« Föregående · 2023582 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Supertrött: Jag tror att Mora kan slå till ikväll. De har blivit hyfsat segtuggade på slutet.
Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Rytter: Går man All-in och skiter i konsekvenserna om man misslyckas ser det ut såhär.
Håller med om att man mår lite dåligt av att se Aik nu men de har krattat vägen till Division 1 helt på egen hand.
Håller med om att man mår lite dåligt av att se Aik nu men de har krattat vägen till Division 1 helt på egen hand.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Ingen får nånsin glömma Zuccarello. Den bästa värvningen!
SHL: 90 35 69 104. Snittlön på kanske 60,000 i månaden
SHL: 90 35 69 104. Snittlön på kanske 60,000 i månaden
+ 9
Sv: Modo - Aik 2020-01-15
{8384}:
Alltså ja gillar verkligen inte aik. Men man kan inte annat än att tycka synd om dom, är på tok för dåliga för denna nivå. Tror inte dom skulle ta bästa div 1 klubbarna just nu.
Vet inte om jag själv har sett nått lag som ligger så långt efter nivån i serien dom spelar i.
Extremt tråkigt att se faktiskt.
Skulle bedömma det som hög sannolikhet att dom åker ur i år.
Alltså ja gillar verkligen inte aik. Men man kan inte annat än att tycka synd om dom, är på tok för dåliga för denna nivå. Tror inte dom skulle ta bästa div 1 klubbarna just nu.
Vet inte om jag själv har sett nått lag som ligger så långt efter nivån i serien dom spelar i.
Extremt tråkigt att se faktiskt.
Skulle bedömma det som hög sannolikhet att dom åker ur i år.
+ 2
Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Heyerdal: ja känns inte som någon toppmatch. Synd spelaren inte va på g när målvakten i aik fiffla med pucken bakom eget mål i bp
+ 1
Sv: Modo - Aik 2020-01-15
KyleTopKing: ja lite för mycket träningshoxkey, vi har släppt till några öppna chanser o nu utv igen
+ 1
Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Heyerdal: Skönt för Freddy att det ramlar in någon puck. Det behöver han. Jag tror jag skiter i efterrätten idag, Norlinders skridskoåkning blir ett fullgott substitut. Vi känns inte riktigt påkopplade trots 2-0 ledning. Kommer kanske igång lite mer i andra.
+ 2
Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Heyerdal:
Skönt att andra producerar. Tycker även jellvert linan har goda offensiva intentioner och kan producera. Linorna känns rätt bra just nu.
Skönt att andra producerar. Tycker även jellvert linan har goda offensiva intentioner och kan producera. Linorna känns rätt bra just nu.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
jonsson: första hemmamålskytten belönas med ett presentkort på fälgsidor? Typ
+ 1
Sv: Modo - Aik 2020-01-15
{8384}: vad bestämmer vem som åker ut när man har för många spelare på plan?
Sv: Modo - Aik 2020-01-15
{8384}: Snöpligt mål, man tycker nästan synd om AIK haha. SSK gör 1-1 mot Löven.
Sv: Modo - Aik 2020-01-15
{8384}: ja rosdahl är verkligen tbx igen😊 bra vi har en andrafemma aom producera nu😊
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Instämmer helt, kult status pga slutspelet. Tambellini kan nog ingen konkurrera med. Möjligtvis Steen under lockouten och foppa som var för bra för nivån, de spelare som gjort stor skillnad för laget.
Instämmer helt, kult status pga slutspelet. Tambellini kan nog ingen konkurrera med. Möjligtvis Steen under lockouten och foppa som var för bra för nivån, de spelare som gjort stor skillnad för laget.
+ 1
Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Heyerdal: matchstart nurå snart😀 såg tomt ut i arenan. Hoppas på en bra kväll för oss nu😀
Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Heyerdal: såg nu i ÖA vilka saknades, var det inte Johan Larsson, backen, som dundrade in en massa mål mot Modo förra säsongen, vi förlorade stort iaf
Sv: Modo - Aik 2020-01-15
snowden: tycker jag känner igen de flesta namnen i Aiks laguppställning, har de så stor trupp
Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Costanza: AIK har alltså nio skadade spelare och ställer upp med två junior-målvakter ikväll...
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoseGonzales: tror dom har en 3-poängare till, minns ej, men han har sämre poängsnitt än tränaren dom sparkade åtminstone, så Bobo-effekten blev postiv för alla utom AIK.
Det kan vara farligt att vinna allsvenskan.....
Det kan vara farligt att vinna allsvenskan.....
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Haha det är väl också enda matchen som dom vunnit under Bobo? 🤣
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: håller med o blir det en skräll ikväll så kan det mycket väl bli i Fjällräven, hoppas Hellkvist lyckats få grabbarna tända o motiverade,
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Ärligt talat så var Kuusela aldrig så bra som många vill minnas honom. Han var stundtals försvunnen spelmässigt, var inte i närheten av att vara så bra så att han platsade i förstakedjan osv. Morrison var en bättre spelare tills han blev skadad om man ska ha ett exmpel.
Tambellini som i år har seriens bästa plus/minus och seriens bästa PPG är klasser bättre värvningsmässigt.
Men, Kuusela gjorde ett par matchvinnande mål i slutspelet och lär väl alltid räknas som någon messias.
