1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480550 inlägg · 4078 ämnen

Timrå - MoDo 15/1

424015 · » Till forumet


Sv: Timrå - MoDo 15/1
Kronblom:

Hade han inte varit så snål och prutat ner priset för biljetten så mycket hade jag kanske kunnat tänka mig att han kunde ha fått sno med sig stolen, men inte nu. Icke. Som tur är har jag mina styrkor på vakt på H Höger under hela Kalle K:s vistelse i Kempis.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Poffa:

Ja den här säsongen får väl ses som ett undantag, de va så fruktansvärt varmt på stora stå i Luleå matchen, och då kom ju tankarna, HELA säsongen kommer vara lika het! Både på isen och läktaren då.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Paddan: Förstår varför du skaffat fram en bild från pilsnefilmernas pilsnerfilm: "Pensionat Paradiset"
Är det Kempehallen som är pensionatet?
Trodde det var Gavlerinken...

Såg f.ö ett program ngn gång i forntiden, där man visade misslyckade stunts och andra fadäser i filmer.
I denna film skulle en flintskallig gäst vid smörgåsbordet tappa sin peruk. I bild syntes tydligt att ngn drog i en tråd, eller snarare vajer, som var fäst i peruken.
Lite skillnad jämfört med dagens datoranimationer... :-)
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
knaskamilla:
Klart grabben ska ha stolen!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Frisco:

Nä, det är atmosfären, stämningen som gör det. Vi såg nog hur tråkigt du hade det på C Vänster i torsdags. Otaliga var de gånger du drömskt tittade upp mot H Höger och jag är säker på att du tänkte:

"Tänk de lyckliga som får sitta där. Men ja ä inte bitter, jag menar vad är väl en sittplats på H Höger? Trist, tråkig och trist och... och alldeles underbar!"
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Salle: Tja, jag tog den med min gamla lådkamera. Blir riktigt bra kvalitet på de bilderna, upptäckte jag.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Paddan:

Om dumfan tar med sig stolen hem stämmer jag honom på allt han äger! Jag ämnar nämligen sitta där...om en vecka, tror jag.

I övrigt vill jag bara påpeka att det känns rätt ogenomtänkt att hellre vilja stå än sitta när det är fullsatt i Kempis... ;) Ståplats innebär nämligen: att man måste befinna sig på läktaren i god tid före match om man vill vara säker på att se något av matchen. Dessutom är man inte säker på att se något ens om man är där i god tid före match. Det innebär också att om man lämnar sin plats i paus får man räkna med att det kan bli problem sen. Dessutom är det nog trångt och varmt, och så får man ont i ryggen av att stå så länge på samma ställe.

H Höger, paradiset? Javisst. Fast jag har fortfarande blåmärken av stolen efter i torsdags.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Paddan: Varför står Poffa där med spöet i högsta hugg? Har nån startat vågen åt fel håll? Har Jansson gjort poäng? Frågorna är många, svaren finns inte alls.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Paddan: Vart hittade du den där bilden på Poffa???
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Frisco: Det här är tydligen det som Poffa kallar paradiset.

[bild]www.sima.nu/images/film/h-tider/paradiset.jpg[/bild]

Ser ju väldigt trevligt ut på det där H-Höger
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Poffa: Stolarna där är ju likadana som i övriga Kempis. Undrar vad du kan mena är Pradiset? Är det att platserna är strax bakom den förlängda mållinjen?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Dragan 2k:

Jo, det är väl ingen hemlighet vilken frid och harmoni som råder platserna närmast den alltid like tystlåtne, lugne och objektive Poffa.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Poffa: Frölundamatchen säger du. Tänkte komma upp och kolla Modo Malmö. Då finns det säkert någon vänlig själ som släpper sin biljett för en kändis.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Dragan 2k:

Ja, det får du nog lov att göra. Jag är borta matchen mot Frölunda, då finns det kanske en öppning där. Men bara kanske, folk står i kö för att få sitta på H Höger.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Dragan 2k:
Blir det Jaguaren eller Skodan??
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Poffa: Jaså det är en sådan harmonisk känsla där. Får väl sätta mig i en av mina bilar och åka upp och sätta mig där.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Frisco:

Paradiset är H Höger, det vet du också. Varje gång folket stiger in i dörren till H Höger drar de en djup suck av lättnad, alla bekymmer rinner av dem och lugnet infinner sig.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Frisco: Låt dom stackarna sväva i tron om att dom vet nåt.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Frisco: Hmm, är det den filmen där Loa Falkman har någon form av förhållande med en annan man?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Poffa: Paradiset? Vad menar du då?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
knaskamilla: Den där tikaren du hade sålt biljetten till hade tydligen fått intrycket att man får ta med sig stolen hem om man betalar det där priset.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
yaqop:

Inte sitta? Efter en match på Paradiset H Höger hade du offrat din vänstra hand för att få sitta där igen.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
knaskamilla:

äre så?

Fast jag vill inte sitta, man kan ju ställa sig på stå om man har sittplats, men ändå.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
yaqop:

Ojojoj. Du skulle ha varit lite mer på hugget så hade du fått köpa min sittplatsbiljett för fyndpriset 4000:-.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
snodde en gammal tråd nu.

