NuMo

20732 inlägg · 39000 besäkare

Historik

· 370 ·
MoDo Hockey > Sv: Det går som tåget.....
Paddan: Ska man spela i världens bästa liga så bör man mog visa vad man kan. Sedinarna måste däremot säras på. Det håller inte när Sedin passar till Sedin vars hundraprocentiga koncentration går ut på att passa till Sedin. Muir måste gå emellan och sno pucken så att han kan avlossa stora kanonen som han skall styra in.

MoDo Hockey > Sv: Det går som tåget.....
Paddan: Vi har ju för bövelen skaffat en kanadick. Han skjuter näst hårdast i hela universum, problemet är att han har problem att hinna ställa sig framför målvakten och skymma efter att han skjutit. Jag har hört att man satt honom i hårdträning.

MoDo Hockey > Sv: Det går som tåget.....
Frisco: Skit i vad journalisterna skriver. De behöver inte vara bättre än vad de är, jag läser skiten de skriver ändå. Modo däremot. Enda anledningen varför jag tittar är för att jag betalt redan.

MoDo Hockey > Sv: Det går som tåget.....
Paddan: Det här kommer inte att gå över förrän Skägget bestämmer sig för ett 3-5-6 spelsystem med torpeder och sjunkbomber i en ohämmad ordning. Styrspel skall vi inte tala om, det gäller att åka omkring i släsbara kvadranter så att förvirringen aldrig kan bli större. Sedinarnas största problem är att de vill avsluta från tolv cm. Avståndet måste minskas med över tusen procent. Jag förseslår faktiskt att man tar avslut efter att man passerat mållinjen, för säkerhets skull.

MoDo Hockey > Sv: Det går som tåget.....
willysson: Nej det är inte synd om mig av den anledningen. Jag har inga komplex som du känner till. Jag bara råkar tycka att Timrås lag är tio gånger bättre än Modos.

MoDo Hockey > Sv: Det går som tåget.....
willysson: 14-2 till Timrå blir det om inte timrå spelar värdelöst vill säga. Modo kommer att koncentrera sig på att åka in snyggt genom stubben innan match. Kent kommer efter matchen att klaga på att modo inte verkar så intresserade av matchen de första 59 minuterna. Det här blir bara en onödig transportsträcka för er.

MoDo Hockey > Sv: Det går som tåget.....
willysson: Jag tror att Salo kommer att vara forward nästa match, framför motståndarnas kasse i PP. I mål kommer man att ställa den nya kanadicken. Sedinarna kommer man att sära på och Wernblom kommer att få sitta på läkteren. Allt annat än en timråseger med en sex-sju måls övervikt är värdelöst av Timrå.

MoDo Hockey > Sv: Bannertävling
21 av 43 - eller närmare 50% - röstade på Wernblom. Mycket hedrande siffror. Nu är ju frågan vad de tänker egentligen.

MoDo Hockey > Sv: Bannertävling
yaqop: Ett mycket bra argument. Jag köper det direkt. Själv röstade jag på pirro, men jag stod i valet och kvalet mellan honom och Sasse. Han var ju så snabb ett år så att det var otroligt att han hann ha pucken framför sig över anfallsblå.

MoDo Hockey > Sv: Bannertävling
yaqop: De är där för att röstas på. Jag kan omöjligt veta ur du tänker, inte heller hur någon annan tänker. Många röstar på Pirro, det tycker jag är intressant. Tedenby gjorde väl större intryck på pingstkyrkan än i Modo så jag antar att det inte blir så många röster där.

MoDo Hockey > Sv: Bannertävling
yaqop: "bara"?

MoDo Hockey > Sv: Bannertävling
Icing-Ove: Vi kan kanske göra en annan omröstning någon annan gång. Just nu är det de här namnen man har att välja på. det är svårt nog. Man får noga utvärdera mellan de olika namnen innan man väljer.

MoDo Hockey > Sv: Bannertävling
250kg kärlek: Klaga på du. Den här omröstningen är vetenskaplig. Tvärsäkert.

MoDo Hockey > Sv: Bannertävling
250kg kärlek: Nu är det för sent. Du skulle ha avvaktat.

MoDo Hockey > Sv: Lillebror?
epa: Tryck på omröstningen, tryck! Nu finns chansen till att välja ett alternativ.

MoDo Hockey > Sv: Lillebror?
epa: Dina inlägg är totalt förvirrade.

MoDo Hockey > Sv: Lillebror?
epa: Jag gillar ödmjuka småbröder. Vi är störst på alla områden verkar det som.

MoDo Hockey > Sv: Lillebror?
epa: En till länk, lillebror.


w1.660.telia.com/~u66005454/alfred.htm

Timrå IK > Sv: Real Modo
epa: En lillebror kan väl inte plötsligt bli storebror heller. Hur skulle det gå till?

MoDo Hockey > Sv: Lillebror?
epa: Har du inga syskon, eller vet du inte hur det fungerar? Systemet med syskon alltså.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Linköping 23/10
westerlind: Bry det inte så mycket om det. Du har endast fem år i buren att vänta om du tänker vvidare som du hittlls gjort.

FAn, nu borde man sova. Vilka fegisar som är vaken....

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Linköping 23/10
westerlind: Hmm? Det är vi två om. Själv blandar jag emellanåt sprit och innererlår, men det har inte så mycket med matlagning att göra. Lite sushi över det.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Linköping 23/10
westerlind: Jag blandade vist ihop en massa dryckerl Tillsamans bev de 17,8% drycker, resten kött.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Linköping 23/10
westerlind: Han borde åtminsone stänga av oss, eller reducera oss på grund av att vi är profiler som missköter profileringen.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Linköping 23/10
westerlind: Fan, du är ju ute i synkoperna och harvar. Nä, det här duger inte, jag tager tillbaks allt som verkar ha någon som helst sympatiskt mot någon. Jag är osympatiskt helt enkelt. Fråga Knas.

Timrå IK > Sv: Real Modo
Helg Ernest: Min teori är att journalisterna använt tre tiondelar av en sekund för att relatera till varför de tagit besutet att kalla Modo för Real Modo.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Linköping 23/10
westerlind: Jag tror att han i det här läget förstår att hålla tyst, vilket inte vi gör. Vi kommer att få djuristen på oss, bara för att vi stavade Rehnberg fel, eller för att vi tyckte att det var rätt att någon försökte trycka tillbaka Bulan när det fanns en chans.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Linköping 23/10
westerlind: Lika bra att vi erkänner, nu när vi är lika full som du är. kickassan är respektingivande, men jag är den enda av oss som fortfarande vågar anta en fjortonårings charmiga trångsynthet och argumentationsteknik för att få rätt gentemot henne. Det fungerar varje gång, även om hon inte skulle erkänna det, såklart. När det tar emot så vänder hon sig direkt till doktor Barbar. Buhuhuhu!

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Linköping 23/10
westerlind: Hahaha. Du skiter knäck när du nämner hennes namn. Inte underligt att du viker ner dig..

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Linköping 23/10
westerlind: Jag tror du filmar. Sista två timmarna blev du bjuden på lättöl och bratwhurst. Jag tror inte att du är tillräckligt full.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Linköping 23/10
westerlind: Du är välkommen på en gravöl så fort du vill.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Linköping 23/10
Tycho: Ja, vi har för få stjärnor att gömma oss bakom. Julio Iglesias var är du!

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Linköping 23/10
westerlind: Ställ om den snabbt. !!!

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Linköping 23/10
westerlind: När du vaknar i morgon bitti så är det läge för en eller två droppar Cognac i pannan. Det skall flamberas i tid det som lamberas skalle.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Linköping 23/10
Lumber Jack: Fegisen har ju brandvarnare, det finns det ju bevis på. Har han inte bakat NuMos halvtjockkakor en gång i tiden.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Linköping 23/10
westerlind: Den kan omöjligt vara klar innan den rostat i någon timma i kastrullbotten. Ta och sov en liten liten stund så ska du se att den snabbt blir klar.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Linköping 23/10
westerlind: Det skulle vara en ära att möte er i en underserie. Men det kommer inte att hända.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Linköping 23/10
Tycho: Jag tror vi behöver några världsspelare, annars får vi vara nöjda om vi åker ur i kvarten.

