Zource: Tack detsamma! Jag tror ni behöver det mer. 👍Förresten vad blir nästa reklam för Forsberg? Damunderkläder?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Zource: Nej, jag vet att det kommer upp räddningsplankor som Björklöven, Södertälje, Karlskoga så jag är inte orolig än.

Här och nu är så det ju dock ni som har dessa roadtrips att se fram emot 😄

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Zource: Lycka till nästa år på alla Småland-roadtrips till inavelshålor som man knappt trodde att det fanns vägar till 👍

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Zource: Äsch då tv-miljonerna rullar ju in nästa år. Hur mycket får ni nästa år i korpligan?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tjernobyl-Modo blir uppsmiskade på hovet. Oliver Johansson hänger 2 baljor.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Gooode: Haha socialismen sitter djupt rotad. Ja pengar lär väl inte vara nåt vi kan erbjuda i alla fall.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Kerstin_k: Synd. Aja Mora verkar ju vara rätt bra om man kollar grundserien. Tycker ändå det finns intressanta spelare i Timrå som man borde kunna ta in a-laget och låna ut eller om det är nån som kan spela nåt år till i U20.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Jadu: Sjukt billig utvisning

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Timrå är ikapp! 3-3

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JanneH: Vilket jävla svammel från Nubben att andra ska kliva fram? Ja vilka då? Alla våra breddforwards som tillsammans typ skrapade ihop runt 10 mål på hela säsongen? Våra breddforwards som fan inte gjorde ett enda mål på dom sista 7 matcherna som gjorde att vi missa slutspelet? Skapligt naivt att tro att dessa bara på nåt magiskt vis plötsligt blir skitbra över en sommar.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tommysåsson: Okej då blir Lilja kvar då. I vintras hade väl nån i Hardegårds familj grinat av glädje när Lilja gjorde ett av sina två mål. Är man bästis med sportchefens svärson sitter man nog säkert. Åtminstone om han heter Nubben.

På samma sätt blir väl Pääjärvi kvar då han är bästis med Lander. Vem ska han annars sitta och prata med under alla tusentalsmil i bussen under en säsong. Det verkar ju inte gå att hänga på fritiden..


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Andersson: Vi har ju fått mål bortdömda bara för att nån skridsko nuddat den blåa färgen när vi mött Färjestad osv.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Känns verkligen som en liga som hade passat honom. Nubben får lura på Jokinen att ta över Liljas kontrakt.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Pääjärvis jävla alibisäsong saknar ju motstycke i uselhet. Har gått på halvfart hela säsongen, knappt gått in i nån närkamp. Han har väl blockat nåt skott, det är väl det enda obekväma han gjort i år.

Han kan väl spela med Hudik eller Östersund då om han absolut ska spela hockey? Pengar lär ju inte vara problemet då han lär vara ekonomiskt oberoende efter alla år i nhl och khl. Om han har ett så stort klubbhjärta lär han väl inte sitta av en säsong på läktaren och mjölka klubben på pengar?

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Jävlar va bortdömda Malmö vart ikväll

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Gathlopp: Förstår han, vem fan vill lira i biblioteket i Gävle?

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Zource: Hoppas ni får besök av Hv i allsvenskan nästa år, då blir det fan inte roligt för er 😂

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Söderöver: Det sups för lite nuförtiden. Vi lär väl försöka vara bäst på nåt 🍺

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Vargher85: Är det Marklund som har krökat?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Gathlopp: Vilken tränare var det som var bakfull?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Maktankan: Jaha då kan man släppa det då.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Scott Pooley i AIK då? Ny Karlkvist? Har gjort mycket poäng och är rightare, hyfsad hydda också

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Spelar Pääjärvi nästa år ger jag upp säsongen direkt. Åker man runt och lallar en hel säsong som han har gjort måste det få konsekvenser, oavsett kontrakt.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Hyfsat rejäl pjäs, 1,90 cm och 90 kg. Men även spelskicklig, bombade inte han in en jävla massa mål i pp? Bra ålder också, fyller 29 i år.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Skulle Henric Borgström kunna vara nåt? Verkar ha ett kontrakt som går ut i år i Schweiz. Låg väl i toppen i poängligan ifjol eller om det var året innan när han spelade i Hv. Var väl Nubben som tog han till Hv så det bör ju kunna finnas lite kontakt där sen innan.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JanneH: Finns risk för en svag start då.. känns ju lovande när man tänker på hur bra vi brukar vara efter nyår varenda säsong.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Ungefär 15 minuter in i podden.

Vi sågas i hela hockeysverige för avslutning men Nubben verkar ju vara nöjd iaf.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14
Är det bara jag som känner mig otroligt besviken på hemvändareran? Det var ju inte det här man såg framför sig för fyra år sedan när alla började ramla in. Nu känns det som peaken har varit.

Man såg ju framför sig att vinnarskallar som Lander och Dahlen mfl skulle kunna ta oss långt i ett slutspel, ja i alla fall vinna en runda. Nu har vi 3 raka uttåg i olika former av slutspel och en placering i ingenmansland som facit. En trupp som har presterat som sämst när det gäller och avslutat varenda grundserie riktigt svagt. Det får väl bli godkänt, men inte så mycket mer som Nubben skulle sagt.

Nu har ju alla hemvändare varit forwards och forwardssidan har väl varit vår starkaste lagdel. Så tänk om nån av dom hade varit en riktigt bra back istället så kanske det hade kunnat se annorlunda ut.

Aja känns som dags för något nytt nu iaf. Vi kommer inte så mycket längre med det här gänget tror jag. Kan ju dock bli svårt att ändra allt för mycket med alla långa kontrakt på breddspelare som skrivits. Men jag inväntar och ser vad som kommer in innan man drar igång stora motorsågen.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14
Rallarn: Varför ska han avgå? Han var väl nöjd med säsongen vad det verkade?

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14
Smörgåsen : Sen tänker jag att en sån som Pääjärvi säkert kan gå med på att avsluta ett år tidigare än tänkt. Han lär väl fatta själv att 2 assist poäng på 52 matcher plus en värdelös plusminus statistik inte duger om man ska tjäna över 100 k i månaden.

Pengar lär nog inte vara nåt problem i hans fall, bör vara ekonomiskt oberoende efter alla år i nhl och khl.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14
Finns det nån av våra juniorer som kan tänkas ta plats till nästa år?

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14
En fundering, borde inte våra juniorspelare kunna hoppa in och lira j20 nu? Bör ju öka chanserna rejält för avancemang i slutspelet där.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14
Haha, Clubben gjorde sitt iaf. Det var vi själv som pissade bort det här

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14
Plocka målvaktsjäveln. Vi skapar ju inget ändå

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14
Ge mig fan på att Clubben vänder och vi spelar av våran match utan att ens försöka

· 2 ·
Om Nougath
Hejar på: 0x20-timraiklogosvg.png Timrå IK

Erfarenhet: 19. Stor grabb

är nu OFFLINE