Historik
Föregående · 371 · Nästa
Malmö Redhawks > Sv: Modo idag
Magnus: Man kan inte göra mål på allt. Mod gjorde mål i PP i dag i alla fall. Sjuttonde gången gilt.
Malmö Redhawks > Sv: Modo idag
Magnus: Bra PP av Malmö, framförallt. Där har Modo mycket att ta efter.
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
Frisco:
Då har vi förklaringen på varför det blev straff när det egentligen inte var straff.
Domarna har helt enkelt bestämt att göra om regeln så att det blir straff när det inte blir straff. Naturligtvis har man inte sagt det här till lagen, dess spelare eller ledare. Det blir liksåm inget roligt då.
Nu blir det spännande att se vad man har kommit överens om för förändringar till nästa omgång.
Kommer vi att plötsligt få se spel fem mot två?
www.allehanda.se/sport/3214.html
Då har vi förklaringen på varför det blev straff när det egentligen inte var straff.
Domarna har helt enkelt bestämt att göra om regeln så att det blir straff när det inte blir straff. Naturligtvis har man inte sagt det här till lagen, dess spelare eller ledare. Det blir liksåm inget roligt då.
Nu blir det spännande att se vad man har kommit överens om för förändringar till nästa omgång.
Kommer vi att plötsligt få se spel fem mot två?
www.allehanda.se/sport/3214.html
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
Petey21: Jag är ganska säker på att Ekman inte skulle erkänna att han verkligen tog ett avslut. Inte den här gången heller.
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
Frisco: Ja, jag har ju sagt att jag håller med dig. Tänk dessutom vilka respengar vi skulle tjäna. Fler junisdomare i ES.
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
Paddan: Själv tycker jag det var ett fyndigt uttalande. Träffsäkert. Nä, förresten. Ekman ja! Han försökte ju verkligen komma undan - den där gången.
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
Frisco: Ja, precis. Och poliser skall utreda sig själv, och hemmalaget skall stå för en domare, typ - Lonken kan väl få döma och Bankerna skall själv kunna ändra villkoren precis som man vill osv.
MoDo Hockey > Sv: Nya formationer.
Frisco: Jag tycker det är fel att det inte finns fler Ö-Viksdomare som får kallas för Ö-Viksdomare som får döma elitserien. Tänk vad vi skulle spara reskostnader också.
MoDo Hockey > Sv: Nya formationer.
Frisco: Nä, det är fel att inte Ö-Viksdomarna får döma Modo i Kempis. Man spar en massa reskostnader också.
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
Paddan: Han gjorde en dålig värmning. Travet ville inte infinna sig.
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
Paddan: Man får verkligen hoppas att Muir hade jetlag.
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
Lumber Jack:
En av de roligare kommentarerna när Falk åkte ut för att "höll i stickan".
"Ja, det var mer som att klubban fastnade i handsken."
En av de roligare kommentarerna när Falk åkte ut för att "höll i stickan".
"Ja, det var mer som att klubban fastnade i handsken."
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
Frisco: Skridskoåkningen var bra, med tanke på mjölksyran han såg ut att ha i benen.
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
Frisco: Man kunde tänka sig nu när de bestämt sig för att vara petnoga - att de skulle vara petnoga.
MoDo Hockey > Sv: Nya formationer.
audiblegiraffe:
Nej, men det här kan vara en tendens. kanske han börjar fundera på ´lite styrspel ändå. Nu förrycktes ju matchen av utvisningar så man fick ju intechansen att se något spel egentligen. Men PP är fortfarande tafatt, där man är otroligt blyg att förhäva sig gentemot de andra genom att komma till avslut. Man kommer in med pucken och man etablerar spel, men sen så är det lugna gatan för motståndarna.
Nej, men det här kan vara en tendens. kanske han börjar fundera på ´lite styrspel ändå. Nu förrycktes ju matchen av utvisningar så man fick ju intechansen att se något spel egentligen. Men PP är fortfarande tafatt, där man är otroligt blyg att förhäva sig gentemot de andra genom att komma till avslut. Man kommer in med pucken och man etablerar spel, men sen så är det lugna gatan för motståndarna.
MoDo Hockey > Sv: Nya formationer.
Poffa: Ja, nu fick man ju bekräftat om straffen Horribelt att inte se att han fick sitt avslut. men men. Som jag ser det får Modo vara oerhört glad över sin poäng. Så här tafatt var det länge sedan man laget. Många PP där man hade pucken och den åker runt runt runt runt och runt.
MoDo Hockey > Sv: Nya formationer.
audiblegiraffe: Det jag försöker säga år att Modo ogärna tar avslut, av någon anledning.
MoDo Hockey > Sv: Nya formationer.
scim: Helt orättvist var det ju inte om man tänker på sista perioden, men det har ju lita att göra med att Djurgården i sin vildaste fantasi inte kunde tänka sig att Modo skulle försöka göra mål.
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
Man är snart under 1% effektivitet i PP. Modos damlag skulle göra bättre ifrån sig.
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
audiblegiraffe:
Kan det vara så att Skägget har dragit åt handbromsen helt och hållet. Nog tyckte jag att man ställde upp i styrspelsfasoner i första i alla fall. Sen är det ju utvisningar så man blir galen. Så fort man blir en man mer på banan tar Jocke en interference.
Kan det vara så att Skägget har dragit åt handbromsen helt och hållet. Nog tyckte jag att man ställde upp i styrspelsfasoner i första i alla fall. Sen är det ju utvisningar så man blir galen. Så fort man blir en man mer på banan tar Jocke en interference.
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
scim: John Blund skulle inte kunna göra jobbet bättre. Man skulle passa på att gå och lägga sig när man har chansen.
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
Salle: Snart kommer jag att stämpla beteendet som "ointresse".
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
difzi: Det är ett sömnpiller. Djurgården började bra, sen dess har man suttit i mittcrkeln och rökt cigarrer och läppjat Konjak. Urk!
Brynäs IF > Sv: TIK-BIF 19/10 (Matchsnack)
65selander: Det här dygnet har bara gått åt helvete i knappt nitton timmar än. Gaska upp er, det kommer att bli bra mycket värre än så här innan dygnet är slut.
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
Är det två sömnpillerkommentatorer vi skall få lyssna på? Gäääsp!
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
Poffa: Du borde inte vara förvånad, min inställning till hockey har inte förändrats under åren, men utvecklats. Vi har ett spelarmaterial som på papperet ofta är överlägset, varför skall vi med det ändra spelsystem, speciellt till något så naivt och blåögt att vi har öppna spjäll bakåt. Med traditionellt spel så slår vi de andra lagen mer ofta än någon av de andra lagen. Det är så vi skall vinna SM-guld.
MoDo Hockey > Sv: knas smsade
ria-ra: Klart att han åker bil. Han lurar ju alla journalister iom det också.
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
Poffa: Jag måste väl diffrentiera mig lite då, bara därför att. Vi kommer snart, om inte panduras ask plötsligt öppnar sig, (Vilket skulle innbära att i vinner alla matcher merd fem-sex mål) att få se ett hårdare styrspel. Verkligheten kommer snart ikapp tränarna och man inser att man vinner inga matcher om man inte spelar försvarsspel så att man får slagläge, i stället för tvärtom.
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
Poffa: Det kommer absolut inte att vara någon negativ inverkan, tror jag. Modo har ju ett lag vars stjärnor nu gömmer sig bakom varandra i ren och skär ödmjukhet. Varenda spelare skall visa att just han är den bäste och att just hans lajn är den bästa. Det skanas just nu. Den inbördes tävlan saknas i matcherna i strävan att inte kliva varandra på tårna för att få ihop ett lag. Jag tror att det är sär felet ligger.
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
Poffa: Då kanske de läsr sig att uppskatta sitt eget lag desto mer.
Svenska Hockeyligan > Sv: Domar debatten
Frella:
Solklart är det som du säger. Det gäller att hitta en gyllene väg, även om den inte behöver vara en medelväg. Spelförstörande moment måste bort till förmån för liret.
Tränare och andra ledare är frustrerade för att det numera inte går att stoppa en motståndare utan att bli utvisad. Det är att fokusera fel.
Valet står att låta bli att stoppa honom, eller att göra något renhårigt. På det sättet blir inte laget drabbat av utvisningar i parti och minut.
Spelarna i ES vet inte hur man stoppar spelare på renhårigt sätt. - Det är ett annat problem. Hur sätter man en tackling? Det här kommer inte på beställning. Under generationer har spelarna lärt sig att man stoppar motspelare med klubban, hur ändrar man den attityden på en grisblink? Tränarna är frustrerade.
Jag ger mig fan på att frekvensen renhåriga tacklingar ökat med 0% sen de nya bedömningen startade. Är det domarnas fel. är det reglernas fel?
Solklart är det som du säger. Det gäller att hitta en gyllene väg, även om den inte behöver vara en medelväg. Spelförstörande moment måste bort till förmån för liret.
Tränare och andra ledare är frustrerade för att det numera inte går att stoppa en motståndare utan att bli utvisad. Det är att fokusera fel.
Valet står att låta bli att stoppa honom, eller att göra något renhårigt. På det sättet blir inte laget drabbat av utvisningar i parti och minut.
Spelarna i ES vet inte hur man stoppar spelare på renhårigt sätt. - Det är ett annat problem. Hur sätter man en tackling? Det här kommer inte på beställning. Under generationer har spelarna lärt sig att man stoppar motspelare med klubban, hur ändrar man den attityden på en grisblink? Tränarna är frustrerade.
Jag ger mig fan på att frekvensen renhåriga tacklingar ökat med 0% sen de nya bedömningen startade. Är det domarnas fel. är det reglernas fel?
Timrå IK > Sv: Jag skäms ibland
ernie eagle: Synd att du skulle bevisa hur mycket ditt ord var värt, trots att jag sa att ditt ord faktiskt inte dög.
Här är en bild från ett programblad från säsongen 99-2000
[bild]www.hockeysnack.com/user/files/386/werna_copy1.jpg[/bild]
Här är en bild från ett programblad från säsongen 99-2000
[bild]www.hockeysnack.com/user/files/386/werna_copy1.jpg[/bild]
Timrå IK > Sv: Jag skäms ibland
knaskamilla: Här blandar man ihop begreppen totalt. Känsla av avund, i stället för utsatthet för ondska.
Timrå IK > Sv: Jag skäms ibland
ernie eagle: Det här har man ju gått igenom tudentals gånger med Lulingar så varför inte med TIKare. Ge mig ett exempel på någon som har en annan moderklubb än Modo, som man tagit åt sig äran att vara moderklubb åt? En enda räcker, ditt ord på att det är så räcker tyvärr inte, den förtroendet har du inte förtjänat. Ge mig ett exempel som du kan bekräfta.
Timrå IK > Sv: Jag skäms ibland
ernie eagle: Jajaja, Ni har väl blivit retade då. Det är klart att ni skall få ge igen, det är ok. Men det där med moderklubb har ju inget att göra med att inte spelarna är sprungna ur Modos mylla. Man kan väl inte ha en bidrottning inne i Kempis heller.
Timrå IK > Sv: Jag skäms ibland
willysson: Ja, men det är ren och skär inbillning. Du ska inte lasta över dina inbillerier på oss modoiter.
Timrå IK > Sv: Jag skäms ibland
willysson: Du inbillar dig, har det aldrig fallit dig in med tanke på att du aldrig mött en modoit som du haft problem med.
Timrå IK > Sv: Jag skäms ibland
willysson: Äntligen verkar du prata av egen erfarenhet när det gäller stenhus, vilket du inte gör när det gäller Modofans. Du har näppeligen någonsin stött på några problem med Modofans i ditt liv. Det faller på sin egen orimlighet.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
willysson: Bara för att du inte kommit på hur man gör, så behöver du inte tvivla på att man kan göra det.
Föregående · 371 · Nästa