Nån som har en ståplats över tills måndag? Har terrat Tic Net flera dagar nu. Men dom vägrar ;)
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Frisco: Här kommer en nostalgitråd som följer modellen Frisco förespråkar. Lite tändvätska inför det som komma skall, men då tror jag ändå att jag föredrar att döpa om den till en Sitt vackert tråd.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Frisco: Wow, det gick ju sketasnabbt från beslut tills dess att arenan var färdigbyggd. Tänk vad man kan åstadkomma med hjälp av ett förstamaj-tåg och en Jehovas församling.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Frisco: hmmm tycker Kempahallen låter bekant.Har ett svagt minne att jag har varit där:)
Kommentera


Sv: Timrå - MoDo 15/1
Frisco:

Tsk, tsk. Bara för att alla andra inte kan se vad jag skrev till dig när du bubblade mig med anklagelserna...
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
knaskamilla: Som sagt? Hmmm. När sa du det?
Jag tror att du försöker dig på en efterhandskonstruktion här.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Frisco:

Som sagt, jag kopierade rakt av från MoDos hemsida. Kanske kunde de inte bestämma sig för om de skulle skriva om golf eller rullstolsburna?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
knaskamilla: Handicapplatser. Ja du fröken rättstavning.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
jon:

Personligen har jag ingen aning om hur många som får plats på bortastå, och jag gissar att ingen annan här har det heller, men här får du lite andra siffror:

Max publikantal i Kempehallen

Ståplatser 1 727
Sittplatser 3 339
VIP-loger 120
Handicapplatser 14
Totalt 5 200

F.ö. tror jag att de som stod på bortastå då det var fullsatt i hallen var ganska nöjda med det utrymme de fick, i alla fall... ;)
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
jon: Får du tag i en biljett så är det bara att komma. Välkommen.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
jon:
Det är allt som oftast 120 lediga platser på bortastå..så
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
jon:

Jag får varmt rekommendera våra sittplatsläktare där man inte löper risk att slå ihjäl sig så fort man ställer sig upp ;)
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Jag har kommit fram till att jag inte tycker om Kempehallen!!! 125 på borta stå!!? är det allt som går in?? fjantigt.. Jag och min flickvän måste nu stanna hemma. Ni får starta bygget snart!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Knas o poffa: :)))))) *myser*
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Söderströms tackling kommer att granskas av förbundet.

Saxat ur Dagbladet:

"Avstängd eller inte? Till veckan avgörs Christian Söderströms öde.
- Jag har tittat på matchvideon och bestämt mig för att skicka den vidare till förbundet, berättar domaren Stefan Danielsson."

"- Det är en tackling i ryggen, och Modospelaren blir skadad. Jag bedömer att förbundet ska få titta på matchvideon och avgöra huruvida ärendet ska gå vidare till disciplinnämnden eller ej, berättar Stefan Danielsson. På måndag lämnas matchvideon till förbundet."
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
scim: Följdskador eller skador i största allmänhet verkar ju vara MoDo´s melodi den här säsongen.. skulle nån härinne bli förvånad om nåt sånt "högst sannolikt" inträffade?? Jag skulle inte det iaf...
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Gandi:

Det var det första roliga jag försökte skriva, jag kan om jag vill.

Godnatt.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
scim: Det var det roligaste du skrivit ikväll hahaha gonatt med dig och smaklig måltid
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Dream Team:

Du ska se att de blir nån följdskada av det här, Enström tar en kopp kaffe imorgonbitti men han kan tack vare den ömma tummen inte hålla i koppen riktigt varpå han häller kokhet kaffe över hela sig själv och hamnar på sjukhuset med andra gradens brännskador och blir borta från spel i 2 månader.

Peppar peppar...
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Dream Team, Lj och knas, m.fl. : Ja, inget utesluter att det som ser ut som en medveten handling egentligen är fullkommligt naturliga rörelser för att kunna genomföra en illa beräknad tackling, om än något våldsam och brutal. Resultatet blev ju verkligen brutalt i alla fall oc fult och otillåtet. Så straff ska det vara och har ju så också varit. Men det ksnake skall vara lite mer straff ändå, det skulle kännas bra en sådan här kväll. Jag menar, Söderström kan ju spela nästa match, men kommer våran Tobbe att kunna det? Jag håller med tg. En match avstängning, eller mer det tycker jag nog att det kan bli.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Lumber Jack:

Jag tänkte också punkta av det här. Jag gör det med att komma med en skaderapport angående Tobbe. Enligt ÖA är tummen ur led men hur allvarligt det är vet man ännu inte. Fick SMS från en person som pratat med Magnus Håkansson och han hade då sagt att Tobbe hade riktigt ont men att man trodde att han skulle kunna spela på tisdag. Om inte annat med ett specialskydd.

I första läget hade man trott att han svalt tungan men det hade man snabbt sett att han inte gjort. Crippe hade tydligen bett om ursäkt för sin tackling och kände sig ångerfull.

Nu mot sängen.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Poffa: Jag antar att vi är omgivna av tjurskallar som vill ha sista ordet. Så vitt jag kan sia kommer den här diskussionen pågå tills någon somnat över tangentbordet.

Hoppas på att det reder upp sig med skadeläget. Vore betydligt roligare om det var lite rättvisare förutsättningar inför nästa derby.

Dags för sömn, god natt på er!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
knaskamilla: Nu börjar vi komma överens här inne också, härligt! Vi är av precis samma uppfattning om den här tråkiga, men turligt nog relativt lyckade händelsen.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
scim: ja man ska ju tro på allt man ser på film det är mer korrekt än verklighet
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Gandi:

Nåja, det känns irrelevant då dessa matchbilder klart och tydligt visar vad som händer. Detta är sista gången jag skriver samma sak flera gånger, denna diskussion kommer som flera andra konstaterat ingen vart.

Nu ska jag gå och laga mat.
Kommentera

424015 · »