1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482647 inlägg · 4079 ämnen

Timrå - MoDo 15/1

« · 372619 Till forumet


Timrå - MoDo 15/1
Trolig trupp för MoDo.

Målvakter:
34 Juuso Riksman
(35 Kimmo Vesa).

Backar:
6 Tobias Enström,
7 Jesper Damgaard -

8 Oscar Hedman,
4 Jan Öberg -

27 Martin Johansson,
44 Mika Lehtinen.

Forwards:
14 Peter Högardh (?),
29 Morten Green,
15 Andreas Salomonsson -

11 Tommy Pettersson,
23 Magnus Hedlund (?),
9 Magnus Wernbom

26 Mattias Wennerberg,
40 Magnus Gästrin,
10 Anders Söderberg -

18 Peter Öberg -
12 Jonas Almtorp,

Pirro inför matchen:
Det var ett ganska förnöjt men sargat MODO Hockey som kom åter till Örnsköldsvik sent onsdag eftermiddag. Två poäng i Scandinavium värmde förstås med tanke på alla skador i truppen.

- Vi kan inte annat än vara nöjd med de senaste matchernas utdelning poängmässigt med tanke på hur vi får slita på manskapet, säger Pirro Alexandersson.

Länsderby mot Timrå, säsongens 5:e?
- Blir förstås en ny svår match, likvärdig de vi nu spelat mot Färjestad, HV, Linköping och Frölunda. Vi får hela tiden ta en match i taget och göra det bästa av situationen.

- Vad det gäller laget har det väl knappast varit ovissare någon gång tidigare. Inte förrän vid värmningen hemmavid matchdagen vet jag vilket lag jag kommer att ställa upp med.

- Hur som helst var jag enormt stolt över grabbarnas kampmoral och på det sätt de genomförde matchen i Scandinavium. Riksman visade vägen i början och Salomonsson var hur bra som helst, han har verkligen stigit fram.

Någon förklaring till alla skador?
- Går inte att ha eftersom det oftast har handlat o m rejäla saker. Men klart att många blir skadebenägda då vi måste slita så hårt på manskapet. Men någon gång ska väl eländet ta slut.

Noterbart om laget
SKADELÄGET:
Helt borta: Joakim Lindström (axel), Per Svartvadet (bruten fotled), borta säsongen ut, Hans Jonsson (mellanhandsben), Fredrik Warg (höft), Lars Jansson (knä) och Kari Haakana (befarat brott i handleden).
Kanske spelar: Peter Högardh (knä) och Magnus Hedlund (lårkaka).
Spelar: Magnus Wernblom, åter efter hjärnskakningen mot Färjestad borta på Trettondagen.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Frisco: Äsch. Kunde väl testat Hellström den här matchen tycker jag...
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
AudibleGiraffe:

Han borde väl iallafall få följa med som backup. Ja menar om vi drar på oss 2-3 skador (som vanligt) så måste han ju få spela.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
jenza: Hoppas han får följa med på resan ändå. Jag menar det kan ju knappast skada....
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
AudibleGiraffe:

Klart det kan skada, vilken spelare som helst måste ju utsättas för minst den tiodubbla skaderisken om han följer med på en modomatch.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
AudibleGiraffe: Hellström har ju fått vara med a-laget på matcher och träning. Nu är det J-20 laget och 2 matcher i helgen som gäller. I höst däremot så ska han in i laget. Han får försöka ta platsen från Herr Sundström så han får lira mellan #21 och #19.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Frisco: Sitta på bänken i en match ja. Tycker det är ypperligt tillfälle att testa honom mot Timrå borta nu, troligen pga att vi inte kommer att vara det spelförande laget.

Man har ju bevisat att man tror på honom, annars hade han väl aldrig blivit uppkallad i första taget???
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
AudibleGiraffe: Han har väl tränat med Modos a-lag mer än en gång.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Frisco: Jo, men jag har för mig att det är inte detsamma som att spela match...
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
AudibleGiraffe: Ok. Det är alltså bara att peta in en 17-åring i A-laget direkt utan att han tränat med a-laget. Av alla inmedjunisinlägg tog nog detta 1:a priset.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Frisco: Nä, men han HAR ju tränat med a-laget....
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
AudibleGiraffe: Man skall inte "bara" kasta in en 17-åring i ett sånt här läge. Då är det bättre att gå med de 3 kedjor som finns. Låt MoDo slussa in killen i ett bra tempo. Sen att han säkert inte skulle göra bort sig men det är ett STORT kliv från j-20 till ES. Dessutom i ett viktig/kritiskt läge av serien, derby och med många spelare borta som ger honom "mycket"speltid. Kan göra med skada än nytta (personligt & för laget) OM han inte pallar trycket.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Salle: Självklart är jag medveten om att det är ett gigantiskt kliv.
Men jag tror ändå att han skulle palla det utifrån vad jag vet att han presterat på internationell nivå och sett honom själv i J-20 serien. Tror han uppfyller kraven på fysik, tempo och spelförståelse, speciellt defensivt.
Självklart ska man inte låta juniorer spela bara för att de är juniorer, utan för att de är tillräckligt bra att testas i hetluften, och jag tror att han är det.
Därför i ett läge med skador i truppen tycker jag det känns som ett ypperligt tillfälle att låta honom följa med på sin första bortamatch.
Man behöver ju inte matcha honom så jättehårt precis.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
AudibleGiraffe:

Vilket jävla tjat det är om juniorer just nu! Hellström är duktig, inget snack om saken. Men att skicka med honom och låta honom debutera i detta känsliga läge är FEL. Killen skall satsa på J20 resten av säsongen och vi skall låta de tre kedjor vi har spela den här matchen. De orkar det och får dessutom fyra dagars vila/träning efter Timrå-matchen. Dessutom kommer vi med största säkerhet ha med ytterligare någon spelare av de skadade på tisdag mot Brynäs.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Poffa: Det är bättre att låta Salle köra dubbla byten.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
NuMo:

Lars-Luckas fyller då iaf min juniorkvot för i år, men det skulle ju självklart se bra ut om han verkligen fick lite istid också, och inte bara är truppmedlem.

stats.swehockey.se/history/playerInfo_div.asp?qsPlayerId=86854&qsLayout=1004&qsSeasonId=35&qsGameTitle=Elitserien&qsSerieId=90001
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Björn VII: Tycker att Lars-Luckas verkar vara i tunnaste laget, däremot så verkar han inte ha några problem med växvärken, än så länge. Åldersmässigt så verkar ju MoDo också vara helt rätt ute när man väljer att satsa på denne spelare.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Fick rapport från Modos träning onsdag.
1 målvakt + 7 spelare som spelade mot just det målet målvakten stod i.

zZ zz zzzzzz Z zz zZZ Z
[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Frisco: Äre nån idé att ni kommer ner och spelar av den här matchen? Stackars MoDo-satar.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Frisco: Powerplayträning... :-) Inte så konstigt att MoDo får problem när det väl är match. Då finns det ju några motståndare också.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Jaha, då vet vi då att Haakana är borta ett tag. Han har drabbats av samma skada som Hasse J och blir borta i fyra till fem veckor.

Inför matchen i morgon så är Werner tillbaka och det mesta tyder på att både Högardh och Hedlund spelar.

Lasse-Maja har drabbats av magsjuka och Warg är tillbaka till matchen mot Brynäs på tisdag.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Poffa:

Läge att ge Hedman en tröja med hans eget namn på, kanske?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
knaskamilla:

Absolut! Jag kan inte förstå varför det skall ta sån ebarmeligt lång tid att få ordning på hans tröja. Killen har ju helt klart spelat till sig en ordinarie plats, ge honom en ordinarie tröja också.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Poffa: Vill bara visa min ödmjukhet o belåtna min: :0)
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Visst katten! Matchen är ju inte spelad än!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Poffa:

De kanske inte har råd att ge honom en egen tröja...

rådbjer:

Vad stor näsa du har!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
knaskamilla: Då har du inte sett mina öron!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
knaskamilla:

Snarare är det väl så att man kommer skicka tillbaka honom till J-laget så fort Jansson och Jonsson är åter. Något som jag inte kommer uppskatta.

Är det inte dags att inse att Jansson passerat sitt "bäst före-datum" för länge sedan? Låt Oscar fortsätta nu, han har definitivt inte gjort bort sig och är en framtidsman. Jansson har väl inte heller gjort bort sig (kan ju bero på speltiden), men att kalla honom framtidsman... Nja, jag är skeptisk.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Poffa:

Ja, att han skickas tillbaka till J-laget när de ordinarie spelarna är tillbaka är väl inte konstigt, men nu jagar de ju dessutom en ny back - vore det inte en fin gest att åtminstone ge honom en tröja, nu när han förmodligen blir kvar i alla fall ett tag?

Vad hände förresten med Wästlund, är inte han back?

rådbjer:

Nej, det är sant, det har jag inte...
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
knaskamilla:

Wästlund är back, ja. Men tydligen är han inte bra nog att ta hem även i så här krisartade tider vad det gäller backsidan.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
knaskamilla: Vem vet jag kanske kommer o morsar på er sitter ju nästan bredvid er ikväll!

Ser ni nån med stor näsa, bauta öron o trocaderobottnar till glasögon som skriker: Knaskamilla, Poffa HO HO här är jag!
Då är det jag!
Väl mött pussgurkor.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Poffa: Nu är det desperation, märker jag.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
rådbjer:

Ojdå. Jag tänkte sitta i stolen framför min dator mest hela kvällen, jag...i vilken av grannlägenheterna sitter du?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
knaskamilla: Vicken mes! Ska du inte ner?? Ja ja, that´s life!
Good luck, datanörd :))
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
rådbjer:

Det är inte ekonomiskt hållbart att åka till Timrå ikväll. Dessutom är jag rädd att ramla och slå ihjäl mig... ;)
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
knaskamilla: Jag har alltid livlina o såna däringa krokar eller hakar som bergsklättrarna har, känns tryggare så.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
knaskamilla: Ryktena går att man skall få låna gratis klätterutrustning samt en egen Sherpa när man går på match i Kraftlös Arena ;-)
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
rådbjer:

Det tycker jag är smart av dig! Efter en incident på ett berg i somras känner jag mig dock inte säker ens när jag har klätterutrustning på mig, så jag tror inte det skulle hjälpa mig...

Selander:

Man ska aldrig tro på rykten...
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
NuMo:

Jasså? Har de ringt Tummen?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
rådbjer:

Skulle du se någon som är 190 cm lång alldeles för tung och har glasögon och MODO-tröja så är det inte jag. Jag skall nämligen sitta hemma och avnjuta länsderbyt via webradion och samtidigt förpesta SpS med mina kommentarer.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Poffa:
Är ni motgångssupportrar eller vad är det ?
:)
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
matsby: Dom vet väl att Modo kommer att förlora ändå :-)
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
matsby:

Nä, långvarigt resande har empiriskt bevisat att MODO förlorar då jag följer med på bortamatcherna. Något undantag som bekräftat regeln finns faktiskt också. Så jag är en äkta supporter och ställer upp för mitt lag. Jag väljer bort personlig lycka (lycka och lycka, en stunds gläje i alla fall) för att laget skall vinna.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Poffa: Hmm, för mig har det räckt med väldigt kortvarigt resande för att med hjälp av empiri bevisa att MoDo förlorar då jag åker på bortamatcher. Iofs är det nästan bortamatch när jag kliver utanför Bjästas "stadsgräns" så det är underligt att vi vinner överhuvudtaget.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Poffa:
Håller du vad du lovat OM MoDo går till slutspel också?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Paddan:
"stadsgränsen"
Är den mellan åmynet och gamla handskfabriken?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Saxat från modohockey.se

"Vidare kan Peter Högardh och Magnus Hedlund, som skadades i Scandinavium i tisdags, spela i kväll. Högardh med ett specialskydd."

Med andra ord betyder det att vi har tre fulla kedjor OCH två forwards som avbytare.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
matsby: Tja, någonstans däromkring, med en eller ett par meters eller kilometers avvikelse.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
matsby:

Jag har inte lovat något, jag har konstaterat fakta. Blir det slutspel och någon lämplig motståndare skall jag nog fara på någon bortamatch.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Poffa:
Då kan man ju inte påstå att du ställer upp för laget,,vill du att dom skall förlora?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Paddan:
Hmm..kilometer ?

Över åmynet och håll vänster tills du passerat blomförsäljningen samt smidesverkstan..?

Andra hållet:

över korsningen, rakt fram till nerfarten åt vänster som leder till näske?
Kommentera

« · 372619