1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482553 inlägg · 4079 ämnen

MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

518701 · » Till forumet


Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Sinuhe:

Den lilla del som inte tror att du är mer utbildad än dem i diskussioner, tror den möjligtvis också att publikvärdarna har fått utbildning i att hantera olika situationer i hallen?

Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Sinuhe: Men för helv....Läs i alla fall inlägget du svarar på. Kände jag dig inte bättre så skulle jag tro att du drev med oss.
Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
knaskamilla: I frågan om diskutioner så har jag inte sagt att jag är mer utbildad än dom men jag tror till stor del att de är så.
Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Sinuhe:

Eftersom du uppenbarligen inte har någon aning om vad publikvärdarna kan och får göra tycker jag att du ska akta dig för att säga att du är mer kompetent. Jag är ganska säker på att du är mycket mindre kompetent än vad de är, faktiskt. Det grundar jag helt på det du skriver här, så du behöver inte börja babbla om att jag inte känner dig och sådär.

Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
knaskamilla: Jag antar att det snart kommer ett "framprovocerat" svar, typ: Vd mrnat du mef plubikvädar?
Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
knaskamilla: det enda en publikvärd kan göra är att dikutera och de kan jag oxå och äör nog mer utbildad på den fronten med än vad publikvärdarna är.
Och så länge personen inte gör mer än skriker så kan inte personen heller bli flyttad på så vitt jag vet
Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Sinuhe:

Nog för att NuMo tycker att jag inte ska svara dig, men jag gör det ändå. Du ställer ju en fråga. De är naturligtvis utbildade i att vara publikvärdar, vad annat skulle jag ha menat? De vet vad de får och inte får göra, de vet vad vakterna får och inte får göra...etc. Nu får du tänka ut resten själv.

Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Sinuhe: Du debatterar med någon typ av moment 22. Du kommer ingen vart i ditt resonemang. Vi har hört vad du tycker. Vi kan inte göra något åt det och du vill tydligen inte.

Nog sagt i denna fråga.
Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
knaskamilla: Utbildade i vad? Dom har inge mer befogenehter dom än vilken annan supoter i hallen dom kan bara enkelt be herrarna att flytta på sig vill dom inte så kan dom inget göra.
Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Frisco:

Jag tror han spelar när han är redo.

Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Poffa: Så du flyttar alltså fram ditt stalltips till lördag-måndag?
Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Foppa på 4+, en Foppa som hela tiden undviker frågan om han kommer spela på lördag, måndag eller när han kan vara redo för spel. "Vi får se" sa han säkert fem gånger, på ett par minuter.
Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
kalle_75: Det är bra att du hittar nåt att hoppas på, nu när Luleå kommer bli utslaget ur kvartsfinalen på torsdag.
Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

65selander:

Nä, det är inte jag som gjort den.

Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Poffa: Är det du som har gjort den?
Det var klass på den, skicka den till Aftonbladet. Jag kan lova att dom smäller upp den på Sportsidan.
Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Poffa: Klockrent!
Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Se länken. Mer behöver nog inte sägas.
Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

knaskamilla:

Spelarnas uppmärksamhet?

Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

"Istället var det Färjestad som fick första målet efter en bytesmiss av Modo i numerärt underläge.

JOBBIGT LÄGE
– Jag får ta på mig det. Jag skrek men ingen hörde, sa Kent Forsberg och fortsatte"

Halstabletter? Megafon? Röstträning?

Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
scim: Fasiken vad ni är deppiga. Se det positiva i situationen snart är det vår och golfklubborna kan tas fram. Ni hinner kanske spela flera rundor medans vi för tjöta och se på hockey istället.
Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
65selander:

Backspelet? Det är väl snarare så att vi har svårt att skapa farliga lägen samtidigt som vi inte är tillräckligt effektiva när vi väl lyckas. Målen vi släpper in beror oftast på att forwards går bort sig i mittzon, ofta Näslund.
Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Frisco: Tror nog att det är kört för er ändå eftersom backspelet inte är det bästa hos er just nu. Tycker att dom får åka lite som dom vill ibland runt målet
Hade ni fått utdelning i början när ni hade 5-3 läge eller satt straffen så hade matchen blivit helt annorlunda eftersom FBK kan bli lätt stressade.
Se bara på nissen Berglund som inte har lärt sig regelboken ännu efter 50 matcher i grundspelet

Ang X11 så skall jag nog få någon vinst om jag nu så måste hacka servern ;-)

Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Sinuhe:

Det var ju ett kul svar, hörru. Publikvärdar är utbildade och vet vad de kan göra i sådana situationer. Skyll dig själv.

Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
65selander: Efter 3 matcher måste ett lag leda med 2-1 eller 3-0. Eftersom det är bäst av 7 matcher så anser jag inte att det är över ännu. Om man däremot spelat bäst av 3 hade det varit lite småjobbigt just för tillfället.

Kul med bortavinst i X11. Händer alltför sällan. Hur man vinner vet jag inte, däremot gör jag det någon gång ibland. Lika överraskande varje gång.
Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Salle: Ja om man gör de riktigt så med mellan rum mellan så att maninte komemr åt varandra lika lätt.
Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
knaskamilla: de t handlade väll typ om att herrarna inte kunde dikutera för att dom hade lite för mycket alohol i blodet
Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

scim: Jobbar och tittar på Slutspelet inför KS.
Frisco: Slutspelet som det ser ut nu är det nog färdigspelat för er snart och då kan du få ge mig tips hur man vinner på Xpert

Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Sinuhe: Nu vet inte jag de akustiska premisserna på bortastå men om dom skrek rakt emot er så tror jag inte att ett rep eller annan avgränsningsanordning skulle hindrat det.

Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

scim:

De bråkar ju på varandra.

Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
65selander: Men hallå Herr Selander. Går hockeyn knackigt? Vi är ju i slutspel.
Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
65selander:

Hur fördriver ni tiden då?
Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

knaskamilla: Ser att ni tycker det är kul när ni har lite FBK'are att bråka med nu när hockeyn går knackigt åt er

Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Sinuhe:

Intressant att du anser dig besitta högre (publikteknisk) kompetens än en publikvärd.

Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Sinuhe:

Du begriper verkligen inte vilken uppgift matchvärdarna har och att de är där för att hjälpa till, va? Han hade t ex kunnat kalla dit ordningsvakter som styrt upp det hela.

Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Sinuhe: Det är ju publikvärdarnas jobb att dikutinera.
Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Poffa: "FBK-coach skyddades - av vakter"

Undrar om inte Strömberg insett att det är tvärtom.

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,614457,00.html
Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
knaskamilla: Med vad? Kunde inte vi föra en vettig dikutin med dessa herrar så hur hade då han lykats?
Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Sinuhe:

HAN HADE KANSKE KUNNAT HJÄLPA ER? Suck.

Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Poffa: jasså du tycker de
Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
knaskamilla: Men vad hade han kunant gjort? Inget enligt min mening.
men nu var de inte heller du som klagade på att vi inte ördes utan de var någon annan.
Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Sinuhe:

Du glömde dessa:

,,,,...,. !, . !, ,

Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Sinuhe:

Återigen: publikvärdar. De finns där för att hjälpa till med publiktekniska frågor.

Själv är jag för övrigt bara glad för att ni inte hördes. Jag gillar att höra MoDoramsor bättre.

Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
knaskamilla: Jag försökte har en vettig dikution med dessa herrar och de ledde ingen stans så varför då dra in publikvärden i de hela?
vad hade han kunna gjort?
För de andra så var de inte det de hela handlade om från början
Från början handlade det om att ni på Modo fans här på HS ansåg att vi inte hördes något åch där var anledningen till varför.
Göra de bästa av sitvationen jag de kan jag säga dig de var att tygla sina känslor när dessa herrar stod och krek en i örat (medvetet) inte direkt normala skrik som man annars hör från Modo publiken när ni anser att ni ska ha utvisnagar osv. Utan här var de handflator till munnen och riktade mot våra öron.
Ja vad gör man då visst man skulle gärna vilja vända sog om och bli ryligt förbannad och be dom bete sig och mer fokusera på matchen än på oss suportrar att psyka oss men de gjorde jag inte utan jag behöll isen i magen och lät det fortgå. För man vet inte om man hade fått ett raseri utbrott på dessa herrar vad de hade slutat i.
Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Sinuhe:

Men herregud. Nu kan du lika gärna tiga hädanefter. Du kan ju inte klaga på att du inte får hjälp om du inte ens vågar be om den (även om det nu är av vänlighet från din sida)! Du får helt enkelt stå ditt kast - du är för omtänksam, alltså fick ni inte stå tillsammans.

(PS. Vad gjorde du när du "gjorde det bästa av situationen"? Sket i det och gnäller över det på HS efteråt i stället?)

Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
knaskamilla: Jag ger inte mycket för den stackaren som står vid borta stå av den anledningen att
1 Han ser inte speciellt gammal ut
2 Han ser inte direkt säker ut i sin gula jacka ser riktigt osäker ut enligt min mening.
3 Ser inte ut som att han har mycket att säga till till Medelålders herrar som jag ber snällt och vänligt att flytta sig.

Så för att undvika tjafs från dessa medelålders herrar så var de enligt min mening lika bra att försöka göra de bästa av sitvationen.
Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

AM:

Vill du att jag ska ta en bild på blåmärket på min vänstra arm, så att du får se? Det lär ju hinna försvinna innan vi ses nästa gång, tänkte jag.

Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Sinuhe:

Du ger inte mycket för den stackare som står vid bortastå, så därför bad du inte om hjälp? Eller: du ger inte mycket för den stackare som står vid bortastå, eftersom du bad om hjälp och inte fick det?

Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
scim: Ja era publikvärdar ger jag ursäkta mig inte mycket för inte den stackaren som står vid borta stå i alla fall.
Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Sinuhe: Isåfall hade ni väl kunnat be publikvärdarna om hjälp istället för att gnälla här i efterhand.

Och du, snälla Sinuhe, vi vet att du är dyslektiker, men du kan väl åtminstone försöka läsa igenom det du skriver innan du skickar iväg det?
Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Poffa: Det är inte så lätt att gör ade när du har Modo supotrar som amn snällt ber att flytta på sig så vi skulle bli mer samlade men som vägrade!
Kommentera

518701 · »