NuMo

20757 inlägg · 39002 besäkare

Historik

· 400 ·
Brynäs IF > Sv: Säljes, tillfälle.
Huge: Jag har ju en gång redan vågat komma ut ur garderoben och erkänt att jag inte var leksandfan som jag trott i alla år, utan att jag var Modoit. Detta skulle jag ju inte ha gjort om jag inte vågade stå för den jag är. Jag skulle vilja jämföra det som att jag var homosexuell och vågade konvertera till heterosexualitet. Tufft? Javisst, men av hela mitt hjärta Modoit. Westerlind däremot, det är en annan femma. Karlen går omkring som kejsaren i sina nya kläder, men egentligen är han naken och frusen. De där svart, gul, röda kläderna han har på sig ger ju inget som helst identitet när han är så vilsen i själen.

Brynäs IF > Säljes, tillfälle.
Plötsligt i morse började jag sortera alla mina videoband. De har legat i en enda röra utan etiketter vilket är lite frustrerande när man måste ha ett band snabbt när man vill spela in en match eller så. Till min förvåning verkar det som att jag har spelat in elitseriestarten för två säsonger sen, ni vet den när Z:a inte skulle spela med Timrå något mer och Leksand hittat tillbaks till ES.. För mig är matchen fullständigt ointressant, men jag kan tänka mig att sälja den här bland alla Brynäsälskare. Jag säljer nu den här unika matchen för endast 4300 kr. P.o.k. Hmm? Javisst ja! Matchen är mellan Brynäs och Leksand och jag har ingen aning ens om hur den slutar, Brynäs fick in ett turmål hann jag i alla fall se, så det kanske blir vinst! Ta, chansen och fynda!

MoDo Hockey > Sv: MODO-SSK
Poffa: Idag åkte Lasse ikapp en fri spelare och störde honom så att det inte blev någon riktig målchans. Lasse åkte alltså ikapp någon.

MoDo Hockey > Sv: "Sollefteåbor är alltid bra"
Hälge: Jo, vi skall till att börja festen nu. Är ni beredd?

MoDo Hockey > Sv: "Sollefteåbor är alltid bra"
Portello: Det är fest i gästboken, det har man rätt till en gång i månaden.

MoDo Hockey > Sv: "Sollefteåbor är alltid bra"
Alla: efterom klockan är efter 22:00 så tar jag med inlägget av hizbola, trots att han nyttjade starkt ordbruk för att konstnärligt sira ut sina känslor ur granitblocket. Ni som är känsliga för sådant får bortse från inlägget. Det ska inte bli en vana.

MoDo Hockey > Sv: "Sollefteåbor är alltid bra"
Gardet: Har ni hört talats om stalking?

MoDo Hockey > Sv: "Sollefteåbor är alltid bra"
Lumber Jack: Som inspektör kan jag försökra alla om att det hela gick rätt till och att provet gick galant.

MoDo Hockey > Sv: "Sollefteåbor är alltid bra"
Plexi: Det var väldigt mycket "bränna" där. Kan det vars så att du i hastigheten brände skärmen när du egentligen slulle bränna skivan?

MoDo Hockey > Sv: "Sollefteåbor är alltid bra"
Plexi:
Vad gäller Tummen i Modo så säger jag.
[bild]w1.660.telia.com/~u66005454/modologotumme.gif[/bild]
Högardh kanske inte levererar innan du levererar.

