1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14

436095 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
GuRRa: Nu är det juh så att han har helt rätt, när vi leker innebandy på Mariedal går det hårdare till..

Härligt att motståndarfansen visar attityd, det tragiska nuförtiden är att Timråklacken inte ens hatar Sundsvall.. Man behöver inte vara hulligan för att man visar känslor, näe ute med det gamla och in med det nya!

Red and white pride world wide!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
Allt är som vanligt... Roger gjorde en Melinklassiker.
LHC förlorar, Melin går ut i tidningarna och gnäller på domaren och tycker att allt är åt h-vete.

Fansen pekar finger och hatar oss i Timråklacken när deras lag spelar... riktigt usel hockey. Pinsamt att se hur vuxna människor beter sig ibland.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
Kalle K:

Ja, det tror jag också. Jag tror att han är rätt nöjd med vad han gjort i landslaget och vill koncentrera sig på MoDo i stället nu. Angående vårt mål hoppas jag faktiskt att han får kämpa för att ta sig tillbaka, då jag gärna ser Zakke blomma ut och bli en supermålvakt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
Kalle K: Zakke kanske platar i Tre Kronor nu?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
knaskamilla:Salo får väl svårt att bli förste målvakt i modo
när han kommer tillbaka.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
knaskamilla:
Han kanske inser att han inte har något att tillföra där just nu ;-)
Lär väll få kämpa för att ta sig tillbaka i erat mål först?
Han har väll inte gjort bort sig eran andre målis?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
Kalle K:

Har för mig att Salo sa att han hade gjort sitt i landslaget, att det var dags för någon annan att ta över. Inget tjureri där, alltså. Kanske snarare någon sorts självinsikt?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
Åke the Myth:
Ja han tackar ju nej till landslaget, faktum är att platsar inte där längre, eftersom han inte garanterat får vara förste målis då tjurar han, har gjort så förr.
Sveriges odiskutabla nr 1 i mål är henke, undrar hur det gått om han fick testa WC, tror inte han gjort bort sig
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
Från dagens ST;

"Och så måste jag tacka Svebba (Johan Svedberg). Han gav magi till klubban. Brukar alltid låta någon göra det när jag tar en ny klubba. Som det ser ut får han fortsätta med det, sade
en glad Sanny Lindström. "

Scenario från omklädningsrummet;
Sanny; -"F-n grabbar, klubban gick av på värmningen, vem kan ge
magi idag?
Gunno; -"Inte jag, jag gav precis magi till Hallin"
Sanny; -"F-n oxo, durå Zäta?"
Zäta; -"Sorry Sanny, gav precis min sista magidos till Aalto"
Aalto; -"Praa maki!"
Krykov; -"Maki?"
Sanny; -"F-n grappar...öh..grabbar, vi ska ju ut snart, nån måste ge
klubban magi....Svebba! här...sätt igång!"
Svebba; -"Okey, men då får du se till att använda magin"
Sanny; -"Ja, ja, jag ska, sluta tjata.."
Hagos; -"Ingen som vill ha svart magi?"
Alla; -"NÄ!"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
Åke the Myth: Gissar att han inte är nöjd med lönen i Modo eller så var det Vitryssland som spökade igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
Johan J: Vad grät han om då? Nackspärr?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
Åke the Myth: Jag tycker formuleringen är olycklig.

Och gå till TIK. Snacka med Aftonbladet istället och sälj historien. Där grät ju Salo ut här om dagen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
Jag vet hur man ska få bukt med problemet om Hagos o allt skitsnackom honom, ta tjuren vid hornen, gå till Hagos o snacka med honom om TIK Klacken kan skrika: "Ingen seger utan Neger! Hagos Hagos Hagos."

OBS! Jag är ingen rasist men jag ser det ironiska o sarkastiska i det hela mot alla andra klackar o fans som håller på med såna otyg.
Men det kanske bara blir värre??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
geggelundin: Hellre det än i kvalträsket...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
bobbe: Antagligen så :) Dessutom så var vi väl bra många röda som var in på hockeybulletin och hade livliga diskussioner under kvarten.. kvartsfinal i hockey och sm-final i pajkastning :) Intressant diskussionsutveckling då, där det gick från Tik mot Lhc till pajkastare mot sansade :)

Hoppas iaf att det fortsätts att stångas mellan Tik och Lhc i toppen av tabellen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
bobbe: Var lirare som Little Boy och Fat Man avsiktliga? Ja, Little Boy hemsökte Hiroshima den 6 augusti 1945. Tre dagar efteråt fick Nagasaki besök. Båda städerna utplånades och den amerikanska krigsmakten hade fullgjort sitt syfte.

Var det olyckliga omständigheter som fick Norrena på fall i kvartsfinalen förra året? Ja! Fick Manderville motstå omotiverat mycket kritik? Defintivt!

Var kritiken mot Norrena relevant efter oschysstheten mot Robert Carlsson? Naturligtvis. Bestraffades Norrena? Självklart!

Vi går från klarhet till klarhet.

Är Timrå bättre än Linköping? Ovisst, igår var man det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
Janken:
Kan vi dra ett streck snart, dax att ta sig ann nästa match ??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
bobbe:
Tyvärr så begränsas våra möjligheter till att kalla er för förblixtrade dummisar av våra alerta moderatorer... Man får inte skriva "****köping"
Vad jag saknar hos flera LHC- anhängare är ju glimten i ögat i sina angrepp!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
geggelundin: Rätt fascinerande det där, förr var SSK absolut "hat-etta" bland de "tuffa", men det ändrades radikalt i våras. De kanske fick tråkigt, eftersom SSK inte hängde med i svängarna, men TIK gjorde det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
Janken:

hehe, lugn i bussen nu :)

När man tar ett steg och sidan och betraktar hockeyn utan färgad lupp så lär väl de flesta se sunt på saken.. men det är som bekant mkt roligare att hålla på sitt lag till överdrift och vara enögd. Som bobbe sa så ska man ju inte jämt vara överens :)

För övrigt är det ju bara några enstaka där inne i bulletin som fortfarande sticker nålar i voodoo-dockor av manderville, carlsson etc :)

Jag tycker det är förjäkla roligt att Timrå har satt ett sådant avtryck i lhc-själarna.. man kan ju inte riktigt säga att det är ömsesidigt.. ännu ;D
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
Johan J: Rätt skön kommentar, onekligen.

Janken: Jag tycker jag är rätt sansad, det är ytterst sällan jag inte är det. :) Hagos-historien är enbart tragisk, fast inte lika tragisk som vissa människor bakom den. Huruvida Mandervilles knock var avsiktlig eller inte tvistas det givetvis om, men faktum är att den inträffade.

Uttryck som "äckelpåttor" härstammar på dagisnivå, absolut. Men det gör å andra sidan även vissa uttalanden från TIK:are här, se dig omkring. ;)

Jag försvarar det jag tycker är värt att försvara, inget annat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
bobbe: Haha.. ja det kan iofs vara sant :) Samtidigt så var väl en del av tongångarna rätt elaka redan inför kvarten.. men de grabbarna som slängde ur sig sådant fick väl vatten på kvarn i och med allt som hände i kvartsfinalen :) Jag gillar LHC's hockey skarpt.. men grabbarna som huserar inne på hockeybulletin gör att man njuter extra mycket av en vinst mot er :) Då vet man att det surnar till på sina håll då vi är hatobjekten #1 ;D
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
bobbe:
Sansa dig lite nu!
Försök att hålla dig till gruppen "respektabla"

Förra säsongen diskuterades Ap- angreppen mot Hagos på LHC:s Hockeybulletin.
Flera skribenter tyckte att det var helt OK att dra bananramsor och djungeltema i glåporden därför att man "inte gillade hans spelstil"

Den som har följt Manderville vet att han inte är någon känd buse!
Om det hade varit en av de mer hårdföra spelarna som knockat Norrena kunde jag förstå denna låååånga bittra långsinthet! men snälla nån! Men snälla nån! Titta på repriserna! Smällen är stenhård Javisst. men avsiktlig??? Nja! Jag är skeptisk!

Men äckelpåttor, pack, fuskisar???

Herrejistanes! Man baxnar!

Fortsätt försvara detta du Bobbe... Så tappar snrt även du respekten hos motståndarsupportrarna!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
bobbe: Jag har hört att det är gräslig återväxt på Östgötaslätten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
bobbe: Minns du fjolårets sorti?

[bild]www.timraik.nu/filer/matchbilder/2004_2005/tiklhc_14_okt/stora/manderville_oombytt.jpg[/bild]

"I was at the end of my shift, but you never know what kind of garbage you´re gonna pick up", Kent Manderville.

En uppmaning till alla LHC-anhängare som ser Manderville. Gräv inte ned er i den historia ni saknar utan höj blicken mot nya framgångar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
Johan J: Fårorna som plöjs på en normal åker är väldigt ytliga, bara så du vet... ;)

Huvudfrågan är nog inte _att_ TIK slog ut, utan _hur_ det gjordes, spelet runt om. Nåväl, vi får ta revansch i finalen i vår. ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
bobbe: Just det faktum att aggressionerna skulle grunda sig i att Timrå slog ut Linköping i deras första slutspel är löjeväckande. Hallå, vart tog ödmjukheten vägen? Den måste ha blåst bort senast stormen svepte in över plattlandet.

För att späda på pajkastningen:

Hoppas att de sår Timrå satt i LHC-själen är lika djupa som de skåror bönderna plöjer i östgötaslätten. Längtar redan till vårsådden...

Då kommer Timrå stormande igen.

Skämt och sido.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
Johan J: Jovisst, det förekommer rätt mycket skit, om man säger så, och delvis triggas folk av "motståndare" som kommer in och spär på det hela. :)

Spiraleffekt - jovisst.

geggelundin: Skulle vara rätt tråkigt om man alltid var överens, inte mycket att diskutera då... Ogillandet av Timrå är inte så konstigt, med tanke på att laget slog ut LHC i föreningens första kvartsfinal någonsin, och dessutom med knockade målvakter, avstängningar, halvt avslagna knän etc... sådant väcker känslor och sätter djupa spår i östgötasjälen. ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
geggelundin: Tror du att det är en tillfällighet att båda lagen har kattdjur som symboler? De trivs helt enkelt i sandlådan.

Snart tar jag upp mitt Whiskas-inlägg som blev bortmodererat för någon vecka sedan och som handlade om hur enkelt med ett välriktat kast kan styra deras aggressioner med en burk Whiskas.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
bobbe: Vet inte om jag håller med.. men det kanske kan bero på att vi har olika ögonfärg :)

Visst att den som skriker högst hörs mest.. men jag har iaf aldrig tidigare läst så mkt glåpord och avsky mot Tik någon annanstans, möjligtvis på Sundsvall Hockeys forum då, men det har ju vissa lokala förankringar i det :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
bobbe: Får jag flika in också...

13-9 i matcher till Timrå hörde jag Christer Jonasson säga på SR P4 igår. Timrå har en förmåga att göra ett par riktiga skitmatcher mot Linköping emellanåt. Det är väl då de har vunnit. Typ, säsongens bottennapp eller så.

Ironi!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
bobbe: Bobbe, du är en hyvens pojk men sanningen kan inte undanhållas ens dig - många av kamrater bland LHC-fans är förbannat dåliga förlorare.

Eller som någon valde att uttrycka sig tidigare - spelarkritik/bajskastning 2/98.

Timrå var det bättre laget igår och vann, helt rättvist med 5-2.

Glädjande i Timråögon var att Manderville, åter igen vann matchen i matchen mot Norrena.

Tycker jag att Linköping är ett dåligt lag för det. Knappast! Nej, tvärtom. Slår de Timrå måste de vara riktigt bra.

Nästa gång kanske de står som vinnare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
Johan J: ...och det är alltid lika roligt(?) att höra hur självgoda och överlägsna vissa här är. Kasta sten i glashus. :P Dessutom överdriver du kraftigt.

Bara att gratulera till tre poäng, i går var Timrå (som väntat?) starkast.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
Janken: Följde med intresse utvecklingen i Timrå-tråden på LHC-forumet. Från stora förväntningar om kross till glåpord och dåliga förlorare.

