1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 508088 inlägg · 4189 ämnen
« · 517665 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Poffa: Jag tvivlar på att Souray är en hustrumisshandlare!
visst är det som du säger, att det är tuffare i NHL, att ge sig på målvakterna!
här finns ju nästan ingen som kan slåss för sin målvakt.

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Dawidovski:

Läs vad jag skriver. I NHL glider han undan medans han här i ES vet att han inte riskerar att få en flåbuse efter sig och då törs han stå upp. Sedan jämför jag just det beteendet med en hustrumisshandlare. En sådan slår nämligen då han vet att han inte riskerar stryk själv, men är from som ett lamm då det finns risk för slagsmål med andra män som kan stå upp mot honom.


Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Poffa: Well, man kan ju knappast påstå att Souray glider undan när det hettar till! sen att du jämför han med hustrumisshandlare är ju bara pinsamt...

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Paddan: så sant så

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Dawidovski:

En person som är tuff och ful då han vet att han kan hantera det men som glider undan och gömmer sig bakom andra då det hettar till med sådana som också kan ta för sig, den personen är den ultimata fegisen.

Ungefär som hustrumisshandlare...


Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Dawidovski: Fick nyss höra att Souray, Kåberg och Berglund beslutat sig för att inte spela ikväll. De vill hedra sin egen helgdag, internationella kvinnodagen...

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Poffa: Det är väl klart att Sheldon tar chansen när salo bjöd in honom till en fight! stämningen var väldigt infekterad i första matchen, det tror jag att du kan hålla med om också? det blir lätt sådana grejer, även om målvaktsfighter inte hör till vanligheterna!
Souray är absolut inte feg!

Bara bra att Salo psykar Sheldon, då får han mycket tändvätska som han kan lägga på spelet, och framförallt, det jätteskott som Salo kommer att släppa förbi sig av Sourays klubba!

Allvarligt, Tommy kan inte ha nån större erfarenhet av psykningar, när han säger att, Souray knappt kan slå en passning rätt! *asg* kom salo inte på nåt bättre än det! fast när salo sa att Sheldons skott var lätta att ta, så var ju den ganska bra!

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Dawidovski:

Han är med andra ord den fegaste sortens människa. Bra, då har vi rett ut det.


Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Poffa: Lustigkurre!
ok, för dom som INTE läst de tidigare inläggen om salos uttalanden:
"Här har vi i alla fall något Salo har jävligt rätt i:

"- Jag har ju sett killen spela i Nordamerika och så mycket kan jag säga att han inte uppträder där som han gör här. Sanningen är att det vågar han inte."

Det gäller även för fler transatlanter, det kan spela hur vårdslöst som helst mot europeiska spelare, men varandra visar det en jävla respekt. De vet väl vad som väntar om de skadar en NHL-kollega"

Vad jag menade var att, det nog inte är så konstigt att Souray inte vågar i NHL! Det är mer förståeligt att Souray vågar ge sig på Salo i Svenska ES.

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Poffa: Hahaha, fasiken va kul om Souray skulle göra mål ikväll:) med tanke på Salos uttalande!

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Dawidovski:

Vågar NHL inte i Souray?


Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Lumber Jack: Vad konstigt att Souray inte vågar i NHL, hehe, och jag som trodde det var tvärtom...

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Dream Team: Jepp. Sandlådekrig från vissa, ironi från andra, humor från den tredje och små sandlådeinlägg från Aftonbladets tävlingsgosse.

Kul med slutspel. Nästan lika kul som seriematcherna.

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Lumber Jack: Ja det där har han ju däremot helt rätt i. Dom försöker kaxa sej emdans dom kan,

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
mok: Här har vi i alla fall något Salo har jävligt rätt i:

"- Jag har ju sett killen spela i Nordamerika och så mycket kan jag säga att han inte uppträder där som han gör här. Sanningen är att det vågar han inte."

Det gäller även för fler transatlanter, det kan spela hur vårdslöst som helst mot europeiska spelare, men varandra visar det en jävla respekt. De vet väl vad som väntar om de skadar en NHL-kollega.
-----------------------------------------------------------------------------

Föreläsning om EU, sedan mot Templet och den första av tre raka MoDosegrar ->

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Frisco: Sandlådekriget to be continued...

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Poffa: Kul uttalanden. De verkar som om Souray är allvarlig i sina uttalanden. Sicken pajas.

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Poffa: Tycker Salo var lite patetiskt faktiskt i ett uttalande:

- Är jag dålig så är det väl just det man kan säga om honom, säger Salo.

Kunde han inte komma på nått bättre?

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Psykkriget mellan Salo och Souray fortsätter. Nu är det Salo som slår tillbaka. Skönast i artiklen är väl följande:

"Färjestad ska peppra puckar mot dig ännu mera i fortsättningen sägs det?
- Härligt i så fall. Hoppas de matar Souray med puckar, skotten från honom är inte så svåra, säger Salo."


Sv: ZZZ-tråd

Frisco:

Vad din familj har för konstiga vanor bryr jag mig inte riktigt i. Inte heller om du dricker påskmust i augusti, jag skulle dock inte göra det.


Sv: ZZZ-tråd
Poffa: Familjemiddag är nåt som man gör i randiga tröjor bakom galler. Såg förresten igår att de hade påskmust på RIMI.

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Frisco:

Thomas Andersson med hjälp från Anders Karlberg och Leo som brukar Ta kula.


Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Förr var dte Gävlefiskare som kom till Övik. Sen var det Brynässpelare. Numera är det bara Gävledomare.

Kuben mina damer och herrar.

Sv: ZZZ-tråd

Frisco:

Det beror ju på hur man väljer att tolka det. Familjemiddag är för mig något helt normalt. Att övriga bara ser det media blossat upp som någon nyhetsanka gör bara att jag tror på den svenska avundsjukan.


Sv: ZZZ-tråd
Poffa: Ordet familjemiddag är lustigt.
www.borlangetidning.com/artikel.asp?id=1215260

Sv: FBK vs MoDo del 2 av 7? (6/3-2005)
Paddan: Hej! Här är en liten rolig bild:)
Så där kommer Chara att göra med Henrik Sedin imorgon kväll;)

Det är Peter Nordströms son Filip, som Chara leker lite grann med:)

Sv: ZZZ-tråd

I morgon blir det arbete, Familjemiddag och efter det blir det hockey i Templet.

Jag säger bara en sak till: ZZZZZzzZ


Sv: FBK vs MoDo del 2 av 7? (6/3-2005)

Paddan:

För MODO önskar jag två låtar:

"Bryan Adams - We're gonna win" och "Queen - We are the champions".


Sv: FBK vs MoDo del 2 av 7? (6/3-2005)

Poffa: Eftersom det är musikförslag så vill jag tillägna Emil Kåberg och Christian Berglund följande lilla sångnummer: Garbage - Stupid Girl.

Till MoDo önskar jag låten Never let me down again med Depeche Mode.


Sv: FBK vs MoDo del 2 av 7? (6/3-2005)
Poffa: Tycker att det mera passande med Max Fenders hitlåt "Dadda Hink å Spade"

Sv: FBK vs MoDo del 2 av 7? (6/3-2005)

Kvällens musikförslag:

Stakka Bo med "Here we go again", fast frågan är väl om jag inte hellre hade lyssnat till Supremes enorma succé "STOP!".


Sv: FBK vs MoDo del 2 av 7? (6/3-2005)
Modoante: Syftar du på mig eller?

Sv: FBK vs MoDo del 2 av 7? (6/3-2005)
knaskamilla: Please, det var väl ändå ett bra tag sedan jag sa till dig om mailet!

Sv: ZZZ-tråd
Imorgon ska laget med 1000 tröjfärger få gnälla bäst de vill.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Paddan: Hahaha Strömberg var ganska lugn igår jag tänkte mer på en av våra stora suporters Mr Gold S Holm

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Svanru: Har tyvärr inte sett någon bild på Leif Strömberg i FBK-matchtröja. Hmm...undrar om man kan tillverka en perpetuum mobile ifall man visar videoupptagningar med Sedinarna för herr Strömberg, fast någon gång måste han väl sluta studsa av ilska...

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Paddan: Möcket tjusig fast han är för långhårig för min smak.
Du har väl inte måhända någon bild på gårdagens värmländska mirakel studdsboll iklädd vår vackra mundering

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Frisco: Vafaan, en lila MoDo-tröja. Nänä, sånt tolereras inte...

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Inför matchen imorgon har jag här en bild på en gammal Gunnar Johanssonwannabie.
www.frisco.se/hs/ljfbk.jpg

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Svanru: Hehe, jo att det finns de som är bra på svanhopp *host* Christian Berglund *host* är det ingen tvekan om, även om det givetvis finns fina skådespelare även i vårt läger.
Det som förefaller omöjligt att förstå är hur vi ska lyckas vinna minst en bortamatch för att gå vidare, då vi bara vunnit fem på hela säsongen. Men slutspelet är tid för mirakel, har jag hört, det visar väl om inte annat gårdagens 46 sekunder. 

Då säger jag som Martin Luther King sade: I have a dream...that in 2004-2005 MoDo Hockey will receive the Le Mat trophy.

Rena rama Nostradamus...


Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Paddan: Hahaha Det är så skönt nu när sola går ner i Götet, himlen är så vackert lila o gul.
Ang matchen tror jag att den är helt avgörande för MoDo vinst=chansen finns, förlust=vrööl tufft.
Tyvärr har jag inte möjligheten att åka till er och titta men jag råder er att göra som gamle Tage sa Huke er göbber o kärringer nu ladder vi (han) om.
Snälla pöjkar i lila och gult kommer upp till er med ett vargagrin och klubban i högsta huj för att träna simhopp.
Ha det
dags att gå till donka för att värma upp inför morgondagen

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Svanru: Förstod väl att även du skulle inse att vi är störst, starkast och framförallt vackrast.

Intressant drabbning imorgon, på sätt och vis är vi tillbaka till status quo, så må det bästa ickelilagula laget vinna!


Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Frisco: Tuppfäktningen har börjat. Jag ser fram emot en spännande tvekamp i möra. Må bästa lag vinna.
Vi är störst, starkast och vackrast.

PS Jag förutsätter att ni alla i Ö-vik håller med :-)

MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Inför match
MODO Hockey - Färjestad
Kempehallen 2005-03-08, kl 19:00

Kent Forsberg: Nu har vi laddat om

2-1 till MODO Hockey i kvartsfinal ett, 6-2 till Färjestad i den andra. 1-1 i matcher med andra ord och vill man skoja till det kan man säga att det nu handlar om bäst av fem.
- Det var 46 olyckliga sekunder som förstörde festen för oss i Karlstad senast, konstaterar Kent Forsberg. Vi fick annars matchen dit vi ville.

- Nu gäller det för oss att vi kommer igen snabbt, tillbaka till spelet i första matchen och halva matchen på bortaplan. Jag har goda förhoppningar om att så ska ske.

Varför klappade ni igenom?
- Det finns inget enkelt svar på det, säger Kent. Men det verkade som om vi pustade ut och tänkte på tillfället att få spela fem mot fyra en lång tid. Nu blev det i stället paj av allt.

Tillfälligheter, eller?
- Visst är det så, men det har faktiskt hänt oss något liknande en gång tidigare i vinter, nämligen borta mot Djurgården. Då släppte vi in 0-3 på 88 sekunder.

Betyder hemmaplan mer än vi tror?
- Enormt mycket i alla fall. Inte minst är det så för domarna också. Det såg vi i första kvarten, detsamma i den andra. Då var det Färjestad som gynnades.

Vad säger du om fortsättningen?
- Spelar vi bara som vi ska göra har vi stora chanser. Jag är i alla fall fylld med tillförsikt, men har hela tiden sagt att det här blir en lång matchserie.

Skadesidan?
- Utökades med Tobias Enström i söndags. Han ådrog sig en kraftig hjärnskakning och blir borta i uppemot tio dagar. Pierre Hedin som gjorde årsdebut såg bra ut och där har vi ett sparkapital.

Laget i övrigt?
- Oscar Hedman går in som ny sjunde back, i övrigt samma trupp, men vi funderar på en del förändringar. Det avgör vi efter värmningen matchdagen.
Noterbart om laget

Skadade och ur spel: Lars Jansson (knä), Peter Forsberg (handled), Tobias Enström (hjärnskakning).

Målvakt:
35 Tommy Salo
(30 Mikael Zajkowski)

Backar:
3 Mattias Timander,
24 Adrian Aucoin

7 Jesper Damgaard,
73 Frantisek Kaberle

5 Hans Jonsson,
33 Pierre Hedin

8 Oscar Hedman.

Forwards:
13 Mattias Weinhandl,
39 Per Svartvadet,
19 Markus Näslund

12 Daniel Sedin,
20 Henrik Sedin,
15 Andreas Salomonsson

27 Alexander Steen,
40 Magnus Gästrin,
58 Dan Hinote

26 Mattias Wennerberg,
4 Jan Öberg,
18 Peter Öberg

17 Fredrik Warg.

Sv: FBK vs MoDo del 2 av 7? (6/3-2005)
ria-ra: MEGA-gäsp.

Sv: FBK vs MoDo del 2 av 7? (6/3-2005)

Dawidovski:

Men, hur ska du ha det? Först gnäller du över att jag inte svarar på mail, och sedan över att jag svarar på en fråga ställd till mig. Jag fattar ingenting.


Sv: FBK vs MoDo del 2 av 7? (6/3-2005)
Frisco: Tragiskt börjar bli otroligt trött på allt gnäll från färjestad men man är ju inte direkt förvånad det är ju inte direkt första gången det gnälls ifrån färjestads håll


Sv: FBK vs MoDo del 2 av 7? (6/3-2005)
gääässssp!

Sv: FBK vs MoDo del 2 av 7? (6/3-2005)
Knaskamilla: Hur kan jag ha skrivit i fel tråd? jag skrev om match 2 i FBK vs MoDo del 2 av 7!
Däremot skrev jag i fel tråd från början, men det ändrade jag snabbt efter att Frisco påpekat det.
Om du inte visste om 6-2 var missvisande, med tanke på Färjestads spelövertag, så hade du väl inte behövt svara på min fråga heller!
eller vad tycker du?

« · 517665 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB