Historik
Föregående · 374 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Matchtråd FBK - MoDo
Då har man sett matchen då, på video. Inte var det någon glimmrande insats från modo direkt, vi får ju vara nöjd att vi inte förlorade matchen med fem-sex mål. Är det så illa att man måste betala spelarna lön för att de ska verka intresserade när de inte har pucken? Hoppas inte det. Skottstatistiken i spel med fler på banan måste vi ju ha förlorat ganska klart, vilket i sig är en skam. Det enda som känns bra. Det kan inte bli mycket sämre med så positivt utfall. Eller är det dåligt, vet inte...
MoDo Hockey > Sv: Fiaskovarningslampan blinkar blå
knaskamilla: Inte får du klacken att bli mer hämningsfri genom att låta dem träffa SnyggJanne innan inte. Nä, det får nog bli dryckerna, annars kan man ju träffas i något missionshus i stället för puben.
MoDo Hockey > Sv: Fiaskovarningslampan blinkar blå
knaskamilla: Det räcker nog med "något annat". Resen är överkurs och krånglar bara till det. Redan när människan endast var ett grottfolk visste man att berusa sig med jästa drycker för att släppa lös.
Svenska Hockeyligan > Sv: Elitseriens fulaste spelare!!!
Poffa:
En lista på tolv fördömda män:
www.canoe.com/Slam021110/nhl_dirty-sun.html
Intressant artikel ESPN om Peter:
insider.espn.go.com/insider/story?id=1625711
Och vem är bäst: Spelarna i NHL ger svaret:
sports.espn.go.com/nhl/news/story?page=thnpoll4
I övrigt har jag inte hittat den fula listan.
En lista på tolv fördömda män:
www.canoe.com/Slam021110/nhl_dirty-sun.html
Intressant artikel ESPN om Peter:
insider.espn.go.com/insider/story?id=1625711
Och vem är bäst: Spelarna i NHL ger svaret:
sports.espn.go.com/nhl/news/story?page=thnpoll4
I övrigt har jag inte hittat den fula listan.
MoDo Hockey > Sv: Fiaskovarningslampan blinkar blå
Poffa: Ja, det var ju det jag misstänkte att du misstänkte, inte tvärtom som det ser ut.
MoDo Hockey > Sv: Fiaskovarningslampan blinkar blå
Poffa: Det var ju B som jag ville debattera lite, inta A, som du misstänkte.
Ja, jag kommer ihåg en tid då jag och mina vänner alltid började och avslutade våra Modomatdcher på puben. Speciellt ville vi fira en seger i en finalserie, men inte ens det gav någon högre stämning på stadens pubar. Den kulturen finns inte och då har klacken en dålig start direkt.
Ja, jag kommer ihåg en tid då jag och mina vänner alltid började och avslutade våra Modomatdcher på puben. Speciellt ville vi fira en seger i en finalserie, men inte ens det gav någon högre stämning på stadens pubar. Den kulturen finns inte och då har klacken en dålig start direkt.
MoDo Hockey > Sv: Fiaskovarningslampan blinkar blå
oraklet: Det skulle vara intressant vad Ö-Viksborna svarar på dina förslag. Själv så tror jag hårt på alternativ B.
MoDo Hockey > Sv: Fiaskovarningslampan blinkar blå
Poffa: Ja, funderade på tillägget; marginellt men "tillfälligtvis", men det lät så negativt.
Svenska Hockeyligan > Sv: Elitseriens fulaste spelare!!!
JimmyH: Tar tillbaks analfabetismen. Du är alfabet.
MoDo Hockey > Sv: Fiaskovarningslampan blinkar blå
Poffa: Jag tror faktiskt att en supporterkultur med uppbyggande stämning på någon stampub innan match är lösningen. Men den kulturen krockar i viss mån med andra intressen i Ö-Vik.
Svenska Hockeyligan > Sv: Elitseriens fulaste spelare!!!
