1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532119 inlägg · 4126 ämnen

« · 1729732 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Han är bara så förbannat tråkig och dryg. Dessutom har han misslyckats med allt han petat på, så visa ödmjukhet. Det borde han lära sig.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Robin Ztorken L:

Men seriöst! Vad fan ska han säga och svara på det tycker du?

"Jo vi har värvat två riktiga stjärnor från andra klubbar, det är Zackrisson och Gulas"

Han kan ju för fan inte uttala sig om spelare som fortfarande har kontrakt och spelar i andra klubbar.

Mycket kan man klaga på svarten för, men någon jävla måtta måste det ju vara, kan ju inte hitta varje liten grej och såga honom för.

I detta fall ser jag inga problem att han svarar som han gör, även fast kanske "Inga kommentarer" vore lämpligare.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille: Vad vi säger om det?
Jo, Svartvadet är den tråkigaste djävel som finns, och bör lämna sitt uppdrag!

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
hubbenorlen: Menar du klassskillnaden i PP köper jag det. I spel fem mot fem skapade vi fler målchanser och där var det verkligen ingen klassskillnad. Hade vi hållit oss på banan skulle det här blivit väldigt jämt. Allt annat känns bara konstigt att säga.
Det sjuka är att nästan alla utvisningar är tokiga också. Djuse hade kunnat ta hem istället för att chansa kvar på blå, så Welch sluppit haka. Kwiatkowski hade inte behövt klubban mellan benen. Torp hade - förutsatt att han nu skrek på domarna - inte behövt gnälla på domarna trots det giganstiska misstaget och givetvis borde Noah slutat gruffet tidigare. Det är ju inte en enda utvisning för att freda det egna målet mot en målchans. Inte en!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Dundee: Vad säger ni om det här?Försöker svarten bara tysta ner det?

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
Robin Ztorken L: Begrep du plötsligt förra? Vill du då ta tillbaka att jag på något sätt skulle skrivit att Modo är bättre i varje match, för det är en gigantisk lögn?
Jag har dessutom bara skrivit att vi är bättre i fem mot fem den här matchen. Inte att vi var bättre än Skellefteå, vilket givetvis är en stor skillnad med tanke på att de avgör genom att vara överlägsna i spel i numerärt överläge.

Sedan tycker jag att domarna tyvärr i mångt och mycket hjälper SAIK oerhöert i den här matchen. Troligen har vi inte vunnit ändå, för även om de plockat de solklara utvisningarna man missat så hade vi inte gjort mål i PP.

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
{7639}: Kan vi inte förlora i spel 5 mot 5 så hittar Modo andra vägar. Det är väl dags för Noha att sitta på botbänken några matcher (han verkar ju tycka om det) så han lär sig att hockey är ett lag spel. Allvarligt talat vad har tillfört laget de senaste 10-15 matcherna? Noha 0 poäng - SAIK 6 poäng, det är väl så facit blev. Han ska med sina utlovade ledaregenskaper vara den som tillsammans med Byron leda laget. Det han har gjort är väl att han stjälpt laget ett antal gånger med sina förbannade onödiga utvisningar. Länge sedan Torp var hackkycklingen här inne, men han har verkligen skärpt till sig, utom ikväll.
Avslutningsvis något positivt, Hedman och Butler målskytt.

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
{5647}: Det kan vara svårt med objektiviteten när det kommer till ens eget lag. Tro mig, jag vet.
För mig som utomstående, som sett de två senaste matcherna mellan Saik och Modo, är det dock väldigt lätt att se klasskillnaden mellan lagen,
Jag tror dock att Modo får det väldigt lätt i kvalet, förutsatt att AIK programenligt vinner den allsvenska finalen. Om inte får ni nog det svårt.
Ni kom ju trots allt väldigt lätt undan med Vita Hästen i fjol.

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
Robin Ztorken L: Jag skrev nyss "Jag tycker att vi förlorade solklart förra matchen, men den här var vi snäppet bättre i spel fem mot fem."
När du då skriver "Ja du tycker ju att vi är bättre än alla lag vi spelar mot.
Kan du då förklara varför vi aldrig vinner?"

Betyder det då att du inte är läskunnig, dum i huvudet eller bara inte vill läsa? Hur ska man kunna debattatera med någon som inte förstår, läser mina inlägg eller bara trollar?

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
Nu kommer jag låta jävligt bitter men jag vill verkligen säga det. Skellefteå måste vara det laget med mest tur i hela shl, dom har alltid dommaren med sig. Direkt när en Skellefteå spelare faller så hörde man deras lilla klack och bås få nåt CP anfall. Skellefteå åkte och småhakade modo i hela matchen men det blev inga utvisningar. Men med 20 sekunder kvar gjorde dommaren nåt jag verkligen hatar. Dom tog den dära hakningen. direkt vid en offside en iceing var det framme minst 2 ske spelare vid dommaren och klagade. jag tror och hoppas att det där jävla flyt laget åker senast i semin. när det blir lite fysiskt flyger deras spelare som nå vantar. Luleå skulle tvåla dit dom hur lätt enligt mig. En sak till jag unnar det där självbelåtna och griniga laget ingen framgång alls.