MoDo Hockey > "Sollefteåbor är alltid bra"
I bilen hade jag en drivande medlem ur "Gardet", ni har säkert sett honom halvnaken på stå. De har en vana att samtala lite i telefon med Högardh titt som tätt och i kvällens samtal med honom så utbrast lorden helt oprovoserat: "Sollefteåbor är ju alltid bra". Högardh försäkrade oss också om att målen nog kommer så småningom. Vi föreslog att Modo skulle ta hem Micke "Duracell" Pettersson så att Peter den store slapp göra grovjobbet själv, det vore liksom bättre om han bara skyfflade in mål precis som vanligt. Ett önskescenario, tyckte lorden. Efter lite småprat om musik och lite ditt och datt (Högardh har nyss köpt Broder Daniel) Peter uttryckete också stor irritation över att pinnar till högardhbanderoller och konfetti förbjuits i kempehallen. Så tackade vi för för visat intresse och önskade lycka till nästa match, sen fick Peter återgå till middagen med de andra i laget. Vi diskuterade samtalet mellan oss lite, analyserade och så, sen ringde vi upp Jansson. Lasse blev väldigt glad att vi ringde, även fast det var mitt i maten med lagkompisarna. Det var väldigt stimmigt i bakgrunden så tydligen var killarna lite uppsluppna efter seger.Jansson fick prata med sin gamla kompis som han växt upp med och spelat hockey med i uppväxtåren. (Tummen) Tummen frågade om Lasse skulle vara med nästa år då Foppa kommer hem. Det skulle han troligtvis. Tummen hörde försiktigt sig för om det fanns en chans om han kunde få vara med då, under förutsättning att de kunde ta några träningspass på Övergård (Uppväxtplats i Sollefteå, där även jag växt upp.) med han, LJ och Foppa Självklart Tyckte LJ. Bara farsan din spolar upp hockeybanan. Kanske får se Tummen i laget nästa år. Vi bad honom hälsa till Svarten, sen tackade vi för oss.

MoDo Hockey > Sv: MODO-SSK
zigge: Vad jag kunde se så var det inte Lasse J. som slarvade. Däremot tvistar de lärde om Jonsson verkligen skulle ha kastat sig så sent som han gjorde för att täcka (?) passningsväg när spelaren gick köksvägen. Själv tror jag att det var därför Riksman blev ställd. Ska bli kul att se det målet från en bra vinkel.

MoDo Hockey > Sv: MODO-SSK
scim: Skönt att kan kan lita på någon. Du har väl tentor att göra kan jag tänka, så Modo får spela andra fiolen. Själv bör jag nog ta en dusch nu.

MoDo Hockey > Sv: MODO-SSK
knaskamilla: Det är ju antabus. Nu: Omot O'Learys.

MoDo Hockey > Sv: MODO-SSK
knaskamilla: Jag var ju chaufför så det måste ha varit min medicin som gjorde det.

MoDo Hockey > Sv: MODO-SSK
knaskamilla: Och du kastade in trosorna trots allt, trots att du sa att du inte hade råd till det. Själv kastade jag som vanligt inte in matchprogrammet och var det inte Björn sju som jag såg med liten videokamera up mot den fanatiska hemmapubliken. Vad ska han med de avslöjande bilderna till?

MoDo Hockey > Sv: Syd vs nord
scim: Precis. Men de lär de aldrig göra de ynkryggarna.

MoDo Hockey > Sv: Syd vs nord
Frisco: Det skiter jag i.

MoDo Hockey > Sv: Syd vs nord
Frisco: Att lag syd vinner VARENDA JÄVLA GÅNG! Någon måtta får det vara och nu har det blivit rågat. Byt målvakt och tränare i det när Norrlaget. Byt båsöppnare också. Tre viktiga poster.

MoDo Hockey > Sv: Kasta matchprogram
zigge: Pilsen har redan återinträtt marknaden. Den har inte den guldaktiga ettiketten [bild]www.kopparbergs.se/Images/ProductImages/4DD4419B-6E71-4348-8CBE-C23228DEFC9BPI.jpg[/bild]
utan den är mer lik märket "Merke". Alkoholstyrkan lär ha höjts ett par tiondel procent, för den goda smakens skull.

MoDo Hockey > Sv: Kasta matchprogram
Björn VII: sexarmarsretoriken står ju hjärnskrumppersonerna för, så den kritiken tycker jag inte känns så mycket. Dessutom finns det ingen som känner igen inavel så mycket som den som själv är utsatt för den, skulle jag tro.

