1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531380 inlägg · 4125 ämnen

« · 2058432 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly season - 2020
Costanza: Ja. Själv vet jag inte om jag gillar Rönnqvist/Bulan-hockey ur underhållningssynpunkt. Det är extremt hög press över hela banan, men på ett mycket mer kontrollerat sätt än Hellkvists. Det ger en del chanser framåt, men det är framförallt väldigt effensivt försvarsspel då motståndarna inte får någon möjlighet att bygga upp spelet på ett kontrollerat sätt.

Jag tror att det är utvecklande för spelarna och det kräver oerhört mycket av coacherna att styra upp så alla agerar på rätt sätt. (Jag minns med obehag hur dåligt det kan fungera om man har en coach som AJ som aldrig fick till det).

Sv: Silly season - 2020
{5647}: Jörgen Bemström kan vara ett framtida namn, men knappast aktuell idag då han nyligen blivit befodrad och nog inte vill lämna DIF i sticket. Viktigast är att coachen fortsätter den inslagna vägen med offensivt, kreativt och intensivt spel som publiken gillar. Ingen hönsgård utan rejält strukturerat försvarsspel måste läggas till.

Sv: Silly season - 2020
{5647}: Bra synpunkt JFK! Kanske gött för oss att få in en tränare som har erfarenhet av att prioritera defensivt spel, med tanke på hur det kunde se ut emellanåt tidigare.

Sv: Silly season - 2020
Costanza: Japp, låt oss prata om den roliga tränarrekryteringen.
Gäller det Martin borde man kunna kolla med både Åström och Belov. Det är svårt att bedöma hur bra han gjort det i Almtuna med tanke på den svaga truppen och den minst sagt omöjliga uppgiften att spela någonting annat än ganska defensivt.

Sv: Silly season - 2020
Sven Tuta: Ja, jag ska ge mig nu med psykpratet och dra in ett nytt friskt andetag. Kul hur media fungerar. Madhawken sitter ju på insider och som jag skrev igår, så har MoDo nog sonderat terrängen redan och Martin G är nog högst aktuell om nu inte Patrik Roy kommer över ;-)

Sv: Silly season - 2020
Costanza: Det jag skriver är att de inte får en psykopat.

Jag undrar hur läsförståelsen är egentlgien.

Sv: Silly season - 2020
Costanza: Nu får vi hoppas att den värsta krutröken har lagt sig angående BH alla diagnoser. Har precis tagit bort min app ” Nätdoktorn”, när man kan få sin diagnos här på modoforumet. Skämt å sido, nu skiter vi i BH och blickar framåt. Intressant artikel i dagens Expressen, där namndroppar de olika kandidater. Intressant igår där tidningarna skrev att Martin G hade sökt jobbet, men då hade han ju sökt innan presskonferensen igår, där det sades att de inte hade gått ut med att de söker en ny tränare🤔

Sv: Silly season - 2020
Golden boy : Har Montreal valt fel back eller vad. Tommy Enström?

Sv: Silly season - 2020
Golden boy : Förstod det, kunde bara inte motstå.

Sv: Silly season - 2020
MikkeLaagåård: Trodde han menade att Norlinder skulle vara förste back i Modo..lät skumt.

Sv: Silly season - 2020
Golden boy : Du vet, guldgallerkillen...

Sv: Silly season - 2020
Golden boy : Ja, Frölundabacken...

Sv: Silly season - 2020
Costanza: Norlinder?

Sv: Silly season - 2020
Golden boy : Kan Norlinder bli försteback så kan vi även lyfta och stötta en ny ung coach i höst. Litar på klubbens omdöme och deras kontakter.

Sv: Silly season - 2020
Jan Erik: Tror inte på tuffe Uffe, känns som att Modo/ Övik är för litet för honom, jag vet, Leksand är väl ännu mindre håla, men hans rötter härstammar väl från knätofsdistriktet.

Sv: Silly season - 2020
{5647}: Det du egentligen vill säga är att Leksand får en psykopat som huvudtränare. Tycker att det låter helt underbart. Gäller att hitta ljuspunkter i livet.

Sv: Silly season - 2020
{8225}: Inte det minsta.
Psykopatiska drag har många. Det gör dem inte till psykopater. Det är för övrigt ingen sjukdom, utan en störning.

Det är inte en digital skala. Den är analog. Man kan passa in på en eller flera drag utan att vara psykopat.

Jag tänker trots bättre vetande försöka förklara på ett begripligt sätt.
Tänk dig en skala från 0 till 100, där man är "fullblodpsykopat" om man har 100. Man kanske diagnostiseras som psykopat om man når 70, men det är ingen exakt och enkel diagnos heller.

Om Hellkvist har en eller fler av de drag som karaktäriserar en psykopat behöver inte det betyda att han skulle nå mitt exempel på 70 för det. Vi är flera som tycker att hans agerande till viss del skulle kunna indikera att han har en eller flera psykopatiska drag, men ingen har sagt att han skulle nå upp till den tänkta gränsen 70. Ingen här känner honom, eller har pratat tillräckligt med Hellkvist för att veta det. (Och förmodligen har ingen en utbildning som gör oss kompetenta nog att bedöma det ens om vi kände Hellkvist väldigt väl).

Och. Oavsett vilken eventuell nivå han når upp till så är det i sig ingen sjukdom. Det är ingenting man kan bota. Det är i sådana fall en störning. En störning som kan manifesteras tydligare exempelvis vid hög stress.

Sv: Silly season - 2020
{8225}:

Bilda dig en egen uppfattning. Sedan kan du ju börja be om ursäkt för att du lägger ord i andras mun, om det nu var det värsta du visste.

Jag har skrivit flera gånger vad jag menar, dessutom i mitt senaste inlägg. Om du fortfarande inte förstår är det faktiskt ditt problem.

Sv: Silly season - 2020
Golden boy : Tror att den nya tränarkonstellationen kommer innehålla Tommy Boustedt och Putte Köhler, eller var det damlagets, är alldeles förvirrad just nu?!

Sv: Silly season - 2020
Jan Erik: Långsökt, men vi spelade riktigt intensivt med Uffe och jag gillar ju grishockey som ni alla vet. Vi hade bra spets i truppen som även kunde grisa när de inte drog in den i kryllan efter klappklappspel.

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Nej (:-)), tror inte det. Bra spelare på HA nivå. Trivs i Mora men klubben gå igenom ännu ett stålbad.

Sv: Silly season - 2020
Rytter: Vi ska inte skriva mer om Björn nu här, men var det fel att jag antydde att du insinuerar att han inte är helt frisk?

Sv: Silly season - 2020
Spock: Sveriges sportjournalister är ett skämt

Sv: Silly season - 2020
{8225}:

Om du tycker det är ofint att lägga ord i andras mun som du tyckte var så förfärligt tidigare idag, så gör då inte så mot andra tack. Klart jag svarar så när du lägger ord i min mun.

Du kanske ska läsa det som skrivs om du ska göra en sammanfattning?

Nej jag antyder inget, det lämnar jag till Björns psykolog. Det jag ville visa dig är vad psykopatiska drag är och hur du kan försöka identifiera dessa. Du får läsa och göra din egen bedömning kring Björn och komma till en egen slutsats huruvida han påvisar dessa drag eller inte.

Om du läser det som skrivs så har du svaret på din fråga i ett annat inlägg från mig. Är snäll och hjälper dig lite.

"Tror inte han skulle ticka alla boxar för att bli diagnostiserad som psykopat, men ingen kan påstå att han inte visar upp sådana attribut som är överrepresenterade hos psykopater."

Sv: Silly season - 2020
Golden boy : Är det helt uteslutet att vi tar in Tuffe Uffe igen som vi hade som tränare 2011-13. Han är ju ledig och kan klubben?

Sv: Silly season - 2020
Golden boy : Jo, håller med . Har efterfrågat en ny tråd för Björns vänner.

