Historik
Föregående · 379 · Nästa
Brynäs IF > Sv: Spelare vid lockout?
Jompe: Ja man vet ju inte. Han kan ju dö i lepra i morgon bitti. men alla sådana eventualliteter brukar vi inte räkna med, vi i MoDo-land.
Brynäs IF > Sv: Spelare vid lockout?
Mickis: Elitserien kommer att bli en stilla smekning jämfört med NHL. Och eftersom Foppa är hårdare än de flesta så lär han kunna glida omkring och dominera serien i tio år till om han vill.
MoDo Hockey > Sv: På tal om att starta nya trådar...
250kg kärlek: Ojojoj. Hade jag haft pengarna så skulle jag ha betalt, direkt. Men jag vill ju sitta i år.
MoDo Hockey > Sv: Mästarcupen
Nikki: Snyggt. Skulle ha varit trevligt med en andra-assist. Då hade man sett vem som tänker längre än ett drag framåt. Men det duger med raka puckar också.
MoDo Hockey > Sv: Mästarcupen
YaQoP: Dåså. Ja det borde väl inte ta så länge. Skägget har ju lovat offensivlusta. Undrar vem som kommer att få andra-assisten.
MoDo Hockey > Sv: Mästarcupen
Frisco: Självklart skall andrassisten finnas, men den borde kanske endast rendera en halv poäng.
Nu till något helt annat. Har Modo snart gjort 3-1?
Nu till något helt annat. Har Modo snart gjort 3-1?
MoDo Hockey > Sv: Mästarcupen
Albert Hall: Förlusterna blir surare för Hento nu när han är i kaffeuppstötarnas land. Vi Modoiter vet att han är värdelös på stenhårda i krysset.
MoDo Hockey > Sv: Laget 2005 mot laget 1994
YaQoP: Fantastiskt roligt. Synd att jag inte kan följa matchen mer än några minuter.
MoDo Hockey > Sv: Linje 19 Reloaded?
Icing-Ove: Störtskönt. Skall bli härligt att se dem bli vald till elitseriens mest överskattade spelare snart igen.
MoDo Hockey > Sv: Tragiskt
Portello: AB väntar dock med det absoluta dödsbudet.
www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,63820494_537__,00.html
www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,63820494_537__,00.html
MoDo Hockey > Sv: MoDo-Porin Ässät
Frisco: Har man ont i lårkakan då är det egentligen mer oroligt än roligt.
MoDo Hockey > Sv: MoDo-Porin Ässät
YaQoP: Mycket glädjande. En stabil målvakt där ingen kan ifrågasätta kompetensen har vi inte haft sen Petter och knappt då.
MoDo Hockey > Sv: MoDo-Porin Ässät
Martin S: Om Ismannen vore här så skulle du ha fått lite frågor om dagsform och så vidare gällande zoombonin.
www.shell.linux.se/wlind/hockeyforum/user_presentation.php?person_id=110
www.shell.linux.se/wlind/hockeyforum/user_presentation.php?person_id=110
MoDo Hockey > Sv: MoDo-Porin Ässät
65Selander: Det andra laget verkar vara chanslösa. Det verkar som att gammlillhonken är deras målis.
MoDo Hockey > Sv: Dusan Milo
Frisco: Ja, de tillåter sig inte heller att tänka i mer än högst en sekund.
MoDo Hockey > Sv: Dusan Milo
Poffa: Jo, det är klart att han skulle få chansen att visa om han begrep eller inte.
Frisco: Ja han blev ju utboxad svensken, mest för att han inte fick några poäng.
Frisco: Ja han blev ju utboxad svensken, mest för att han inte fick några poäng.
MoDo Hockey > Sv: Dusan Milo
Poffa: Jag vet inte. Men uppenbart spelade han inte som de ville, eller hur?
MoDo Hockey > Sv: Dusan Milo
Poffa: Jag bara tog ett exempel ur högen, eftersom du själv vägrar ge någon lämplig förklaring till varför just milo blev utsett till hackkyckling.
Att vanans makt är stor bevisas de gånger när man ser ett fel av en spelare och felets profil är större än själva spelaren som gör det. Av misstag skyllde man naturligtvis på fel spelare för rätt felaktighet eftersom det brukar utföras av den man trodde att det varså man såg inte vem det egentligen var. Det har man säkert pratat igenom och ursäktat varndra för efteråt, tror jag.
Att vanans makt är stor bevisas de gånger när man ser ett fel av en spelare och felets profil är större än själva spelaren som gör det. Av misstag skyllde man naturligtvis på fel spelare för rätt felaktighet eftersom det brukar utföras av den man trodde att det varså man såg inte vem det egentligen var. Det har man säkert pratat igenom och ursäktat varndra för efteråt, tror jag.
MoDo Hockey > Sv: Dusan Milo
Poffa: Jag förstår hur du tänker. Eftersom du av hävd aldrig håller med tränarna om vilka backar man spelar med, eller hur man spelar med dem så måste Milo vara en hackkyckling. Antagligen var det väl hans feminina utstrålning som fått tränarna att utse just honom i sin penalism.
MoDo Hockey > Sv: Dusan Milo
Poffa: Jag tycker faktiskt att du vidhåller att Milos enda roll var syndabockens. Det verkar inte kunna vara så att han inte höll måttet.
MoDo Hockey > Sv: Dusan Milo
Poffa: Så du menar alltså att den enda förklaringen är för att man ska ha någon att skylla på?
MoDo Hockey > Sv: Dusan Milo
Poffa: Jag är inte säker på att han var en syndabock. Varför skulle han ha varit det?
MoDo Hockey > Sv: Dusan Milo
Poffa: Ja inte tror jag att han införskaffades för att tränarna skulle ha en syndabock under säsongen i alla fall.
MoDo Hockey > Sv: Dusan Milo
Poffa: "det här med syndabockandet gjorde att han aldrig vågade spela ut."
"Syndabockandet" är ju subjektiv spekulation för att vi hade förväntningar att få se en världsback och dess prestationer. Det fick vi aldrig se, vilket får oss att hitta förklaringar. Att tränarna sett tendenserna före oss är inte den första förklaring vi vill se, varför köpte de honom för då tänker vi.
Att "Syndabockandet" dessutom är förklaringen att han inte vågade spela ut är ytterliggare ett snäpp i spekulerandet. Det kan ju lika gärna ha varit torgskräck.
"Syndabockandet" är ju subjektiv spekulation för att vi hade förväntningar att få se en världsback och dess prestationer. Det fick vi aldrig se, vilket får oss att hitta förklaringar. Att tränarna sett tendenserna före oss är inte den första förklaring vi vill se, varför köpte de honom för då tänker vi.
Att "Syndabockandet" dessutom är förklaringen att han inte vågade spela ut är ytterliggare ett snäpp i spekulerandet. Det kan ju lika gärna ha varit torgskräck.
MoDo Hockey > Sv: Dusan Milo
Poffa: Var det du som var Milos psykolog, så misslyckades du å det grövsta.
MoDo Hockey > Sv: Dusan Milo
Frisco: MaJo visade tyvärr endast vilken skillnad det är på Löven och Modo.
MoDo Hockey > Sv: Dusan Milo
Mano: Jag håller med dig, har aldrig försökt ursäkta Milos brist att stå för sitt rykte som världsback.
MoDo Hockey > Sv: Dusan Milo
Poffa: Folk har en tendens till att ha en utsedd syndabock till allt som händer på isen, oavsett vad det är. Tränarna valde Dusan, du valde?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Porin Ässät
Poffa: Det spelar ingen roll hur du förklarar i frågan, när frågan är om han kommer att spela en enda match i ES denna säsong och du har sagt: "Inte en chans." Spelar han har du fått fel och jag och många andra har fått rätt.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Porin Ässät
Paddan: Wilde är ju inte färdigutvecklad än. Närmare pensionsåldern så kommer ju långsamheten smygande, dålig sy och hörsel. Krämpor av olika slag, stela handleder, krånglande knän. Wilde kunde ju inget speciellt och fortsätter han på den inslagna vägen så kan han bli en riktig självförtroendebooster i framtiden, för juniorerna.
Föregående · 379 · Nästa