Tarasov

24165 inlägg · 4299 besäkare

Historik

· 481 ·
MoDo Hockey > Sv: Truppen 15/16

modomille:

Vet inte så mkt om honom men känns som att vi har yttrar med större potential i dagläget, exv Possler Olofsson och Grundström, även Kempe om han är kvar. Hari får gärna var kvar för min del ist, han kommer förhoppningsvis kunna göra runt 20-25 nästa säsong och ta ytterligare ett kliv, han har visat att kan spela i allt från 1-4 linan. 

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Truppen 15/16
J F K: Jag tror inte pengarna räcker till två centrar som är bättre än Emil. Ser hellre att man prioriterar backsidan. Erik A samt Nils A, alternativt Grundel och en förlänging med Ahnelöv skulle kännas väldigt bra, frågan är om man har råd. 

MoDo Hockey > Sv: Truppen 15/16
Sirpa: Möjligen har du rätt. Jag tror att ekonomin i kombination med vår attraktionskraft gör att vi helt enkelt får hoppas på att han håller som 1/2 center.

MoDo Hockey > Sv: Truppen 15/16
modomille: Håller med om att det är så man skall försöka bygga. Problemet är att det finns ett antal spelare tillgängliga, men vi kanske inte kan buda över andra klubbar utan vi måste ha tur plus att vi måste vara smarta. Detta år föll våra centervärvningar inte så väl ut, både Flanagan och Nättinen har bra egenskaper, men tyvärr höll de inte på denna nivå. Till nästa säsong så kommer troligen Emil P vara en av två toppcentrar, vilket gör att det redan nu ser bättre ut än förra året på den positionen. 

MoDo Hockey > Sv: Truppen 15/16

johan_MODO:

Tror inte man bara kan kliva rätt in som ass utan någon tränarerfarenhet, däremot skulle jag gärna se att en av två ass är en extern kille, behöver inte vara en nordamerikan, men gärna någon från en annan hockeykultur.


MoDo Hockey > Sv: Truppen 15/16

Sawchuk:

Vet inget om honom som tränare, men oavsett tror du inte det skulle vara bra om han fick jobba några år med J18/J20 innan han var redo för större uppgifter. Tror att man behöver mer erfarenhet än den han redan har. 

AF trodde jag iaf var med taktiskt driven än vad som kanske var fallet, sedan beror utfallet säkerligen på mer än en sak än tränaren, frågan är hur det sett ut om vi haft en annan tränare. 


MoDo Hockey > Sv: Truppen 15/16

modomille:

Hoppas på Fredrik Söderström från Oskarshamn. Tror att han är redo för SHL. Enligt hans twitter har han varit och kollat på Frölunda - LHF samt Malmö-Lif. Det senare är kanske inte så märkligt med tanke på att han är från Leksand men troligen är han runt och kollar spelare. Det spelare jag hoppas han kollade på är:

Johan Forsberg och
Nils A

Han har oxå en god relation till Linus H, iofs skulle Linus vara bra men jag hoppas på andra spelartyper med tanke på att vi har Albin C som jag tror kan få ett genombrott nästa säsing och bli en spelande back. 


MoDo Hockey > Sv: Truppen 15/16

Amitiel:

Ja det vore bra:) tror du inte man skulle kunna låta Nättinen ta över Öneruds roll, givetsvis beroende på vad nättninen tänkt sig i avlöning? Alternativt tror jag att Grundström kan vara redo för den typen av roll nästa säsong. 


MoDo Hockey > Sv: Truppen 15/16
ULTIMAVICI: tycker faktiskt Hedman varit en större syndare i egen zon än torp, blir ofta mer trubbel kring Hedman. Torp tror jag man kan slipa genom att lära honom spela enkelt, Torps problem är att han förivrar sig ibland, åtminstone upplever jag det så. Men kan man bli av med någon av dem eller båda utan att kostnaden rinner iväg så är det givetvis bra. 

MoDo Hockey > Sv: Truppen 15/16
Litet tillägg hade varit optimalt om man kunde hitta nya arbetsgivare till Torp och Hedman men känner att lagt kort ligger till nåt nytt är meddelat:)

MoDo Hockey > Sv: Truppen 15/16

Ang truppen nästa säsong så känner jag att det viktiga är att backsidan stärks, i det läget vi befinner oss i, är det viktigaste att man har ett stark försvar. 

När det gäller målvakterna kan man numer känna sig trygg, är säker på att vår målvaktssida nästa säsong kommer hålla god klass. 

Backar: 

Skulle vara bra om vi kunder behålla Ahnelöv, enligt uppgifter så verkar han trivas bra i Övik, inte omöjligt att vi kan behålla honom. Övriga på kontrakt är Torp, Hedman Djuse och Carlson. Djuse tror jag kan bli riktigt bra, definitivt en topp 4 back i SHL. Får vi dessutom in Erik A kan det säker skänka stabilitet i backlinjen. Får man sedan önska så kanske Nils Andersson? Ser att det ryktas om Welch naturligtvis vore det också bra men frågan är om vi har råd och om vår status i serien räcker till för att han skall gå till oss. 

Ser backsidan ut såhär nästa säsong så är tycker jag att vi utifrån förutsättningar gjort ett bra jobb:

Ahnelöv - Nils A

Erik A - Djuse

Hedman - Carlsson

Extra Torp, Runesson Lindgren etc

Återkommer med Fw sidan imorrn.... Mitt första inlägg är härmed skrivet på återseende

För övrigt hoppas jag att den nye tränaren blir Fredrik S 


· 481 ·
Om Tarasov
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE