Historik
Föregående · 2 · Nästa
Timrå IK > Sv: Leksands IF - Timrå IK 2026-02-07
Inte sett situationen med Wedin men varför låta honom spela idag och inte ta de här två veckorna som det är uppehåll nu och verkligen ta det säkra före det osäkra att han är helt 110% hel?
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
+ 7
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Då kan vi nog räkna in Karlunden då.. Inget ont om honom som person men bara i Timrå man kan gå från Tyresö/Hanviken J18 till huvudtränare i SHL på 2 år
+ 1
Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2026-01-31
Komiskt att Genborg tacklat sönder ”hårdingen” Friedman två gånger nu😂
+ 1
Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2026-01-31
Har nog aldrig sett oss bli så totalt rövkörda som vi blir just nu
+ 1
Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2026-01-31
3-0 i skott till RBK i vårat PP. Många bottennapp denna säsong men den här perioden må väl ändå vara den sämsta?
+ 13
Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2026-01-31
Vad fyller spelare som Westfält, Pääjärvi och Walli för funktion om det är Pettersson, Genborg m.fl. som spelar BP? Då är dom ganska lönlösa
+ 3
Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2026-01-31
Lite skillnad på lagens entréer. Timrå drar undan ett draperi vid spelarentré..
+ 1
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2026-01-29
Riktigt dåligt agerande av en ledande spelare som Dahlén att ta den utvisningen. Två mål upp med över sex minuter kvar, matchen är inte på något sätt över. Han måste kunna hålla sig kall där.
+ 1
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2026-01-29
Hymnen hade inte kunnat köras innan spelarna äntrade isen eller?
+ 2
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2026-01-29
Hissade dom inte Jimmies tröja på en galge för något år sedan? Nu ska han hyllas igen alltså. Kanske blir så när man inte har så många storspelare
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tonymontana Han hade planer på att testa utlandet innan han skrev på för Timrå, hade fru och barn följt med då? Två tränare på kort tid som lämnat av sociala skäl isåfall. Tillåt mig att tvivla. Båda två har vetat om förutsättningarna på förhand när dom skrev på.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Nä, det är väl den inställningen som finns också. Deltagarmentalitet.
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Gathlopp: Med dig 100% där. Röstar för Filander eller Tuurala! Det blev en liten mellansäsong det här med Tommy. Lander, EP, Wedda osv blir inte yngre direkt, det är dom här åren som är nu som vi har en chans att kunna gå hela vägen, varför inte gå för det? Inte äventyra ekonomin såklart. Eller ska vi fortsätta tycka att det är kul att få vara med bara?
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2026-01-17
Karlsson74: Om han är tänkt som en direkt ersättare till Dahlén eller inte låter jag vara osagt, men ser man till rykten in och ut så är sanningen att truppen inför nästa säsong är i princip full och vi är inte i en position där vi har råd att ha 5-6 spelare utanför laget heller, isåfall måste kontrakt brytas och under Nubbens tid går det att räkna på en hand hur många gånger det hänt, det är lite för obekvämt för honom.
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2026-01-17
Lundmark tjänade mellan 30.000-50.000 senast han var här om man ska lita på Expressens uppgifter. Om man å andra sidan ska lita på det Nubben säger så bör han då tjäna runt 60.000 nu, högt räknat. Icke att förglömma så fick vi ju också in runt 7-800.000 när han signade sitt NHL-kontrakt också, vet dock inte hur det blir nu i och med att han bröt det kontraktet, men nånting lär vi väl få.
LÖNETABELL 25/26
30.000
Alfons Freij
Ilari Kapanen
Emil Stadin
30.000-50.000
Albin Sundin
Ludvig Levinsson
Eddie Genborg
50.000-70.000
Jeremy Boyce
Linus Eriksson
70.000-95.000
Erik Walli Walterholm
95.000-120.000
Tim Juel
Simon Forsmark
Per Svensson
David Lilja
Magnus Pääjärvi
Marcus Westfält
120.000-150.000
Didrik Strömberg
Sebastian Hartmann
Anton Heikkinen
150.000-200.000
Jacob Johansson
Tim Erixon
Linus Nässén
Lukas Pilö
Anton Lander
200.000-250.000
Marcus Hardegård
250.000-300.000
Emil Pettersson
Anton Wedin
300.000-350.000
Jonathan Dahlén
Vi bör frigöra nästan 1 milj/månaden på att J.Dahlén, T.Erixon, L.Nässén, L.Pilö, T.Juel och J.Boyce kontrakt går ut. Säg att vi (som det ryktas om) ersätter de med:
J.Dahlén - L.Forsell
L.Nässén - T.Barkemo
L.Pilö - W.Hallquisth
T.Juel - J.Myrenberg
J.Boyce - Junior?
T.Erixon - Junior?
”Hemvändarnas” kontrakt sägs ju stiga med åren och S.Forsmark lär ha fått ett löneök (sjukt nog), men det bör ju finnas en drös med pengar till övers om det är dom som ska ersätta, men samtidigt så är ju truppen då full? Någon fler (med kontrakt) lär ryka?
Timrå 26/27 kommer då se ut något i den här stilen:
J.Johansson / J.Myrenberg
E.Genborg - E.Pettersson - A.Lundmark
M.Hardegård - A.Sundin
A.Wedin - A.Lander - L.Forsell
S.Forsmark - A.Freij
A.Heikkinen - L.Levinsson - S.Hartmann
D.Strömberg - T.Barkemo
M.Westfält - L.Eriksson - E.Walli Walterholm
Extra:
M.Pääjärvi
D.Lilja
P.Svensson
W.Hallquisth
Skrämmande mörkt.
LÖNETABELL 25/26
30.000
Alfons Freij
Ilari Kapanen
Emil Stadin
30.000-50.000
Albin Sundin
Ludvig Levinsson
Eddie Genborg
50.000-70.000
Jeremy Boyce
Linus Eriksson
70.000-95.000
Erik Walli Walterholm
95.000-120.000
Tim Juel
Simon Forsmark
Per Svensson
David Lilja
Magnus Pääjärvi
Marcus Westfält
120.000-150.000
Didrik Strömberg
Sebastian Hartmann
Anton Heikkinen
150.000-200.000
Jacob Johansson
Tim Erixon
Linus Nässén
Lukas Pilö
Anton Lander
200.000-250.000
Marcus Hardegård
250.000-300.000
Emil Pettersson
Anton Wedin
300.000-350.000
Jonathan Dahlén
Vi bör frigöra nästan 1 milj/månaden på att J.Dahlén, T.Erixon, L.Nässén, L.Pilö, T.Juel och J.Boyce kontrakt går ut. Säg att vi (som det ryktas om) ersätter de med:
J.Dahlén - L.Forsell
L.Nässén - T.Barkemo
L.Pilö - W.Hallquisth
T.Juel - J.Myrenberg
J.Boyce - Junior?
T.Erixon - Junior?
”Hemvändarnas” kontrakt sägs ju stiga med åren och S.Forsmark lär ha fått ett löneök (sjukt nog), men det bör ju finnas en drös med pengar till övers om det är dom som ska ersätta, men samtidigt så är ju truppen då full? Någon fler (med kontrakt) lär ryka?
Timrå 26/27 kommer då se ut något i den här stilen:
J.Johansson / J.Myrenberg
E.Genborg - E.Pettersson - A.Lundmark
M.Hardegård - A.Sundin
A.Wedin - A.Lander - L.Forsell
S.Forsmark - A.Freij
A.Heikkinen - L.Levinsson - S.Hartmann
D.Strömberg - T.Barkemo
M.Westfält - L.Eriksson - E.Walli Walterholm
Extra:
M.Pääjärvi
D.Lilja
P.Svensson
W.Hallquisth
Skrämmande mörkt.
+ 1
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2026-01-17
Hade Lena haft lite koll så hade hon vetat att Dahléns axel hoppar ur led titt som tätt..
+ 3
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2026-01-17
Är det någon som vet hur många mål Pääjärvi gjort i år?
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2026-01-17
Riktigt fin hyllning! Hade varit ett plus om Timrå hade förberett en bukett också
+ 3
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2026-01-15
Fanimig den sämsta forceringen jag sett. Och att PP1 får förtroende i 2 min i 5 mot 3 trots enormt statiskt spel är uselt coachat
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Noterar att Freij fått över 20.000 nya följare på sin Instagram sedan JVM. Han går verkligen hem hos folket! Detta klipp som jag länkat har setts över 1,1 miljoner också
+ 6
Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2026-01-10
Som så många gånger förut chansar man att åka ner med en tunn trupp. Nu står vi med två gubbar kort i och med Levinssons skada och Wallis matchstraff. 10 forwards resten av matchen..
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Rögle BK 2026-01-08
Undra vilken back som kommer få stå åt sidan nu när Freij kommer tillbaka. Vore fel att peta Pilö med tanke på hur bra han och Strömberg spelat ihop senaste tiden. Frågan är om det inte blir Svensson..
E.Genborg - A.Lander - S.Hartmann
M.Hardegård - A.Sundin
J.Dahlén - E.Pettersson - A.Lundmark
L.Nässén - A.Freij
D.Lilja - L.Levinsson - A.Heikkinen
D.Strömberg - L.Pilö
M.Westfält - L.Eriksson - E.Walli Walterholm
Extra:
S.Forsmark
M.Pääjärvi
Utanför:
P.Svensson
J.Boyce
Härlig balans vi får in i laget nu. Tre kedjor som kan producera, och lite konkurrens, det var inte igår.
E.Genborg - A.Lander - S.Hartmann
M.Hardegård - A.Sundin
J.Dahlén - E.Pettersson - A.Lundmark
L.Nässén - A.Freij
D.Lilja - L.Levinsson - A.Heikkinen
D.Strömberg - L.Pilö
M.Westfält - L.Eriksson - E.Walli Walterholm
Extra:
S.Forsmark
M.Pääjärvi
Utanför:
P.Svensson
J.Boyce
Härlig balans vi får in i laget nu. Tre kedjor som kan producera, och lite konkurrens, det var inte igår.
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Karlsson74: Haha vilket skämt till lista. Journalisten har uppenbarligen inte koll på varken Timrå eller hockey. Tellström förlängde nyss med Björklöven så han är inte ens möjlig att värva. Åberg är inte en uppskattad person i föreningen efter sin senaste sejour. Likaså Kopacka ryktas vara en dålig karaktär, healthy scratched senaste matchen tex och sägs i Brynäskretsar vara ute och ränna på krogen en del. Pitlick ville ej till SHL förra säsongen. Diaco ryktas som sagt vara klar för Skellefteå redan..
+ 3
Timrå IK > Sv: Luleå HF - Timrå IK 2025-12-28
Hartmanns insats senaste två matcherna är PINSAMT dåligt
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Man blir ju mörkrädd om nästa års trupp ser ut typ så här. Skrämmande trubbigt.
J.Johansson / J.Myrenberg
E.Genborg - NY - A.Wedin
M.Hardegård - A.Sundin
A.Heikkinen - E.Pettersson - S.Hartmann
D.Strömberg - A.Freij
M.Westfält - A.Lander - A.Lundmark
S.Forsmark - T.Barkemo
L.Levinsson - L.Eriksson - E.Walli Walterholm
D.Lilja
M.Pääjärvi
P.Svensson
W.Hallquisth
J.Johansson / J.Myrenberg
E.Genborg - NY - A.Wedin
M.Hardegård - A.Sundin
A.Heikkinen - E.Pettersson - S.Hartmann
D.Strömberg - A.Freij
M.Westfält - A.Lander - A.Lundmark
S.Forsmark - T.Barkemo
L.Levinsson - L.Eriksson - E.Walli Walterholm
D.Lilja
M.Pääjärvi
P.Svensson
W.Hallquisth
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2025-26
Nisse på Mon or: Hela juniorverksamheten har förfallit sedan Stridh lämnade för 10 år sedan
+ 6
Timrå IK > Sv: Silly Season 2025-26
Måste ändå ta Lilja i lite försvar här. Skulle snarare säga att det är dålig scouting om man förväntade sig mer av honom. Sett till hur han presterade i grundserien förra säsongen så har han ändå motsvarat förväntningarna tycker jag. Många väntade sig nog säkert mer av honom efter hans slutspelsprestation, men faktum är att han nog är på den nivån han ska vara nu. Han sitter ändå på ett ganska förmånligt avtal på 90.000 i månaden (snittet i SHL är 130.000) vilket också är på en nivå för den botten 6-spelare som han är, så det ska vi iallafall vara glada för.
Likaså Heikkinen, de flesta visste att han är en produkt av Oscar Lindberg. Såklart han inte är samma spelare bredvid Boyce tex.
Westfält, fanns väl inte på världskartan att han skulle bli en producerande spelare efter alla år som brunkare.
Nä som sagt, bristfällig scoutning skulle jag säga. Tycker de levererar på den nivån man kan förvänta sig av dom..
Likaså Heikkinen, de flesta visste att han är en produkt av Oscar Lindberg. Såklart han inte är samma spelare bredvid Boyce tex.
Westfält, fanns väl inte på världskartan att han skulle bli en producerande spelare efter alla år som brunkare.
Nä som sagt, bristfällig scoutning skulle jag säga. Tycker de levererar på den nivån man kan förvänta sig av dom..
+ 5
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Allt är som vanligt, mOdO sparkar tränare och Timrå har inga pengar
+ 16
Timrå IK > Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2025-12-06
Vad i hela jävla helvete är det för val av straffskyttar? Seger för FBK och Malmö också. Tyvärr rök nog topp 6-platsen idag
+ 5
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Luleå HF 2025-11-29
Fina 3-års förlängningen med en spelare som inte levererat. Sänder bra signaler!
+ 4
Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2025-11-20
sargad: Mötte bussen i Gnarp nu, om allt flyter på är de på plats två timmar innan matchstart. Känns lite tight? Sträckan Söderhamn-Gävle är riktigt dålig och den har dom inte ens tagit sig förbi än.. Är det Byberg/Nordin som klantat till det igen? Inte första gången isåfall
+ 3
Föregående · 2 · Nästa


