Historik
Föregående · 401 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: GroKo - MoDo
Björn VII: Det var ett utomordentligt läge för niopoäng den här veckan. Nu får vi nöja oss med en skitsexjävlavecka. Tråden kommer upp efter matchen. Vi har två viktiga matcher den här veckan också.
MoDo Hockey > Sv: GroKo - MoDo
Dåså. Nu behöver vi bara släppa in tolv mål till innan vi kan skämmas.
MoDo Hockey > Sv: GroKo - MoDo
knaskamilla: Nä, klumpfoten måste väl ha uppkommit någonstans ifrån förstås. konståkning handlar ju om estetik och grace.
Salle. Att man väljer att inte göra ett avslut kräver mer mod än tvärtom. Troligen kan man bli betraktad som något udda i en resultatinriktad sport som Hockey. Ändå får vi vara glada för att det inte handlar om skytte. Tänk om Skanåker inte tog några avslut.
Salle. Att man väljer att inte göra ett avslut kräver mer mod än tvärtom. Troligen kan man bli betraktad som något udda i en resultatinriktad sport som Hockey. Ändå får vi vara glada för att det inte handlar om skytte. Tänk om Skanåker inte tog några avslut.
MoDo Hockey > Sv: GroKo - MoDo
Salle: Man glömmer att man måste spela kompakt över hela linjen. Det verkar faktiskt som att lulingarna kan åka konståkning över banan som man vill just nu. Skamligt.
MoDo Hockey > Sv: GroKo - MoDo
Riksman... Vad är det med honom emellanåt. Det verkar som att han sätter på sig skridskorna på fel fot när han har migrän och då får han synrubbningar men vägrar att tala om det för Pirro för att han är rädd om sin plats i laget, någon naturligare förklaring finns inte. Det krävs ju inte ens halva skott för att göra hela mål.
MoDo Hockey > Sv: GroKo - MoDo
Lumber Jack: Hur jäkla mycket huvudlöst kan man spela egentligen. Nog för att handikappsystemet skapar rättvisa men det känns som att man går till överdrift när man bär huvudet under armen också. Utan huvud kan vi spela men inte samtidigt som vi bara kan använda en arm.
MoDo Hockey > Sv: GroKo - MoDo
Någon som vet adressen om man vill lyssna på matchen via webradion. Jag har fått något fel i datorn så jag verkar inte kunna lyssna om jag inte gör det via någon annan applikation.
MoDo Hockey > Sv: GroKo - MoDo
Frisco: Läser "Pirjo" månne SpS eller Forum? Wennerberg forcerande köttare med Svartvadet och Salomonsson.
MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka II
knaskamilla: Jag tror att Modo har lika lite med Luleås 5-0 förluster som Luleå har med Modos, så jag tror att de enda som ångrar luleås 5-0 förlust är luleiterna själva. Själv lärde jag mig i alla fall att man kunde glädja sig åt en 5-0 förlust så länge det inte drabbar det egna laget och det kommer jag för alltid att ha svårt att ångra att jag lärde mig. Jag tycker vi fortsätter att kämpa för att vi ska vinna de två hockeymatcher vi måste vinna för att nå målet med niopoängsvecka. Timrå och Södertälje är tämligen hårda nötter att knäcka.
Support > Sv: Dubblerad text i inlägg.
Klinth: Ett gammalt problem som tagits upp ett antal gånger här. Svaret finns att läsa på Nyhetssidan.
MoDo Hockey > Niopoängsvecka II
Jaha. Då står vi åter inför två viktiga hockeymatcher den här veckan, kan vi vinna dem så har vi återigen en fullbordad niopoängsvecka. Först till kvarn av de viktiga matcherna är våra grannar Timrå, en av tradition väldigt svår match. Våran trupp verkar hämta sig så sakteliga och om vi får in en back till så tror jag att vi har definitiv fördel i den matchen. Det skulle betyda sex av nio inhöstade poäng avklarade. Nu bygger ju resonemanget på att vi kan klara av att hålla oss oskadade i det onödiga äventyret bland lappar och renar ikväll förstås. Matcherna mot TIKarna börjar bli ett uppskattat inslag hos mig, det är bara att kolla sig runt här på SpS så ser man att stämningen mellan respektive fans är mångfacetterat, hård men uppfriskande. Det föreligger en ärlig ömsesidig respekt mellan lagens fans, vilket inte är så konstigt eftersom en hockeykunnig publik uppskattar riktig hockey. Således hoppas jag på en jämn match precis som senast och att vi också går segrande ur striden.
På lördag har vi nästan en ännu svårare nöt att knäcka för att kunna fullborda niopoängsveckan. Södertälje, denna mardrömsmotståndare. Ofta har vi varit klart starkare både på papperet och i tabellen, men det är tydligt så att det inte är där det avgörs. Själv kommer jag speciellt ihåg ett år där Eldebrink gjorde en comeback efter skadeuppehåll i Södertälje. Gammal var han redan och nu kom han dessutom till Kempehallen både halt och lytt. Vad hjälpte det. Eldebrink skottade in fyra mål! trots att han var den som alla kände till. Modo har egentligen aldrig fått någon riktig revansch efter det. Ett tag hade SSK den stora fräckheten att använda Hostak och Bemström mot oss t.o.m. Naturligtvis var det de två som sänkte oss ideligen. Spelare man ratat skall man akta sig för. Det här blir, tror jag, en mycket frustrerande match för oss. Fast jag tror ändå att vi kan greja det. Niopoängsveckan står för dörren.
På lördag har vi nästan en ännu svårare nöt att knäcka för att kunna fullborda niopoängsveckan. Södertälje, denna mardrömsmotståndare. Ofta har vi varit klart starkare både på papperet och i tabellen, men det är tydligt så att det inte är där det avgörs. Själv kommer jag speciellt ihåg ett år där Eldebrink gjorde en comeback efter skadeuppehåll i Södertälje. Gammal var han redan och nu kom han dessutom till Kempehallen både halt och lytt. Vad hjälpte det. Eldebrink skottade in fyra mål! trots att han var den som alla kände till. Modo har egentligen aldrig fått någon riktig revansch efter det. Ett tag hade SSK den stora fräckheten att använda Hostak och Bemström mot oss t.o.m. Naturligtvis var det de två som sänkte oss ideligen. Spelare man ratat skall man akta sig för. Det här blir, tror jag, en mycket frustrerande match för oss. Fast jag tror ändå att vi kan greja det. Niopoängsveckan står för dörren.
MoDo Hockey > Sv: Tävling Hokkynostalgi
Lumber Jack: Vi, dvs, Preben och jag, har noterat detta och delar givetvis ut stilpoäng.
MoDo Hockey > Sv: Tävling Hokkynostalgi
Björn VII: Jag förstår mycket väl att det var en ekonomisk fråga till att du inte kunde svara med 100% träffsäkerhet.
Före jul -87 spelade man Div. 1, därav den poängliga jag presenterade.
Efter jul, dvs. -88 spelade man Allsvenska. Poängligan därur var inte lika smickrande ur Sollefteåperspektiv.
Lite härliga resultat från serien -87
Sollefteå - Sundsvall 7-6
Sollefteå - CRIF 9-7
Sollefteå - Kiruna AIF 5-6
Sollefteå - Kiruna HC 6-5
Sollefteå - Teg 7-6
Boden - Sollefteå 6-8
Kiruna HC - Sollefteå 2-3
Teg - Sollefteå 4-5
Timrå - Sollefteå 3-5
Inget snack om att man visste vart motståndarkassen låg i alla fall.
Före jul -87 spelade man Div. 1, därav den poängliga jag presenterade.
Efter jul, dvs. -88 spelade man Allsvenska. Poängligan därur var inte lika smickrande ur Sollefteåperspektiv.