MoDo Hockey > Sv: salo eller zakke
Nikki: Absolut inte. Har man ingen åsikt i frågan så har man inte.

MoDo Hockey > Sv: salo eller zakke
Lumber Jack: Det tycker jag också.

MoDo Hockey > Sv: salo eller zakke
yaqop: Ja, men varför?

MoDo Hockey > Sv: salo eller zakke
ria-ra: Vi har redan två på Salo. Två som stått för sin åsikt i gästboken. Sen har vi två Zakkeröster. Vi får väl se om de räknas när jag gör avstämning med gästboken. Jag har en förutfattad mening i den här frågan, det måste jag erkänna. ;o)

MoDo Hockey > Sv: salo eller zakke
65selander: Jag struntade tyvärr i det den här gången. Skulle se om det fungerade, men det gjorde ju inte det. Tryckgalningarna slår till igen.

MoDo Hockey > Sv: salo eller zakke
ria-ra:

Jag har ju redan antytt min åsikt. Salo är solklar nummer ett ett bra tag till. Vi har inte skaffat hit en av våra största spelare genom tiderna för att sätta honom på bänken. Han är här i första hand för att hjälpa Modo till SM-guld. I åratal har vi klagat på att våra målvakter inte håller måttet och att vi inte har en uttalad målvakt. Nu har vi en, kanske den bästa vi skulle kunna få till klubben. Självklart skall vi då använda oss av honom på bästa sätt.

I andra hand skall Salo hjälpa till att lotsa in nästa generation, det är Zakke. Något annat än Salo som förstmålvakt finns inte i mina ögon och de som tycker annorlunda kan inte ha tänkt längre än Pinoccios oljugna näsa, eller så är det ickemodoiter vars röst endast förstör ömröstningen eftersom deras röst inte har något värde.

Synd att man inte kan ha omröstningen för sin gästboks egna medlemmar endast om man valde det. Omröstningarna förstörs allt för ofta av otrogna.

MoDo Hockey > Sv: salo eller zakke
NuMo: Omröstningen tar märkliga vändningar. Majoriteten vill att Juniormålvakten hellre skall stå än vår legendariska världsmålvakt som är kontrakterad och uppbär hög lön för sin otacksamma uppgift. Det här duger inte. Vi har en tråd att argumentera för vårt ställningstagande. Omröstningens värde blir lågt om inte debatten tilltar.

MoDo Hockey > Sv: salo eller zakke
EKMAN34: Salo. Odiskutabelt. Fast vi kan ju diskutera det ändå.

Malmö Redhawks > Sv: Modo idag
Swordster: Jag håller med. Jag står ju på stora stå, dvs. "hemmastå. Är det mycket folk där så är sikten dålig.

Malmö Redhawks > Sv: Modo idag
Magnus: Fina bilder. Visar faktiskt än en gång, att i alla fall Malmöfans inte har så dålig utsikt från bortastå i Kempis, något de bevisat förr också. TIkare däremot, de ser ju bara 1/3-del av planen eller något liknande. Enögdhet?

MoDo Hockey > Sv: Fiasko publik
Per HApps:

Själv känner jag mig säker på att rts tror på det han säger. = Lika naiv och oerfaren som han verkar. (Det blev renhårigare formulerat.)

Malmö Redhawks > Sv: Modo idag
Magnus: Nä, det stämmer. Sedan glansdagarna så har MIF haft svårt för Modo i kempehallen. I dag stod ni upp bra, helt klart. Jag har nyss sett matchen igen, på video den här gången. Jag tycker fortfarande att ni spelade ett ganska vasst 5-3 spel, även om ni inte överlistade Salo då. Känslan på läktaren under matchen var att vi hade full kontroll hela tiden, men ändå inte. Man blev lurad och Malmö straffade oss gång på gång. Det kändes onödigt. Modo fortsätter att ha problem att ta tag i matcherna.

· 370 ·
Om NuMo
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE