Historik
Föregående · 378 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Föredettingar
Poffa: Jag tolökar det som att han faktiskt sa att det hade betydelse vad som hände over there, eftersom han faktiskt sa det.
MoDo Hockey > Sv: Föredettingar
Frisco: På tal om föredettingar. Skall man tolka Foppas intervju efter matchen så blir det Modo om det blir Lockout, NHL om det inte blir det. Så vi får nog vänta ett år till kanske...eller kanske inte.
MoDo Hockey > Sv: Ze njo wäbbpäjdsch
NuMo:
"Skrivet av:
Wolf
Bra idéer Kamilla och Petey21. Vi fixar så att man kan editera och citera inlägg samt att man ser vilka forum och trådar som har nya inlägg. Kommer inom kort.
/Wolf"
Konstruktiv kritik verkar man ta del av också.
"Skrivet av:
Wolf
Bra idéer Kamilla och Petey21. Vi fixar så att man kan editera och citera inlägg samt att man ser vilka forum och trådar som har nya inlägg. Kommer inom kort.
/Wolf"
Konstruktiv kritik verkar man ta del av också.
MoDo Hockey > Sv: Ze njo wäbbpäjdsch
Poffa: "Skiter i vad användarna tycker". Det verkar ju inte stämma riktigt eftersom man ändrat för att man lyssnat på användarna. Dessutom måste man ju ha lagt ut omröstningen i frågan av någon anledning.
MoDo Hockey > Sv: Klart för byggstart av Arenan
JanT: Ja, det gammla knepet räddar ju spelare, men knappast åskådare. Man har enligt hörsägen kommit på turbolensfria hörn.
MoDo Hockey > Sv: Klart för byggstart av Arenan
Poffa:
Jag tycker det är synd att arenan inte är mer flexibel. Det borde vara en arena som var teleskopisk både i höjdled och i bredd och längdled. (Volymledes, således.)
6500 åskådare blir ju löjligt när det bär till i slutspel när foppor och Näslundare ansluter. Dessutom skall man tänka på att det måste finnas snurrutrymme när Sedinarna spelar. Då tänker jag naturligtvis inte på storleken på planen, för den kan gärna få vara lite mindre än normalt, typ transatlantiska mått mätt. Nä, det är turbolänsen jag tänker på. När Sedinarna snurrar som värst så uppstår fenomen i form av uppåtströmmar som kan vara mycket farliga för bårtastå, som naturligtvis kommer att placeras långt ut i ett hörn, så att de får stå på tå för att se något. Ja att stå på tå på branta läktare samtidigt som det är mycket turbolenens efter sedinsnurr är gnällframkallande det.
Jag tycker att man ska bota köerna genom att använda den teliskopiska funktionen på arenan och helt enkelt släppa in resten av pöbeln, de som annars tvingas stå utanför arenan på parkeringen och lyssna på transistorradio när snurrar och stenhårda skott krysset klingar i mörkret innefrån.
Jag tycker det är synd att arenan inte är mer flexibel. Det borde vara en arena som var teleskopisk både i höjdled och i bredd och längdled. (Volymledes, således.)
6500 åskådare blir ju löjligt när det bär till i slutspel när foppor och Näslundare ansluter. Dessutom skall man tänka på att det måste finnas snurrutrymme när Sedinarna spelar. Då tänker jag naturligtvis inte på storleken på planen, för den kan gärna få vara lite mindre än normalt, typ transatlantiska mått mätt. Nä, det är turbolänsen jag tänker på. När Sedinarna snurrar som värst så uppstår fenomen i form av uppåtströmmar som kan vara mycket farliga för bårtastå, som naturligtvis kommer att placeras långt ut i ett hörn, så att de får stå på tå för att se något. Ja att stå på tå på branta läktare samtidigt som det är mycket turbolenens efter sedinsnurr är gnällframkallande det.
Jag tycker att man ska bota köerna genom att använda den teliskopiska funktionen på arenan och helt enkelt släppa in resten av pöbeln, de som annars tvingas stå utanför arenan på parkeringen och lyssna på transistorradio när snurrar och stenhårda skott krysset klingar i mörkret innefrån.
Tre Kronor > Sv: Gummiplocken....
SMÅLAND: Därför att han kan. Men det är ju trots allt inte ärekränkning han sysslat med, utan idrott.
Tre Kronor > Sv: Gummiplocken....
SMÅLAND: Vad menar du? Har han på något sätt försökt bortförklara missarna?
Tre Kronor > Sv: Sverige-Tyskland
Salle:
En lite udda men kanske genial lösning vore att spela Holmström med tvillingarna. Då får var och en sköta det de är bäst på utan att störa varandras bästa egenskaper. Sedinarna sköter spelet (Där ingen annan brukar få vara med ändå) och lägger sina "kanonhårda" myror in framför mål, där Holmström gör resten.
En lite udda men kanske genial lösning vore att spela Holmström med tvillingarna. Då får var och en sköta det de är bäst på utan att störa varandras bästa egenskaper. Sedinarna sköter spelet (Där ingen annan brukar få vara med ändå) och lägger sina "kanonhårda" myror in framför mål, där Holmström gör resten.
Svenska Hockeyligan > Sv: Publik kapacitet
NuMo: Tillägg.
Det här är säkert förklaringen till att stämningen blir sämre ju fler som är packade på läktaren.
Det här är säkert förklaringen till att stämningen blir sämre ju fler som är packade på läktaren.
Svenska Hockeyligan > Sv: Publik kapacitet
Ambroo: Man packar defenitivt folk som sardiner när det är fullt. När det är fullt är man hjälplös som publik. Man får endera ha händerna ovan huvudet hela matchen, eller hålla dem neråt. Något svängrum finns inte.
Svenska Hockeyligan > Sv: Odds på Es vinnarna
lizzard: Inte jag heller. Jag tror Färjestad vinner guld. De har bästa målvakten.
Svenska Hockeyligan > Sv: Odds på Es vinnarna
lizzard: Det är väl bara att låta bli och spela Modo då.
MoDo Hockey > Sv: MoDo-S/T Hockey
Dream Team: Ja, jag förstår inte varför inte alla förståsigpåare passade på att rösta i omröstningen.
MoDo Hockey > Sv: MoDo-S/T Hockey
Martin S:
Du kanske kan svara på om man märker att Modo lagt fokus på försvarsspelet i kväll?
Hur ser det ut?
Din rapport ger vid handen attt det verkar vara ganska fantasilöst.
Du kanske kan svara på om man märker att Modo lagt fokus på försvarsspelet i kväll?
Hur ser det ut?
Din rapport ger vid handen attt det verkar vara ganska fantasilöst.
MoDo Hockey > Sv: MoDo-S/T Hockey
Som det ser ut nu så måste Modo börja ta i mer än nödvändigt för att kunna vinna utan att ta i mer än nödvändigt.
Olympiska spelen > Sv: Hur full var Jidhe?
Poffa: Kommer kungen fram till mig så vill jag inte ens att han skall adressera mig. Om han låter bli mig så skall han få vara i fred å.
Timrå IK > Sv: Modo-TIK
Mattis69:
www.modohockey.se/nyheter.cfm?rows=5
Här kommer du att kunna följa matchens väsentliga delar på ett relativt nöjaktligt sätt. Har du tur och vet hur man skall gå till väga så kommer du även att kunna chatta lite begränsat med den som rapporterar. Det hela sker ju på dennes villkor så jag kan inte lova dig det. Vill heller inte avslöja hur du skall gå till väga av den anledningen.
www.modohockey.se/nyheter.cfm?rows=5
Här kommer du att kunna följa matchens väsentliga delar på ett relativt nöjaktligt sätt. Har du tur och vet hur man skall gå till väga så kommer du även att kunna chatta lite begränsat med den som rapporterar. Det hela sker ju på dennes villkor så jag kan inte lova dig det. Vill heller inte avslöja hur du skall gå till väga av den anledningen.
MoDo Hockey > Sv: MoDo-S/T Hockey
knaskamilla: Som du ser har mitt lilla knep lyckats.
Idioterna som brukar förstöra omröstningarna om man ger dem chansen har fått en egen knapp att trycka på - så blev vi av med dem. De representerar nästan 40% av knapptryckarna så man ser ju vilken roll de hade spelat om man låtit dem florera fritt.
Fjorton har röstat i övrigt och vi har bland dem bara en klentrogen. Jag tycker det ser positivt ut. Majoriteten tror faktiskt att Timrå mer eller mindre kommer att bli en munsbit denna säsong, eller åtminstone den här matchen, om jag ska tolka siffrorna försiktigt.
Modo har övertygat hittills på försäsongen, ändå, vi väntar ju på något ännu godare och blir det så så tror tom. jag på en lycklig säsong.
Idioterna som brukar förstöra omröstningarna om man ger dem chansen har fått en egen knapp att trycka på - så blev vi av med dem. De representerar nästan 40% av knapptryckarna så man ser ju vilken roll de hade spelat om man låtit dem florera fritt.
Fjorton har röstat i övrigt och vi har bland dem bara en klentrogen. Jag tycker det ser positivt ut. Majoriteten tror faktiskt att Timrå mer eller mindre kommer att bli en munsbit denna säsong, eller åtminstone den här matchen, om jag ska tolka siffrorna försiktigt.
Modo har övertygat hittills på försäsongen, ändå, vi väntar ju på något ännu godare och blir det så så tror tom. jag på en lycklig säsong.
MoDo Hockey > Sv: MoDo-S/T Hockey
Frisco:
Nolaskog vs The Big Red Machine
Sätter mig i bilen i eftermiddag för att se årets första länsderby.
Hoppas på en bra och välspelad match, även på läktaren :)
Ett tips?? 3-2 till Modo
Polkagrisen @ Härnösand. Idag kl. 11:57
Nolaskog vs The Big Red Machine
Sätter mig i bilen i eftermiddag för att se årets första länsderby.
Hoppas på en bra och välspelad match, även på läktaren :)
Ett tips?? 3-2 till Modo
Polkagrisen @ Härnösand. Idag kl. 11:57
Olympiska spelen > Sv: Vilken sport har ni fått upp ögonen för under OS?
250kg kärlek:
Själv är jag väldigt förvnad över att inte F! fått OS-status ännu. Hur är idrottsvärlden funtad när man förnekar Schumishmash ett OS-guld.
Själv är jag väldigt förvnad över att inte F! fått OS-status ännu. Hur är idrottsvärlden funtad när man förnekar Schumishmash ett OS-guld.
MoDo Hockey > Sv: Omröstningen
Bert Callaway:
Den nya omröstningen kan verka konstig och förvirrande om man inte ser det smarta i den. Detta är ett deltest i en genial helhet.
Den nya omröstningen kan verka konstig och förvirrande om man inte ser det smarta i den. Detta är ett deltest i en genial helhet.
MoDo Hockey > Sv: Forsberg och Timander klara?
Poffa: Prexis, men det är ju din och min bestämda uppfattning.
MoDo Hockey > Sv: Forsberg och Timander klara?
Poffa: Fan. Det blir som det blir. Vi får se helt enkelt. Endera så blir vi värdelösa, eller så blir vi värdelösa ändå och slår alla lag med för dyra spelare som vi inte har råd med, men som ändå spelar med oss. Vilka försökar lura vilka egentligen?
Olympiska spelen > Sv: Paolo Roberto
250kg kärlek:
Det är bra att gratulera till uppvaknandet. Själv tycker jag det är synd att du inte vaknade til Grives.: "Vad är klockan?".
Det är bra att gratulera till uppvaknandet. Själv tycker jag det är synd att du inte vaknade til Grives.: "Vad är klockan?".
Olympiska spelen > Sv: Paolo Roberto
Sannes:
Där håller jag med dig fullständigt. Jag har ett minne, som säkert många andra, där Norge gjorde en fantastisk match mot någon toppnation i fotboll. (Kommer faktiskt inte ihåg vilken) Kommentatorn nämnde (Vrålade) Brezjnev! Och gick an. Den var änså äkta och därmed - enligt mig - godkänd kommentering. I övrigt är jag allergisk mot kommentatorer som söker legendstatus.
Där håller jag med dig fullständigt. Jag har ett minne, som säkert många andra, där Norge gjorde en fantastisk match mot någon toppnation i fotboll. (Kommer faktiskt inte ihåg vilken) Kommentatorn nämnde (Vrålade) Brezjnev! Och gick an. Den var änså äkta och därmed - enligt mig - godkänd kommentering. I övrigt är jag allergisk mot kommentatorer som söker legendstatus.
Olympiska spelen > Sv: Paolo Roberto
Sannes:
Fan man kanske är negativt lagd, men jag gillar inte vråltjutet som kommenterade kanoten. För mig låter det som ett illa valt tillfälle att försöka göra sig odödlig legend på tv-sporten, ett försök som många gjort och misslyckats fatalt med.
Det har gått inflation i sportkommentatorbuisnessen med "legender" Man haussar upp sitt eget skrå till den milda grad och man vill bra gärna själv höra talas om sig en vacker dag av nya kommentatorer. Fast för mig är det stor skillnad på äkta vara och fejkat trams. Jag har själv hört på kommentatorer som gått upp i falsett på orienterings-VM. Snacka om tillgjord spänning. Det jag hörde i kanotloppet i morse var lika illa, tyvärr.
Roberto: Nä, han håller inte. Det är nästan lika illa där. När jag hör överambitiösiteten så spyr jag nästan. Blää!
Fan man kanske är negativt lagd, men jag gillar inte vråltjutet som kommenterade kanoten. För mig låter det som ett illa valt tillfälle att försöka göra sig odödlig legend på tv-sporten, ett försök som många gjort och misslyckats fatalt med.
Det har gått inflation i sportkommentatorbuisnessen med "legender" Man haussar upp sitt eget skrå till den milda grad och man vill bra gärna själv höra talas om sig en vacker dag av nya kommentatorer. Fast för mig är det stor skillnad på äkta vara och fejkat trams. Jag har själv hört på kommentatorer som gått upp i falsett på orienterings-VM. Snacka om tillgjord spänning. Det jag hörde i kanotloppet i morse var lika illa, tyvärr.
Roberto: Nä, han håller inte. Det är nästan lika illa där. När jag hör överambitiösiteten så spyr jag nästan. Blää!
Timrå IK > Sv: Rosa overaller på premiären?
65Selander: Jaså. Ja jag förstår förskjutningen. Själv tycker jag ändå att du passar bäst i röda-grön-vita färger.
MoDo Hockey > Sv: Forsberg och Timander klara?
Icing-Ove: Att pissa på sin motståndare är ett primitivt sätt att freda sig när man är skraj. Kolla på djurriket, kolla på Alf.
MoDo Hockey > Sv: Forsberg och Timander klara?
Icing-Ove: Det hade varit underbart. Dessutom kunde man bygga ett permanent öltält i tre plan, med ljud och ljus i högsta klass.
MoDo Hockey > Sv: Forsberg och Timander klara?
Frisco: Att man lade ner NHL vore faktiskt det bästa för hockeyn.
MoDo Hockey > Sv: Forsberg och Timander klara?
Frisco: Vilken usel kamera. Längst ner till höger ser det ut som en Timander.
MoDo Hockey > Sv: Forsberg och Timander klara?
scim: Undrar om Timander stod på höger eller vänster sida på lagbilden. Utifrån det kanske man kan liste ut vilken backposition han skall få.
MoDo Hockey > Sv: Reapriser...
250kg kärlek: Anstormning om ca:4500 timråiter att vänta alltså. Mycket bra för Ö-Viks kommun.
MoDo Hockey > Sv: Linje 19 Reloaded?
Poffa: Oja, det klarar de av. alla kombinationer av 1-3-1 klarar de av.
MoDo Hockey > Sv: Linje 19 Reloaded?
Poffa: Jag är inte så säker som du, i NHL. (I ES skulle man inte behöva tänka bakåt knappt.) Med en bättre fysik, vilket i viss mån inte här uteslutet i en framtid, så skulle Sedinarna säkerligen få mer förtroende i ett lag som Vancouver.
Men jag ser det som jag förklarar det, även om man inte kan köpa det rakt av. Att matcha kedjor mot varandra fungerar ju inte klockrent, fast jag tror att varje coachs strävan är att inte få sin svagaste formation mot det andra lagets bästa. Eller slösa sin bästa formation mot det andra lagets bästa om man inte minst spelar den matchen oavgjord osv. Att empatilöst bara rulla formationerna planlöst tror jag knappast existerar i en Europeisk coachning ens.
Det måste finnas någon förklaring varför Sedinarna inte får mer tid än de får, jag tror inte det har endast med underskattning att göra. Jag tror att det är naturliga orsaker. Man är inte bäst defensivt och man är inte bäst offensivt. Men som tungan på vågen mot andra lags mellanspelare så är man mer talangfull emnligt mig. Det är här Vancouver kan ångra sig om man inte signar dem igen skulle jag tro.
Men jag ser det som jag förklarar det, även om man inte kan köpa det rakt av. Att matcha kedjor mot varandra fungerar ju inte klockrent, fast jag tror att varje coachs strävan är att inte få sin svagaste formation mot det andra lagets bästa. Eller slösa sin bästa formation mot det andra lagets bästa om man inte minst spelar den matchen oavgjord osv. Att empatilöst bara rulla formationerna planlöst tror jag knappast existerar i en Europeisk coachning ens.
Det måste finnas någon förklaring varför Sedinarna inte får mer tid än de får, jag tror inte det har endast med underskattning att göra. Jag tror att det är naturliga orsaker. Man är inte bäst defensivt och man är inte bäst offensivt. Men som tungan på vågen mot andra lags mellanspelare så är man mer talangfull emnligt mig. Det är här Vancouver kan ångra sig om man inte signar dem igen skulle jag tro.
MoDo Hockey > Sv: Linje 19 Reloaded?
Poffa: Toppkedjorna möts allt som oftast av en nollarformation. Sedinarna är inte en sådan formation och man är heller inte den kedja som i Vancouver får störst förtroende att gå in in lägen när det gäller att ha bästa manskapet i att vinna matchen. Av förklarnliga själ så är det Näslunds line. Av lika förklarliga själ spelar nollningsformationen mer än Sedinarna eftersom deras roll är att ta bort motståndarnas giftigaste formation. Därför hamnar Sedinarna i kedjan som spelar trejde mest endast.
Mion känsla är att Sedinarna emellanåt inte har fysiken att spela bra över hela banan och att man ibland tas bort av starkare spelare. Något säger mig att Vancouvers tränare tänker likadant, med tanke på den ringa tid de får spela.
Mion känsla är att Sedinarna emellanåt inte har fysiken att spela bra över hela banan och att man ibland tas bort av starkare spelare. Något säger mig att Vancouvers tränare tänker likadant, med tanke på den ringa tid de får spela.
MoDo Hockey > Sv: Linje 19 Reloaded?
Poffa: Jo, men det kan faktiskt bero på att man spelar färre minuter. Man orkar hålla ett högre tempo mot lagets svagare lagdelar, medan andra i det aktuella exemplet får spela mot tyngre formationer i mer kritiska lägen av matchen. Statistiken behöver inte visa sanningen rakt av.
MoDo Hockey > Sv: Linje 19 Reloaded?
Poffa: Jag håller ju på tvillingarna ja, speciellt i ES. Men även om de skulle ligga högre i poängligan med en mer "rättvis" tidstilldelning så är det egentligen inte underligt att de ändå inte får den tiden. Kedjor som är "tyngre" får spela i stället. Kedjor som inte bara gör poäng, utan dessutom vinner matcher genom att inte släppa till bakåt. Jag har trots min Sedinarfanatism en känsla av att man emellanåt tappar pucken för lätt på mittplanen och att man är för svag i egen zon med NHL-mått mätt. Det saknas lite muskler där lönnfettet fortfarande dominerar.
Föregående · 378 · Nästa