Historik
Föregående · 402 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: DIF - MODO
slim: Jag tycker inte att det gör så mycket at man råkar ändra namnen på folk. Hur många namn finns det här i världen egentligen? Kister Offersson i DIF t.ex. En mycket habil spelare. Nu höll Nordsvensken på att göra sitt första mål förresten.
MoDo Hockey > Sv: DIF - MODO
Nu behöver Modo bara spela 40 sekunder till i powerplay. Hoppas att inget händer nu då.
MoDo Hockey > Sv: DIF - MODO
Frisco: Om skotten är så, så kan ju resultatet 4-0 inte stämma. Det föreligger naturligtvis en felaktig beräkning. Alla vet ju att skotten är superviktig. Speciellt om man är luling i alla fall. (Fan nu gjorde jag det igen.)
MoDo Hockey > Sv: DIF - MODO
Lumber Jack: Powerplayspel verkar Modo mest spela av, oavsett åt vilket håll det är. Det som krävs är attityd. Fan det är ju gratisläge, det är bara att smiska in pucken i mål ju.
MoDo Hockey > Sv: DIF - MODO
scim: Då kan vi äntligen börja stödja laget. Det kan de behöva. Kommer månne vändningen nu.
MoDo Hockey > Sv: DIF - MODO
Poffa: Vad är det?
De tröstar oss modofans väldigt mycket i alla fall, kommentatorerna. Hade det varit Frölundas så hade det nog fnissat hela tiden.
De tröstar oss modofans väldigt mycket i alla fall, kommentatorerna. Hade det varit Frölundas så hade det nog fnissat hela tiden.
MoDo Hockey > Sv: DIF - MODO
knaskamilla: Har du märkt samma sak. Jag har förmedlat adressen i alla fall. Sen får vi se om det hjälper.
MoDo Hockey > Sv: DIF - MODO
NuMo: Det visade sig att det mesta som kommentatorerna sa, vilket jag grundade mina antaganden på var felaktigt. Nu har Modo i alla fall spelat av sina numerära överlägen.
MoDo Hockey > Sv: DIF - MODO
Frisco: Jaha, då lyckades Werna få en 2+2. Det var ju precis vad som behövdes nu. Har man gett upp den här matchen redan? Jaha. man kompencerar med att fylla DIF-utvisningsbåset. Bra. Men Modo kan ju inte spela fem mot tre.
MoDo Hockey > Sv: DIF - MODO
Frisco: Inte är de så jättebra, men trevliga.
Är det fler som inte får upp övre menyerna? Tjuvkika t.ex. Just nu har jag blivit tvungen att öppna den framen på en egen sida.
Modo verkar helst vilja ligga under med tre mål, alla vet ju hur svårt det är att leda med tre mål.
Är det fler som inte får upp övre menyerna? Tjuvkika t.ex. Just nu har jag blivit tvungen att öppna den framen på en egen sida.
Modo verkar helst vilja ligga under med tre mål, alla vet ju hur svårt det är att leda med tre mål.
MoDo Hockey > Sv: DIF - MODO
Hawerchuk: Ja, men vi får ju i alla fall veta att det blir mål. Tyvärr i fel mål.
MoDo Hockey > Sv: DIF - MODO
Nu verkar det var att vara lite segt här på SpS.
MoDo checkar hårt och långt upp i banan, trots 1-3-1. De kanske inte spelar det ikväll. Kanske de spelar 1-1-2-1 eller 2-1-3 eller nått.
MoDo checkar hårt och långt upp i banan, trots 1-3-1. De kanske inte spelar det ikväll. Kanske de spelar 1-1-2-1 eller 2-1-3 eller nått.
MoDo Hockey > Sv: DIF - MODO
Frisco: Nu har jag skickat en fråga till radiopratarna så får vi se om de klarar av att svara på den. Jag antar att ni vet frågan..
MoDo Hockey > Sv: Hasse J med imorrn... :-))
Bara för sakens skull letade jag upp debuten.
Andreas Salomonsson MoDo Hockey 3/4 1998 Landsbanken/ Samvirke Cup, Oslo, Norge, Sverige- Finland
Andreas Salomonsson MoDo Hockey 3/4 1998 Landsbanken/ Samvirke Cup, Oslo, Norge, Sverige- Finland
MoDo Hockey > Sv: Hasse J med imorrn... :-))
Hawerchuk: Läste det där. Synda att lågbegåvningsnivån var inkopplad när han (Mikael Nylander) skrev. Alla hockeykunniga vet ju om att Salles fantastiska slutspel som center med Modo gjorde honom till landslagsman samma säsong, inte det faktum att han flyttade till Stockholm.
MoDo Hockey > Sv: TV
65Selander: Det blir till att spela in den matchen, för då jobbar jag. Man skulle ha storbilds-tv i bilen.