JimmyH: Själv funderar jag fortfarande varför Rydmark i full fart försökte crosschecka en kille bakifrån i huvudet för något år sedan. Funderade på om han kunde tänka sig att göra likadant mot någon av sina vänner en trevlig pubkväll, eller om värderingarna är olika då. Det vore konstigt för mig. Ett tvålfagert utseende garanterar ju inte ofulhet i alla fall.
Det jag reagerade på är trots allt valet av Foppa, för enligt mig är han kvintessensen av vad tuff men renårig hockey är. Det är ju så jag vill se alla spela. Hockey skall vara hårt men renhårigt i så stor utsträckning som möjligt. Gränsen för vad som är otillåtet skall vidröras, vilket i sig kan innebära smärre överträdelser, vilket vi reglerar med utvisningar.
Det som inte vidrör gränsen är skit och förstör sporten. Där finns det säkert några som är oftare, men inte är det Forsberg i alla fall.
Välj någon annan.
Det jag reagerade på är trots allt valet av Foppa, för enligt mig är han kvintessensen av vad tuff men renårig hockey är. Det är ju så jag vill se alla spela. Hockey skall vara hårt men renhårigt i så stor utsträckning som möjligt. Gränsen för vad som är otillåtet skall vidröras, vilket i sig kan innebära smärre överträdelser, vilket vi reglerar med utvisningar.
Det som inte vidrör gränsen är skit och förstör sporten. Där finns det säkert några som är oftare, men inte är det Forsberg i alla fall.
Välj någon annan.
MoDo Hockey > Sv: Fiaskovarningslampan blinkar blå
spud: Nu råkar jag svara för poffa, vilket inte är meningen. Jag är för Hellges "artikel", men själva debatten som varit präglas precis som poffa säger av nånannismen.
Svenska Hockeyligan > Sv: Elitseriens fulaste spelare!!!
dreamland: Den skulle jag vilja se, har alrig hört talats om något annat än att Foppa spelar tufft och att han kan ta för sig. Den kritik som riktas emot honom enellanåt, är att han ramlar lätt för att få utvisningar. Fast nagelfar man det, så ser man att han provocerar spelare till att göra saker man inte får göra genom att dribbla och stå på ytterskridsko osv. Inte förbjudet, men smart.
Svenska Hockeyligan > Sv: Elitseriens fulaste spelare!!!
JimmyH: Därmed stämplade du dig själv som hockeykunnig till hockeyanalfabet. klockrenare tacklare än Foppa får man leta efter, sen att han får matchstraff för att han smeker Brynäsare iöver ryggen, det är en annan debatt. I övrigt så anpassar han sig efter alla andra när det gäller hakningar mm när han inte har pucken, men det har han ju nästan jämt så resultatet är oftast att andra hakar honom.
MoDo Hockey > Sv: Fiaskovarningslampan blinkar blå
Lumber Jack: Jag som gärna vill följa hockeyn koncentrerat, byter ju gärna min plats på ståläkteren mot någon sugen klackförståsigpåare på sittplats. Det hela är omfördelningspolitiskt.
Brynäs IF > Sv: Säsongskortet - Ett fiasko!
64Waern: Det jag menar är att det inte spelar någon roll hur logisk ditt argument är för att just "ditt" lag visas mindre än andra. Självklart så är det ju orättvist att betala för elitserien och så får man bara se "sitt" lag två tre gånger på en säsong, medan Djurgården och Färjestad nästan alltid finns som ett av lagen i varje match som visas. (Som det varit tidigare säsonger) Den förklaring du får från de som bestämmer är
-efterfrågan.
-efterfrågan.
Brynäs IF > Sv: Säsongskortet - Ett fiasko!
65selander: Den frågan har de ju svarat på alla säsonger. Svaret blir
-efterfrågan.
-efterfrågan.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Jansson alltså. han är ju fortfarande ung och lovande.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Det konstiga just nu, med er två, är att en av er är ute och springer och den andra ser på tv.