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
{5647}: Ja du tycker ju att vi är bättre än alla lag vi spelar mot.
Kan du då förklara varför vi aldrig vinner?

Det vore bra, så vi alla fattar vad du menar, tror bara det är du som förstår det.
Sedan nämner du tillfälligheter? Varför går "tillfälligheterna" vår väg?

Analysera gärna det!

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
Sawchuk: Nej, jag är inte dum i huvudet. Jag räknar inte endast resultatet i fem mot fem eller i matchen när jag bedömer en match.
Jag håller med om att vi i boxplay är fullständigt horribla. Ingen press på puckhållaren (när denne inte har kontroll över pucken). Tittar på puck framför mål istället för att spela blad-blad och ta bort dras returer, vilket är sättet de i princip avgör matchen på.

Men, jag tycker att vi i spel fem mot fem (vilket är det ENDA jag uttalat mig om ) är minst lika bra som Skellefteå.

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
Rytter: Tänk om Welch kunde ge fan i att spela fult och bara vara en stabil back istället. Heshka gör en stabil match igen, vill gärna se honom nästa säsong också

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
Robin Ztorken L: Fast det är ju just det som är så fantastiskt korkat resonemang.
Jag VET att modo varit usla i år. Jag vet att vi kommer att kvala. Men när vi en gång är bättre än Skellefteå i spelet fem mot fem så måste man väl kunna se det också? Jag tycker att vi förlorade solklart förra matchen, men den här var vi snäppet bättre i spel fem mot fem.

Bara för att man är ett bottenlag innebär inte att varje match man gör är värdelös. At bara titta på resultatet går bra om man ska sammanställa en tabell, men då det är så kopiöst mycket tillfälligheter som spelar in är inte ett enskilt resultat rättvist.

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
Monno: Vettig analys av AJ. Vi förlorar på eget grepp mkt. Spelmässigt 5mot5 var det inte alls som i tisdags utan vi var väl med.
Men dumma utvisningar sen är det ju nå jäkla hjärnspöken vi har mot Skellefteå. Vi skulle kunna leda med 12-0 inför sista och ändå förlora känns de som.

Kul att Butler visar att han vill vara med.
Filppula är verkligen Susse Light på sätt och vis. Mkt små fina klubblyftningar och fina pass. Lite anonym ibland men.
Och fasiken jag tycker Heshka är bästa back i Modo just nu och varit det ett tag nu. Welch verkar lite ur balans. Han ska spela hårt och lite fult. Men han verkar helt sakna känsla för vart gränsen går.

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
{5647}:

"Vad ät resultatet i spel fem mot fem ikväll? Det går lätt att räkna ut genom att inte räkna mål i pp."

Är det så du analyserar en hockeymatch?

Modo spelar återigen korkat mot SAIK och tror att dom kan checka sönder dom utan att ens veta hur man sätter en check.

Att försöka pressa motståndare då man ser märket på bröstet är pojklagsbeteende. Då man ser märket är det försent. Det är därför vi hamnar axeln efter i alla situationer. Modo kanske åker mer skridskor än Skellefteå ikväll, men det är det enda och hjälper inte ett skit om man åker fel.

Att försöka stoppa SAIKS powerplay genom att stå på hälarna och stirra puck är ju också effektivt...

Mora - Löven var inte en representativ match för det motstånd vi kommer att möta i ett kval. Löven gick väldigt kort på folk och spelade med "trap" i mittzon och hoppades på tur och medstuds vilket dom också fick.

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
Matchen avgörs idag i PP och BP där SAIK var riktigt effektiva. Dom får sina chanser vid rätt lägen i matchen och klarar av att utnyttja dessa. Sedan är det pinsamt att man med 30sek kvar tar en riktigt billig SAIK utvisning bara för att snygga till det. Var det samma jävla sopa som hittade på spökutvisningen mot Luleå som dömde idag?

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
MODO Hockey - Skellefteå AIK 2-5

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
Monno: Jag såg mota löven igår. Den prestation vi hade ikväll hade räckt till en fem-sex mål
l i skillnad mot de lagen. Leksand mot Mora var iofs bättre, men det är ändå ser klasskillnad mot det här.

Ska vi förlora i kvalet måste vi prestera mycket sämre än det här, men det kan vi lätt göra också. Prestationsångest som mot rögle och Malmö och det är match av det hela.

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
{5647}:
Bara så du vet så ingår pp, bp och även domarna i en hockeymatch... Borde vara samma mot allsvenskt motstånd

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
{5647}: Nej tjänstefel spelar ingen roll. Torp vet läget. Då håller man käften.
Det var annat förr med 10min personligt. Men idag får man fan bita sig i tungan.

Welch har garanterar fått en massa varningar innan. Utmanar man ödet så åker man på det.

Nog har dom släppt vissa situationer. Men åt båda håll tycker jag. Det är inte alls som i 0-3 matchen mot SAIK som var skandal på riktigt.