Nu siktar vi mot SHL i stället

Sv: Silly season - 2020
{5647}:

Instämmer, vi tycker inte alltid lika och har genom åren haft rejält olika åsikter i vissa frågor, kommer inte ihåg något riktigt bra exempel. Ett kan kanske vara backdiskussionen tidigare i år, där du tidigt efter ett fåtal matcher tyckte vi skulle ha defensivt starka backar, men jag tyckte vi skulle klara att spela försvar med de vi hade att tillgå då t.ex IKO klarade detta fint med små rörliga backar, att det mer handlade om spelarna att nyttja sina styrkor och lära sig systemet fullt ut.

Nu med facit i hand ser jag också behovet och vad vi saknade från start, sedan om anledningen var att Björn inte kunde sätta ett försvarsspel eller att våra backar var lite speldumma i defensiven har jag inget svar på, kan bara konstatera att en Belov eller Nässen från start hade gjort stor skillnad.

Men jag respekterar din åsikt och vet när vi inte kommer längre utan då accepterar att "ja vi tycker olika" slut på diskussionen vi kommer nog inte längre.

Sv: Silly season - 2020
{5647}: Ok, då träder diplomaten in. När försökte du respektera någons åsikt?

Vad innebär det att diskutera med Puffe? Kan du någon gång vara konkret?

Sv: Silly season - 2020
{8225}: Kan vi inte lägga Hellkvist till handlingarna nu? Han är ett avslutat kapitel, vore roligare att diskutera framtida spelare och vem eller vilka som bildar den nya tränar konstellationen.

Sv: Silly season - 2020
Rytter: Oj, dina första meningar låter som att du är JFK, intressant. Du inleder med hans argumentation, fast lite subtilare.

Men om man sammanfattar utan att ha läst allt du skriver, du antyder att han är psykopat, utan att ha fått en utredning. Är vi överens så långt?

Sv: Silly season - 2020
Rytter: Jo, så år det ett diskutera med Puffe...Du och jag har haft massor av diskussioner. Ja, ibland kan jag vara burdus på Internet, men mig veterligen har vi aldrig blivit irriterade på varandra.

Snarare accepterat att vi har olika åsikter, men det viktiga. Vi har ansträngt oss för att förstå den andres åsikter... I alla fall har jag uppfattat det så...

Sv: Silly season - 2020
Spock: EXTRA: "Leksand tar in en ny huvudtränare utan huvud. Vi är väldigt nöjda med detta säger en huvudlös Tjomme till klubbens webbsida. Nu ska ska slå våra kloka huvuden ihop!"

Sv: Silly season - 2020
Confusius: Han lyckades få in sin sista brobränning i hockeysverige.se, jag hade fel på veckan.

Men rätt i att han skulle få en lång, fin och självklart egenstyrd intervju. Till och med var han skulle få trolla färdigt satte jag.

Tråkigt att han inte har instagram, annars kunde han gjort en video där han springer runt och ropar "jag är fri! Jag är fri! Äntligen är jag fri från det där hemska stället!"

Original :

www.google.com/search?q=antonio+brown+free&oq=antonio+brown+free&aqs=chrome..69i57j0l3.10079j0j7&client=ms-android-sonymobile-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Kul med goda människor!

Håller med om att det svåraste är att ta ett steg tillbaka, ibland.

Sv: Silly season - 2020
{8225}:
Får tacka, är primärt här för att hockey är kul, inte så många i min absoluta närhet är spända på William Strömgrens utveckling kommande säsong. Eller är intresserade av taktik/spelare J20 etc.

Sen kan det vara bra att tänka på att bakom varje användare kan det en sårbar person som kan må väldigt dåligt, och det finns man skriver här kan påverka den personen i någon riktning. Vill man vara den personen som förstör en annan människas dag eller att få den att må sämre, helat inte. Pretentiöst kanske men man får inte glömma att idrott och klubbar är en andningshål för många människor och det vore trevligt om ett hockeyforum kunde vara det också oavsett lagtillhörighet. Men samtidigt måste man tillåta känslor också.

Sist men svårast ibland får man ta ett steg tillbaka. Trevlig kväll alla! ( Även BH och Leksingar😂)

Sv: Silly season - 2020
{8225}:

Du har fortfarande inte förstått vad jag skriver.

Du grinade idag om att JFK lägger ord i din mun och nu gör du samma sak mot mig.