MoDo Hockey > Sv: MODO i TV under November
mok: Elitidrott handlar om att vinna. Inte vara rädd för att vinna för att fallet kan bli stort. Ingen skulle byta bort framgång för att inte riskera ett fall efteråt. I vårat fall så kommer säkert vinsterna, det hoppas vi på, men underhållningen i matcherna är så pass högt att man ändå njuter. Att inte vinna SM-guld är inte att falla, så ser inte jag det. Men däremot så blir fallet tungt om vi inte ens lyckas göra oss gällande till åtminstone semifinal. Risken för det finns, men direkt troligt är det ju inte.
MoDo Hockey > Sv: MODO i TV under November
mok:
Vägen är viktigare än målet. Vi Modoiter njuter nu, varenda jäkla match. När slutsignalen gått står man där och är besviken över att det redan är slut. Nu har vi ju turen att kunna åka hem och se många matcher igen på video. Läsa spaltmeter i tidningar osv. Detta underlättar när man tvingas vänta till nästa match. All spilltid sitter man på olika forum, framförallt hockeysnack. Jag är glad över att övriga Sverige får provsmaka vad Modo egentligen innebär.
Vägen är viktigare än målet. Vi Modoiter njuter nu, varenda jäkla match. När slutsignalen gått står man där och är besviken över att det redan är slut. Nu har vi ju turen att kunna åka hem och se många matcher igen på video. Läsa spaltmeter i tidningar osv. Detta underlättar när man tvingas vänta till nästa match. All spilltid sitter man på olika forum, framförallt hockeysnack. Jag är glad över att övriga Sverige får provsmaka vad Modo egentligen innebär.
MoDo Hockey > Sv: MODO i TV under November
Stigsson: Ja, bakfylla är tråkigt. Tyvärr så blir vi nog tvungna att fortsätta förädla lokala talanger om vi skall ha något lag i framtiden.
MoDo Hockey > Sv: MODO i TV under November
mok: Ja, det är skönt att Modo äntligen återgott till något som liknar normaltillståndet. Synd för tv-tittarna som missat Modo under så många år.
MoDo Hockey > Sv: MODO i TV under November
mok: Du menar Modos spelare. Jo, men utan dem så blir det ju inget Modo så...
MoDo Hockey > Sv: MODO i TV under November
mok: För att de egna lagen inte är tillräckligt intressanta längre.
MoDo Hockey > Sv: MODO i TV under November
mok: Det måste ju, med tanke på tidigare förklaringar, bero på att storstadsområdena hellre ser Modo i år än andra lag.
MoDo Hockey > Sv: Storebror vs. Lillebror, de ungas batalj
Lumber Jack: Helt rätt, det var meningen att det skulle bli en svår frågetävlig, men jag lade ut ett par lätta bilder i stället.
MoDo Hockey > Sv: Storebror vs. Lillebror, de ungas batalj
Icing-Ove: Lumber Jack, kan nog svaret. Jag växte i alla fall upp 50 meter därifrån. Det hjälpte föga.
MoDo Hockey > Sv: Storebror vs. Lillebror, de ungas batalj
Icing-Ove:
Haha. Ja, om tre år skriver man ett nytt fyraårskontrakt med Jansson. Själv hoppas jag faktiskt det. Tolka det inte negativt nu.
På tal om det, Kolla in mitt arkiv i presentationen. Någon som fattar något?
Haha. Ja, om tre år skriver man ett nytt fyraårskontrakt med Jansson. Själv hoppas jag faktiskt det. Tolka det inte negativt nu.
På tal om det, Kolla in mitt arkiv i presentationen. Någon som fattar något?
MoDo Hockey > Sv: En åtråvärd stund med Forsberg
knaskamilla: Spam: Enligt mig så är det helt ok. att diskutera med samma argument i flera gästböcker. Sannolikheten att man skulle få exakt samma svar och därmed samma debatt är obefintlig.
MoDo Hockey > Sv: Modo vs. Timrå IK - Vilket derby!
knaskamilla: Han har allt Foppa har, fast bra mycket mindre. Det kompenserar han genom att kämpa av bara...
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
scim: Och en klapp på axeln. Tack för det, det var en spännande omröstning.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
scim:
Själv tror jag att det var jag som rotade där, för att jag såg affischer.
Vad vinner jag?
Själv tror jag att det var jag som rotade där, för att jag såg affischer.
Vad vinner jag?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
scim: Det blir spännande att höra varför han rotade där.
Brynäs IF > Sv: Korhonen trade
rackham: Det lät som ett enkelt recept. Unga talanger som är bäst i sverige på alla platser i laget och ut med alla andra.
Timrå IK > Sv: Konsten att bedöma en spelare
Dared:
"Floskeln" som du kallar den.
Jag antar att du med glimten i ögat påstår att kent forsberg inte sa det med glimten i ögat.
"Floskeln" som du kallar den.
Jag antar att du med glimten i ögat påstår att kent forsberg inte sa det med glimten i ögat.
MoDo Hockey > Sv: Modoklacken vs. Timråklacken
Amb-41: ja, jag gav mig mittåt i syftet med att du lade ut länken. Och jag gav er dessutom kredit för att ni låter så bra, som vanligt. Men...Jag håller inte med TIKA om att ni överröstade oss. Det är orimligt.
MoDo Hockey > Sv: Modoklacken vs. Timråklacken
Amb-41: Ja, i viss mån. Länken var i alla fall onödig. Tråden går ju an eftersom den har en annan vinkling.Fast egentligen är länken du lade in därför också rätt och det är därför det ligger kvar.
Jag argumenterar vidare:
Den som saknar verklighetsförankring tror att om alla Modoiter gått ut ur hallen och endast de tikare som stod i hörnet fått stå kvar och hejja, så hade det varit mäktigt.
Och om tikarna i hörnet fått gå ut och modoiterna fått intaga sina platser och hejja på laget som de gjorde igår, så hade det varit mindre mäktigt.
Jag argumenterar vidare:
Den som saknar verklighetsförankring tror att om alla Modoiter gått ut ur hallen och endast de tikare som stod i hörnet fått stå kvar och hejja, så hade det varit mäktigt.
Och om tikarna i hörnet fått gå ut och modoiterna fått intaga sina platser och hejja på laget som de gjorde igår, så hade det varit mindre mäktigt.
MoDo Hockey > Sv: Modoklacken vs. Timråklacken
Amb-41: För den som läst i gästboken idag, så vet den att det redan avhandlats.
MoDo Hockey > Sv: Modoklacken vs. Timråklacken
TIKA:
För att vara 138 stycken , eller vad ni var, så måste jag erkänna att det emellanåt lät bra. - Som vanligt med TIK:are. Men jag hörde er inte när modos klack lät. Inte så konstigt eftersom man är fler. Däremot är man inte lika samstämmig och enhällig. Så jag säger så här. Delar man er decibellhalt me antaler personer så kommer ni upp i ett högre snitt än vi per kapita. Men ni hördes ändå inte när ni lät, när vi lät. Det kan även ha med fysiska lagar att göra.
Exempel: Jag har märkt - när jag spelar bowling - att om jag håller klotet framför mitt ansikte så ser jag inte käglorna.
Slutsats: Klotet är större än käglorna... Alltså borde det inte vara så svårt att slå ner käglorna. Men det är det. För nu kommer ett fenomen som den som har kort näsa inte riktigt kan räkna ut.
Ju närmara käglorna klotet kommer, desto mindre blir klotet. - Det är sant det.
För att vara 138 stycken , eller vad ni var, så måste jag erkänna att det emellanåt lät bra. - Som vanligt med TIK:are. Men jag hörde er inte när modos klack lät. Inte så konstigt eftersom man är fler. Däremot är man inte lika samstämmig och enhällig. Så jag säger så här. Delar man er decibellhalt me antaler personer så kommer ni upp i ett högre snitt än vi per kapita. Men ni hördes ändå inte när ni lät, när vi lät. Det kan även ha med fysiska lagar att göra.
Exempel: Jag har märkt - när jag spelar bowling - att om jag håller klotet framför mitt ansikte så ser jag inte käglorna.
Slutsats: Klotet är större än käglorna... Alltså borde det inte vara så svårt att slå ner käglorna. Men det är det. För nu kommer ett fenomen som den som har kort näsa inte riktigt kan räkna ut.
Ju närmara käglorna klotet kommer, desto mindre blir klotet. - Det är sant det.
MoDo Hockey > Sv: FyllHasse tror inte längre på Fylleklacken.
Dementi: Eftersom jag är drabbad av demens så måste jag dementera lite. "Åke" ska ju vara Peter, annars blir det ju helt fel.
MoDo Hockey > FyllHasse tror inte längre på Fylleklacken.
Haha. Skoj att läsa Hasses tolkningar om klackens brist på "fyllighet". Nog är det så att klacken har svårt att låta som hundra full-vuxna karlar -Hej dunkom, en flaska med rom! Men vad beror det på? Det kan man fråga sig. Beror det på kansliet, eller är det endast "bullshiit" som Hasse säger? Skall våra sjönsjungande dansbandssångare leda klacken? Eller skall kansliet försöka få "Fylleklacken" från Sollefteå att frekventera hallen även på vardagarna. Just att han kallar Lördagsklacken från Sollefteå och annorstädes, för det populära smeknamnet Fylleklacken, är ju intressant. Därmed kallar jag härifrån nu, Hasse för det populära inte helt osanningsenliga namnet "FyllHasse."
FyllHasse, känd för att egentligen ha velar åka rullstol med en annan känd Åke, tror inte att Fylleklacken kan spela nogon större roll i fortsättningen nu när Högardh och helgmatcher i stort sett blåst sin kos. Han kan ha rätt. Men lördagsklacken hade ju sina motståndare både här och där, men när de var som bäst så överglänste de The rädds och tog över hallen. Tyvärr så ballade det nog ur några gånger också. t.ex. fick man plötsligt inte ta av sig alla kläderna när man ville styra upp publiken. Och inte fick man ha flaggor som man ville och inte fattade folk vad man sjöng för ramsor, det var ju nya hela tiden och därmed annorlunda text. Dessutom ville man inte attt lördagsklacken skulle stå så långt ifrån den ordinarie klacken. Men närmar gick det inte att stå, för då blev det tvunget att byta namn till absolutistklacken, för råkade någon ur The Rädds se något som såg ut som en medicinflaska så skvallrade man direkt till gulrockarna. Det här ledde till att vi stod så långt ifrån att det kanske blev lite för mycket ur dunken på många håll och kanter. En del klackmedlemmar kantrade i slutet av matcherna. Så går det när man kalla lördagsklacken för fylleklacken. Orosmoment drog sg till oss, i tron om att det var det som gällde. Aldrig såg jag FyllHasse bjuda och hjälpa oss att låta som hundra full-vuxna karlar.
FyllHasse, känd för att egentligen ha velar åka rullstol med en annan känd Åke, tror inte att Fylleklacken kan spela nogon större roll i fortsättningen nu när Högardh och helgmatcher i stort sett blåst sin kos. Han kan ha rätt. Men lördagsklacken hade ju sina motståndare både här och där, men när de var som bäst så överglänste de The rädds och tog över hallen. Tyvärr så ballade det nog ur några gånger också. t.ex. fick man plötsligt inte ta av sig alla kläderna när man ville styra upp publiken. Och inte fick man ha flaggor som man ville och inte fattade folk vad man sjöng för ramsor, det var ju nya hela tiden och därmed annorlunda text. Dessutom ville man inte attt lördagsklacken skulle stå så långt ifrån den ordinarie klacken. Men närmar gick det inte att stå, för då blev det tvunget att byta namn till absolutistklacken, för råkade någon ur The Rädds se något som såg ut som en medicinflaska så skvallrade man direkt till gulrockarna. Det här ledde till att vi stod så långt ifrån att det kanske blev lite för mycket ur dunken på många håll och kanter. En del klackmedlemmar kantrade i slutet av matcherna. Så går det när man kalla lördagsklacken för fylleklacken. Orosmoment drog sg till oss, i tron om att det var det som gällde. Aldrig såg jag FyllHasse bjuda och hjälpa oss att låta som hundra full-vuxna karlar.
Föregående · 374 · Nästa