Tambellini som i år har seriens bästa plus/minus och seriens bästa PPG är klasser bättre värvningsmässigt.
Men, Kuusela gjorde ett par matchvinnande mål i slutspelet och lär väl alltid räknas som någon messias.
+ 1
Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Goalies
34. Hanses, Erik
31. Lundin, Linus
1st Line
33. Berglund, Victor
26. Hedberg, Tom
89. Karlkvist, Patrik
22. Johnsson, Jonathan
15. Tambellini, Adam
2nd Line
63. Enström, Tommy
6. Norlinder, Mattias
11. Forsberg, Johan
12. Olofsson, Fredrik
29. Rosdahl, Kim
3rd Line
27. Öhman, Anton
41. Hedman, Oscar
20. From, Mathias
40. Jellvert, Kalle
28. Pettersson, Linus
4th Line
5. Wallinder, William
14. Björklund, Henrik
17. Häggström, Magnus
23. Sylwander, Daniel
Extra Players
25. Wahlgren, Joel (LW)
34. Hanses, Erik
31. Lundin, Linus
1st Line
33. Berglund, Victor
26. Hedberg, Tom
89. Karlkvist, Patrik
22. Johnsson, Jonathan
15. Tambellini, Adam
2nd Line
63. Enström, Tommy
6. Norlinder, Mattias
11. Forsberg, Johan
12. Olofsson, Fredrik
29. Rosdahl, Kim
3rd Line
27. Öhman, Anton
41. Hedman, Oscar
20. From, Mathias
40. Jellvert, Kalle
28. Pettersson, Linus
4th Line
5. Wallinder, William
14. Björklund, Henrik
17. Häggström, Magnus
23. Sylwander, Daniel
Extra Players
25. Wahlgren, Joel (LW)
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoseGonzales: Jodå, Bobo-effekten var hett stoff i riksmedia(Stockholm alltså) när han vann första matchen som coach. Sen har det blivit ganska tunt med framgång, vilket glädjer stora delar av Riket. Vill inte framstå som skadeglad, men...
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Har aldrig varit någon Bobo-effekt. AIK har varit minst lika dålig under Bobo. Löven spelade riktigt dåligt mot AIK och vann med 5-2. Ni kommer vinna med 4-5 puckar om ni spelar på 80%
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Näe, håller med, men man ska alltid drömma. Sedan skiljer det en del mellan SHL och allsvenskan , så svårt att jämföra prestationer. Men Kuusela är nog en av mest minnesvärda värvningarna. Sen var det coolt att Hossa gjorde mål första gången han rörde pucken
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe:
Då får vi drömma. En sådan fullträff kommer vi knappast få uppleva och speciellt inte under samma säsong.
Denna värvning sett till prestation är helt sjuk. Kan inte komma på nått liknande sett till produktion.
Då får vi drömma. En sådan fullträff kommer vi knappast få uppleva och speciellt inte under samma säsong.
Denna värvning sett till prestation är helt sjuk. Kan inte komma på nått liknande sett till produktion.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hanzon: Ja, gärna. Fast det räcker med 1-2 på Tambellini-nivå så är man lycklig
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: En annan fråga. Någon som har koll på när dead-linen är för att värva spelare till hockeyallsvenskan? Minns ju när man satt uppe och en minut innan deadline var Kuusela MoDoit.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Bobo-effekten är avstannande, t.o.m sval nu, så även om vi inte bjuder på nåt bör vi vinna med en handfull puckar minst
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8399}: Det finns väl kvar(tror jag), liksom fast telefoni fortfarande finns(ett tag till), men jag är så 'modern' så jag har parabol. kanske kommer som en chock för en del härinne, men när jag växte upp fanns inga mobiler och allt var i svartvitt. Färger började dyka upp sent 60tal. Från början kunde man knappt skönja det, Maskrosor var vita fram till -67, sedan blev de svavelfärgade under ett par år, för att bli gula 1972. Med vårt klimathot är de nog oranga nästa år
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hockey_21:
Ikväll vill jag inte se någon jävla underskattning eller tro att man kan glida runt på 60%.
Tar gärna en 2-0 seger där vi inte bjuder på nått och nyttjar ett pp och en vass omställning. Vi behöver inte försöka leka i anfallszon i 50 minuter och själv åka på kontringar. Backar aik hem så variera med dumpar och jobba därifrån. Sedan ska vi ha med folk hemmåt när dom ställer om.
Nej det är dags att börja slipa på lite slutspelshockey nu, för det behövs efter serien är slutspelad.
Men äcklig match där alla räknar med 3p.
Ikväll vill jag inte se någon jävla underskattning eller tro att man kan glida runt på 60%.
Tar gärna en 2-0 seger där vi inte bjuder på nått och nyttjar ett pp och en vass omställning. Vi behöver inte försöka leka i anfallszon i 50 minuter och själv åka på kontringar. Backar aik hem så variera med dumpar och jobba därifrån. Sedan ska vi ha med folk hemmåt när dom ställer om.
Nej det är dags att börja slipa på lite slutspelshockey nu, för det behövs efter serien är slutspelad.
Men äcklig match där alla räknar med 3p.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8399}: Boxer??? Det är klart att det finns, även om det inte längre skickas analogt.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hockey_21: Allt går med snabbt internet, men bor du ute på vishan är tv-sänt bäst 8 dar i veckan
« Föregående · 2023582 · Nästa »