Historik
Föregående · 403 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
scim: Ok. Frisco, medan vi andra glädjer oss åt segern så kan du ju lägga in några malplacerade bilder, nu när leksand förlorat. Ta gärna någon speedway, eller någon hammarbybild.
MoDo Hockey > Sv: Leksand - MoDo
Björn VII: Oavgjort är väl inte så dåligt om man tänker på hur svårt Modo brukar ha mot Leksand borta. Nu förljer några oerhört spännande minuter där Modo bör gå segrande ur den striden tycker jag.
MoDo Hockey > Sv: Leksand - MoDo
Martin S: Tyvärr är det väl så. Men skam den hardy som inte plockar ut en Svensk spelare till tre kronor.
MoDo Hockey > Sv: Leksand - MoDo
Nu luktar det mål för Modo snart, men samtidigt luktar det kompensationsutvisning. Rådbjer har ingen aning om varför, det är bara så. Han hörde något bakom ryggen.
MoDo Hockey > Sv: Leksand - MoDo
scim: Fan nu visar de ut de minsta spelarna ur modos trupp. Fegt. Han var ju oskyldig!
MoDo Hockey > Sv: Leksand - MoDo
Iiiiiiihaaa! Nu startar matchen igen. Nu gäller det vilken av lagen som brukar ha minst sämst sista period.
MoDo Hockey > Sv: PAUSBILD
Salle: Inget snack om att han inte ser tuff ut, men jag tror inte att det tjänar något till för ladyn att gå ner och täcka skott med pungen.
MoDo Hockey > Sv: PAUSBILD
scim: Han skulle troligtvis bli utvisad för spel med livsfarligt munskydd dinglande som en drägelrem.
MoDo Hockey > Sv: PAUSBILD
Björn VII: Måste man ha bilden ute på internet, så att säga?
Varför skjuter man inte! Tror man att Leksingarna skall sätta sig på läkteren så att man får öppet mål?
Varför skjuter man inte! Tror man att Leksingarna skall sätta sig på läkteren så att man får öppet mål?
MoDo Hockey > Sv: Leksand - MoDo
Poffa: Det kanske är två minuter för att han uppenbarligen försöker att slå folk med hakremmen.
MoDo Hockey > Sv: Leksand - MoDo
Poffa: Öberg offrar sig och täcker skott med pungen. Mycket bra inställning.
MoDo Hockey > Sv: Leksand - MoDo
knaskamilla: Westerlind lurar ingen, men nog tycker jag att han ska låta bli att gå i kameleontkläderna han har på sig. Nu har andra börjat, är man vakna nu då?
MoDo Hockey > Sv: Grötig bildspam-tråd
Leksand pressar ut Modoiterna i hörnen. Faan, varför är inte Sedinarna med?
MoDo Hockey > Sv: Leksand - MoDo
Björn VII: Brynäs har det tuffare. tre i baken på mindre än sex minuter.
MoDo Hockey > Sv: Leksand - MoDo
Björn VII: Jag är nervös. Det är förståeligt om du ser min skjorta. Nerverna ligger nämligen utanpå. nu frågar jag mig varför inte modospelarna skjuter riktiga hårdskott mot eget mål, jag menar Riksman har ju ändå kommit in i matchen.
MoDo Hockey > Sv: Leksand - MoDo
NuMo: Nu har Riksman kommit in in matchen. Bara 22 misstag kvar att göra innan vi kan börja spela hockey.
MoDo Hockey > Sv: Leksand - MoDo
Frisco: Ja, men Modo har inte gett upp om att ge leksingarna ett rejält handikapp. Nu byte hela laget för säkerhets skull. Så får man inte göra. Nu ska vi se om det blir straff. Jodå. Nu jäklar har vi chansen att släppa in en till.
MoDo Hockey > Sv: Leksand - MoDo
NuMo: Modo och sekunder menar jag. Nu verkar dock Modo ha tagit över matchen.
MoDo Hockey > Sv: Leksand - MoDo
Tjena! Brynäs släpper in en puck efter 32 dekunder. Värdelöst va? Men det finns inget som Brynäs kan göra dåligt som inte Mod kan göra värdelösare. - 15 sekunder.
MoDo Hockey > Sv: Enström skadad igen
knaskamilla: Precis. Vi har mer än fullgoda ersättare snart. Jansson har ju så otur med ryggen bara.
