1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479916 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Aik 2020-01-15

2025752 · » Till forumet


Sv: Modo - Aik 2020-01-15
jonsson: Känns i överlag som en väldigt säker värvning. I absolut värsta fall så bör han vara bra ersättare till Tommy på isen och ännu en person som verkar kunna ha en positiv effekt på gruppen utanför isen.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Rytter:

Verkar vara en hyvens kille.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Monno:

Väldigt smickrande avtackning av Almtuna.

Vi kan nog konstatera att dom inte vill bli av med honom, verkar ha gjort ett avtryck hos klubben iaf.

Någon som läst kommentarer från Almtuna fans?

"Väl här så har han vuxit allt eftersom och varit en av de bärande backarna i laget. Han blev dessutom snabbt en favorit hos fansen då han förutom stenhårda tacklingar och säkert backspel alltid spred glädje kring sig i laget och till fansen. Nikolai Belov älskar att spela ishockey och vi är glada att vi fick vara den klubb som Nikolai kunde göra sin comeback i. Han har verkligen skrivit in sig i vår historia som både ishockeyspelare och som en riktigt god kamrat."
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Charliejfz: Ja, hur ont om pengar dom har vet man ju inte. Men en stadigt nedåtgående ekonomi har dom. Och vill man reda upp det så är väl kanske inte nödvärvningar det bästa att göra. Men det är inget vidare för ekonomin att åka ur SHL heller så.

Både LIF och IKO måste kalkylerat för få spela kvalspel, allt annat vore ju tjänstefel. LHC, likt Modo innan vi åkte ned, har nog lite för naiv självbild för att tro att man ska kunna åka ur.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Monno: Är nog som du säger att LHC inte har pengar.
Tja, om nu LHC har ont om deg för värvningar så kommer de nog tvingas byta tränare för att få en kursändring. Men de kan också panikvärva. Bert säger att de spelar bra och med vilja och intensitet men det blir en eller noll poäng i match efter match. Spelarna är nog rätt trötta på att inte få utdelning. Tror inte på någon kursändring nu efter 33 omgångar. Väntar faktiskt på en BIF, dvs tränarbyte, även i LHC.

Angående Leksand så tror jag att de räknade med risken för kval inför säsongen och hanterar det bättre än LHC. LHC är i princip i kval redan och får stora problem mot Modo.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Tarasov: Japp och dom pengarna finns inte i LHC,s kassakista, så just dom ligger lågt skulle jag tro.
LHC måste nog få fart på det spelarmaterial dom fogar över just nu, möjligen att dom hinner satsa sina sista besparingar på Junland då
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Robin Ztorken L:
I kombination med överpris brukar det dessutom vara nyförvärv med karaktären av chansningar🤢
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Charliejfz: Ett litet problem är att de riktigt attraktiva spelarna går till lag som har chans att vinna något.
Tror få väljer ett lag som slåss för sin överlevnad, i så fall till överpriser.
Tuff sits för dessa lag och LHC har ont om kosing
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Monno: Tag det rätta, tag Cloetta
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Charliejfz: Frågan är ju vad LHC ska spendera? Monopolpengar?

Luktar rätt mkt Modo över LHC. Åker dom inte i år så är det bara en tidsfråga.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
I slutet av säsongen kommer det bli omsättning. LHC kommer spendera och likaså Leksand och Oskarshamn för att hålla sig kvar.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Finns möjligheter till en väldigt jämn final :)
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Eller: Tanken är ju kittlande om det var så!
Inte helt otroligt heller om man tänker efter.
Han är en spelartyp som jag tror Hellkvist gillar, och hade passat väl in i hur vi spelar idag.
Komma tillbaka hit vore att göra upp med sitt förflutna i Sverige, och att han ens övervägde tanken vittnar om cojones.. (OM det nu var så, bara rena spekulationer såklart)

Oavsett, om det är den kalibern av back vi letar så är det väldigt bra.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
jonsson:
Julius Bergman spelar inte idag. Frölunda...
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Nucky:

Följer detta med spänning
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Bamse: Synd. Tror han hade haft en revanschlusta som heter duga!
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Bamse: Exakt.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Eller: Hade varit som om att Tyskland skulle starta ett världskrig igen. "Don't go there", liksom...
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Heyerdal: man kan ju undra om det var Rantakari som var aktuell för Modo.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Nucky: Örebro snodde Rantakari....-;)
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Eller: och även 4-0
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Nucky: Sellgren verkar ha hittat målformen gjorde nyss 3-0 målet mot HV71.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Nucky: Borde nog gå att luska i. Han Mrmadhawk brukar ju kunna få fram de mesta.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
KB65: Man blir ju sjukt nyfiken på såna uttalanden, att en back var i princip helt klar, men övergången sprack i sista stund.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Robin Ztorken L: Enligt Glader så mår Norlinder efter omständigheterna ändå bra. Behöver inte vara en hjärnskakning, men de vet mer till veckan.

- Toby är dag till dag, och rätt nära till spel men de vill inte chansa.
- Tommy tippas vara borta i ett par veckor. Säsongen är inte nödvändigtvis över för hans del.
- Hagelin röntgades i fredags och de vet mer till veckan.

Det har även tydligen varit i princip klart med en ny back men spruckit i sista stund. Glader hoppas dock ha det klart med en annan back inom snar framtid.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Nucky:

Ett kval mot Oskarshamn då?
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Från Hörnefors: Modo-bekantingen David Rundqvist till Västerås
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Costanza: LHC vore fan drömmen att möta..😍
Betydligt roligare att fälla en större drake, vi skulle ha noll procent press på oss och bataljerna mot Bert skulle kunna bli episka!

Ett kval mot Leksand känns ungefär lika upphetsande som ett glas vatten, laget som i princip ALLTID är inblandad i kval, upp eller ner.

Dessutom vill jag plocka Ahnelöv till Modo när vi går upp, och för att inte förarga honom vore det bättre ifall Löven får slå ut dom.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Nucky: Han blev skadad 190201 i en match mot Västervik. Då skrev ivandrago att det var en trolig hjärnskakning. Han var då borta från spel i nästan två veckor.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Dundee: Vem av spelarna åker denna gång till Thailand innan matcherna mot LHC?
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Costanza: Förstärkas måste man göra om man vill vara med i racet. Och vad jag hört från olika håll är att både Tommy E och Hagelin missar resten av säsongen. Och nu lär väl Mattias missa en hel del veckor med om det är en hjärnskakning. Samt Tobias fortfarande är skadad och man vet ju ej hur han kommer hålla ihop sedan med. Nä Glader har lite att göra. Vill inte heller ta ifrån Wallinder hans prestation heller men vill samtidigt ej lägga den pressen på honom.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
dempa: Sura bruna löv är fina löv.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Nucky: Inte vad jag vet men nu är det en befarad hjärnskakning
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
modomille: Har Norlinder varit drabbad av hjärnskakning tidigare?
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
jonsson: Befarad hjärnskakning, sånt kan ta tid!
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
jonsson: oj vilket försprång nedåt. Detta släpper vi väl inte på 14 matcher?
Tror favorittippade löven kan passa oss bra. Skräller borta o vinner hemma, 2-0 i matcher direkt och då är det darr på löven.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Costanza: Behöver inte vara så. Om dom åkte buss från Tingsryd så har dom troligtvis inte hunnit kolla Norlinder än. Om dom nu inte gjorde det i Tingsryd. Tror själv att det inte är något jätte allvarligt med Norlinder.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Costanza:

Inte med mot löven då, aj aj😐
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
jonsson: Har vi inte hört nåt nu så är det bara att räkna bort honom 2-3 veckor. In med Hugo Styf då eller en galen tjeck å slovak?
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Robin Ztorken L:

Skulle fått hört en rapport ang Norlinder
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
puffe: Ja, och nu behöver vi vårva in ett par backar, Tommy och Norlinder är nog inkapaciterade en tid framöver, som det verkar.
Tråkigt.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Rytter: Var ute i vimlet i Umeå ännu en kväll. Måste säga att jag sällan haft det så trevligt. Största elogen till er alla Timråfans som var både trevliga och roliga att snacka med, främst ni från Fränsta! Lövenfans bjöd på gin och tonic och där stod jag och bara gapade i baren.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
KB65: Tycker detta var intressant, det har ju stötts och blötts en del här:

– Jag kommer inte att träna ned några spelare. Jag har jag inte gjort det hittills och ska inte göra det nu heller. Man ska inte bryta ned några spelare inför ett play off och det är ett misstag jag gjort tidigare, och jag ska inte göra om det.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Bad_Brett: Ja, fast backarna hade inte så mycket hjälp av anfallarna, vi måste avra 6 som försvarar o 5 som anfaller. Tycker skönjtes viss lathet i tillbakajobbet från vissa offensiva spelare. Men, oavsett, vi måste snart lämna denna lilla formsvacka, stundar tuffa tider om nån månad
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Rytter: Håller inte alls med. Möjligen kan man se det som en styrka att kunna vinna trots minsta möjliga insats, men det positiva stannar där. Tycker det slarvades enormt i försvaret. Backarna spelade väldigt aggressivt och på chans och mot ett bättre motstånd hade det kostat. Vill se MoDo spela ett tydligare boxspel i försvaret även i 5-mot-5 som håller motståndarna på utsidan och effektivt drar ner tempot.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
KB65: Ja, det är bra, men som MoDo ändå agerar är det på en tunn tråd. Jag tycker Tingsryd fick liiite för mycket iniativ. Vi bör nog spela snäppet bättre för att försvara en ledning, när vi ställs mot SHL-motstånd(vilket jag tror vi gör...i vår)
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
KB65:

Jag är väldigt nöjd. Detta var inte snyggt men vi bjöd inte på mycket istället. Ska man gå långt måste man kunna försvara sig och det visade vi att vi kunde idag

3-0 är helt perfekt, bygger självförtroende på hanses.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Tarasov: 7-2 är fan sämre än 7-3. för det förlorande laget.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Jaca: Björn verkade ha en ganska klar gameplan för Tingsryd iaf, som de i efterhand klarade väldigt bra. Känns skönt.

- Vi spelade med stort tålamod och vi vet att Tingsryd är ett starkt kontringslag på hemmaplan så vi ville spela med stora marginaler och gjorde det bra. Vi gick inte in för att vinna med 10–1, vi gick in för att döda matchen och spela på resultatet, avslutar Björn Hellkvist.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Tarasov:
Ok, har den lymmeln gått och blivit frälst?... ;D
Grattis förresten till tre nya poäng ikväll..
Rätta mig om jag har fel, men visst är Tingsryd mfl rätt så svårspelade så som de spelar?
Det ser bra ut för Norrlands hockeyn i både SHL och HA nu..
Kommentera

2025752 · »