Historik
Föregående · 377 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Brynäs-Modo 21/7
Poffa: Haha. Det spelar ju ingen roll hur du blandar bland de namnen. Wow! ändå.
Frölunda HC > Sv: Avundsjukan sprider sig
knaskamilla: Håller väl nästan med dig där knas, trots att du skriver obegripliga inlägg. smileysen var ju inte till dig, men det kan ju bero på att jag har brytningsfel.
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
scim: Väsby vann väl en gång i tiden mot Modo. Jag antar att det var Salos fel.
MoDo Hockey > Sv: Biljettåtgången
65selander: Jag funderar lite på om man får släppa ut fler än vad som är tillåtet att ha där inne. Jag menar om det blir brand åtminstone.
MoDo Hockey > Sv: Biljettåtgången
knaskamilla: Jag fattar inte vad du menar. Skulle du inte kunna vara lite ironisk så jag förstår något?
Support > forwardbugg
I presentationens inställningssida finns några alternativ att ställa in.
"forward" heter en och det finns en symbolen - ett frågetecken - efteråt. När man för muspekaren över den så kommer det upp ett informationsfönster.
Felet: informationsrutan lägger sig inte överst, utan hamnar under knapparna ovanför.
- Ja, "ovanför" - tvådimensionellt alltså.
"forward" heter en och det finns en symbolen - ett frågetecken - efteråt. När man för muspekaren över den så kommer det upp ett informationsfönster.
Felet: informationsrutan lägger sig inte överst, utan hamnar under knapparna ovanför.
- Ja, "ovanför" - tvådimensionellt alltså.
MoDo Hockey > Sv: Öh, vad händer egentligen...
Åke the Myth:
Angående Boorkens artikel i dag så tycker jag faktiskt att den är patetisk.
Det skulle vara intressant att veta hur Boorks förslag på hur Modo som förening och hemvändare och NHL-spelare borde handla - ser ut.
Enligt den retorik Boork för i sin artikel så skulle de eventuella förslagen få hela hockeyvärlden att skratta ihjäl sig.
Angående Boorkens artikel i dag så tycker jag faktiskt att den är patetisk.
Det skulle vara intressant att veta hur Boorks förslag på hur Modo som förening och hemvändare och NHL-spelare borde handla - ser ut.
Enligt den retorik Boork för i sin artikel så skulle de eventuella förslagen få hela hockeyvärlden att skratta ihjäl sig.
Brynäs IF > Sv: Ingenting är omöjligt, det tar bara lite längre tid
58 Larsson:
Jag tror de säger: Nä. så här får det inte gå till. Inte skall bra spelare komma här och spela gratis inte, det skall ju juniorerna göra.
Jag tror de säger: Nä. så här får det inte gå till. Inte skall bra spelare komma här och spela gratis inte, det skall ju juniorerna göra.
Timrå IK > Sv: Foppa-Näslund vs Zäta-Modin
65Selander: Ja, du ser där. Hur kan det komma sig att en stad i USA, som aldrig haft hockey hockey plötsligt är så intresserade av hockey att det lönar sig att köpa ett kanadensiskt hockeylag till folket i den staden?
Inte kommer publiken att svika bara för att det är uppehåll ett år.
Inte kommer publiken att svika bara för att det är uppehåll ett år.
Timrå IK > Sv: Foppa-Näslund vs Zäta-Modin
knaskamilla: Nä, det var därför jag nämnde de länder som det spelas i. Men jag tror inte att USA är förlorat av just den anledningen att man redan nu inte är direkt intresserad men ändå går. Efter ett uppehåll så får silicontutttarna gå ett par förmatcher innan nedsläpp, sen är intresset igång igen.
Timrå IK > Sv: Foppa-Näslund vs Zäta-Modin
Rink rat: Det stora problemet i USA är folks ointresse för sporten hockey, man går ju lika gärna på drägelbrottning mellan två siloconbröstade kärringar toppade med en gnutta gräddfil. I Kanada har jag svårt att se att alla plötsligt skulle börja Curla för att NHL tar en siesta.
Timrå IK > Sv: Foppa-Näslund vs Zäta-Modin
knaskamilla: Själv tror jag inte för fem öre att intresset kommer att minska efter ett års uppehåll. Jag tror tvärtom att man kommer att hypa säsongen som kommer efter uppehållet i god tid. Själv skulle jag vara frustrerat intresserad efter ettt uppehåll.
Brynäs IF > Sv: Strejkbrytare - utan moral
rackham: Hur gör en moralistisk man då? Slutar spela hockey? Ta vem som helst av de svenska NHL-spelarna som exempel.
Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
LL: Ojojoj. Det var som jag tänkte att han "borde" göra. han borde skicka in några pytsar, men ändå grina efter varje. Perfekt!
Brynäs IF > Sv: Möjligen, kanske, eventuellt.....
Lilljanne: Ja, vi får väl se om de som betalar = "du och jag" slutar att gå på hockey om spelarna får mer betalt, eller om det är fullsatt som vanligt.
Brynäs IF > Sv: Möjligen, kanske, eventuellt.....
Lilljanne: Svårt att debattera med de som glömmer (bortser) vad de säger sekunderna innan.
"det är inte facket eller spelarna som ska stoppa en helt vansinnig lönespiral. Det är du och jag, dvs vi som ska betala spelarnas löner."
Kanske meningslöst tom.
"det är inte facket eller spelarna som ska stoppa en helt vansinnig lönespiral. Det är du och jag, dvs vi som ska betala spelarnas löner."
Kanske meningslöst tom.
MoDo Hockey > Sv: Näslund och Sedinarna ser ut att bli Modoiter i år
knaskamilla: Ingen fara. De "Rosa bussarna" som gör resot bl.a. till Afrika, ger tips om hur man skall göra. Ställ en tunnna med vatten på taket på bilen, lägg däri kläder och tvättmedel. Efter halva färden så byter du till en annan tunna som du har sköljvatten i, däri blir kläderna sköljda. Därefter tar du klädnypor och hänger upp kläderna på klädstrecket, som du naturligtvis har monterat på talet till bilen. Vips! Kläderna är rena och torra.
Brynäs IF > Sv: Möjligen, kanske, eventuellt.....
Lilljanne: Du gör som du vill Jag trodde att du skulle stoppa NHL vansinniga lönespiral. Tyckte precis att du antydde det.
Brynäs IF > Sv: Möjligen, kanske, eventuellt.....
Lilljanne: Det finns ju arbetsgivare och det finns ju arbetsgivare. En sak är helt säkert. Om jag hade en arbetsgivare som var beredd att betala mig 100 miljoner om året för att jag skulle vara anställd där, så skulle jag ställa upp för det fackförbund jag var ansluten till för att få den lönen.
Brynäs IF > Sv: Möjligen, kanske, eventuellt.....
Lilljanne: Jag förstår inte vad du menar nu. Jag tvivlar att du själv vet.
MoDo Hockey > Sv: Näslund och Sedinarna ser ut att bli Modoiter i år
knaskamilla: Man börjar nästan fundera lite över din källa till självsäkerhet. Har du tagit en öl med Foppa själv kanske?
MoDo Hockey > Sv: Näslund och Sedinarna ser ut att bli Modoiter i år
Nikki: Låt oss hoppas. Det börjar ju bränna nu.
Brynäs IF > Sv: Möjligen, kanske, eventuellt.....
Lilljanne:"Ger fan" och ger fan. De har ju helt enkelt inget val.
MoDo Hockey > Sv: Bröderna Sedin
65Selander: Försäkringsbolaget sponsrar...kanske.
Jag är övertygad om att Modo inte kommer att sätta sig i någon ekonomisk fälla kring detta i alla fall, man brukar vara försiktga med pengar och hellre chansa på en nobody som inte kostar men kanske överaskar, än att köpa en stjärna som kanske inte levererar.
Men som sagt. Jag är lika nyfiken som du kring det här.
Jag är övertygad om att Modo inte kommer att sätta sig i någon ekonomisk fälla kring detta i alla fall, man brukar vara försiktga med pengar och hellre chansa på en nobody som inte kostar men kanske överaskar, än att köpa en stjärna som kanske inte levererar.
Men som sagt. Jag är lika nyfiken som du kring det här.
MoDo Hockey > Sv: Bröderna Sedin
65Selander: Jag har inga lönekostnader, men mina löneintäkter har verkligen varit för låga.
Tre Kronor > Sv: Aftonbladet slår till igen.
250kg kärlek: haha! jag kan inte låta bli att kommentera denna "vågade" anklagelse.
" Det skyller jag på de ansvariga."
" Det skyller jag på de ansvariga."
MoDo Hockey > Sv: Bröderna Sedin
Sannes: Att de yngre kommer att drabbas om NHL-proffsen ansluter till ES, är som att vägra inse att det naturliga tillståndet är att de bästa svenskarna spelar i ES i stället för någon annan stans. Jag är övertygad om att antalet utlänningar minskar minst i samma omfattning som NHL-svenskarna ansluter.
Café > Sv: Nu var det avgjort...
Kickan:
Jo, du kan ha rätt där Djurister är endera ett otyg, eller så är det bra att de finns.
Jo, du kan ha rätt där Djurister är endera ett otyg, eller så är det bra att de finns.
MoDo Hockey > Sv: Ser mitt huvud litet ut i den här tröjan?
scim: Svårt att överföra amerikanska priser till svenska när det gäller hockeymatcher. Det är ju inte svårt at överföra valutan rakt av, men vad är det värt. För det första så är det ett råkapitalistiskt land. Råkar du gilla ett visst lag så kanske det är dyrt, medan det lag du ogillar kanske är billigt. Någon kanske kan lägga in en tariff om vilka priser som gäller.
Tre Kronor > Sv: Aftonbladet slår till igen.
Poffa: En sak är klar och det påminner Hardy oss om. Han har ett kontrakt och så länge förbundet tror på honom, varför skall ha sluta tro på sin egen förträfflighet. Det är ju faktiskt så att det går att fixa bortförklaringar, lära av misstag, skaffa andra legitima orsaker varför det intge har gått som man ville. Jag vill inte ha en förbundskapten som velar i sin egen förträfflighet, vill du, eller någon annan?
MoDo Hockey > Sv: Ser mitt huvud litet ut i den här tröjan?
65Selander:
Det det handlar om är att ha en produkt som är efterfrågad. har man inte det, bör man ta in "kajsas gatukök, Stinas hårsalong och peters masageinstituts loggor.
har man ett lag vars spelare är världsstjärnor så skall man inte sälja sig billigt. Bättre då att göra klassiska tröjor nästan utan reklam, men den som är där syns.
Det det handlar om är att ha en produkt som är efterfrågad. har man inte det, bör man ta in "kajsas gatukök, Stinas hårsalong och peters masageinstituts loggor.
har man ett lag vars spelare är världsstjärnor så skall man inte sälja sig billigt. Bättre då att göra klassiska tröjor nästan utan reklam, men den som är där syns.
MoDo Hockey > Sv: Ser mitt huvud litet ut i den här tröjan?
65Selander:
Jag vägrar att tro att överdånig reklam på tröjorna är de rätta vägen. Det skulle ju direkt dikvalificera ett lag som vägrar ha mycket reklam på dem. Tänk om Modo vägrade ha mer än en reklamlogga på tröjan om alla hemvändare kom hem. Skulle inte företag betala ganska mycket att synas på en sådan tröja i stället för att drunkna i reklamsjön som annars skulle finnas det. - Jag är övertygad om det, man skulle plötsligt synas.
Jag vägrar att tro att överdånig reklam på tröjorna är de rätta vägen. Det skulle ju direkt dikvalificera ett lag som vägrar ha mycket reklam på dem. Tänk om Modo vägrade ha mer än en reklamlogga på tröjan om alla hemvändare kom hem. Skulle inte företag betala ganska mycket att synas på en sådan tröja i stället för att drunkna i reklamsjön som annars skulle finnas det. - Jag är övertygad om det, man skulle plötsligt synas.
Café > Sv: Nu var det avgjort...
Kickan:
Fan vad bra att det finns journalister som kan hålla maktfolket aningen i scack. Men djurister, vad skall man ha dem till, förutom att vränga lagar och regler från den bokstav de var tänkt?
Fan vad bra att det finns journalister som kan hålla maktfolket aningen i scack. Men djurister, vad skall man ha dem till, förutom att vränga lagar och regler från den bokstav de var tänkt?
Brynäs IF > Sv: Läs detta för dig själv när du tvivlar!
65Selander: Ja, jämfört med förr, så måste ni ju.
Brynäs IF > Sv: Läs detta för dig själv när du tvivlar!
65Selander: Du kanske menar: "jag kan ta all svärta"?
MoDo Hockey > Sv: Zajkowski
knaskamilla: Salo använder ju mask så du kan fortsätta att inbilla dig, det är du ju bra på. Nä, sanningen är nog den att en polotröja under matchtröjan så att man sluppit se långhalsarna och adamsäpplen kunnat vara på sin plats. Sen har ju spelarna kunnat kamma sig framåt morgonkvisten också. En sämre fotograf som inte kunnat lägga skärpan på varenda liten grop på ansiktena, så de framsodo som kratrar, hade kanske hjälpt, men en sämre fotograf vill vi ju inte ha.
MoDo Hockey > Sv: Zajkowski
knaskamilla: Gnäll å gnäll. De ska väl inte förskönas heller. Det är bara att acceptera att hockeyspelare är fulare än du inbillat dig. Det är ärligare att byta spelare än fotograf. Jag värjer mig mot tanken på retuscherade spelare alá americano.
MoDo Hockey > Sv: Föredettingar
Petey21:
Nja, att skriva kontrakt skulle ju innebära att han tvingats svika Modo om konflikten skulle avbrytas.
Det skulle mer logiskt vara så att vid en konflikt så skriver han kontrakt med Modo. Blir det inte konflikt så blir det NHL.
Sen har vi alla andra spekulationer i tredjehand.
Nja, att skriva kontrakt skulle ju innebära att han tvingats svika Modo om konflikten skulle avbrytas.
Det skulle mer logiskt vara så att vid en konflikt så skriver han kontrakt med Modo. Blir det inte konflikt så blir det NHL.
Sen har vi alla andra spekulationer i tredjehand.
MoDo Hockey > Sv: Föredettingar
Poffa: Det tolkar jag som att han väljer NHL i fall han inte känner sig på topp. Han ser ju sleten ut just nu.
MoDo Hockey > Sv: Föredettingar
Poffa: Vilket skulle det moraliska vara i sådana fall? "Jag känner mig inte i form, så jag tar ett skitår i Modo" Eller "Faan jag är ju bäst, NHL nästa".
MoDo Hockey > Sv: Föredettingar
Martin S:
Jag delar inte fullt ut din positivitet. Modo skulle nog tjäna på att sprida ut sina positiva nyheter under längre tid i stället för att låte den ena nyheten dränka den andra.
Om han nu har bestämt sig så kan det ju vara att spela för Modo. Då sviker han ju Colorado om det inte blir lockout - likafullt. Har han å andra sidan bestämt sig för Colorado så sviker han ju inte Colorado, utan snarare Modo, om det inte blir lockout.
Helt klart är i alla fall att han har bestämt sig för att hålla oss på halster ett tag till.
Jag delar inte fullt ut din positivitet. Modo skulle nog tjäna på att sprida ut sina positiva nyheter under längre tid i stället för att låte den ena nyheten dränka den andra.
Om han nu har bestämt sig så kan det ju vara att spela för Modo. Då sviker han ju Colorado om det inte blir lockout - likafullt. Har han å andra sidan bestämt sig för Colorado så sviker han ju inte Colorado, utan snarare Modo, om det inte blir lockout.
Helt klart är i alla fall att han har bestämt sig för att hålla oss på halster ett tag till.
MoDo Hockey > Sv: Föredettingar
Poffa: Men det är ju inget att hymla om i sådana fall. Det är ju bara att säga att han inte kan börja arbeta här förrän efter det, så jag tror inte på den teorin.
MoDo Hockey > Sv: Föredettingar
Poffa: Vad sitter det i då? Det kan ju inte vara löneförhandlingen med Modo som strandat.
MoDo Hockey > Sv: Föredettingar
Poffa: Jag tror ändå att han spelar i NHL om det inte blir lockout. Tolka det hur du vill.
Föregående · 377 · Nästa
Håller med. Jag antar att antalet utlänningar i varje klubb har minskat drastiskt och att det är dessa platser hemvändarna tar i första hand. Hur väl juniorer fostras och guidas fram är upp till varje klubb att ansvara för, precis som förr och alltid.