Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
en mildare form av crosscheckingar är ju tillåten dessutom, annars skulle vi nog inte haft så många lirare på banan ikväll, varken i modo eller i FBK.
Slag med klubban tillhör defensiven, lättare slag, bara man inte slår nån i ansiktet eller på nåt annat ställe! ALLA spelare slår som med en yxa med klubban i defensiven emellanåt, återigen upp till domaren att ta ut för sånt som går över gränsen! och för att förtydliga (gränsen) till ev. undrande personer, nej, det är inte gränsen till Finland.
Jag har väl inte sagt att karln har ett bländande spelsinne heller, eller har jag det? Han är främst bra defensivt, sedan gör han några poäng ibland också!
Bra ramsa va? Jag blev uppriktigt förvånad över att en sån stolt klack som modos, kunde sjunka så lågt! DAGISNIVÅ PÅ DEN RAMSAN!!!
Aggressiviteten är utan tvekan det bästa i hans spel och att han har crosscheckat spelare i ryggen är inget jag förnekar och det är naturligtvis inte hans bästa sida, men sånt sysslar alla med (förutom Davidsson ;)
Men hans speluppfattning och pondus i försvaret är det inte många backar i ES som har. Och skottet är ju inte mjukt om man säger så...
Topp 5 bland backarna i ES, UTAN tvekan!
"Modofansen har under den här säsongen härjat på de flesta forum, skrutit och häcklat andra lag."
Det har alla andra lags fans gjort också.
Vet inte riktigt vad att säga, men l i t e generad å Modo-fansens vägnar blir man ju. Nu såg jag matchen via Säsongsbiljetten och inte live, men det verkade knäpp tyst i Kempehallen.
Stöder ni inte ert lag? Som verkar vara så härligt sammansvetsat och kämpastarkt --och så välcoachat.
Modofansen har under den här säsongen härjat på de flesta forum, skrutit och häcklat andra lag.
Skyll er själva.
Men inte ens det lär ni klara av.
Allmänt känt? Känt i allmänheten inom en centimeters radie av dig eller? ;)
Gusse: Markus kan nog börja köpa böcker och prydnadsaker att ställa i bokhyllan bredvid sin Lester B Pearson-award för några fler pokaler lär han inte vinna om han fortsätter spela så här.
Spelarpresentationslåtval för Markus är i fortsättningen "En Vogue - You're Never Gonna Get It" om jag fick bestämma.
Hälge: Den jäveln, han skulle säkert ut och klubba ner Kent och Jansson...
Den där sandsäcken hade man iofs kunnat behöva eftersom vaktmästarna på Kempehallen fortfarande, efter 27 hemmamatcher inte vet hur man sandar gångvägen för oss som åker hockeybussen.
Men med min tur så hade jag säkert bara blivit erbjuden en kopp kaffe från kiosken ifall jag skulle ramlat och brutit benet eller armen...
HasseBasse:
Inte viker ner sig, men glider undan och tar inte fighterna och spelar fult som han gör i ES. Anledningen är att han vet att han här kan göra det utan att bli attackerad, skulle han göra det i NHL skulle han få sig en omgång så han landade i nästa vecka.
Poffa: Apropå Kent.
Fredde och Melinder gick runt & peppade grabbarna efter 1-3-målet. Kent stod med ett ben på bänken och såg lite ut som "tänkaren". Då går Fredde emot honom och säger (enligt mina läppläsar kunskaper) "Vi måste göra nånting för f-n". Kent reagerade knappt och fortsatte stå modell för Auguste Rodin...
Ok. Jag kan inte påstå att jag sett de flesta, men tycker du verkligen att Souray "viker ner sig" i NHL?
Någon som vet hur många mål som görs på straff procentuellt?
HasseBasse:
Jag har inte missat speciellt många matcher från NHL på C+, nej.
" I NHL glider han undan medans han här i ES vet att han inte riskerar att få en flåbuse efter sig och då törs han stå upp."
Jag antar att du sett många matcher med Sheldon i NHL eftersom du så säkert vet att han gör det. Eller använder du Salo som är mitt i en pajkastning som referens? Själv tycker jag Souray stått upp väldigt bra i de matcher jag sett från NHL...
Frisco: Oddsen på att #21 spelar i nästa match tror jag sjönk drastisk efter detta.
Markus Näslund måste skämmas när/om han tittar sina medspelare i ögonen efter denna match.
En till som borde skämmas är Kent (& Co) över hur man kan bänka såna som faktiskt vill spela (2*Öberg, Warg, Wennerberg mfl) över Markus som bara åker omkring. Ledartrion måste våga matcha (heta) spelare och vaska runt i kedjorna när nån spelare inte gör sitt JOBB.
Pierre som inte har matchtempo borde bänkats idag. Damgaard och Aucoin kunde dubblerat utan problem. Se på Chara som spelar minst varannat byte.
Frisco:
Varför agerar inte Kent annorlunda i tredje perioden? Vid ställningen 1-4, varför chansar man inte med att ta ut Salo? Vid ställningen 2-4, varför tar man inte TO och lyfter Salo. Målskillnad spelar ingen roll i slutspel...
Snälla, avsluta säsongen för Gnällspiken Jönsson och dom andra i hans syjunta.
"Poffa: Hahaha, fasiken va kul om Souray skulle göra mål ikväll:) med tanke på Salos uttalande! "
NuMo:
Ja, det stämmer ju dessutom.
Hem -> Familjemiddag -> Templet.
"Vill inte ner i sandlådan
FBK:s stjärnback Sheldon Souray kallar ju Tommy Salo för Modos stora svaghet. Din kommentar?
– Färjestad gnäller hit och Färjestad gnäller dit. Jag förstår inte vad de håller på med. Vi vill inte kliva ner i den där sandlådan. Den är redan så full av Färjestadspelare. Och där låter vi dem vara i fred."
Dawidovski:
Anser du att jag säger att Souray är en hustrumisshandlare så tycker jag vi lägger ner den här diskussion, för det kommer aldrig falla ner något mynt i Wisla Krakow.
Jag skrev att det var tyst på bortastå! Det var ett jäkla hejjande på (stora hemmastå) ikväll, varför skulle jag ljuga om något sådant?
jag menade såklart att vi (ca, 30 FBK supportrar var ganska tysta under matchen.