« Föregående · 2149190 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly season - 2020
Heyerdal: Inte en dag för tidigt, inte misshandlas som vinge i fjärde.
Hoppas det blir en succe nu!
Hoppas det blir en succe nu!
+ 2
Sv: Silly season - 2020
{7814}: ja jag brukar logga på i periodpauserna för att se vad jag ska göra för ändringar :)
+ 1
Sv: Silly season - 2020
{9315}: Shit om man har koll på laguppställningen/kedjeformationerna strax innan den släpps måste det ju fasiken vara Magnus S eller Piva själv som sitter där :)
+ 1
Sv: Silly season - 2020
{9315}:
Han var inte med i början, dom la in honom några minuter sent.
Kedjorna ser bra ut nu. In med ryssen i andra och Svenningsson tar åhströms plats så är det komplett.
Sylwander-jellvert-haag kan bli jobbiga att möta.
Han var inte med i början, dom la in honom några minuter sent.
Kedjorna ser bra ut nu. In med ryssen i andra och Svenningsson tar åhströms plats så är det komplett.
Sylwander-jellvert-haag kan bli jobbiga att möta.
Sv: Silly season - 2020
Randy Marsh:
30. Peters, Anthony
31. Lundin, Linus
1st Line
23. Sylwander, Daniel
40. Jellvert, Kalle
26. Haag, Villiam
27. Mikkelson, Brendan
37. Styf, Hugo
2nd Line
20. Persson, Markus
12. Niederbach, Theodor
15. Sveningsson, Filip
28. Boivin, Michael
22. Wallinder, William
3rd Line
13. Harju, Johan
11. Rockwood, Adam
89. Karlkvist, Patrik
63. Enström, Tommy
2. Öhman, Anton
4th Line
36. Ohlsson, Sebastian
29. Aagaard, Mikkel
7. Åhström, Tobias
Extra Players
33. Tjernström, Max (CE)
25. Arvidsson, Kevin (RD)
30. Peters, Anthony
31. Lundin, Linus
1st Line
23. Sylwander, Daniel
40. Jellvert, Kalle
26. Haag, Villiam
27. Mikkelson, Brendan
37. Styf, Hugo
2nd Line
20. Persson, Markus
12. Niederbach, Theodor
15. Sveningsson, Filip
28. Boivin, Michael
22. Wallinder, William
3rd Line
13. Harju, Johan
11. Rockwood, Adam
89. Karlkvist, Patrik
63. Enström, Tommy
2. Öhman, Anton
4th Line
36. Ohlsson, Sebastian
29. Aagaard, Mikkel
7. Åhström, Tobias
Extra Players
33. Tjernström, Max (CE)
25. Arvidsson, Kevin (RD)
Sv: Modo - Almtuna 2021-02-15
puffe: förra veckan missade cmore att modos match började 18 , gick på stream men inte Boxer-tv, eller var väl Boxer som missade, mot,Kik har jag för mig
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Oväntat att du skulle ta åt dig! Men det är inte trist när dina åsikter sätts i system, hur fel dom nu än må vara för dom är "positiva"?
Vet inte om man kan kalla ditt drev mot Styf positivt, men det är jag det
Vet inte om man kan kalla ditt drev mot Styf positivt, men det är jag det
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Confusius: Jo, det finns de som alltid är negativa och därmed alltid kan gotta sig med "vad var det jag sa" i efterhand. Det blir lite trist när det sätts i system.
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Nu svär du i kyrkan! Jag var en av dom du nämner som såg redan i Augusti vart det barkade. Jag har fått epitet som "skrytsam" "skjuter från höften" "hörs bara när det går dåligt" "pinsam" osv från några få användare, så passa dig så du inte hamnar i samma fack, trevligt är det inte.
Ifrågasätt inte *censur*´s eller *censur*´s åsikter eller hockeykunskaper, säg ej något negativt om MoDo, för du har inte bara fel, du kommer även att förminskas och förlöjligas rejält
Ifrågasätt inte *censur*´s eller *censur*´s åsikter eller hockeykunskaper, säg ej något negativt om MoDo, för du har inte bara fel, du kommer även att förminskas och förlöjligas rejält
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Tycker Glader och tränarna nu ändå försökt få in målhungriga galna grisar och grävlingar som i alla fall jag diggar för att ändra matchbilden. De kanske läser här och inser vilken kunskap som finns på forumet :-) Tänk om vi bara kunde få in en centertyp som Mikael Wahlberg innan midnatt.
Sv: Modo - Almtuna 2021-02-15
{8399}: Glöm inte att matchen börjar 18. Tror det var Mora-matchen för ett tag sen, förutsatte att det var 19 på vardag som vanligt. Lite ont i huvet så vilade lite o knallade ner till TV:n vid 18.39 typ, utifall det var allsvenskt försnack. Precis när jag satte på teven gjorde Mora 0-3....
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Midnatt är deadline, Transsylvanien är inte bästa bästa stället att övernatta på, brrr.
Men fixa en ny Blatny,Döme o Kuusela o skynda dej hem sen.
Övik kommer att hylla dej o Glader i vår
Men fixa en ny Blatny,Döme o Kuusela o skynda dej hem sen.
Övik kommer att hylla dej o Glader i vår
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: åk till forna Jugoslavien , där betyder MoDo pungkula. Inte för att det ger nya spelare , men dom kommer att skratta igenkännande åtminstone
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Transsylvanien nu. Inget vet vad MoDo är här. Kanske lika bra. Många lediga centrar.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Hade också en superbra känsla för ikväll, men när Gavelo är 100 procent säker så blir man genast orolig,,,,Fan också.....
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Är Glader o Du kvar i Tjeckoslovakien? Hur många kontrakt har ni lagt fram? Bara 8 timmar kvar......
+ 2
Sv: Silly season - 2020
{9315}:
Så hur formerar vi oss i kvällensmatch då, ska misshandeln av Rockwood som ytter i fjärde fortsätta? Är det inte dags att ge honom en ny chans som center i en vettig omgivning och med uppbackning av en spelare som kan ta ansvar i defensiven typ Haag, Ohlsson, Harju.
Spännande att se ifall Haag kan visa att släkten är värst mot sina gamla lagkamrater, intressant också att se hur vår div1 värvning Persson ser ut och ifall han kan utnyttja sitt skott och offensiv även en nivå upp.
Lät som att Lovric inte skulle vara med ikväll då han saknar matchtempo, kanske inleder som sjundeback, även om jag gärna sett att han gick rakt in på Styfs plats.
Så hur formerar vi oss i kvällensmatch då, ska misshandeln av Rockwood som ytter i fjärde fortsätta? Är det inte dags att ge honom en ny chans som center i en vettig omgivning och med uppbackning av en spelare som kan ta ansvar i defensiven typ Haag, Ohlsson, Harju.
Spännande att se ifall Haag kan visa att släkten är värst mot sina gamla lagkamrater, intressant också att se hur vår div1 värvning Persson ser ut och ifall han kan utnyttja sitt skott och offensiv även en nivå upp.
Lät som att Lovric inte skulle vara med ikväll då han saknar matchtempo, kanske inleder som sjundeback, även om jag gärna sett att han gick rakt in på Styfs plats.
+ 7
Sv: Silly season - 2020
{9315}: Centern Puempel som blev bänkad sist i MIF kan ju vara en kandidat eller trotjänaren Taylor Matson i Rögle när Ted B kommer hem, men som sagt kan ju vara bästa playmakern i Division 1 eller DEL2 vi jagar också.
Sv: Silly season - 2020
KB: jag har ju inte sagt nåt om kvalitén på spelarna ;)
skämt åsido, jag vet inte vilka spelare det rör sig om
skämt åsido, jag vet inte vilka spelare det rör sig om
Sv: Silly season - 2020
{9315}: Trodde Glader hade en stor röd telefon med direktlinje till Foppa för just sådana här tillfällen. Jaja, jag får köra 9 timmar tung VooDoo och hoppas på det bästa.
+ 1
Sv: Silly season - 2020
{9315}: Det är iaf uppfriskande att höra om spelare som faktiskt vill hit just nu...
Man känner dock för alla stackare som missar att hoppa på innan segertåget tutar fram.
Man känner dock för alla stackare som missar att hoppa på innan segertåget tutar fram.
+ 2
Sv: Silly season - 2020
hompa90: nej, styrelsen är med på tåget, men vi jagar några spelare som sitter med kontrakt med andra klubbar där klubbarna sätter sig på tvären trots att spelaren vill. vi får se var det tar vägen under kvällen men jag räknar inte med mer in tyvärr.
+ 6
Sv: Modo - Almtuna 2021-02-15
KB: Ja, och nu får det vara slut med platt-matcher. Fr.o.m nu får vi tag i sakerna så vi inte ska sitta o behöva bry oss alltför mycket hur konkurrenterna spelar. Slutspelet börja nu MoDo!! Visa oss det redan i kväll.
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: känns inte möjligt att de helt plötsligt skulle börja vinna så mycket.
Frågan är bara vilka man hoppas vinner på onsdag. Hästen och Kik möts...
Personligen kollar jag uppåt och hoppas att KIK tar 3 poäng.
Frågan är bara vilka man hoppas vinner på onsdag. Hästen och Kik möts...
Personligen kollar jag uppåt och hoppas att KIK tar 3 poäng.
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Tar vi 3p ikväll så är jag övertygad att vi undviker kval.
Då ska Väsby hämta in 14p på 10 matcher, dvs 1.4p/match i snitt och deras nuvarande snitt är 0.83p/match. Svårt att se dom göra detta då dom ska möta mora, löven, aik samt ssk sedan dubbelmöte mot Tingsryd, så dom har inte ett jättelätt schema.
KIK har vid vinst för oss ikväll 12p upp med 11 matcher kvar, så de måste ligga på ett snitt på 1.1p/match och deras nuvarande snitt är 0.9p/match. Dom har SSK, Lövenx2 samt AIK och Tingsryd kvar, svåra matcher.
Dessutom så möts väsby och KIK 2 ggr, bästa där är ju att de delar på poängen 3 till varje lag, alternativt att det sämst placerade laget som halkat lite efter tar alla 6p.
Så vinner vi ikväll och förlorar resten av matcherna i serien så måste KIK och Väsby höja sig rejält för att gå om oss.
Tar vi 3p ikväll så är jag övertygad att vi undviker kval.
Då ska Väsby hämta in 14p på 10 matcher, dvs 1.4p/match i snitt och deras nuvarande snitt är 0.83p/match. Svårt att se dom göra detta då dom ska möta mora, löven, aik samt ssk sedan dubbelmöte mot Tingsryd, så dom har inte ett jättelätt schema.
KIK har vid vinst för oss ikväll 12p upp med 11 matcher kvar, så de måste ligga på ett snitt på 1.1p/match och deras nuvarande snitt är 0.9p/match. Dom har SSK, Lövenx2 samt AIK och Tingsryd kvar, svåra matcher.
Dessutom så möts väsby och KIK 2 ggr, bästa där är ju att de delar på poängen 3 till varje lag, alternativt att det sämst placerade laget som halkat lite efter tar alla 6p.
Så vinner vi ikväll och förlorar resten av matcherna i serien så måste KIK och Väsby höja sig rejält för att gå om oss.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Kik- Väsby möts två gånger till kan bli sex p till endera laget
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Jo, man kan tycka det. Samtidigt som har både KIK och Väsby mindre än en poäng i snitt. Därför känns det rätt tryggt nedåt även om vi inte tar säskilt många poäng själva.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Steken84: Vi kommer ta plats 10. Tåget börjar ikväll med 3 poäng.
+ 11
Sv: Silly season - 2020
hompa90: Det tog ganska precis 20 omgångar för Modo att värva en Center (Rockwood) , sen hade var man nog relativt säker på att Heppo skulle stanna säsongen ut och då hade vi nog inte haft denna centerbrist.
Sen kan man ifrågasätta om man borde tittat på ytterligare en center när man började placera Adam på en kant!
Sen kan man ifrågasätta om man borde tittat på ytterligare en center när man började placera Adam på en kant!
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Steken84:
Även ett riktigt uselt lag snittar 1p match vilket det här laget också bör göra. Så någon eller några 3 poängare bör fixas.
Även ett riktigt uselt lag snittar 1p match vilket det här laget också bör göra. Så någon eller några 3 poängare bör fixas.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Jo, när strulet med Ville började, men det jag vände mig mot var augusti. Då kan jag hålla med om att man blev orolig på riktigt, men när han lämnade såg det ok ut ett par omgångar innan försvarsspelet fullständigt havererade. Jag sade vid jul att man måste göra sig av med Styf för att det inte fungerade och man inte såg någon potential att under hans ledning få ordning på spelet heller.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Steken84: Jag är 100% säker på att vi vinner ikväll och tar 3 poäng.
Gör vi inte det så skall jag swisha dig en 100 lapp 👍🏼
Gör vi inte det så skall jag swisha dig en 100 lapp 👍🏼
+ 10
« Föregående · 2149190 · Nästa »
30. Peters, Anthony
31. Lundin, Linus
1st Line
27. Mikkelson, Brendan
37. Styf, Hugo
23. Sylwander, Daniel
40. Jellvert, Kalle
26. Haag, Villiam
2nd Line
28. Boivin, Michael
22. Wallinder, William
20. Persson, Markus
12. Niederbach, Theodor
15. Sveningsson, Filip
3rd Line
63. Enström, Tommy
2. Öhman, Anton
13. Harju, Johan
11. Rockwood, Adam
89. Karlkvist, Patrik
4th Line
36. Ohlsson, Sebastian
29. Aag