HV 71 - MODO Hockey, 18/10 15:00
309299 · Nästa » Till forumet
Sv: HV 71 - MODO Hockey, 18/10 15:00
Nu känns hockeylivet härligt igen. Modo förlorar inte längre. För ett par matcher sedan förlorade vi mot DIF med 5-0 och livet kändes riktigt tungt. Inte trodde jag att jag skulle kunna glädjas åt en 5-0 förlust, men där bedrog jag mig. Hockeylivet leker helt enkelt.
Paddan: Jag har för mig att ovanstående banner är originalet. Dock har visst Riksman fått en liten hyllning efter dagens match. Det kan han vara värd.
[bild]jm.g.free.fr/smileys/unclassified/prosper.gif[/bild]
[bild]jm.g.free.fr/smileys/unclassified/prosper.gif[/bild]
zigge: Jäklar, här byts det banners i gästboken oftare än Lärking flöjtar i pipan, och det vill inte säga lite.
Apropå målvakter så såg jag att Arturs Irbe numer tydligen får nöja sig med en plats som burväktare i ECHL. Hmm, dags för dokusåpagänget att börja pröjsa kanske...
Apropå målvakter så såg jag att Arturs Irbe numer tydligen får nöja sig med en plats som burväktare i ECHL. Hmm, dags för dokusåpagänget att börja pröjsa kanske...
Hälge: I Poffa's ställe får jag välan säga TAKKAR!!
O Grattis själv,till LinkPing-pisk.
O Grattis själv,till LinkPing-pisk.
Poffa: Man måste väl säga grattis till en poäng. Starkt.
Werner verkar ha vaknat till ordentligt.
Werner verkar ha vaknat till ordentligt.
knaskamilla:
Jag håller på att bygga upp mitt raseri inför innebandymatchen som jag skall spela om en timme. Det är viktigt att vara lite irriterad då man börjar.
Jag håller på att bygga upp mitt raseri inför innebandymatchen som jag skall spela om en timme. Det är viktigt att vara lite irriterad då man börjar.
Poffa:
Du verkar lite stingslig. Blir du så varje gång vi inte vinner matcher?
Du verkar lite stingslig. Blir du så varje gång vi inte vinner matcher?
Poffa:
Jag ger upp. Jag skyller på mitt tangentbord, på värmen, på att MODO förlorade och på tumvantarna.
Jag ger upp. Jag skyller på mitt tangentbord, på värmen, på att MODO förlorade och på tumvantarna.
scim:
Kan man inte stava till Werner så förtjänar man en ruktig avhyvling.
Kan man inte stava till Werner så förtjänar man en ruktig avhyvling.
Poffa:
Lugna ner dig, inga personangrepp här nu.
(Anelka målar igen, 5-2!)
Lugna ner dig, inga personangrepp här nu.
(Anelka målar igen, 5-2!)
Frisco:
Idag hade man ju kunnat kasta in Wener också. Han är het som en spis för tillfället.
Idag hade man ju kunnat kasta in Wener också. Han är het som en spis för tillfället.
Poffa: Kalrt det var. det ser du väl på resultatet. 6 straffar och inget mål. Svarten, det tycker jag också. Och så två till.
Martin avgjorde väl en match mot Luleå förra säsongen borta på straff.
Martin avgjorde väl en match mot Luleå förra säsongen borta på straff.
Frisco:
Inte en chans. Nu säger jag det för tredje gången.
LÅT SVARTEN LÄGGA STRAFFAR!
Inte en chans. Nu säger jag det för tredje gången.
LÅT SVARTEN LÄGGA STRAFFAR!
Poffa: Jag säger ju det. Dålig straffcoachning. Han hade satt den idag.
Salle: Det är ju i varje fall tur att vi har Fernholm och Challe för utan de så skulle vi ju blivit helt utan poäng idag. Fast utan det där skärpet i mål för HV så hade vi ju haft klara tre poäng.
Frisco:
Sälja? Nä, det sa jag inte. Han la en dålig straff, därför fick han inte chansen idag.
Sälja? Nä, det sa jag inte. Han la en dålig straff, därför fick han inte chansen idag.
scim:
Jansson? Nu jäklar får du väl ändå ta och lägga av med de där tabletterna du knaprar. Du yrar ju.
Jansson? Nu jäklar får du väl ändå ta och lägga av med de där tabletterna du knaprar. Du yrar ju.
scim: Ja Johanssons senaste straff va ju av hög kvalite... En slö långsam och sönderläst Foppa/Nilsson-kopia...
Poffa:
Den såg jag inte, och kan därför ej ta med den faktorn i bildandet av min uppfattning.
Den såg jag inte, och kan därför ej ta med den faktorn i bildandet av min uppfattning.
scim:
Med tanke på hur värdelös straff han slog förra gången så var det väl inte mer än rätt.
In med Svarten, säger jag ju...
Med tanke på hur värdelös straff han slog förra gången så var det väl inte mer än rätt.
In med Svarten, säger jag ju...
Salle:
Som det lät på både sportradion och webbradion så var det dåliga straffar, tro fan det när #27 sitter på bänken!
Som det lät på både sportradion och webbradion så var det dåliga straffar, tro fan det när #27 sitter på bänken!
Frisco: Dags för MoDo att träna lite straffar? Eller var målvakterna så bra?
Starkt att ta poäng nere i Jönköping hur som helst.
Starkt att ta poäng nere i Jönköping hur som helst.
knaskamilla: Jag tycker man ska slopa straffarna det är ju som att singla slant
knaskamilla:
Grundlig matchanalys: Martin Johansson fick inte lägga någon straff därför förlorar man.
Grundlig matchanalys: Martin Johansson fick inte lägga någon straff därför förlorar man.
scim:
Kalle Sahlstedt avgör. 3-2 till HV. Bra att de tog poäng i alla fall.
Kalle Sahlstedt avgör. 3-2 till HV. Bra att de tog poäng i alla fall.
Men vad ÄR det här? Varför sätter de inga straffar? Det är nog isen det är fel på...
Poffa:
Wennerberg är tydligen en mycket bra straffskytt. Så bra, då får han, Warg och Högardh lägga straffarna...
Wennerberg är tydligen en mycket bra straffskytt. Så bra, då får han, Warg och Högardh lägga straffarna...
Nu buas det i Kinnarps, jag som fått berättat för mig att sådan endast förekom i Kempis.
Har ni tänkt på vad många "jättelägen" bägge lagen har haft hela matchen?
Poffa:
Ett utmärkt läge att göra ett PP-mål. Om inte för poängen så för mitt lir.
Ett utmärkt läge att göra ett PP-mål. Om inte för poängen så för mitt lir.
58.15 2 min HV71 18. HUUSKO, Anders HI-ST
Matchboll nu, plocka Riksman.
Matchboll nu, plocka Riksman.
Björn VII:
Jaha. I så fall: 5-0 för Leksand. Ojojoj.
"Leksand tog sin andra trepoängare för säsongen när MIF besegrades med 4-2. Nu väntar en tuff bortamatch mot Luleå i Coop Arena.
- Det kommer att bli en tuff match och de släpper ogärna ifrån sig poäng på hemmaplan, säger LIF:s assisterande tränare Ulf Skoglund."
Jaha. I så fall: 5-0 för Leksand. Ojojoj.
"Leksand tog sin andra trepoängare för säsongen när MIF besegrades med 4-2. Nu väntar en tuff bortamatch mot Luleå i Coop Arena.
- Det kommer att bli en tuff match och de släpper ogärna ifrån sig poäng på hemmaplan, säger LIF:s assisterande tränare Ulf Skoglund."
knaskamilla:
I den här tråden hör numera allt hemma, jag erbjuder beskydd mot alla former av attacker.
Arsenal 1 Chelsky 1.
I den här tråden hör numera allt hemma, jag erbjuder beskydd mot alla former av attacker.
Arsenal 1 Chelsky 1.