Har inte skrivit att han är psykopat, men han uppvisar skrämmande många drag som återfinns hos psykopater. Sedan krävs det att någon genomgår en utredning och ställer en diagnos på karln om man vill veta, men det lämnar jag till hans psykolog att genomföra och jobba med.

Här har du lite exempel på drag som återfinns hos psykopater, vilka tycker du själv att Björn checkar av och inte?

"Människor med psykopatiska drag är som sociala kameleonter, de kopierar omgivningens beteende för att snabbast möjligt få det de vill ha. Om personen känner sig hotad eller uttråkad visar de dock sin riktiga natur."

"Personer som ofta brusar upp, eller hänsynslöst utnyttjar andra människor, utan att känna skuld eller ånger, kan antas ha antisociala och psykopatiska drag."
-Tycker du Björn visar att han känner skuld eller ånger eller förståelse för hur fans och personer i övik reagerar?

"Betecknande är också den starka dragningen till äventyrligheter som är riskabla för både personen själv och för omgivningen. Självbilden är störd på så sätt att personen uppfattar sig själv som stark och överlägsen"
-Björn uppfattar sig själv ofta som mer intelligent än andra, var någon som påpekade detta redan under säsong och hur han är när han blir intervjuad.

"Det känns som att du behöver förklara för dem hur grundläggande mänskliga känslor fungerar"
-Kolla intervjun i allehanda, Adam försökte ställa frågor som skulle leda fram till svar. Dessa duckar han och förstår inte alls hur vi fans kan vara upprörda på sättet han lämnar. Extrem brist på empati där tycker jag det tyder på.

"Psykopater kommer alltid skylla sitt dåliga beteende på någon annan. Någon har behandlat dem dåligt eller orättvist och därför ska eller borde du tycka synd om dem"
-Nu när allt är klart ska offerkoftan på, klart man har rätt att pissa på klubben i media, han har ju trots allt långt hem till familjen. Det är inte att han vill bryta som är det konstiga här, det är sättet han vill göra det på. Varför inte bara gå ut med detta direkt, det är en efterhandskonstruktion för att få på sig offerkoftan.

"Att bråka med en psykopat känns som att bråka med flera olika personer. Om du ger upp och försaker ta dig ur samtalet, så kommer hen försöka dra dig tillbaka genom att använda flera olika strategier"
-När första vändan var över, och modo sagt inga kommentarer så fortsatte han i media flera gånger för att dra allt tillbaka dit det startade. Skulle inte förvåna mig om ryktet om Barto är planterat som en medveten strategi heller.

"Hen försöker medvetet provocera fram en reaktion från dig så att det i stället är du som framstår som den orimliga inför andra"
-Detta försöktes flertalet gånger via media, som tur är gick inte Glader och Widebro i fällan utan de skötte detta snyggt och ville inte ha någon offentlig pajkastning.

"Personen kommer framstå som samlad och lugn, för att försöka få ett övertag.
Det kommer kännas som att personen är arrogant och ser ned på dig, kanske till och med uppträder hånfullt."
-Hur tycker du björn uppträder här han blir intervjuad under och efter detta?

Sv: Silly season - 2020
S-vikaren: "Alla är nöjda och glada" och "Viktigaste är väl att när man lämnar en klubb så här är att man lämnar på ett respektfullt sätt"

Vilken arrogant jävel!

Sv: Silly season - 2020
Costanza: Ärligt talat så är hans resonemang väldigt konstiga. Han påstår han pratat med Modo redan innan Leksand kom in i bilden, om att han saknar energi och det är för långt med resor etc. Varför i hela friden skriva på ett 3 års kontrakt bara en månad innan? Sen var det ju långt ifrån en garanti att ni ens gått upp denna säsong, klart Björn visste det med. Nu kör han bara alla medel han kan för att komma undan känns det som. Tyvärr för eran del som faktiskt såg ut att fått en tränare att bygga vidare på. Men Björns moral är lågvatten deluxe, det är ett som är klart.

Sv: Silly season - 2020
{8225}: Det är en silly Silly Season..jag knallar ner till HS Café....

Sv: Silly season - 2020
Costanza: Jo, men du är ju alltid välkommen till Cafeet. Finns en hedersplats för dej , när vi ältar musik i stället för tränare som aldrig vann nåt

Sv: Silly season - 2020
Bad_Brett: Lycka till ett förklara vad du försöker säga. Jag är helt på din sida här. Bäst jag inte skriver något mer.

Vi alla finns på ett spektrum där jag vet att jag är åt Aspergerhållet, medan jag håller med om att Hellkvist visar psykopatiska drag.
Typ, att det inte är hans fel någon gång, illusion of granduer, regler/avtal gäller för alla andra än honom osv.

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Till Din heder. Du är en väldigt bra moderator. Du har klara åsikter ändå diplomatisk. Svår balansgång, antar jag, men våra moderatorer är så bra.

Jobba på, detta är inte för att fjäska, utan bara en cred till Er

Sv: Silly season - 2020
{8225}: Ibland blir även jag trött på all skit...

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Det är just det här som är grejen. Han drar en snyfthistoria om hur han vill ha närmare hem till familjen i kristider och är dränerad på energi och han därför ville lämna oavsett bud. I nästa mening pratar han om 12 timmars pendling till Leksand minsann inte är något problem och att han "är villig att gå i krig" för klubben.

Det märkliga är att när Leksand hörde av sig, så gick han ut i media och mer eller mindre svartmålade MoDo genom att antyda att Glader aldrig hörde av sig etc. Varför göra det ifall det nu bara handlade om att få närmare hem? Kan det var så enkelt att det var som Svensson skrev, att han medvetet ville göra sig omöjlig i klubben och räknade ut att detta var det snabbaste sättet?

Vi ska vara på det klara med vad han håller på med nu. Det handlar inte om att ge en förklaring till MoDo-supportrar för att vi ska förstå honom. Nej, det handlar enbart om att charma Leksandssupportrarna. Dessa superlativ som att han är "Villig att gå i krig för Leksand" etc. är skrämmande så tätt inpå snacket om hur energilös han har varit och givetvis ett sätt att manipulera sin nya omgivning till att tro att han är en hyvens kille.

Det är precis som när man träffar någon som tycks älska en från dag ett och är noggrann med att förklara hur illa behandlad personen har blivit i tidigare förhållande. "Men du är annorlunda, tänk att jag hade sådan tur som träffade just dig!". Alla som har beblandat sig med denna typ av människor, vet att det alltid slutar på samma sätt. Och det jävliga är att de är så pass socialt skickliga att de enkelt kan manipulera sin nya omgivning till att älska dem. Jag kan garantera att Leksandssupportrarna snart har glömt bort detta och kommer vara eld och lågor. Romansen kommer pågå tills Björn tappar orken igen, och då kommer de stå här vid vår sida och undra "Vafan hände?".

Sv: Silly season - 2020
Costanza: Som jag skrivit förut idag, gör en tråd för de som vill älta en före detta tränare. Vi andra vänder blad, igen

Sv: Silly season - 2020
{8225}:
Står med dig här😀

Sv: Silly season - 2020
hanzon: Mrmadhawk

Sv: Silly season - 2020
{8225}: Bjud gärna in BH till Cafét. Han kommer att säga att han är glad att du bjuder in honom som grandios musikexpert och han vill gärna bygga om tråden till något bättre, något som passar honom, då han kan musik bättre än någon annan. Det viktiga är att han får bestämma vilken musik som ska spelas eller vilka klipp som får publiceras. Då kommer denna Cafetråd att nå höjderna. Bland de bästa nånsin. Nu är det BHs tråd och hans smak som gäller. BH är nu på väg att ta denna träd till en högre nivå...

Sv: Silly season - 2020
Bad_Brett: ok, men du har antytt en del, spelar ingen roll nu, eftersom han inte är kvar

Sv: Silly season - 2020
Bad_Brett: Märkligt att jag som inte sett Björn som vår Messias är den som ska försvara honom. Jag anser att alla har diagnoser(även om de inte är bekräftade)

Men kan han inte bara vara en egoistisk jävel? Måste vi ge han diagnoser vi inte vet om han har. Det borde väl räcka med att han är en Judas för oss MoDoiter?

« · 2058432 · »