Lite härliga resultat från serien -87
Sollefteå - Sundsvall 7-6
Sollefteå - CRIF 9-7
Sollefteå - Kiruna AIF 5-6
Sollefteå - Kiruna HC 6-5
Sollefteå - Teg 7-6
Boden - Sollefteå 6-8
Kiruna HC - Sollefteå 2-3
Teg - Sollefteå 4-5
Timrå - Sollefteå 3-5
Inget snack om att man visste vart motståndarkassen låg i alla fall.
MoDo Hockey > Sv: Tävling Hokkynostalgi
Björn VII: Seien är rätt, säsongen är en helgardering, vilket är anledningen att det blir fel. På samma sätt har Salle helgarderat säsongen och därför råkat få fel serie. LJ svarade minst och fick därför mest rätt eftersom han fick minst fel, nämligen inget. Det här året är det verkligen intressant att se att ett hockeylag kan ha vinnarhuvud. Sällan eller aldrig har väl ett lag vunnit så många matcher med så många mål gjorda men ändå bara med uddamålet och när man väl förlorade så såg man till att göra det rejält. Resultatet blev det unika att vinna en serie med minus i målskillnad.
MoDo Hockey > Sv: Tävling Hokkynostalgi
Synd Salle. Nästan bra Björn VII och LJ. Men ni har FEL! FEL! FEL! Nä, inte så mycket fel. Ni blandar äpplen päron och bananer, men ni har i alla fall rätt på att de äro frukter allihopa. (Bananer är väl bär iofs.)
Dessutom.
Jag förväntar mig personliga reflektioner och analyser av er alla.
Dessutom.
Jag förväntar mig personliga reflektioner och analyser av er alla.
MoDo Hockey > Tävling Hokkynostalgi
Första pris: Verktygslåda i slagfast hammarplast innehållande röd och vit dynamit.
Vad är det här?
Gert Andersson Sollefteå 18 18 13 31
Peter Smedberg Sundsvall 17 13 15 28
Joakim Nilsson Timrå 18 9 16 25
Jerry Friman Timrå 17 12 11 23
Kent Norberg Sollefteå 18 14 8 22
Vad är det här?
Gert Andersson Sollefteå 18 18 13 31
Peter Smedberg Sundsvall 17 13 15 28
Joakim Nilsson Timrå 18 9 16 25
Jerry Friman Timrå 17 12 11 23
Kent Norberg Sollefteå 18 14 8 22
MoDo Hockey > Sv: HV 71 - MODO Hockey, 18/10 15:00
Nu känns hockeylivet härligt igen. Modo förlorar inte längre. För ett par matcher sedan förlorade vi mot DIF med 5-0 och livet kändes riktigt tungt. Inte trodde jag att jag skulle kunna glädjas åt en 5-0 förlust, men där bedrog jag mig. Hockeylivet leker helt enkelt.
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
scim: Inte mycket. Du får läsa ikapp och se om du hittar någon röd tråd. Skulle vara kul om du kunde sammanfatta den senaste tiden.
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
knaskamilla: Natti natt. I morgon får du sova till i övermorgon om du vill.
Support > Sv: Datorn låser sig!
gud: NuMo & mike
1. [bild]members.chello.nl/w.donkersloot1/s7.gif[/bild]
2. [bild]members.chello.nl/w.donkersloot1/s83.gif[/bild]
3. [bild]members.chello.nl/w.donkersloot1/s805.gif[/bild]
4. [bild]members.chello.nl/w.donkersloot1/s763.gif [/bild]
5. [bild]members.chello.nl/w.donkersloot1/s617.gif [/bild]
6. [bild]members.chello.nl/w.donkersloot1/s226.gif[/bild]
1. [bild]members.chello.nl/w.donkersloot1/s7.gif[/bild]
2. [bild]members.chello.nl/w.donkersloot1/s83.gif[/bild]
3. [bild]members.chello.nl/w.donkersloot1/s805.gif[/bild]
4. [bild]members.chello.nl/w.donkersloot1/s763.gif [/bild]
5. [bild]members.chello.nl/w.donkersloot1/s617.gif [/bild]
6. [bild]members.chello.nl/w.donkersloot1/s226.gif[/bild]
MoDo Hockey > Sv: HV 71 - MODO Hockey, 18/10 15:00
NuMo: NuMo: NuMo: Vet inte varför det blev så många Salle.
MoDo Hockey > Sv: HV 71 - MODO Hockey, 18/10 15:00
Salle: Salle: Salle: Wennerberg med Svartvadet och Salomonsson är något jag förespråkat. Jag tror att den linen blir perfekt så. Wennerberg kom äntligen till sin rätt med sitt offensiva fysiska spel, vilket resulterade i hans mål förövrigt. Jag tror det är jätteviktigt att Wennerberg hittar tillbaks till sitt spel. Wernblom kom inte riktigt till sin rätt tillsammans med Salle och Svarten. Dessutom så står Wernblom på en stabil grund redan och nu har han väl hittat tillbaks till sitt rätta jag. En förstaline som verkligen kan skada motståndarnas alla försök till försvar är prioritet nr. ett i anfallsspelet anser jag. Jag hoppas alltså på Wennerberg i förstalinen.
Jag tycker att det ser potentiellt riktigt vasst ut i tre anfallsformationer.
Men som sagt, ett stabilt försvarsspel är ännu viktigare. Just nu har vi för många skador på våra backar, när de kommer tillbaks blir Modo livsfarligt för alla lag.
Jag tycker att det ser potentiellt riktigt vasst ut i tre anfallsformationer.
Men som sagt, ett stabilt försvarsspel är ännu viktigare. Just nu har vi för många skador på våra backar, när de kommer tillbaks blir Modo livsfarligt för alla lag.
MoDo Hockey > Sv: Sitt vackert! (Derbytråd #1)
knaskamilla: Jag antar att du aldrig har slagit pungen. Även fast det inte blir sprickor så är det värre.
MoDo Hockey > Sv: Sitt vackert! (Derbytråd #1)
knaskamilla: Speciellt de röda otrehjuliga cyklarna är svåra att lära sig cykla på.
MoDo Hockey > Sv: Sitt vackert! (Derbytråd #1)
Salle: Jag lärde mig lätt att cykla på en enpedalig Bambino när jag var tre½ år. Det hela verkar vara ett individuellt problem.
Support > Sv: Datorn låser sig!
NuMo: "på SpS", skulle det vara. Faan, det verkar vara något fel på mitt tangentbord. Någon annan som har samma fel?
Support > Sv: Datorn låser sig!
mike: Problem med låsningar i datorn när du försöker logga in bland tusentals problemfria hockeyälskare på. Problem med att bilen låser sig när du försöker kugga in bland tusentals problemfria hockeyälskare i Hörnett. Ser du någon gemensam nämnare?
MoDo Hockey > Sv: Sitt vackert! (Derbytråd #1)
NuMo: Ja, nu svarade jag ju lite väl tidigt, och till fel person, men det rättar väl till sig så småningom.
MoDo Hockey > Sv: Sitt vackert! (Derbytråd #1)
AudibleGiraffe: Jag skulle nog vilja säga, fortfarande.
Timrå IK > Sv: Resa Modo-Timrå
mike: Klart att vi har en chans. Det blir ingen match för osss att ha en chans mot gamla spelare som Kryckov och dom dära. Jag tippar att det blir en bombsäker 3-3 match.
MoDo Hockey > Sv: Sitt vackert! (Derbytråd #1)
Rinken: Vad vi köper vet jag inte, men jag köper ditt resonemang. Med de fd. NHL-spelare/Modospelare vi fått till i år lyckas vi knappt göra några mål alls. När vi får hem Foppa och Näslund kommer vi definitivt att hålla nollan framåt.
MoDo Hockey > Sv: Sitt vackert! (Derbytråd #1)
knaskamilla: Tar han med sig sin målsman så kommer han in under tolv, gratis. mike, ta med dig din gode man.
Timrå IK > Sv: Resa Modo-Timrå
mike: Jaha! Det är här nu TIKare gömmer er. Jag har er bland mina favoriter nu ska ni veta, så nu kan ni inte smida ränker och deonter hur ni vill.
MoDo Hockey > Sv: Poängjakt SportSnackare!
Då lyckades man med hjälp av smarta, säkra spelarval att samla ett antal minuspoäng igen. Men jag säger som Jan-o. - Det var ju precis vad jag ville det. Nu tänker dom andra naturligtvis; att den där NuMo är helt ofarlig han och då blir framförallt de kvinnliga deltagarna irriterade på varandra. Det är ju perfekt! För då kan jag smyga upp bakom dem och ge dem en överraskning.
1 Martin Sellgren (Hawerchuk) 21 / 16 poäng (0)
2 Mattias Viberg (scim) 13 / 7 poäng (0)
3 Knas 12 / 4 poäng (0)
4 Björn VII 7 / 7 poäng (-12)
5 AudibleGiraffe 5 / -2 poäng (-2)
6 Per Lundgren (poffa) 4 / 4 poäng (-12)
7 André Söderholm (Deas) 4 / -7 poäng (-4)
8 Frisco 2 / 2 poäng (-12)
9 Linn Engvall (Kapusta) 2 / 2 poäng (-12)
10 Maud Nordquist 2 / 2 poäng (-12)
11 Morgan Stafrin (Paddan) 2 / 0 poäng (-12)
12 Leffe J 2 / -4 poäng (-12)
13 Nenne 1 / -10 poäng (-2)
14 Nikki Axelson 0 / -5 poäng (-12)
15 P-Å Nordquist 0 / -6 poäng (-4)
16 Peter Sahlander (Salle) 0 / -11 poäng (0)
17 R Eriksson ( L. Jack) 0 / -12 poäng (-12)
18 NuMo 0 / -16 poäng (-14)
1 Martin Sellgren (Hawerchuk) 21 / 16 poäng (0)
2 Mattias Viberg (scim) 13 / 7 poäng (0)
3 Knas 12 / 4 poäng (0)
4 Björn VII 7 / 7 poäng (-12)
5 AudibleGiraffe 5 / -2 poäng (-2)
6 Per Lundgren (poffa) 4 / 4 poäng (-12)
7 André Söderholm (Deas) 4 / -7 poäng (-4)
8 Frisco 2 / 2 poäng (-12)
9 Linn Engvall (Kapusta) 2 / 2 poäng (-12)
10 Maud Nordquist 2 / 2 poäng (-12)
11 Morgan Stafrin (Paddan) 2 / 0 poäng (-12)
12 Leffe J 2 / -4 poäng (-12)
13 Nenne 1 / -10 poäng (-2)
14 Nikki Axelson 0 / -5 poäng (-12)
15 P-Å Nordquist 0 / -6 poäng (-4)
16 Peter Sahlander (Salle) 0 / -11 poäng (0)
17 R Eriksson ( L. Jack) 0 / -12 poäng (-12)
18 NuMo 0 / -16 poäng (-14)
Support > Sv: Presentationen
66Hagberg/Marcus: Jag har upptäckt tendenser till dubbleringar i långa inlägg i gästböckerna också.
Support > Sv: Presentationen
66Hagberg: Tydligen ett problem vi får leva med tills en permanent lösning av server är fixat.
Jag hänvisar till avdelningen "Nyheter".
Jag hänvisar till avdelningen "Nyheter".
MoDo Hockey > Sv: DIF - MODO
Jag tycker faktiskt inte att Lintner är så bra. Skall vi ha en forward så vill jag inte ha en så defensiv forward. (Fan Damgaard, jag har ju dig i dreamteam.)
MoDo Hockey > Sv: DIF - MODO
Björn VII: Jag tycker att kommentatorerna är jättetrevliga och omtänksamma. De försöker verkligen att stryka över DIFs del i den här segern.
Föregående · 401 · Nästa