MoDo Hockey > Sv: Kasta matchprogram
knaskamilla: Skor. Haha! Det skulle vara en klassiker. Ni damer kan väl kasta in era trosor.

MoDo Hockey > Sv: Kasta matchprogram
Björn VII: Nej, jag samlar ju på matchprogram jag. Skulle aldrig kasta bort det. Men dartpilar och boulékulor och sånt.

MoDo Hockey > Sv: Kasta matchprogram
Björn VII: Ähh! Ett och annat matchprogram som flyger in är ju bara bra. det skall vara lite stämning. Hittills har jag aldrig set någon som skadat sig på ett program och om det skulle bli så så gör det inget heller. Hockeyspelare vill bli skadade, varför skulle de annars använda klubban som ett ohyggligt tillhygge? Eller varför skulle de annars gladeligen försöka slå in tänderna på sin motståndare i "förbjudna" knytnävsslagsmål?

MoDo Hockey > Sv: Kasta matchprogram
Nikki: Cykloper är ju enögda jättar i den grekiska sagan. Att vara cyklop är att ha ett öga, har du sett särdeles många med ett öga i Kempehallen? Däremot så försöker naturligtvis publiken att påverka domaren, självklart. Man är engagerad i spelet till bristningsgränsen och ser särskillt känsligt på saker som sker mot de egna spelarna samtidigt som man tycker att de egna spelarnas fel bara är rätt och riktigt. Det blir lite av en masspsykos. Vi ska vara stolta att vi Västernorrlänningar har ett aktivt känsloliv så att vi kan engagera oss till den milda grad att vi kan chocka Wennerholmare, Anrellare och Fagerlundare.

MoDo Hockey > Sv: Kasta matchprogram
Frella: "...sån enögd sittplatspublik...kan ju buas då en spelare tar felskär och ramlar ju...värst är det när werner faller, då är det alltid utvisning tydligen..."

Du har ju helt missuppfattat det där och jag förstår inte varför du tar åt dig så mycket. Det verkar nästan som att det ligger en aningen dåligt samvete och gror.

Sanningen är ju den att vi busvisslar när Werner inte kan stå på grillorna. Det är värdelöst.

MoDo Hockey > Sv: Kasta matchprogram
mike: Nä, Mike det får räcka med de matchprogram som blev inkastade. Modo gjorde ett mål och hade en straff, men fick noll mål ändå. Timrå hade en bra chans men gjorde två mål, Jag tycker det vore synd om matchen skulle avgöras för att Timrå fick ett stolpskott också.

MoDo Hockey > Sv: Kasta matchprogram
mike: Han låg och sprattlade på rygg som en sköldpadda. Svårt att slåss som en björn då.

MoDo Hockey > Sv: Kasta matchprogram
JimmyH: Mitt förslag är tio domare och var sin spelare som gör upp på planen, med eller utan handskar. Ger mig faan på att domarna liks förb. vrider huvudet åt fel håll så fort det händer något.

Timrå IK > Sv: På västfronten intet nytt
orion: Något år har den på nacken. Pulade ihop den när jag höll på att lära mig photoshop första gången.(Nu lär man måsta lära sig igen. ) Du kan inte ana hur lätt det var att ägna 18½ timme på att vända en bokstav.

Nu: sova. ZzZ

MoDo Hockey > Sv: GroKo - MoDo
zigge: Ett mycket bra alternativ som skulle ha nyttjats för länge sen. ZZzz z Zz z zZ Z

Timrå IK > Sv: På västfronten intet nytt
orion:

I morgon skall vi förhäxa er med sällan skådat spell

[bild]www.smisk.us/~marcus/user/photos/7348224014b5e2de60480967ca1be84c.jpg[/bild]

Få se om det fungerar.

MoDo Hockey > Sv: GroKo - MoDo
zigge: Jodå, det finns positiva saker med Modo. Tom. de usla sakerna blir i ett perspektiv ganska positiva, det beror hur man belyser det. Nu har vi ju två viktiga matcher t.ex, vilka skall fullborda skitsexpoängsveckan.

MoDo Hockey > Sv: GroKo - MoDo
Kickan: Jag håller med om att det är en bra trådstruktur. För mig är dock luleforumet lika dött som vanligt ändå, men det är inte Modos forum, för mig alltså. Modos forum är inte så dåligt i sin trådstruktur heller men jag hade önskat att det var djupare i sin struktur, vilket skulle betyda att det såg lika dant ut som på luleås forum, fast bättre. Således har jag inget att vara avis på.

MoDo Hockey > Sv: GroKo - MoDo
NuMo: Ähh! luleforumet verkade lika dött som vanligt. Det kan inte vara det som Björn VII babblar om.

MoDo Hockey > Sv: GroKo - MoDo
westerlind: Hmm? kan det vara det som menas. Man kanske skulle kolla in det även fast det var länge sen sist. undrar om man kommer ihåg hur man gör.

MoDo Hockey > Sv: GroKo - MoDo
Björn VII: Det låter som att du pratar om forum faktiskt.

MoDo Hockey > Sv: GroKo - MoDo
Björn VII: Jag fattar ingenting.

MoDo Hockey > Sv: GroKo - MoDo
zigge: Jag kan inte lova att aldrig skriva om mina minnesbilder igen, då har jag så lite att skriva om. Det där "Ditt fel!" hade jag helt glömt. Har jag inte drömt det där?

Timrå IK > Sv: Hyllningar!
JOY: Det var väl en av de konstigaste slutsatser som har exponerats här ikväll. Om den skulle stämma så får man vekligen vara glad att inte Timrå vann med 12-0 ikväll.

MoDo Hockey > Sv: GroKo - MoDo
knaskamilla: De kanske har italiensk middag och är i desperat behov av ett durkslag.

MoDo Hockey > Sv: GroKo - MoDo
zigge: Ja, det är klart vi kan, men vi kan inte ta några som helst beslut utifrån det.

MoDo Hockey > Sv: GroKo - MoDo
Det är sådana här stunder ens lojalitet testas. Härmed sätter jag igång och kissar på mig, så slipper vi förnedras av dom dära inkontinenta norrbottniska utomjordingarna.

MoDo Hockey > Sv: GroKo - MoDo
Lumber Jack: Det är i alla fall tur att vi värvade Gästrin, den enda som förstått vad det handlar om.

MoDo Hockey > Sv: GroKo - MoDo
Frisco: Jag känner mig trött. Matchen måste vara ett sömnpiller.

MoDo Hockey > Sv: MoDo-S/T Hockey
Hade jag varit tränare nu så skulle låta spelarna stå på ett ben hela vägen i bussen på väg hem. De måste lära sig balansspel. Ja, nu gjorde man ett tröstmål också. Bara fem kvar till ära och berömmelse.

MoDo Hockey > Sv: GroKo - MoDo
zigge: Hur länge skall det här pågå. Domaren! Blås av matchen...

MoDo Hockey > Sv: GroKo - MoDo
zigge: För mig får de gärna göra fem långsamma, bara de förvaltar tiden väl. Nu ska vi väl vara glad om bussen håller sig kvar på vägen hem, mer ska vi nog inte hoppas på.

MoDo Hockey > Sv: GroKo - MoDo
zigge: Mindre i Modo än i Luleå tydligen. Hostak ägnade den senare hälften av karriären åt att sänka Modo jämt och ständigt i stället.

MoDo Hockey > Sv: GroKo - MoDo
Lumber Jack: Jansson skapar i alla fall något nu när de andra råkat sätta sig på den smärtstillande sprutan. Tur att man är positivt lagd.

· 400 ·
Om NuMo
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE