1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 508092 inlägg · 4189 ämnen
« · 518426 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

knaskamilla:

Spelarnas uppmärksamhet?


Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

"Istället var det Färjestad som fick första målet efter en bytesmiss av Modo i numerärt underläge.

JOBBIGT LÄGE
– Jag får ta på mig det. Jag skrek men ingen hörde, sa Kent Forsberg och fortsatte"

Halstabletter? Megafon? Röstträning?


Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
scim: Fasiken vad ni är deppiga. Se det positiva i situationen snart är det vår och golfklubborna kan tas fram. Ni hinner kanske spela flera rundor medans vi för tjöta och se på hockey istället.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Inte för att jag varit i Rio, men är det någonsin halt där?



Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
65selander:

Backspelet? Det är väl snarare så att vi har svårt att skapa farliga lägen samtidigt som vi inte är tillräckligt effektiva när vi väl lyckas. Målen vi släpper in beror oftast på att forwards går bort sig i mittzon, ofta Näslund.

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Frisco: Tror nog att det är kört för er ändå eftersom backspelet inte är det bästa hos er just nu. Tycker att dom får åka lite som dom vill ibland runt målet
Hade ni fått utdelning i början när ni hade 5-3 läge eller satt straffen så hade matchen blivit helt annorlunda eftersom FBK kan bli lätt stressade.
Se bara på nissen Berglund som inte har lärt sig regelboken ännu efter 50 matcher i grundspelet

Ang X11 så skall jag nog få någon vinst om jag nu så måste hacka servern ;-)


Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Sinuhe:

Det var ju ett kul svar, hörru. Publikvärdar är utbildade och vet vad de kan göra i sådana situationer. Skyll dig själv.


Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
65selander: Efter 3 matcher måste ett lag leda med 2-1 eller 3-0. Eftersom det är bäst av 7 matcher så anser jag inte att det är över ännu. Om man däremot spelat bäst av 3 hade det varit lite småjobbigt just för tillfället.

Kul med bortavinst i X11. Händer alltför sällan. Hur man vinner vet jag inte, däremot gör jag det någon gång ibland. Lika överraskande varje gång.

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Salle: Ja om man gör de riktigt så med mellan rum mellan så att maninte komemr åt varandra lika lätt.

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
knaskamilla: de t handlade väll typ om att herrarna inte kunde dikutera för att dom hade lite för mycket alohol i blodet

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

scim: Jobbar och tittar på Slutspelet inför KS.
Frisco: Slutspelet som det ser ut nu är det nog färdigspelat för er snart och då kan du få ge mig tips hur man vinner på Xpert


Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Sinuhe: Nu vet inte jag de akustiska premisserna på bortastå men om dom skrek rakt emot er så tror jag inte att ett rep eller annan avgränsningsanordning skulle hindrat det.


Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

scim:

De bråkar ju på varandra.


Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
65selander: Men hallå Herr Selander. Går hockeyn knackigt? Vi är ju i slutspel.

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
65selander:

Hur fördriver ni tiden då?

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

knaskamilla: Ser att ni tycker det är kul när ni har lite FBK'are att bråka med nu när hockeyn går knackigt åt er


Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Sinuhe:

Intressant att du anser dig besitta högre (publikteknisk) kompetens än en publikvärd.


Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Sinuhe:

Du begriper verkligen inte vilken uppgift matchvärdarna har och att de är där för att hjälpa till, va? Han hade t ex kunnat kalla dit ordningsvakter som styrt upp det hela.


Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Sinuhe: Det är ju publikvärdarnas jobb att dikutinera.

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Poffa: "FBK-coach skyddades - av vakter"

Undrar om inte Strömberg insett att det är tvärtom.

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,614457,00.html

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
knaskamilla: Med vad? Kunde inte vi föra en vettig dikutin med dessa herrar så hur hade då han lykats?

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Sinuhe:

HAN HADE KANSKE KUNNAT HJÄLPA ER? Suck.


Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Poffa: jasså du tycker de

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
knaskamilla: Men vad hade han kunant gjort? Inget enligt min mening.
men nu var de inte heller du som klagade på att vi inte ördes utan de var någon annan.

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Sinuhe:

Du glömde dessa:

,,,,...,. !, . !, ,


Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Sinuhe:

Återigen: publikvärdar. De finns där för att hjälpa till med publiktekniska frågor.

Själv är jag för övrigt bara glad för att ni inte hördes. Jag gillar att höra MoDoramsor bättre.


Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
knaskamilla: Jag försökte har en vettig dikution med dessa herrar och de ledde ingen stans så varför då dra in publikvärden i de hela?
vad hade han kunna gjort?
För de andra så var de inte det de hela handlade om från början
Från början handlade det om att ni på Modo fans här på HS ansåg att vi inte hördes något åch där var anledningen till varför.
Göra de bästa av sitvationen jag de kan jag säga dig de var att tygla sina känslor när dessa herrar stod och krek en i örat (medvetet) inte direkt normala skrik som man annars hör från Modo publiken när ni anser att ni ska ha utvisnagar osv. Utan här var de handflator till munnen och riktade mot våra öron.
Ja vad gör man då visst man skulle gärna vilja vända sog om och bli ryligt förbannad och be dom bete sig och mer fokusera på matchen än på oss suportrar att psyka oss men de gjorde jag inte utan jag behöll isen i magen och lät det fortgå. För man vet inte om man hade fått ett raseri utbrott på dessa herrar vad de hade slutat i.

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Sinuhe:

Men herregud. Nu kan du lika gärna tiga hädanefter. Du kan ju inte klaga på att du inte får hjälp om du inte ens vågar be om den (även om det nu är av vänlighet från din sida)! Du får helt enkelt stå ditt kast - du är för omtänksam, alltså fick ni inte stå tillsammans.

(PS. Vad gjorde du när du "gjorde det bästa av situationen"? Sket i det och gnäller över det på HS efteråt i stället?)


Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
knaskamilla: Jag ger inte mycket för den stackaren som står vid borta stå av den anledningen att
1 Han ser inte speciellt gammal ut
2 Han ser inte direkt säker ut i sin gula jacka ser riktigt osäker ut enligt min mening.
3 Ser inte ut som att han har mycket att säga till till Medelålders herrar som jag ber snällt och vänligt att flytta sig.

Så för att undvika tjafs från dessa medelålders herrar så var de enligt min mening lika bra att försöka göra de bästa av sitvationen.

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

AM:

Vill du att jag ska ta en bild på blåmärket på min vänstra arm, så att du får se? Det lär ju hinna försvinna innan vi ses nästa gång, tänkte jag.


Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Sinuhe:

Du ger inte mycket för den stackare som står vid bortastå, så därför bad du inte om hjälp? Eller: du ger inte mycket för den stackare som står vid bortastå, eftersom du bad om hjälp och inte fick det?


Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
scim: Ja era publikvärdar ger jag ursäkta mig inte mycket för inte den stackaren som står vid borta stå i alla fall.

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Sinuhe: Isåfall hade ni väl kunnat be publikvärdarna om hjälp istället för att gnälla här i efterhand.

Och du, snälla Sinuhe, vi vet att du är dyslektiker, men du kan väl åtminstone försöka läsa igenom det du skriver innan du skickar iväg det?

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Poffa: Det är inte så lätt att gör ade när du har Modo supotrar som amn snällt ber att flytta på sig så vi skulle bli mer samlade men som vägrade!

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Sinuhe:

Spelar det någon roll? Alla FBK:are fick plats inom området och ni kunde stått hur tätt som helst, om ni bara bemödat er. Pröva att ta egna initiativ någon gång.


Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Poffa: Nej de har jag inte sagt heller eller har jag de?
Jag ringde upp till Ö-vik och köpte mina biljetter.
Fick höra av andra FBK:supotrar i min närhet att dom oxå skulle åka upp och se matchen mailade då till kansliet, sa att vi vart runt ett 20-30 tal bortasupotrar och frågade om man kanske inte skulle kunna dela av borta stå en sida för FBK:are och en sida för Modo. för klart som f**n att Modo säljer biljetter som igentligen skulle ha gått till WP om dom hade gjort en resa upp till sina egna supotrar.
Men tyckte i alla fall att dom hade ju kunna delat av våran lilla stå då för de gör andra arenor men inte Modo trots att dom viste om de före!

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Sinuhe:

Att en FBK:are ringer och köper biljetter är knappast samma sak som att Wolfpack hade anmält resa, eller vad tror du?


Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
scim: efterhanskonstruktion vad menar du emd de de är fakta och de lät ju som på henne att hon jobbade på Kansliet!

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Sinuhe:

Jag tycker inte Kamilla behöver besvara din efterhanskonstruktion.

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
knaskamilla: Konstigt de för jag ringde upp till Kempis och köpte mina biljetter vi Kemphallen mailade oxå upp och ansåg att dom skullde dela av för att vi skulle bli en del FBK:fans som kom till matcherna!
Sedan varför Modo inte gjorde de de har jag ingen aning om varför men de kanske du kan svara på!

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Sinuhe:

Såvitt jag vet hade inte en enda FBK:are anmält närvaro innan matchen. Du tycker ändå att de skulle ha spärrat av med rep, alltså?


Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
knaskamilla: Nej men gör som i andra arenor då dela av med rep eller dyrligt!

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Sinuhe:

Haha! Det var kul skrivet. Bortastå är bara "äkta" bortastå de gånger det anmälts busslaster med bortafans. Det borde du väl inse själv att tjugo FBK-fans inte kan få en hel läktare ensamma?


Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Modoante: J ainte så lätt att få igång nått på Borta stå då den invaderas av Modofans som tränger sig in överallt ni har eran stora stå men vad faan gör då ens massa Modofans på våran sida ja inte lätt att förstå mend om kanske ville stå på en vinnande sida.
Sedan måste jag säga att inte tycker jag att Modoklacken höll hö standard i går inte lät bra i första och fram till 1-2 målet och någon min efter sedan var de ju inge liv på er alls

Sv: Friscos bildgåta #100
El Maco: [Snart sliper vi Modo i slutspelet?]

Den var kul. Ja du hade nog rätt.

Sv: Friscos bildgåta #100
El Maco:

Det går inte som på räls?

Vågar dock inte med 100% säkerhet säga att min gissning är rätt.

Sv: Friscos bildgåta #100

Frisco:  Vad symboliserar bannerbilden?

Snart sliper vi Modo i slutspelet?


Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
knaskamilla:

Undrop the puck. Unlet the show begin.

Jag har åtminstone en massa bra böcker att läsa, ska nog börja med Tony Adams - Addicted. Ja, så man inte släpper misären i det första taget.

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
knaskamilla: Jo, jag vet, våran hemliga taktik är ju faktiskt att göra sk. fula byten, vet du, vi var faktiskt 14 spelare en gång i scaniarinken, och gjorde mål i det bytet dessutom, men domaren vägrade dela ut 10nde Assisten till Matte:(

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Tja, vad ska man säga? MoDo försöker jämna ut alla FBKs byten med åtta man på banan genom att köra ett med bara två man på banan, och det straffar sig genast. I framtiden tycker jag att vi ska låta bli att försöka jämna ut saker och satsa all kraft på att göra en massa mål i stället.

Fast vi var ju bra i ungefär fem minuter ikväll, alltid något.


« · 518426 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB