NuMo

20732 inlägg · 39000 besäkare

Historik

· 375 ·
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
ria-ra: Det konstiga med resultatet nu är ju att den som tog en kraftig ledning i början, plötsligt knappt är med i debatten. Är han psykologisk kanske?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
scim: Skyldig och skyldig. Finders keepers heter det väl?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
scim: Ibland är det härligt att vara hockeysnackande modoiot. Vi vet ju vad vi pratar om.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
scim: Alla inblandade vet alltså.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
ria-ra: Jag såg ju också vem det är och är förvånad att inte fler såg honom, med tanke på hur odiskret han var.

Timrå IK > Sv: 2 -2 målet
JimmyH:

Jag ältar vidare, eftersom jag inte tycker att misstaget är så mycket attt älta som ett misstag.

Hade Salo varit pressad, så hade han inte tagit sig tiden att försöka lyfta ut pucken på det där sättet. Hade Timråspelarna fått mer sjup hade pucken hamnat i hörnet. Tvärtemot vad du föreslår, tror jag.

Timrå IK > Sv: 2 -2 målet
JimmyH: Hans jobb är att reagera så där. Att lägga den i hörnet är ingen garanti för att inte Timrå skulle kunnat göra mål, däremot en garanti för att de fått ett tryck i zonen, vilket egentligen var det man ville. Varje situation är unik och jag tillhörde dem som tyckte att det var osannolikt att det som hände skulle kunna hända. Jag skrek -skjut! Eftersom jag tycker att det var det jag ville se. Jag ville se Salo göra mål. Besviken över resultatet? Ja, men i bara tio sekunder. Efter en slutspelsmatch med samma resultat så hade jag fortfarande hållit på och förstöra något värdefullt i mitt hem.

Timrå IK > Sv: Timrå gnäller!!
SaraS: Håller med dig fullständigt. Att få tio år på bänken för att man smeker en motspelare diskret på ryggen när man är på väg till avbytarbåset, är det få som blir drabbade av.

Timrå IK > Sv: 2 -2 målet
JimmyH: Han gör den när det behövs, när det är dags, när han kan den utan och innan. Självklart tränar han den nu i det syftet.

Timrå IK > Sv: 2 -2 målet
JimmyH: Glömde: Enligt din devis så finns det inga oviktiga matcher. Och de målvakter som faktiskt har gjort mål, är oseriösa. I alla fall om det bara var uddamålet just då.

Timrå IK > Sv: 2 -2 målet
JimmyH: Räkna med att de flesta stjärnor använder en del av tiden till att försöka göra speciella saker. Z ägnade nästan varenda byta åt att träna sin fint där han lyfter upp pucken förbi motspelaren igår t.ex. Så skulle han defenitivt inte göra om det hade varit final igår. Däremot kanske han kan den när det behövs, när det är dags.

Jag är säker på att Salo inte behöver terapi, jag arbetar med folk som behöver terapi. Salo är inte ens i närheten.

Timrå IK > Sv: 2 -2 målet
JimmyH:

Vad som är "viktiga" lägen är ju relaterat till den målvakt som det berör. För vissa är hockeypucken det största som hänt, för anrda en avgörande straff i OS.

Har man i slutet av en framgångsrik karriär fortfarande inte gjort ett mål som målvakt så måste man ju försöka när läget kommer upp. Det är inte nu man måste vinna varenda jävla match och jag är säker på att Salo inte skulle göra så i en SM-final.

Iom. den bedömningen (från min sida) så antar jag att han inte ens var omdömeslös när man ställer värdena mot varandra. Otur egentligen. Hade han lyft pucken tio cm. högre så hade han fått ut den ur zonen.

Timrå IK > Sv: 2 -2 målet
JimmyH: Jag bara citerade den jag svarade, utan att för den skulle sätta citationstecken kring det.

Timrå IK > Sv: 2 -2 målet
falo: Skulle jag kunna få en lista på misstag som Salo i fortsättningen riskerar att göra, som ingen annan riskerar i lika hög utsträckning. Tänkte posta den till honom så att han blir en bättre målvakt. Han är nu uppe i tre misstag, flera hundra % fler än andra målvakter som spelat världshokky över ett decennium. Det måste vara något fel i hövve på han.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Det är ganska jämt skägg, som storskägget brukar säga. Vem kan ha varit så motiverad att han rotade igenom soptunnorna efter matchen?

LJ. Har du hittat säsongskortet än?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
scim: Jag hörde ju av honom efter matchen, så du kan ha rätt.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
scim: Letade du efter hockeyklubbor?

Timrå IK > Sv: Timrå gnäller!!
geggelundin: Ja just det. Dessutom tycker jag att domarna skall ge honom dem.

Timrå IK > Sv: Timrå gnäller!!
mattias - 74: Jag tycker i alla fall att det är orättvist. Hur ska man annars få av honom pucken?

Timrå IK > Sv: Timrå gnäller!!
mattias - 74: Nycket klokt uttalande.

MoDo Hockey > Sv: Salo vs. Kiprusoff
scim: Men jag hittade vad jag sökte. Jag kommer att bli populär. Nu ZzzzZZZz

MoDo Hockey > Sv: Salo vs. Kiprusoff
scim: Typiskt att d skulle träffa mig just när jag grävde i soporna. Jag som ville hålla mitt levnadsstil utanför det här.

MoDo Hockey > Sv: Salo vs. Kiprusoff
henrik: Ingen doft av bak, är som den doft som gått.

MoDo Hockey > Sv: Salo vs. Kiprusoff
henrik: Smaken är som baken, angående bakspegel.

MoDo Hockey > Sv: Modo vs. Timrå IK - Vilket derby!
geggelundin: Oja, jag har också gloria.

MoDo Hockey > Sv: Modo vs. Timrå IK - Vilket derby!
Kalle K: Modos fans är inte i kempis för att vara rättvisa, de är där för att stötta sitt lag. Att man sen är bäst på att påverka domaren, tar jag mer som en komplimang än en oförskämdhet.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Fan, du har upptäckt vår hemliga pub.

MoDo Hockey > Sv: Lennart Norberg # 21
Salle: Håller med, egentligen känns den mer hans än Foppas, men Foppa är ändå #21.

MoDo Hockey > Sv: Lennart Norberg # 21
Martin S: Du menar att den som hade den föst är den rättmätige ägaren? Jag vet inte det jag. Alla som haft den tycker jag är den rättmätige ägaren. Sen är ju #21- Foppa för mig. Om jag måste sammanknippa nummer och namn.

MoDo Hockey > Sv: Mikes bildtävling #176
Paddan: Utomhus i MakDonnald

MoDo Hockey > Sv: Natthelgstävling #66
knaskamilla: Dumsnut. Man ska betala för lite, för säkerhets skull.

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
mike66: ZZZ-tråden fungerar väl bra?

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
gud: Gunnar Hökmark? När han var ung möjligtvis.

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Paddan: Visst är det Slim.

MoDo Hockey > Sv: Lockout
westerlind:

Gamla klyschor är allt du duger att komma med. Inget annat var att förvänta sig.

Runt runt i cirkulära kvadranter, det är melodin för våra tvillingar. Plötsligt ligger pucken i motståndarnas kasse, det är som magi, trolleri helt enkelt. Hur gick det till? Vi måste se en gång till! Och visst, snart ligger pucken där inne igen och skvalpar på svag is, men inte blev någon klokare för det.

Foppa han låter bara pucken ligga vid sina fötter han, tills någon stackars sate kommer och skall ta den av honom. Förstår han inte att den inte är hans att ta? Nåväl, plötsligt som han ligger på rygg och sprattlar, "puffad" av en kungaaxel förstår han sitt misstag och låter gärna någon annan försöka nästa gång, trots att det inte är lönt. Närhellst han behagar glider vår Foppa mot kassen och tråcklar pucken in och ut och in och ut i aviga och räta tills en kasse har bildats. Efter det har alla blivit klokare - Han är ju vår kung.

MoDo Hockey > Sv: Lockout
westerlind:

Det finns många fina skatter att ta ut om man vill. Konskatt på de spelare tvillingarna och foppa snurrar runt, fast foppa kör ju gärna över sina koner först, men då kan man ta ut böter för nedskräpning, eller osedligt lösdriveri på olämplig plats. Forsberg har ju dessutom börjat bruka rökar i krysset, en sak som kung Cannabis en gång i tiden tog sig också. Är det tillåtet, både det ena eller det andra? En sa k våre ju om man tog bort kryssen för motståndarna oc hörnen likaså, det är bästa sättet att neutralisera Foppor och tvillingar. Äsch! Nu har jag visst totalt flippat ut, men jag antar att du ändå greppat det nödvändiga av det jag inte menade.

MoDo Hockey > Sv: Lockout
westerlind: De ska fan inte ha nå pengar. Bröd och vatten ska de ha, duger inte det så får de spela i Brynäs.

Timrå IK > Sv: Kapanen #2
mike66: Jag neutraliserar hela ditt debattinlägg.


MoDo - Timrå IK...... 0-11

MoDo Hockey > Sv: Natthelgstävling #66
Paddan:

"ekonomiskt drabbad"

Tre Kronor > Sv: dessutom får Karln Fallskärm!!
Poffa: Jag antar att kontraktet är utformat så.

Tre Kronor > Sv: dessutom får Karln Fallskärm!!
mattias - 74:

Det han får är väl det som är kvar av lönen tills kontraktstiden är slut. Han inte får leda landslaget men han uppbär lön ändå. inte så konstigt.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
Frisco: Här kommer en nostalgitråd som följer modellen Frisco förespråkar. Lite tändvätska inför det som komma skall, men då tror jag ändå att jag föredrar att döpa om den till en Sitt vackert tråd.

MoDo Hockey > Sv: Försäkrings/skattefrågan
i kväll tyckte jag faktiskt att Gästrin var den stora överaskningen. Han tog för sig mer än jag sett förr. Flera egna initiativ och en härlig kämpaglöd. Forza!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Ringa in centrum.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mok: Närmare i direkt anslutning.

MoDo Hockey > Sv: MODO-Luleå
Frisco: Visste inte att ordet "hissa" betydde upp? Finns det hissar som bara går upp?

Luleå HF > Sv: Modo-Luleå
NallePhu: Som tur är så är det ju som vilken match som helst. Förstår inte hypen. Det är ju det runt om innan och efter som är ovanligt. Jag tror att det blir 1-0 till Modo.

MoDo Hockey > Sv: MODO-Luleå
knaskamilla: Det måste finnas någon jämnvikt, annars framstår alla Modos tränare som idioter. Ja tycker inte att de har varit det.

MoDo Hockey > Sv: MODO-Luleå
knaskamilla: Nej.

MoDo Hockey > Sv: MODO-Luleå
Poffa: Inte av den anledningen och tydligeninte i tillräcklig snabb takt. Att bara ta ut Jansson "en enda minut" denna säsong kvalificerar tränarduon att sparkas, med råge. Men gör inte Jansson skyldig till uttagningen.

· 375 ·
Om NuMo
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu ONLINE