Behöver jag tillägga att det alltid är lika roligt att läsa östgötarnas desperate bortförklaringar?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
Ooops! Jag var in på LKPG:S hockeybulletin!
Jag må säga att vissa där har en, minst sagt, hätsk ton!
Här på Timrås HS räcker det med att man har ett öknamn på ett lag för att bli bortmodererad! (Utifrån omröstningsfrågan kan man då säga att nivån är ojämn)
Men jag är inte förvånad!
Redan förr året visade LHC att det fanns en del mysko avarter i deras supporterkretsar. Jag följde debatten angående Hagos på deras forum! Skrämmande... Vilket hat som finns inom en del! Hot mot domare!
Timrå kallas gång på gång för fuskisarna, äckelpottorna, packet mm.
Jag känner mig själv ganska oskyldig trots mitt användande av ett öknamn på Linköping (Tyvärr kan jag inte skriva vad det är, då tas inlägget bort) Jag hyser ju trots allt en stor respekt för deras spel och framgångar.
Naturligtvis är merparten av LHC- supportrarna helt OK. Dock tycker jag att de hatiska tillåts ta en väldigt stor plats.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
DJ Hell: mest ont kanske, men varför inte???
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
willysson:

Ok, rysningar får även jag. Men kanske borde DJ Hell få leda allsången inför TIK-matcherna? Ibland känns det så. Rysningar på gott och ont kan utlovas...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
DJ Hell: klart vacker, spelar ingen roll när så tåras mina ögon när jag hör den. Rysningar är vad jag får.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
"Du gamla Du fria"... Kanske inte vackrast, men mäktigast. Trots allt blir känslorna för fosterlandet allt starkare, särskilt i sportsammanhang. Och inte minst vad gäller paradsporterna fotboll och hockey...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
willysson: I see....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
GuRRa: Nej, sittplats är livet numera, klacken blir det på bortamatch.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
GuRRa: Han sitter som alla andra kapitalister..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
willysson: King å höra chefen ;-). Längesedan man såg dig på någon match nu. Har du gått under jord???
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
GuRRa: Jag tycker också att det är den vackraste sång som finns....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
Vill inte slänga skit på någon på något sätt men jag inriktar mig nu till den person som inte kunde bärga sig under nationalsången.
Hörde något som gjorde riktigt ont i hjärtat. En person som under... *gissa* andra versen skriker "öka" bara för att den som sjunger tar ut tonerna en aning. ILLA mannen!!

Du gamla du fria är den vackraste visan vi har i Sverige.
Jag vet att det kan vara svårt att vänta till nedsläpp vissa gånger innan man vill börja vråla. Men försök att hålla dig genom nationalsången nästa gång. Du kan vänta några sekunder extra, jag lovar.

Känn lugnet och njuuuuut ;-).


Höres på Tisdag!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
Stort grattis till segern idag.Verkar som att lagmaskinen Timrå är väldigt svårslagna just nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
Olle: Haha.. verkligen:) Det börjar kännas som det brukar.. nu när Timrå vann var det Lhc som gjorde en plattmatch, inte Timrå som spelade bra.. uppenbarligen har vi också en fanatisk supporter vid namn Lars ohly som håller sina stygga tummar för Timrå Ik. Tik är ett skitgäng, har spelare som snubblar in puckar.. vi är äckelpottar! :D

Ödmjukhet som egenskap på lhc-supportrar är inte särskilt jämt fördelat.. många av grabbarna på hockeybulletin sitter där med sina små djävulshorn och spyr galla över Timrå medans Bobbe glider runt med sin ståtliga gloria och visar gott exempel :) Tack och lov så finns det ju många fler som är så.. så jag vill inte generalisera och dra alla de stackarna över en kam.. men jag tycker ändå det är anmärkningsvärt att vi kan vara så avskydda :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
TIK-Supporter: Det brukar ju oftast gå rätt snabbt mellan Fredag och Söndag ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
Kändes skönt att Aalto äntligen fick göra ett mål. Hoppas nu att han kan börja producera nu också. Vill att Hedström kommer igång också väntar på hans ketcup effekt. Skulle även vilja se Kipper hålla NOLLAN. hoppas han spikar igen i nästa match mot frölunda, det skulle kännas fint. Här snackar vi UTMANING:

Men Snacka om att Timrå IK är BRA. Ser bara ljus. Längtar redan till nästa match som är mot Frölunda vill att det ska bli söndag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
geggelundin: Det allra roligaste är ju att dom (inte alla) oftast är så konsekventa i sin kritik :)
Analys av match och spelare= 2%
Irrelevant bajskastning i nordlig riktning= 98%
Kommentera

436095 · »