MoDo Hockey > Sv: Enström skadad igen
Poffa: Jag tror inte att man kan bli övertränad av förebyggande axelträning. Jag tror dessutom att man inte behöver försumma en enda ljumske för det. Iofs. så tror jag också att man har ganska god koll på spelarna men samtidigt så verkar det vara mer än en slump att just axelskador drabbar Modospelare. Jag är övertygad om att det kan göras förbättringar i alla led. Såg jag inte lille Söderberg vräka i sig en fet hamburgare härom veckan kanske. .. Kanske inte...
MoDo Hockey > Sv: Enström skadad igen
Poffa: Förebyggande axelträning förebygger i första hand axelskador. Är det någon skada Modos spelare blir drabbade av så är det just axelskador och det verkar faktiskt som att de är det i större utsträckning än andra lag.
MoDo Hockey > Sv: Enström skadad igen
Poffa: Skit! Dubbla axelstyrketräningen! Nej, tiodubbla den! Vi kan inte ha det så här längre.
Brynäs IF > Sv: MODO-BIF
Huge:
Weserlind verkar vara en överlevare, han anpassar sig efter miljön som en kameleont. Trots att han hade en starkt lysande Brynäst-shirt på sig så lyste de rätta färgerna igenom när han minglade med Modofolket och deras utstyrsel. Han såg faktiskt ut att mysa riktigt gott.
Du har rätt. Modo spelar avvaktande när motståndarna har pucken, vissa vill kalla det 1-3-1 och de får kalla det vad de vill. De handlar naturligtvis om att vara svårgenomtränglig när motståndarna har pucken. Hade du varit luling så hade du tyckt att den här strategin varit det mest osportsliga som finns, hålla på och styra ut motståndare i hörnen och så där så att man inte får göra mål precis när man vill. Men nu är du ju Brynäsare och då ser man saker på ett annat sätt. Modo provade på att anfalla med huvudet under armen i de två första matcherna och det fungerade verkligen inte bra. Man kompencerade genom att försvara utspridd över hela banan, vilket bara bevisade att det är svårt att spela hockey med huvudet under armen, spelet blir så huvudlöst då.
Weserlind verkar vara en överlevare, han anpassar sig efter miljön som en kameleont. Trots att han hade en starkt lysande Brynäst-shirt på sig så lyste de rätta färgerna igenom när han minglade med Modofolket och deras utstyrsel. Han såg faktiskt ut att mysa riktigt gott.
Du har rätt. Modo spelar avvaktande när motståndarna har pucken, vissa vill kalla det 1-3-1 och de får kalla det vad de vill. De handlar naturligtvis om att vara svårgenomtränglig när motståndarna har pucken. Hade du varit luling så hade du tyckt att den här strategin varit det mest osportsliga som finns, hålla på och styra ut motståndare i hörnen och så där så att man inte får göra mål precis när man vill. Men nu är du ju Brynäsare och då ser man saker på ett annat sätt. Modo provade på att anfalla med huvudet under armen i de två första matcherna och det fungerade verkligen inte bra. Man kompencerade genom att försvara utspridd över hela banan, vilket bara bevisade att det är svårt att spela hockey med huvudet under armen, spelet blir så huvudlöst då.
MoDo Hockey > Sv: Lite Lunar på SpS.
Pål Emik: Tönt-luling, luling-tönt.... Livet är fullt av obehagliga val.
Brynäs IF > Sv: MODO-BIF
Huge: Jag på plats tyckte nog att Modo gasade på redan från första bytet, sen kom anfallen slag i slag. "Backade hem" såg jag inget av alls, om du inte menar att man faktiskt har en strategi för hur man skall erövra tillbaks pucken när motståndarna har den? Alternativet är ju att åka omkring som yra höns och öppna dörrar för motståndarna tills de fått göra mål.
MoDo Hockey > Sv: Poängjakt SportSnackare!
Salle: Jaha ja. Nu har man börjat vandringen uppåt i tabellen då. Det borde inte ta så lång tid att komma ikapp.
MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka!
mike: Fan, det är inte kliókt. Trots att jag varit chaufför för en massa ynglingar så att de ska få se en visnstmatch de också, så kan jag inte låta bli att efterlysa en landhockeyturnerine vid Nolbyknölens fot. Jag passerar den emmellanåt och längtar.
MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka!
Paddan: Själv tycker jag att Warg gjorde en fantastiskt bra match. Att han sedan hade lekstuga alá "Söderberg som bäst", i ett byte gjorde inte intrycket sämre.
MoDo Hockey > Sv: Poängjakt
Nikki: Sök upp tråden "Poängjakt SportSnackare!" och tryck på länken "visa ämne". Följ anvisningarna i början av tråden.
kovåmos på dig.
kovåmos på dig.
MoDo Hockey > Sv: Poängjakt SportSnackare!
Poängjakten går vidare. Björn VII chockade positivt i senaste omgången, medan undertecknad går från klarhet till klarhet via fjärde raka minuspoängaren.
1 Björn VII 7 / 7 poäng (7)
2 Martin Sellgren (Hawerchuk) 5 / 0 poäng (5)
3 Frisco 2 / 2 poäng (-1)
4 Linn Engvall (Kapusta) 2 / 2 poäng (-1)
5 Maud Nordquist 2 / 2 poäng (-1)
6 Per Lundgren (poffa) 2 / 2 poäng (-1)
7 P-Å Nordquist 2 / -3 poäng (2)
8 R Eriksson ( L. Jack) 1 / -4 poäng (1)
9 Morgan Stafrin (Paddan) 0 / -2 poäng (0)
10 Mattias Viberg (scim) 0 / -6 poäng (-4)
11 AudibleGiraffe 0 / -7 poäng (-6)
12 Knas 0 / -8 poäng (-3)
13 Nenne 0 / -9 poäng (-7)
14 Peter Sahlander (Salle) 0 / -10 poäng (-2)
15 André Söderholm (Deas) 0 / -11 poäng (-5)
16 NuMo 0 / -13 poäng (-1)
1 Björn VII 7 / 7 poäng (7)
2 Martin Sellgren (Hawerchuk) 5 / 0 poäng (5)
3 Frisco 2 / 2 poäng (-1)
4 Linn Engvall (Kapusta) 2 / 2 poäng (-1)
5 Maud Nordquist 2 / 2 poäng (-1)
6 Per Lundgren (poffa) 2 / 2 poäng (-1)
7 P-Å Nordquist 2 / -3 poäng (2)
8 R Eriksson ( L. Jack) 1 / -4 poäng (1)
9 Morgan Stafrin (Paddan) 0 / -2 poäng (0)
10 Mattias Viberg (scim) 0 / -6 poäng (-4)
11 AudibleGiraffe 0 / -7 poäng (-6)
12 Knas 0 / -8 poäng (-3)
13 Nenne 0 / -9 poäng (-7)
14 Peter Sahlander (Salle) 0 / -10 poäng (-2)
15 André Söderholm (Deas) 0 / -11 poäng (-5)
16 NuMo 0 / -13 poäng (-1)
MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka!
westerlind: Haha! Ja, det var ju en av Platons ljusare stunder. Ta nu din välbehövliga sjönhetsvila så att du klarar av att hålla dina äkta klubbkänslor stången vid ditt besök.
MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka?
mike: kejsarmike. Det är klart att du ska njuta av dina nya kläder så länge det går.
MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka?
mike: Jag anar en viss rädsla i de orden mike. Om vi klarar av Linkarna så är det inte så länge kvar innan sanningen skall uppdagas.
MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka?
NuMo: Skäms på mig, jag borde veta bättre. Jag tycker att vi använder tråden till vad den är avsedd för. Det här är en mycket viktig och adekvat tråd.
MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka?
Poffa: Hon var helt enkelt konsekvent inkonsekvent. Ett fenomen vi så ofta ser hos domare som skall dömma Modo. Är de kineser månne?
MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka?
Poffa: Jajamen. Fantastiskt bra gjort, men nog var det en straff på slutet. Tjii fick dom i vilket fall. Svenskorna spelade sportsligt tillbaks bollen till Brassorna varje gång efter att de drabbats av skavanker, något som Brassorna själv sket i när de väl fick chansen att vara sporsliga på slutet.
MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka?
Poffa: Den kan faktiskt inte ställa till med något. Den gör bara verkligheten begriplig.
MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka?
Poffa: Så du förordar gammal hederlig skallmätning i kombination med bordsplacering?
Föregående · 403 · Nästa