Luleå HF > Sv: Matchens Älskling
Frisco: En sekund att skriva ett inlägg, kanske, lika bra man passar på.
MoDo Hockey > Sv: Kenny Bräck /Ronny Pettersson
Jag stavade fel, en bild som plåster på såren.
[bild]www.orebrolansmuseum.se/Ronnie/41traktorn.jpg[/bild]
[bild]www.orebrolansmuseum.se/Ronnie/41traktorn.jpg[/bild]
MoDo Hockey > Kenny Bräck /Ronny Pettersson
Otäcka bilder från svt 24 nyss. Bräck kraschar illa. Man får flashbacks från en svunnen tid då Ronny gjorde sitt sista lopp. Tydligen är han illa skadad, vilket inte är så konstigt om man ser flygturen och hur bilen bara går upp i atomer.
MoDo Hockey > Sv: Zakke
Martin S: Jo, du har rätt. Det bästa är att han får matcher.
Vesa har nog bättre betalt än Z, men jag tror inte att han har så otroligt bra betalt relativt sett. Fast om vi nu tar tillbaks honom, ska vi ha tre målvakter då?
Vesa har nog bättre betalt än Z, men jag tror inte att han har så otroligt bra betalt relativt sett. Fast om vi nu tar tillbaks honom, ska vi ha tre målvakter då?
MoDo Hockey > Sv: Zakke
Martin S: Man kanske lånar ut Vesa och tar Zajkowski i stället för att sparka en back nu när Hasse anlänt. Fast det kanske inte blir någon större besparing.
MoDo Hockey > Sv: Då kör vi igen då.
knaskamilla: Nu börjar det bli logiskt det här. En luling alltså.
MoDo Hockey > Sv: Då kör vi igen då.
Frisco: hur kommer man på att testa SpS just nu efter fotbollsmatchen och så långt efter att det brakade ihop senast. Du är en konstig människa Frisco.
MoDo Hockey > Sv: Hasse J klar!!!
Frisco: Jag kom på hur poffa skulle ha löst uppgiften på bästa sätt. Han och hans liksinnade som absolut ville köra vågen medurs, skulle naturligtvis ha startat vågen. På det sättet hade ståplats hängt på och vågen hade fått fart för att fortsätta, ända fram till mig då, för jag vägrar ju att köra vågen medurs, så där tar det väl stopp.
Brynäs IF > Sv: Sveriges bästa supportrar
65Selander: Den som ritade den tummen ville mörda klubben.
MoDo Hockey > Sv: Hasse J klar!!!
Poffa: Patetisk tolkning av situationen poffa. Agu och lind platsade helt enkelt inte och då speciellt inte på bekostnad av våran mest rutinerade backpappa. Man visste vilken potential som fanns i Jansson och man gav honom den tiden han behövde. Vad gäller Agumänniskorna så visste man inte.(Men man visste att de inte var tillräckligt bra.) men visst, jag vet att det finns massor med ivrarare att man varje år skall skeppa sina gamla spelare så att man slipper göra det med juniorer. Ett säkert sätt att spela sig ner i divisionerna.
Brynäs IF > Sv: Sveriges bästa supportrar
westerlind: Supportrarna har för dålig inställning helt enkelt, den räcker knappt till div. 1. Bättre inställning=bättre lag. Detta gäller inte Modos lag eller supportrar förstås.
MoDo Hockey > Sv: Hasse J klar!!!
Poffa: Dessutom tror jag aldrig att Jansson vare sig någonsin har fått, eller kommer att få, platsa i laget om han inte är så bra. (Om inte du vet något som händer under läktaren mellan Jansson och coacherna som inte jag vet.)
MoDo Hockey > Sv: Hasse J klar!!!
Poffa: Jag vägrar vara med på vågen om den körs medurs, det står jag för.
MoDo Hockey > Sv: Hasse J klar!!!
Ja här snackar ni bara om en enda sak ser jag. -Jansson.
Visst ser det svårare ut för honom att ta en plats i laget nu, men jag säger som jag alltid har sagt. platsar Jansson så får han mer än gärna vara med i laget. Poffa har ju aldrigt tyckt att han platsar, inte ens häromåret när han var bästa back, i kamp med Hedin.
Öhh. Jonsson ska visst skriva på.
Visst ser det svårare ut för honom att ta en plats i laget nu, men jag säger som jag alltid har sagt. platsar Jansson så får han mer än gärna vara med i laget. Poffa har ju aldrigt tyckt att han platsar, inte ens häromåret när han var bästa back, i kamp med Hedin.
Öhh. Jonsson ska visst skriva på.
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Portello: Tråkigt att inte heller ni kan ställa upp med bästa laget. Ja vad säger man. - Må sämsta lag förlora. Väl mött.
MoDo Hockey > Sv: Tabellen.
Björn VII: Du lever ju upp till ambitionen iom. att inläggen ofta innehåller 37 gungflyn där man inte bottnar.
MoDo Hockey > Sv: Tabellen.
Björn VII: Jag hade förväntat mig en tvåtusenraders, med tanke på att man väntade i en halvtimme, minst, på det där inlägget.
Jo, jag håller med dig där. I samma anda skriver jag ju faktiskt lulios "stjärnskribent". Jag tycker att det passar sig attt ösa in ord som de (Lulefansen) inte sagt, eller tänkt, i deras egna munnar. På det sättet kan vi sen låtsas som att de faktiskt har sagt det och sen referera till vårt eget inösande, precis som att vi inte öst något alls. Ett sätt att argumentera som passar gemene Norrbottning. (Aj! Där gjorde jag det igen.)
Jo, jag håller med dig där. I samma anda skriver jag ju faktiskt lulios "stjärnskribent". Jag tycker att det passar sig attt ösa in ord som de (Lulefansen) inte sagt, eller tänkt, i deras egna munnar. På det sättet kan vi sen låtsas som att de faktiskt har sagt det och sen referera till vårt eget inösande, precis som att vi inte öst något alls. Ett sätt att argumentera som passar gemene Norrbottning. (Aj! Där gjorde jag det igen.)
MoDo Hockey > Sv: Tabellen.
Björn VII: Salles "enveckasträningslägeriställetförattspelainsigilagetdenveckan" Var ju av annan karaktär. Jag vidhåller att Lindström inte har blivit mognare sen dess. Inte mer mogen än vad livet ger i övrigt. Utgångspunkten innan de drog är ju också annorlunda.
MoDo Hockey > Sv: Tabellen.
Björn VII: Kommer inte ihåg, men jag kan be om ursäkt ändå.
Poffa: Ursäkta mig angående NHL, s vederkvickande verkan hos hockeyspelare.
Poffa: Ursäkta mig angående NHL, s vederkvickande verkan hos hockeyspelare.
MoDo Hockey > Tabellen.
Nu börjar tabellen ta en riktig form. Ut med alla lag som börjar på L. Redan nästa omgång så kan vi hjälpa tabellraden på traven genom att vinna med försmädliga 1-0 på Luleå. Problemet är att jag har svårt att se hur vi aks kunna vinna med endast 1-0 nu i år när vi har Salle som kan göra fantastiskt mycket poäng mot ett sådant lag.
Avslutar med att citera Lulingarnas stjärnskribent Jante:
"Jante Abrahamsson 030808
Andreas Salomonsson har skrivit på för Modo och hela Ö-vik jublar. Varför då, kan man fråga sig då människan som offensiv forward brukar göra drygt hela 20 poäng per säsong i elitserien. Men visst, snygga skär i åkningen och en förmåga att hålla i pucken i jättemånga sekunder utan att egentligen uträtta något, brukar många människor tycka är definitionen på en stjärna."
Avslutar med att citera Lulingarnas stjärnskribent Jante:
"Jante Abrahamsson 030808
Andreas Salomonsson har skrivit på för Modo och hela Ö-vik jublar. Varför då, kan man fråga sig då människan som offensiv forward brukar göra drygt hela 20 poäng per säsong i elitserien. Men visst, snygga skär i åkningen och en förmåga att hålla i pucken i jättemånga sekunder utan att egentligen uträtta något, brukar många människor tycka är definitionen på en stjärna."
MoDo Hockey > Sv: Leksand - MoDo
Björn VII: Jag tillhör ju dem som nästan alltid står bakom modos strategier, speciellt det som inte händer på spelplanen. Jag tror det var Frisco som svarade på Modoforum Typ: "Byt, byt byt" Allt skall bytas enligt er.....osv." Konstigt nog har ingen kommit och sagt att det är fördjävligt att man bytte bort och svek Wilde än, men det komer nog så småningom. Så fort en junior försvinner från klubben kommer juniorälskarna fram och tycker att det är otroligt korkat. Att man bara kan satsa på bättre spelare än att satsa på ALLA juniorer. Det kan ju aldrig vara bra för framtiden i klubben?? Byt modos ledning!! Nä, jag tycker att man gör det bra efter förutsättningarna, det är därför det är så lätt att älska Modo trots att man våndas hela tiden. Ända sen Foppa-eran började har Modo tillhört de mest framgångrika lagen i ES. Tyvärr snodde Brynäs en inteckning, men det är enda plumpen. Framtiden är vår- Vi kommer att rida på en våg i femton år, sen är det dags att börja oroa sig igen.
MoDo Hockey > Sv: Leksand - MoDo
Frisco: Grattis Frisco. Jag kommer att bjuda dig på en rejäl Wiskey som plåster på såret när jag kollar oljan på bilen någon periodpause i framtiden.
Föregående · 402 · Nästa