1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507852 inlägg · 4189 ämnen
« · 504617 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa:
Är inte Buthan en slags gas?

Nåväl, den var så bra att jag tänker modifiera den lite (ex. ändra till Bhutan :0), och använda den i annat syfte - dvs stjäla den...
ok?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Hmm, finns det en filial till Kempis i Buthan? Eller menar dom ohelig helig mark, kanske?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo:
 
Senaste nytt från Buthans nyhetsbyrå:
 
En Brynäs-supporter, en Leksands-supporter och en MODO-supporter blev fängslade under en resa till Buthan igår. Straffet för deras elakheter (de hade beträtt helig mark) blev 50 piskrapp på stadstorget, vilket delades ut i morse. Nedan följer en redogörelse för de händelser som skedde på torget.
 
Efter 50 piskrapp på Leksands-supportern fick de bära bort honom medvetslös. När det var Brynäsarens tur sa sultanen  "- Eftersom ni varit svenska mästare så skall du få en önskning!". Brynäsaren svarade enligt folk på plats "- Då önskar jag att få behålla jackan på!".
 
Efter halva straffet sprack jackan och efter 50 rapp vinglade Brynäsaren iväg från torget, dock var han vid medvetande. När det var MODO-itens tur sa sultanen " -Jag håller på MODO Hockey, så du skall få 2 önskningar."
 
MODO-iten svarade "- Då vill jag ha 100 rapp!". Ett sus gick genom folkmassan, då folk trodde att mannen inte var riktigt klok. Sultanen frågade då under höjda ögonbryn " Vad är din andra önskning?".
 
 
MODO-iten svarade helt lugnt "- Att ni spänner fast Brynäsaren på min rygg..."

Sv: Dan Hinote klar för MODO!
Poffa: Var det någon som sa osvenskt? Ingen nånannanism här inte.

Sv: Dan Hinote klar för MODO!
Frisco:
 
Härlig artikel om en hockeyarbetare. Snacka om att veta om sin roll och verkligen brinna för att utföra den till hundra procent.


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
orion: Det är väl lättare med avståndsbedömning med två eller flera ögon, men man lär sig avståndsbedömning med endast ett öga också. Som någon på modos offisijälla sida sa. Typ: Han har högst 10% syn kvar på ögat så han ser bara konturerna med det. - Så kan det ju vara, men det kan ju också vara så att det är just konturerna han har svårt att se, i alla fall tror jag det.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: vi diskuterade det ikväll framför teven:
Han måste väl ha nån procent kvar på blindögat, eller?
Annars är väl en sport som kräver avståndsbedömning omöjlig?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
orion: Sen han inte behöver oroa sig för att blunda med fel öga när han siktar så träffar han riktigt bra.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Emma no15: Nu vet jag vad man har MoDo till!
Straffläggning i landskamper!

Jag visste väl att det var nåt...

(Seriöst: Vinhandlarn var klockrent makalös!!! Full av beundran!)

Sv: ZZZ-tråd
Jag avslutar dagen med en bra bild. Det gäller att ge barnen rätt litteratur redan från början (killen på bilden gör vad Albert Halls son gjorde när han var liten), så blir det bra i slutändan.

Gonatt.

Sv: ZZZ-tråd
Frisco:
 
Full fart mot helgen. Om ett dygn lär man sova som en stock framför TV:n, snarkandes och, om man haft lite tur, med en tom ölburk i handen.
 

Sv: Kaberle- en glad nyhet
Paddan:
 
Jag såg inte hela matchen, men det jag såg sa inte så mycket.

Sv: Kaberle- en glad nyhet
Poffa: Eftersom jag själv inte såg matchen i SHG ikväll på grund av skrivningen av en sammanfattning till en avhandling så undrar jag: Hur skötte sig Franta i matchen?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
El Maco: Visste att nån skulle klara slutklämmen...

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Salle: Ja där har du ju rätt. Censur var det ja.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Salle: Dom glömde kåt!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: Rätt "skiva" men fel sketch. Det är från "Manuscensorerna" som censurerar bort snusk från tidningen.
 
"I barnprogrammen också... tuppen Joakim sa KUKELIKUKELIKUKELIKUKELIKUKELIKUKELIKU... Sju gånger"
 
 
 

Sv: ZZZ-tråd
Frisco: ...promille?

Sv: ZZZ-tråd
en vinhandel, flera ......... ?

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: Och ett F

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: Fan det försvinner bokstäver närjag går tillbaks och stavar om. Här får ni ett "V"

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Salle: Nej, det missade jag totalt, det var ju synd. Om jag inte missminner mig så är citaten ur Mgnus och Brasses "arning för barn"och "lygkaptenerna"

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: "och samt kanske men nej" 
 
Såg du "Det är Serverat" på SVT för nån månad sedan. Missade det själv och lyckades zappa in i "De e bar å åk - I helvete heller" under ett reklamavbrott. Skulle gärna sett hela.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Huge: Tänk vad fel det blir när man stavar fel, men inte alltid mer fel än när man stavar rätt. "vrlden" "olja på banan" "Emerson Fitt..."

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: "Man funderar ju vart värden är på väg"

Till värdshuset, kanske?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Martin S:

Det kan ju hända att de absolut behövde uppgifter från spelarna för att kunna ingripa mot förövaren snabbare, en tanke som knappast en Brynäsare skulle kunna räkna ut. (Eller hur det nu var som jag fick det förklarat för mig.)

Oavsett så drabbade det ju Tre Kronor hårt med tanke på vilka matchvinnare som inte kunde vara med i matchen idag.

Man funderar ju vart värden är på väg, våld och skit överallt. Kan man inte göra upp med knytnävarna i stället, precis som på hockeyplanen?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Emma no15: Har du sett någon Timrå spelare som satt en straff någon gång??? Jag tror inte det har hänt i alla fall, okej kanske någon men mest så blir de missar

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Emma no15:
 
Tnk utanför SHG och Tre Kronor. See the big picture, typ.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Emma no15:
 
Äh, vadå. Du får ju se hela bilden...

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Är det så? Jag hoppas verkligen att det är väl genomtänkt isåfall, för det skulle kunna gå åt skogen att ställa hela Timrå mot Finland, Ryssland och Tjeckien i SHG. Jag menar, vem skulle avgöra matcherna om inte Weinis är med? ;)

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Tja, men att till 25% vara influerad av Conny, det blir jäkla många Bjästaprocent det. 25 stycken om jag inte räknat helt fel...

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Emma no15:
 
Precis tvärtom. Bästa tanken på länge. Det finns nämligen en baktanke med den tanken. Tänk på saken så förstår du nog hur genomtänkt det är.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Det var nog inte ett av dina bättre förslag skulle jag kunna tänka mig ;)

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Salle: Publikräddning.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: Skillanden var väl att Balastik glömde bort första och tredje och fjärde delen av Conny straff. Del två var ganska lika.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Salle: Absolut! Fast jag förstår inte hur han kan vara så bra jämt. Han gör ju egentligen aldrig några riktigt dåliga matcher. Bara att lyfta på hatten. Han är helt klart Sveriges bästa målvakt.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Emma no15:
 
Jaha, det talar lite emot mitt förslag om att hela Timrå skulle få spela i Tre Kronor.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Emma no15: Och Weinis satte sin, såklart.  Snygg plock av Henke på avslutande tjeckstraffen.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Inte direkt... =)

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Emma no15: Om jag inte såg alldeles galet så verkade Balastik ha influerats av Conny, dock var Balastik inte lika lyckosam på sin straff.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Weinis kan!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Emma no15: Och #13 gjorde mål. Ingen är förvånad.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zäta missade sin straff, Modin missade sin straff. Heja Timrå.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Martin S: Det har jag oxå funderat på. Såna där saker brukar ju kunna dra ut på tiden ganska mycket, men nu verkar det vara väldigt bråttom...

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Emma no15: "De är inte delgivna någon misstanke, säger Tomas Granlund till aftonbladet.se."

Varför var det då så bråttom att kalla in dom på förhör? Om de "bara" är vittnen för något som har hänt så kan det väl knappast vara en fråga om tre timmar? Dvs varför spelade de inte matchen mot Tjeckien om de bara var vittnen?


Sv: Heja Danmark
Poffa: Hmm? Jag har för mig att jag bara har sagt att han platsar i laget.

Sv: Heja Danmark
Poffa: Jo och när Jansson inte kunde spela blev helt plötsligt Modos bästa spelare 2 skadad.

Sv: Heja Danmark
Frisco:
 
"Klart det betyder mkt för ett lag när lagets bästa spelare inte kan spela (undrar om jag hört det förr?)."
 
Är det inte det som NuMo brukar skriva om Jansson hela tiden? ;-)

« · 504617 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB