Historik
Föregående · 373 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
Tyvärr fprtsätter ju Sedin att vistas mer i utvisningsbåset än på planen. Är det här en utveckling efter något år i NHL. SSK verkar inte tycka att det är problematiskt att spela med två man mer heller. Fan.
MoDo Hockey > Sv: MoDo-Frölunda, 5 oktober 2004
Frisco: Fantastiskt tifo. Vilka lag står det 11-11 mellan?
Svenska Hockeyligan > Sv: Poängrekord i sikte.
JimmyH: Men nu blev han knäskadad om jag inte missupfattade det.
MoDo Hockey > Sv: Väluppfostrad pappa
westerlind: Och väklädda, men det behöver man ju inte orda mer om.
MoDo Hockey > Sv: Väluppfostrad pappa
westerlind: Man får ju hoppas att du fortfarande håller på ett ES-lag nästa säsong. Annars finns det ju ett som du borde ha valt, om du inte hade vart så förtvivlat girig på guld.
Svenska Hockeyligan > Sv: Poängrekord i sikte.
Dragan 2k: Nä, jag tvivlar på att Looben vill bli raderad från den listan. Utåt kanske han säger det, men knappast egentligen.
Huselius passar verkligen på stor rink. I NHL går det halvtrögt även om han gjord fina insatser där också.
Huselius passar verkligen på stor rink. I NHL går det halvtrögt även om han gjord fina insatser där också.
Svenska Hockeyligan > Poängrekord i sikte.
Han var inte så långt ifrån för bara något år sedan. Klarar han det nu? Så spekulerar tidningarna och chansen finns ju, även om man har fler matcher på sig nuförtiden.
Huselius är redan uppe i tre färska poäng mot Färjestad. Fantastiskt bra elitseriespelare.
Huselius är redan uppe i tre färska poäng mot Färjestad. Fantastiskt bra elitseriespelare.
MoDo Hockey > Väluppfostrad pappa
Ibland faller äpplet långt från päronträdet.
[bild]www.hockeysnack.com/user/files/386/pappa_ke.jpg[/bild]
[bild]www.hockeysnack.com/user/files/386/pappa_ke.jpg[/bild]
MoDo Hockey > Sv: Sanningen bakom MODO Hockeys drömlag
Poffa: Den är väl rymligare på insidan än vad det ser ut på utsidan.
MoDo Hockey > Sv: Sanningen bakom MODO Hockeys drömlag
Poffa: Du ryms ju inte i Hedlunds tröja dummerjöns.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco:
[NuMo] Sista frågan om Jansson: Spelar han någon fler match denna säsong?
[Kent_Forsberg] NuMo> Vi hoppas alla på det, när skadan är läkt
[NuMo] Sista frågan om Jansson: Spelar han någon fler match denna säsong?
[Kent_Forsberg] NuMo> Vi hoppas alla på det, när skadan är läkt
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
audiblegiraffe: Haha! Jag ville ge poffa en glad överraskning.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Lumber Jack: Kvääk! Jag får kväljningar när du påminner mig om sånt där.
Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall: Puh! Skönt, ett tag trodde jag att det inte fanns något att förbättra.
Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall:
"Modo har inte alls ett dåligt PP"
Är du ironisk, eller vad menar du?
"Modo har inte alls ett dåligt PP"
Är du ironisk, eller vad menar du?
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Lumber Jack: Ja, det kan man nog fundera över. Fast jag tror Rehnberghatarna har gömt huvudet i sanden och vänt blindögat emot.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
knaskamilla: Vinst till hundra% med 45% effekt. Det gör egentligen ett utfall på en bra bit över 100%.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Hurra, hurra, hurra, hurra. Vi vinner igen. Pirroeffekten börjar visa sig.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Spelet i nummerära överlägen fortsätter att vara ineffektivt. Wernblom !!!
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Poffa: Dåså. Konstigt, hastigt och lustigt. Och fantastiskt snyggt!
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Poffa: Jag antar att Brynäs struntat i att betala el-räkningen.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Poffa: utvisningar för bråkning. Nu har vi chansen. Sedinarna verkar vara i stöten i dag.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Paddan: Som det är just nu så tror jagt inte Modo skulle komma lättare till avslut i fem mot två, eller ens fem mot en.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
knaskamilla: Sedin är snart den mest utvisade spelaren i ES.
MoDo Hockey > Sv: Banner
modomartin:
"Men jag gillar inte bara sättet att snacka skit om mig då ni vet precis vart jag befinner mig här på internet... nämligen MODOs Forum."
Här vädrar man sina åsikter om den som ansvarar för Modos klack.
- Take it or leave it.
"Men jag gillar inte bara sättet att snacka skit om mig då ni vet precis vart jag befinner mig här på internet... nämligen MODOs Forum."
Här vädrar man sina åsikter om den som ansvarar för Modos klack.
- Take it or leave it.
MoDo Hockey > Sv: MoDo-Frölunda, 5 oktober 2004
Salle: Jag tycker Janssons lojalitet till klubben är rörande. Trots sina handikappade knän så kämpar han för att förstärka laget så fort han kan, utan gnäll och gnöl.
MoDo Hockey > Resultatet av omröstningen. - Stämning i kempis
Resultatet av omröstningen.
Kommer det att bli bättre stämning nu på tisdag i Kempis efter uppropet?
39 röstade på alternativen.
Ja, det blir fantastiskt. 6/39=15%
Marginellt 9/39=23%
Ingen skillnad 14/39=36%
Sämre kan det inte bli i alla fall. 10/39=25%
+ felprocenten idioter, som naturligtvis inte är med i själva omröstningen.
Börjar man med det mest negativa förslaget så kan man konstatera ett visst missnöje med tidigare klackupplevelser. "Sämre kan det inte bli..." (25%) Det indikerar i alla fall att man inte direkt är emot ambitioner om förändringar för att förbättra klacken och stämningen i hallen. Ganska positivt alltså.
Det näst negativa: "Ingen skillnad.", (36% indikerar egentligen igenting. Omöjligt att veta om man tycker att det tidigare varit dåligt eller bra. Säkert i alla fall att man inte tror att det kan bli någon förändring till det bättre via uppropet.
Marginellt: (23%) Här torde de flesta realister ligga. Vis av erfarenhet så vet man att ett upprop ger en uppgång, men att kulturen som alltid har funnits snart kommer upp till ytan igen. Det som göms i snö kommer upp i tö. Fast man kan ju också tolka det som att det för evigt kommer att bli marginellt bättre. Egentligen känns ändå det här alternativet som det mest negativa egentligen. Är situationen omöjlig att ändra på?
Ja, det blir fantastiskt: (15% ) Optimister utan nåde. Fast det går inte att utläsa om man redan tycker att det var fantastiskt innan och efter ett upprop så blir det ännu mer fantastiskt. Det är nästan så att det gifter sig med alternativet: ”Det kan inte bli sämre i alla fall.” Det negativa med det här är att dessa personer kanske blir mest besvikna om det inte blir som man förväntade sig.
Kommer det att bli bättre stämning nu på tisdag i Kempis efter uppropet?
39 röstade på alternativen.
Ja, det blir fantastiskt. 6/39=15%
Marginellt 9/39=23%
Ingen skillnad 14/39=36%
Sämre kan det inte bli i alla fall. 10/39=25%
+ felprocenten idioter, som naturligtvis inte är med i själva omröstningen.
Börjar man med det mest negativa förslaget så kan man konstatera ett visst missnöje med tidigare klackupplevelser. "Sämre kan det inte bli..." (25%) Det indikerar i alla fall att man inte direkt är emot ambitioner om förändringar för att förbättra klacken och stämningen i hallen. Ganska positivt alltså.
Det näst negativa: "Ingen skillnad.", (36% indikerar egentligen igenting. Omöjligt att veta om man tycker att det tidigare varit dåligt eller bra. Säkert i alla fall att man inte tror att det kan bli någon förändring till det bättre via uppropet.
Marginellt: (23%) Här torde de flesta realister ligga. Vis av erfarenhet så vet man att ett upprop ger en uppgång, men att kulturen som alltid har funnits snart kommer upp till ytan igen. Det som göms i snö kommer upp i tö. Fast man kan ju också tolka det som att det för evigt kommer att bli marginellt bättre. Egentligen känns ändå det här alternativet som det mest negativa egentligen. Är situationen omöjlig att ändra på?
Ja, det blir fantastiskt: (15% ) Optimister utan nåde. Fast det går inte att utläsa om man redan tycker att det var fantastiskt innan och efter ett upprop så blir det ännu mer fantastiskt. Det är nästan så att det gifter sig med alternativet: ”Det kan inte bli sämre i alla fall.” Det negativa med det här är att dessa personer kanske blir mest besvikna om det inte blir som man förväntade sig.
Svenska Hockeyligan > Sv: Se och lär
Poffa:
Ingen vill ha en nollvision. Det har aldrig ens varit på tapeten. Man gör skillnad på utvisning och utvisning beroende på hur det påverkar spelet i matchen. Tekningen är strikt reglerad och jag ser inte alls det som ett lika stort problem som hakningar. Där finns det en skillnad på din bedömning av problem och mitt.
Ingen vill ha en nollvision. Det har aldrig ens varit på tapeten. Man gör skillnad på utvisning och utvisning beroende på hur det påverkar spelet i matchen. Tekningen är strikt reglerad och jag ser inte alls det som ett lika stort problem som hakningar. Där finns det en skillnad på din bedömning av problem och mitt.
Svenska Hockeyligan > Sv: Se och lär
Poffa: Det låter faktiskt som att du är nöjd med nivån på hakningar och interference och crossceckingar som är idag, när du säger så där.
Det är klart att det finns spelförstörande möjligheter i tekningar också, men det är ju inte den debatten som pågår i hockeysverige. Därav min benämning "sidospår" till dig.
Det är klart att det finns spelförstörande möjligheter i tekningar också, men det är ju inte den debatten som pågår i hockeysverige. Därav min benämning "sidospår" till dig.
Svenska Hockeyligan > Sv: Se och lär
Poffa: Fast så sa du ju inte heller, för så tycker ju de flesta att domaren fakstikt dömde. Du sa (som jag tolkar debatten) att om han skulle döma så där noga på spelförstörande saker som Hakningar, interference så skall man döma lika petigt på sidospåret, tekningar osv.
"Endera får vi 25 tvåor per match eller ett spel där det inte blir något jävlar anamma, av den enkla anledningen att allt närkampsspel som inte är regelrätta tacklingar helt försvinner."
Varför inte öka antaler regelrätta tacklingar?
"Endera får vi 25 tvåor per match eller ett spel där det inte blir något jävlar anamma, av den enkla anledningen att allt närkampsspel som inte är regelrätta tacklingar helt försvinner."
Varför inte öka antaler regelrätta tacklingar?
Svenska Hockeyligan > Sv: Se och lär
Poffa: Jag förstår nu, men det var inte så du uttryckte dig.
"Skall det fortsätta hållas den här nivån bör det göras i alla moment"
Direkt översatt:
Skall det vara petigt, så skall det tamefan vara jättepetigt över hela linjen.
"Skall det fortsätta hållas den här nivån bör det göras i alla moment"
Direkt översatt:
Skall det vara petigt, så skall det tamefan vara jättepetigt över hela linjen.
Svenska Hockeyligan > Sv: Se och lär
Poffa:
uttalandet var tii för att uppmana dig att förtydliga dig. Jag tycker nämligen att du själv för ett resonemang som verkar förutsätta att det inte skulle finnas några utrymmen för nivåbedömning för att man dömer som den ryska domaren gjorde.
uttalandet var tii för att uppmana dig att förtydliga dig. Jag tycker nämligen att du själv för ett resonemang som verkar förutsätta att det inte skulle finnas några utrymmen för nivåbedömning för att man dömer som den ryska domaren gjorde.
Svenska Hockeyligan > Sv: Se och lär
Poffa: Ja, jag börjar hålla med dig. Jag tycker helt enkelt vi skiter i ambitionen att ta bort spelförstörande moment som hakningar mm. Kan inte domaren göra om hela registret så får det faan vara.
Svenska Hockeyligan > Sv: Se och lär
Poffa: Ja, men då tycker jag att du blandar ihop begreppen igen. Domaren tog bara ut för spelsabotage -spelförstörande saker. Hårda tacklingar är ju fortfarande tillåtet, men spelarna måste vänja sig vid den typen av spel när spelförstörelse är förbjudet. Det händer inte på 40 minuters tillvänjning. Det är en attitydförändring som kan ta ett bra tag, men som absolut blir uppmuntrat om man dömer som den ryska domaren gjorde. Hur skall man annars stoppa motspelaren?
MoDo Hockey > Sv: MoDo-Frölunda, 5 oktober 2004
Lumber Jack: Det känns bra nu när man rensat utt drägget.
Svenska Hockeyligan > Sv: Se och lär
Poffa: Å andra sidan. Hade inte spelarna blivit så chockade över att man plötsligt var tvungna att spela efter de riktlinjer som förbundet länge hävdat så hade man varit anpassat sig snabbare. Då hade de två händelser du nämner knappast ens uppmärksammats. Interferencen var ju faktiskt en interference dessutom.
MoDo Hockey > Sv: Matchtråd FBK - MoDo
knaskamilla: Jag vet inte riktigt vad man är ute efter i powerplay. Färjestad var som vanligt i spelet i nummerärt underläge - supergiftiga. Man nöjer sig inte med att bara slå pucken i zonen, man tvingar motståndarna till att ta i för att få igen pucken, gör maninte det så tar man avslut, som är allvarligt menade. Modospelarna har ännu bättre material för att göra så, men man försöker inte ens. Samma i övertiden. Färjestadsspelarna spelade för att vinna, Modo verkade försöka slå något rekord i bakåtpassningar.
Föregående · 373 · Nästa