NuMo

20732 inlägg · 39000 besäkare

Historik

· 372 ·
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
willysson: Jag använder inga händer. Bilden visat tydligt att jag inte bär några armar. Händer växer på armar. Nä, här hämtas det vatten helt enkelt.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
willysson: Bilden visar inte ens om jag sprutar eller pumpar.

MoDo Hockey > Sv: Muir
Petey21: Jag har själv inte bevittnat det problemet.

MoDo Hockey > Sv: Muir
Petey21: Ingen åker på utvisningar för sina tacklingar. Spelarna klarar däremot inte av att omvandla det fysiska spelet i form av spelförstörande moment, till uppfriskande tacklinger. Det gör att tränare vill ha tillbaks hakningar och liknande igen, för plötsligt klarar inte spelarna av att stoppa motståndarna utan att bli utvisade. De har nämligen fått uppdraget att stoppa inkräktaren med alla möjliga medel. Vi får förbjuda tränare om vi ska se fin tacklingshockey tror jag.

MoDo Hockey > Sv: Muir
Poffa: Tyvärrär det ju just att använda sina kilon som är ett problem i alla sveriges ES-lag. Vissa tränare och andra experter börjar ju nu klaga på den nya domarnivån, trots att den inte berör själva tacklandet. Kanske är tacklingsattityd svårare att uppnå än de flesta trodde, eller så är rinkarna för stora för att det skall kunna uppnås, det senare tor jag inte på själv.

MoDo Hockey > Sv: Muir
Petey21: Avelsdjuren är noga utvalda.

MoDo Hockey > Sv: Muir
Poffa: Det blir säkert en av de ojusterade spelarna.

MoDo Hockey > Sv: Bannertävling
Paddan: Borde man inte ha tre köer om det ska vara tre autografer?

MoDo Hockey > Sv: Bannertävling
Paddan: Jag har nyss tagit mina hjärntabletter.

MoDo Hockey > Sv: Bannertävling
Jag önskar jag va på andra sidan pölen, där man har rättigheten att bära armar.

MoDo Hockey > Sv: Bannertävling
Vissa påstår att NuMo var full, men inte tillräckligt full för att ramla ner ifrån bryggan som han så våghalsigt står och balanserar på kanten av. Samtidigt var han tillräckligt full för att slutligen sänka båten som man lagt i för att han skulle ha något att sikta på. I övrigt kommer jag inte ihåg att jag var så pass redbar som jag var.

MoDo Hockey > Sv: Något måste göras, men vad?
Icing-Ove: jag har räknat ut att DIF inte kommer att nå några framgångar om man inte blir över 14000 på läktaren.

MoDo Hockey > Sv: Något måste göras, men vad?
Albert Hall: Real Modo vs. Fake lulio. Alltid en match där blod svett tårar och hån är direkt avgörande. En gång spelade en utomjording med inkontinensbesvär en piss i missisippi.

MoDo Hockey > Sv: Något måste göras, men vad?
Albert Hall: Viktigt är i alla fall att Modo har tillräcklig koncentration mot lulio i vanlig ordning.

MoDo Hockey > Sv: Något måste göras, men vad?
Frisco: Ja! Vilken bra idé. Vinna fler matcher. Varför har vår tränarduo inte kommit på det tidigare.

MoDo Hockey > Sv: nya heja ramsor
ria-ra: Jag är plötsligt för att Lena skakar sitt arma arsle framför Poffa, så att han slipper slösa energi på bisaker, som match, spelaranalyser och klack.

MoDo Hockey > Sv: nya heja ramsor
Poffa: Med henne framför dig så kanske du kunde koncentrera dig på bakprestationerna också.

MoDo Hockey > Sv: Något måste göras, men vad?
NuMo: knas, förstår du trots mina stavfel?

MoDo Hockey > Sv: Något måste göras, men vad?
knaskamilla:
Bra tråd. Ett bakvänt fans-uppror. Vårt uppror till spelarna. Fan, vi fans kommer vill ju se våra idoler spela hockey och vi betalar bra för att göra det.

Jag tycker att spelarna skall skippa en massa ödmjukhet gentemot varandra. Allt snack om att bli ett lag gör att man hellre lämnar över ansvaret till andra än att ta det själv. Lite egoism tack.

Frånochmed nu uppmanar jag alla spelare (Lite Hällge över det här.) att ta sitt jävla ansvar och bevisa sin stjärnstatus. I varja byte skall varje enskilld spelare i sitt sine överträffa den andre för att dra lasset. När en linje varit inne skall man med hederna i behåll titta på de som står i tur att ta över i nästa byte och tänka: Ha! Klå det om ni kan. Jämarn i min skäl om de inte försöker göra det. Det är väl inngen tävling om vilka som är sämst heller. Finns ingen anledning att stå med mössan i handen och vänta på att hierarkin skall fungera. Det är fritt fram att vara bäst.

Sen måste nog Skägget inse att när vi inte har pucken, så måste man ha en strategi att ta tillbaks den. Hur han skall klura ut det utan styrspel av något slag, det övergår mitt förstånd. han får kalla metoden vad han vill, bara han inte tror at Modo skall kunna ha pucken 99% av matchen och att det andra laget skall ge tillbaks den frivilligt övrig tid.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
Kalle K: Zakke kanske platar i Tre Kronor nu?

MoDo Hockey > Sv: Mora - MoDo 14 okt 2004
knaskamilla: Helt rätt. Det krävs endast en för att träta.

MoDo Hockey > Sv: Mora - MoDo 14 okt 2004
Poffa: Jag är biceps och du triceps.

MoDo Hockey > Sv: Mora - MoDo 14 okt 2004
Lumber Jack: Vi Modoiter är ju alla Moderatorer. Det känna omöjligt. Lika bra vi fortsätter att solka ner tråden med poffaism.

MoDo Hockey > Sv: Mora - MoDo 14 okt 2004
Poffa: Jag kan inte säga RrrrRRrr, som lulingarna brukar skandera.

MoDo Hockey > Sv: Mora - MoDo 14 okt 2004
Poffa: Jag tror att jag bekräftar dina intryck mer än hon. Med det menar jag att jag tror du känner mig mer än du känner Lena. Jag kan ju ha fel. känner du Lena mer än mig?

MoDo Hockey > Sv: Mora - MoDo 14 okt 2004
Poffa: Hahaha! det tror jag inte en sekund på. Det är ren och skär borttängning.

MoDo Hockey > Sv: Mora - MoDo 14 okt 2004
Poffa: Det behöver du inte vara, det är så, jag känner mig själv.

MoDo Hockey > Sv: Mora - MoDo 14 okt 2004
Poffa: Hon går inte lika mycker sin väg som jag gör min i alla fall.

MoDo Hockey > Sv: Mora - MoDo 14 okt 2004
Poffa: Jaha. Du menar att Lena går sin egen väg i högre utsträckning än någon annan?

MoDo Hockey > Sv: Mora - MoDo 14 okt 2004
Poffa: Och vad är det för substans att Lena heter Lena då?

MoDo Hockey > Sv: Mora - MoDo 14 okt 2004
Poffa: det spelar ingen roll om de saknar innehåll. Mina barn älskar de låtarna. De blev begeistrade när de hörde Lenas "Det gör ont". Det här bevisar dock tesen att Lena skall nämnas tillsammans med de låtar du nämnde, precis som du själv nyss gjorde.

MoDo Hockey > Regelvidrigt..
poffa: Så olämpligt med en datorkrasch just när man skulle skriva något för en gångs skull.

Här:

Touchicing är ju bara farligt när man slår, eller nästan slår ihjäl sig. Värre då med de fotetyg som spelarna tvingas åka omkring med. Livsfarligt var ordet. Det finns det bevis på. En av de farligaste sakerna med hockey har visat sig vara sargen. Bort med den, eller utveckla en som kan inveckla sig vid, en för människor, farligt hårt tryck, och som sedan kan veckla ut sig igen. En självutvecklande sarg alltså, för att inte falla in i för invecklande resonemang. Spelarna i sig har visat sig kunna vara farliga. In med Bulan, Lusth, Rydmark, Wikegård, Djoos och Sundlöv samtidigt så får ni se. Jag tvivlar på om de skulle bry sig om om de spelade i samma femma ens. Rydmark skulle utan tvekan crosschecka Wikegård som intet ont anande står där med sin vattenflaska, men utan hjälm. Lyckligtvis hinner han kasta flaskan på Djoos som yrar omkring med pucken varvid Djoos blir så förbannad att han sparkar in båsdörren och sedan slashar av närmaste oegna arm, som i sin tur lyckligtvis, råkar vara Lusths, i full färd med att hugga huvudet av Pierré Hedin som kommit fel i en situation. Avbruten i både arm och gärning kommer Lusth på att han egentligen borde ha lagt av för länge sen, och efter det funderar han på om inte allt är en déjà vu känsla från någon gång i förra seklet. Sundlöv ser allt detta och blir naturligtvis totalt rasande. Det finns inte mycket annat att göra än att stå och hoppa upp och ner på isen i målområdet ända till Bulan turligt dyker upp med munnen på vid gavel. Sundlöv griper chansen och försöker stänga munnen på Bulan, genom att ge honom ett antal för tillfället ovälkomna hjärnskakningar på huvudet med målvaktsklubban. Efter ett tag dyker det upp läkare som direkt tar beslutet att bära Bulan till utvisningsbåset där han får hämta sig en stund.

- Hockey kan vara livsfarligt.
NuMountain 2003-02-20 14:15

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
Icing-Ove: På tal om dålig hockey. Eller, inte vet jag. Nu ska man väl gå och lägga sig. Håkan Brock eller någonting.

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
knaskamilla: Inse. Spelarna i Modo är slut. Nu blir det golf på Söndagarna i stället.

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
NuMo: å-å+o

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
Icing-Ove: Han önskar ju under hela intervjun att den våre slut för länge sen.

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
knaskamilla: Han får du bussa på.

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
Neeeeeejjj. Skit vi var inte värda segern i vilket fall som helst. Nu måste vi förstärka laget, äta huggorm och ta in pirro så att vi har någon att sparka.

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
scim: Han kan väl inte åka ut två gånger i rad heller? Jag hör igen förresten.

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
NuMo: Det här går inte. Det hjälps inte, det är lättare att vara negativ.

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
Salle: Nu har radion fått spatt.

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
Salle: Då är vi bara ett stenskott ifrån att kvittera.

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
Salle: Jag tor alla är lika individuellt olika som övriga i laget, stor skillnad mot Frölunda t.ex.

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
scim: Jag börjar nästan att tvivla på att det är laget som inte räcker till. det verkar vara den individuella skickligheten som fattas.

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
WarhawK: Hahaha. Man vet inte ens vem som är domare.

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
Jag tycker det verkar som att man inte har något grepp på matchen alls. Det här kommer aldrig att gå ocm det inte går nu.

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
AM: Det verkar inte som att det är möjligt att åka på sådana utvisningar.

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
Salle: Nu fattar ingen någonting. Svarten utvisad. Tyckte jag hörde hooking.

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
Icing-Ove: Det här är inte bra. Det är väl snart dags för en offensiv utvisning av Sedin igen.

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
knaskamilla: Jag antar att det inte var Modo som gjorde mål.

· 372 ·
Om NuMo
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu ONLINE