Ja mål i tom kasse. Modo hittar åter igen en sätt att förlora matcher.

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
{5647}: Det är nog inte mycket du förstår, du resonerar som en struts med huvudet nedstucket i sanden.
Tror det är bäst du drar upp det nu och vaknar till...

Kollar du aldrig våra matcher? Du verkar tro att vi är ett topplag, men jag kan berätta för dig att du har fel där.

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
{7633}: Då jag flera gånger varit med om att domaren hört fel kan jag inte göra det.

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
{5647}: Fördömer alltid missconduct utvisnigar .

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
Sawchuk: Vad ät resultatet i spel fem mot fem ikväll? Det går lätt att räkna ut genom att inte räkna mål i pp.

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
Sawchuk: Är någon förvånad? :D

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
{5647}: Hoppas inte modospelarna tycker som du inför det stundande kvalet. Då kan det bli en obehaglig överraskning

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
{7633}: Jag skrev att jag förstår att han blev vansinnig efter det katastrofala domslutet. Givetvis försvarar jag inte allt han sagt.

Dock måste du hört vad han sagt då du fördömer det. Han kan ju skrikit på en medspelare eller domaren hört fel, men den som fördömt utvisning måste ju hört det. Annars vore det konstigt om man fördömer något som kan ha varit helt felaktigt.

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
{5647}:

Allvarligt JFK, jag förstår att du också är frustrerad men dina analyser just nu får ju Bagdad Bob att verka sansad.

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
Robin Ztorken L: Nej. Det gör jag inte. Ska man bedöma en match så tycker jag inte att det går att läsa statistiken och bara titta på den.
Det är på tok för många tillfälligheter för att en match alltid vinns av det bättre laget.

Den här matchen har vi varit bättre i spel fem mot fem än dem. Spelar vi så i kvalet finns det inte ett lag som har en chans.

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
{5647}: Och du vet vad Torp sa ?

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
{5647}: Jo, i elitdrott är det resultatet som räknas, sen kan det se hur tjusigt ut som helst på isen.
Men inga poäng så är det helt ovidkommande, hur spelet ser ut.
Det hoppas jag även du förstår.

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
Monno: felaktigt är en sak, men det där är långt mer än det. Det är tjänstefel av domaren
Welch utvisning är förvisso korkad, men domarna har släppt mycket värre saker än det där ikväll.

Synd på utvisningarna. Vi har varit bättre än dem med lila många på banan.

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
MODO Hockey - Skellefteå AIK 2-4

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
{5647}: Spelare väl för fan ingen roll om det var felaktigt beslut eller inte? Spela man mot ett lag som för kvällen har 100% i PP så ser man fan till att hålla käften!

Att vår ledande back sen är totalt jävla oduglig på att avväga när han kan vara ful och inte är ju ba skit i sig självt.

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
{5647}: I och för sig men man måste för i h..vete kunna spela behärskat aggressivt och knipa igen käften

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
{7633}: Welch är verkligen inte i balans. Drar på sig onödiga utvisningar match efter match och är inte på långa vägar en ledare just nu. Kanske han skall vila någon match.

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
Robin Ztorken L: resultatet räknas, men ingen är väl så djävla korkad att man bara går på resultatet? Det finns inte en enda tränare på den nivå du tittar på som skulle bara kika på resultatet. Det måste man vara journalist eller någon som inte förstår idrott för att göra.

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
{7633}: Japp, Welch är helt otrolig.

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
{5647}:

Nu hade vi fan tur. Målet gjordes när Torp just kommit in.

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
{5647}: Welch gör det bästa han kan för att slippa spela så mkt...

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
Domarkåren är så jävla inkompetenta så det är helt sjukt!
Welch är helt oduglig han oxå!!!! Vm i onödiga utvisningar!

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
{7639}: Dålig disciplin av modo tycker jag iallafall

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
Steken84: Grattis saik. En jättetavla av domarna. Offsiden var det inte, utan vi skulle haft ett mot ett-läge. Inte bra, men jag förstår torp. Det var så sanslöst dåligt av domarna.

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
{5647}: Hej dommarn! Trevligt att avgöra!

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
bänka Grundström!
Ser ointresserad ut och tar inte jobbet i defensiven.

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
{5647}: Ja, vad ska man annars analysera efter? I elitidrott är det resultaten som räknas, men du kanske tycker vi håller till i korpen, vilket man kan tro.

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
Robin Ztorken L: Tänk vad enkelt det är att alltid analysera matcher efter resultatet. Du borde bli journalist.

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
Rytter: Absolut, speciellt när ett allsvenskt lag inte kommer ha 75%+ i powerplay mot oss.
(förhoppningsvis)

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
{5647}:

Tycker att Butler passar in bra tillsammans med Skröder och Byron, med lite flyt hade han kunnat gjort 1-2 mål till. Sedan är gör kedjan med Nilsson, Jakobsson och Wahlgren det riktigt bra, gnuggar och är de som ligger bakom 1-0.

Nog borde den nivå vi ligger på idag räcka mot samtliga allsvenska lag.

« · 1729732 · »