NuMo

20732 inlägg · 39000 besäkare

Historik

· 376 ·
MoDo Hockey > Sv: MODO-Luleå
Poffa: Det var bara en liten reaktion på hur de "bästa fansen" behandlar personen Lars Jansson, en av de lojalaste trotjänare vi haft i klubben. Jag säger så hr i stället: Sparka alla ledare ur klubben, som någonsin låtit honom spela i klubben.

MoDo Hockey > Sv: MODO-Luleå
Poffa: Ta med dig ett gevär. Sjkut han och pissa på honom. Det är han värd. Gör det helst innan han gjort flest matcher än någon annan trotjänare i Modo.

MoDo Hockey > Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
65selander: Han är helt enkelt värdelös, helt värdelös.

Brynäs IF > Sv: Brynäs spel
51 Roger: Du har inte förstått det där i alla fall.

MoDo Hockey > Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Paddan: Fartökningen kom ju naturligtvis efteråt, det ser ju alla.

MoDo Hockey > Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
scim: Inte så att det blir hårt, eller högt. Eller förresten. Nu blev jag osäker.

Brynäs IF > Sv: Utmärkt!
RavenLord: Jag hade inte förväntat mig det, dessutom så har jag ju redan gratulerat oss till poängen.

MoDo Hockey > Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
RavenLord: Som jag ser det så kan det ju fortfarande hända saker till följd av tacklingen. Innan han gled ut ur bild hade han ju inte några problem med balansen i alla fall. Nu är han ju ur fas med en decimeter vilket kan innebära att han slår huvudet i något köksskåp i morgon bitti. Jag tycker att domaren skulle ha avvaktat till då, för att vara helt säker. Jag förstår ju om han inte har tid med det, men en av de assisterande domarna skulle ju kunna följa Malmström hem och skvallrat i morgon.

MoDo Hockey > Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
mike66: Egentligen skulle naturligtvis hela kroppen ha fixerats. Han skulle ha blivit utburen på bår och inlagd på hospital för observation. Det har kunnat vara en bruten rygg och sånt skall man inte leka med. Foppa vet ju om allt det här, det är därför han är så himskans ångerfull.

MoDo Hockey > Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
The Dude: Han var iofs. tacklingsbar fortfarande o jag inte missminner mig, men när Peter ser att han är på väg att byta så låter han bli att tackla, det blir bara en liten puff, vilket innebär attt han ett par meter senare ligger halvdöd på isen. Jag tror att han inte pallade för smällen ändå.

Brynäs IF > Sv: Utmärkt!
70Igor: Nä, det kallas väl cross checking eller något liknande. Tacklas får man ju göra.

MoDo Hockey > Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Salle: Ett påstående skulle ha formulerats "du menar", en fråga "menar du", eller det kanske bara är jag det.

MoDo Hockey > Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Salle: Jag kan konsttera, rätta mig om jag har fel. Han är inte ens inne på planen vid första bakåt. Vid andra är han inne och arbetar föredömligt men det hjälper inte. Sedin gjorde inte sitt jobb. Jansson tog sin man, efter att ha gjort det på ett bra sätt tidigare i sekvensen. Tredje målet, ja det kommer ju senare i matchen, men som jag det det så är inte Jansson den som felar. Om han nu inte skulle ha hoppat över Hasse och gjort jobbet själv.

MoDo Hockey > Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Salle: Jag stoppade inga ord i din mun, jag frågade helt enkelt om du menade det. Jag tycker nämligen att du antyder det, speciellt för att jag inte hör de andra inblandade i baklängesmålen.

MoDo Hockey > Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Salle: Menar du att Jansson ensam är skyldig till målen bakåt?

MoDo Hockey > Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Paddan: När gjorde han det?

MoDo Hockey > Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Salle: Ja, men er konkreta kritik är endera obefintlig, eller/och felaktig.

Nu fick Peter förklara sig i 4:an. Han har svårare och svårare att hålla sig för skratt.

MoDo Hockey > Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Salle: Man har hört samma argument år ut och år in. inte kan det vara så svårt att förstå varför tränarna tar med Jansson och att ni inte förstår det?

MoDo Hockey > Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Paddan: Han var ju tvungen att fundera på hur det kan komma sig att han ställs ensam med två spelare från Brynäs, när det fanns ett tjog Modospelare i laget. Då duger det inte med konveentionella metoder.

Brynäs IF > Sv: Utmärkt!
Jag får gratulera oss (MoDo) till poängen, den var vi inte riktigt värda. Brynäs var mycket mer taggade och fortsätter man så här så finns det ju inget att oroa sig för.

MoDo Hockey > Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Salle: Men vi måste erkänna att Foppa själv erkände att han tyckte att det var onödigt att han "puffade" till honom. Efter att han hade sett händelsen så tyckte han att det var onödigt att han nuddade honom. Skillnaden att ta en smäll var nog lite större än han visste mellan ES och NHL.

MoDo Hockey > Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Et tu Brute:

Ja, det var löjeväckande. En tacklingsbar spelare blir otacklad två-tre meter från sargen, domarna ser naturligtvis inget men kommer ändå fram till utvisning.

MoDo Hockey > Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Tredje gången domaren dömer för något han inte uppfattat. Löjligt. Oscarsalan nästa.

MoDo Hockey > Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Salle: Ordet "alltid" verkar malplacerat. Han har faktiskt, förutom "Salon", gjort ett par avgörande brytningar också. De gångerna var han ju inte på mellis. Tittar man så ser man ju faktiskt att de finns flera spelare på planen samtidigt som Jansson och de är allt för ofta inte direkt klockrent placerade .

MoDo Hockey > Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Salle:

Som det ser ut nu tycker jag att Timander och Daamgard spelar riktigt bra. Hedin syns knappt, Jansson blandar och ger, men...Hela linen med Svartvadet är ju usla och tar inte för sig, det gäller framförallt Svarten.

Det är för långt mellan lagdelarna och det blir ihåligt i mittzon för ofta. Sedinarna överarbetar situationerna lite för ofta, men det kommer att bli bra vad det lider.

MoDo Hockey > Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Salle: Finns ingen anledning att bänka honom.

MoDo Hockey > Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Salle: Jo, jag vet att ni inte har spelsinne nog att se hans styrkor. Och för mig räcker det att han spelar en minut, för då har jag fått 100% rätt och poffa 100% fel.

MoDo Hockey > Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Salle: Vad värre är för poffa. Jansson verkar ska spela. Det skulle innebära en stor prestigeförlust eftersom felfria poffa lovat att äta upp sin högra hand om Jansson spelar en enda minut i årets elitserie.

Timrå IK > Sv: Inför Timrå-Brynäs
Rink rat: Drömmer mardrömmar om det fortfarande.

Timrå IK > Sv: Inför Timrå-Brynäs
Rink rat: Tvärtom, men de vinner mot oss ändå, därav den enorma glädjen.

Timrå IK > Sv: Inför Timrå-Brynäs
Rink rat: Ja, troligen. De gånger jag varit där har de verkligen levt ut i jubel och skrål.

Timrå IK > Sv: Inför Timrå-Brynäs
Rink rat: Att Modo har en fanatisk publik emot sig på bortaplan låter väl ganska logiskt?

Timrå IK > Sv: Inför Timrå-Brynäs
Kalle K: Hmm? Jag ändrar mig igen. Nu blev ju plötsligt Modo underdog, vilket passar som handen i handsken. Pressen släpper och man kommer att kunna spela ut för fullt mot ett Brynäs som redan nu måste börja kriga för varje poäng för att inte hamna i bottenstriden. Modo vinner nog under de förutsättningarna matchen komfortabelt. Modo får bli favoriter trots allt.

Timrå IK > Sv: Inför Timrå-Brynäs
Forward: Jag börjar hålla med faktiskt. MOdo har fullt av världsstjärnor som är revanschsugna och som alla håller som favvoriter. Pressen är enorm, de pallar inte trycket. Sammantaget gör det att vågskålen har tippat över till Brynäs favvör och får nu finna sig i att bära favoritskapet. Frågan är om man klarar av den pressen. Om inte, ja då går automatiskt favvoritskapet och pressen över till modo igen, men med tanke på att de har bortaplan och en fanatisk publik emot sig så går favvoskapet åtterigen över på Brynäs.

MoDo Hockey > Sv: Brynäs-Modo 21/7
Lumber Jack: Tänk att det gamla knepet fungerar fortfarande. Jag antar att man kan bli mycket frustrerade bland backar i andra lag. å ena sidan kommer man nog att överskatta Sedinarna, å den andra sidan kommer de kanske ändå vinna poängligan med mål och assist därutifrån. Det är som trolleri på något vis.

Svenska Hockeyligan > Sv: Lockout
Ambroo: Jaså, tillhör du en av dem eftersom du vet vad jag och mina gelika tänker?

Svenska Hockeyligan > Sv: Lockout
The Dude: Jonathan "Alf" Hedström har ju redan gett inkontinensen ett ansikte, Brynäs nästa då?

Svenska Hockeyligan > Sv: Lockout
The Dude: Jag tror inte ens att Modo försöker gå ut på isen och bara tro att de har vunnit, snarare tvärtom.

Svenska Hockeyligan > Sv: Lockout
The Dude: Brynäs målisar brukar spela bra mot Modo, så jag räknar inte bort er. Inget annat lag heller, jag ser bara fram emot den enorma potentialen i ES denna säsong. Fantastiskt. Det här kommer att få ungdomarna att satsa på hockey som aldrig förr.

Svenska Hockeyligan > Sv: Lockout
Ambroo: Bra. För om andra lag generellt hellre spelar med utfyllnadsspelare i stället för att satsa på juniorer så får Modo ett försprång in i framtiden. Jag ser det som positivt.

Svenska Hockeyligan > Sv: Lockout
Ambroo: Alla lag, eller generellt?

I Modo finns det inga hemvändare som bara är utfyllnadsspelare och tar en plats i stället för en junior. I ett bättre lag är det svårare att platsa, inget konstigt med det. För två år sedan hade vi åtta utlänningar i laget, de är inte så många nu. De var i mycket högre utsträckning utfyllnadsspelare än de vi har nu.

Svenska Hockeyligan > Sv: Lockout
Ambroo: Det tycker jag också. Men i Modo finns de inte i alla fall. I Timrå kanske?

Svenska Hockeyligan > Sv: Lockout
Ambroo: citerar dig själv: "de får ju inte spela i elitserien..... " Du syftar på juniorerna. Vart är det så?

Svenska Hockeyligan > Sv: Lockout
Ambroo: Tyck vad du vill om det, men så tycker inte vi.

Svenska Hockeyligan > Sv: Lockout
Ambroo: Du talar emot dig själv. Vad var det du sa var problemet igen?

Svenska Hockeyligan > Sv: Lockout
Ambroo: Därför att Modo tar hem flest hemvändare, därför borde din teori stämma bäst på Modo. Sen har du missuppfattat Timander, som naturligtvis är varmt välkommen att spela i klubben han har sitt hjärta.

Svenska Hockeyligan > Sv: Lockout
Ambroo:

Modo har inga större problem med att låta juniorer spela.

Svenska Hockeyligan > Sv: Lockout
Ambroo: Jag tror du har missat något viktigt. Det finns väl ingen som säger att elitserielag inte får spela i elitserien. Det är ju bara att se till att göra det, eller hur? Men att peta de som platsar för att spela med juniorer verkar faktiskt ganska puckat. Jag frågar: Vart kommer inte juniorerna fram?

Svenska Hockeyligan > Sv: Lockout
Ambroo: Då är det väl bara att ta in junisar då. Inget förbud mot det. Ta bort de bästa svenskarna och satsa på juniorer så att de kan bli rutinerade och bra i mjuk miljö. Sen när de blivit rutinerade och bra så skickar vi dem till NHL eller någon annan liga så att vi kan få plats för juniorer igen....

Svenska Hockeyligan > Sv: Lockout
Ambroo: Elit är som serien antyder - elit. De som tillhör eliten spelar där och juniorer och medelmottor skall inte vara där i onödan om det finns bättre spelare att tillgå. Är de dessutom svenska i stället för utländska, så är det bättre. I år är det bättre alltså.

· 376 ·
Om NuMo
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE