« Föregående · 2132194 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8839}: Kan man läsa mellan rader och förstå andemeningar så behöver det inte alltid vara så. Man kan t.ex säga "Din lilla dumsnut" till ett barn på ett sätt som snarare uttrycker kärlek. Men är man endast förmögen att bokstavstolka allt är sådant mycket svårt att förstå
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mikenomad: ✔️ .Dum är ett otrevligt uttryck tycker inte jag .
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8179}: Modo har aldrig pucken särskilt mycket så då måste han passa perfekt...
+ 2
Sv: Silly season - 2020
{9315}:
Jag tycker det är bra, särskilt ur perspektivet att jag inte vill ha ett kval neråt. Lyckas man sätta två -tre forwards och nåt topp 10 blir jag väldigt glad.
Jag tycker det är bra, särskilt ur perspektivet att jag inte vill ha ett kval neråt. Lyckas man sätta två -tre forwards och nåt topp 10 blir jag väldigt glad.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8839}: Vad bra att du känner så för det är inget att driva. Det är ett uttryck bara som används ibland. Inte värre än så
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mikenomad: Speldum ?.16 mål 19 pass det säger inte direkt speldum , inte för jag vill driva detta längre , men han har troligtvis lämnat det uttrycket .
+ 2
Sv: Silly season - 2020
Heyerdal: Ja Styrman hade behövts lite för många just nu som har problem med försvarsspelet. såg att lillstyf var extraback på träningen bara enström och öhman som fattas nu. öhman kan få spela pp där är han inte lika farlig för modo
Sv: Silly season - 2020
{9315}: Tycker detta låter oroväckande faktiskt. Visst, truppen behöver förstärkas, men det stora problemet är inte spelarkvsöiten, det är hur man uppträder som lag. Särskilt i egen zon. Och hur föreningens självbild ser ut
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8839}: Det finns och ska finnas olika karaktärer i ett lag. En del står för energi och inställning, andra för smartness och spelförståelse. Självklart har alla spelare på den här nivån förståelse för spelet men allt är som bekant relativt. Gallo var väl t.ex en spelare man älskade men kanske inte främst för hans förmåga att läsa spelet
+ 7
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mikenomad: OK då var han en speldum spelare , har förslag på fler i Timrå eller MoDo dom är speldum eller i andra lag , det skulle var kul stt veta vilka det är .
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Modo köpte tydligen ut hedberg. Undra hur mycket vi fick betala. Hedberg erkänner i slutet av artikeln att han blev utköpt
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8839}: Det jag menar med speldum är att han åker lite dit näsan pekar, även om han har pucken! Som energispelare kan han nog göra det bra, men som han spelade i Timrå så ska han helst inte ha pucken så mycket!
Och som miken sa så var det absolut inget illa menat!
Och som miken sa så var det absolut inget illa menat!
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8839}: Aldrig hört uttrycket "speldum"? Inte det minsta plump och garanterat inte illa menat. Bara fakta, läsa spelet är inte Kaisers uppsida
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8179}: Speldum ? Har aldrig hört det om en spelare förut ., plumt skrivet .
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8179}:
Jag tycker det låter bra vi behöver lite tyngd och bredd.
Jag tycker det låter bra vi behöver lite tyngd och bredd.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Som jag skrev tidigare om hpk i SM liga som ligger toksist. Senaste matchen förlorade man med 6-0 och hade endast 5 skott på mål på hemma is. SM liga gick väl nyligen ut med att man erbjuder spelare att bryta sina kontrakt?
Modo kanske kan fynda där?
Petri kontiola spelar i hpk😀
Modo kanske kan fynda där?
Petri kontiola spelar i hpk😀
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Riktigt bra val av Glader.
Kaijser var lite av en favorit, och jag tyckte att det var tråkigt att Nubben inte behöll honom.
Hygglig på skridskorna, tung i sargduller och ett monster i forecheckingen. Under föregående säsong utvecklade han även spelet med puck och blev bra mycket tryggare där, vilket man nu ser effekterna av i Boden.
Tror att ni kommer uppskatta honom
Kaijser var lite av en favorit, och jag tyckte att det var tråkigt att Nubben inte behöll honom.
Hygglig på skridskorna, tung i sargduller och ett monster i forecheckingen. Under föregående säsong utvecklade han även spelet med puck och blev bra mycket tryggare där, vilket man nu ser effekterna av i Boden.
Tror att ni kommer uppskatta honom
+ 7
Sv: Silly season - 2020
Från Mrmadhawks premiumartikel idag så säger en sportchef i ett annat lag att modo hugger på allt just nu vi får se om det bra eller dåligt
Sv: Silly season - 2020
Tarasov: kanske fastnar på väg ned kan inte vara lätt köra från Boden i detta väder
Sv: Silly season - 2020
Randy Marsh: En spelare som jag verkligen gillade , .han la aldrig två fingrar emellan ..Fick en för undan skymd roll i Timrå .
Sten hård och gör alltid ett bra jobb ..
Sten hård och gör alltid ett bra jobb ..
+ 5
Sv: Silly season - 2020
Rytter: Knepigt med Övik egentligen. De är ett mittengäng (på nedre halvan) utan ambitioner att gå upp, så kvaliteten på spelarna är ju därefter också.
+ 2
Sv: Silly season - 2020
Randy Marsh:
Ja det är väl naturligt med Ohlsson/Hägga borta, man vill ha en senior istället för att spela med alla juniorer vi har. Speciellt om vi åker på fler skador då vi har två tuffa matcher.
Men funderar ifall det inte fanns någon i Övik att låna in, bra morot för dem att se att man kan få göra matcher i HA om man gjort det bra där.
Ja det är väl naturligt med Ohlsson/Hägga borta, man vill ha en senior istället för att spela med alla juniorer vi har. Speciellt om vi åker på fler skador då vi har två tuffa matcher.
Men funderar ifall det inte fanns någon i Övik att låna in, bra morot för dem att se att man kan få göra matcher i HA om man gjort det bra där.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
atomragnar: Jag tycker att man sedan november för varje match spelat ett allt sämre försvarsspel. Jag tycker att det varit rätt uppenbart under lång tid att med dagens trupp förmår inte ledarna få till ett väl fungerande spelsystem. Personligen tycker jag att det spelsystem man vill implementera är "trasigt" då det defensivt aldrig kommer att fungera bra, men man har ändå fortsatt att nöta det vecka ut och vecka in.
Det känns handlingsförlamat och att de tre inblandade med Glader, Styf och Omark hamnat i en bubbla där man tror att man har rätt och all diskussion gäller hur man ska få ordnig på det. Här saknar jag självinsikten att ta in några fler ögon som kan säga högt att kejsaren verkligen är naken. Då hade vi sluppit så många förlorade poäng och varit i en bättre sits spelmässigt.
Samtidigt ska jag ändå erkänna att Piva har gjort justeringar som får mig att äntligen tro att vi kan vända trenden. Det finns ljuspunkter i det annars rätt kompakta mörkret.
Det känns handlingsförlamat och att de tre inblandade med Glader, Styf och Omark hamnat i en bubbla där man tror att man har rätt och all diskussion gäller hur man ska få ordnig på det. Här saknar jag självinsikten att ta in några fler ögon som kan säga högt att kejsaren verkligen är naken. Då hade vi sluppit så många förlorade poäng och varit i en bättre sits spelmässigt.
Samtidigt ska jag ändå erkänna att Piva har gjort justeringar som får mig att äntligen tro att vi kan vända trenden. Det finns ljuspunkter i det annars rätt kompakta mörkret.
+ 6
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Djuunaz: Verkar vara en måltjuv av rang, ofta fler mål än assist
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9108}:
Finns lite intressanta namn.
Finns lite intressanta namn.
Länkar:
Braden Christoffer - Elite ProspectsDeven Sideroff - Elite ProspectsConnor Brickley - Elite Prospects
Braden Christoffer - Elite ProspectsDeven Sideroff - Elite ProspectsConnor Brickley - Elite Prospects
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Klimchuck ser intressant ut, Corrado lirade ju med han ifjol han kan väl ringa och snacka lite med sin landsman.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: håller med, Klimchuck är riktigt intressant spelare. men man får hoppas på att glader gör något snart åt er.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Känns som en oerhörd passivitet och obeslutsamhet. Klart det tar tid att utvärdera effekter, men är det rimligt att förvänta sig att kaptensbytet har så stor effekt på antalet poäng in jämfört med att förstärka laget tidigt? Troligen när de väl får pinnen ur är det troligt poängglappet redan är för stort.
Att utvärdera effekterna över tid är självfallet rationellt och ett klokt agerande. Men det bör också vägas in någon form av konsekvensanalys, vad som är rimligt utfall att förvänta sig av en sådan förändring. För varje tappad poäng och match som spelas så, desto sämre blir definitivt den potentiella effekt nyförvärven kan förväntas ha. Åtminstone om det ska handla om att klättra i tabellen. En viktigt faktor i det med som är lite ambivalent i resonemanget är att de ger eventuella värvningar en kortare tid att anpassa sig, kortare tid för laget att rulla igång och ta poäng. Egentligen är det väl så att värdet kontra effekt nyförvärven kan tänkas ha på laget sjunker för varje match som spelas.
Så då hamnar man tillslut i den situationen Modo ser ut landa vid, att poängglappet för ev. Slutspel kanske blir för stort och osäkert för att helt försvara investering av medel i nyförvärv och de kommer bli nyförvärv för att undvika negativt kval som gäller.
Så i den aspekten tyckte jag info mötet var mer oroväckande i den form hur lite tankar de ens hade kring det och årets säsong. Att rabbla hur lagen byggen såg ut historiskt och forma efter idag låter kanske bra men de känns som man glömt bort att förutsättningarna och hela ”branschen” förändrats avsevärt sen dess. Det är ofta de som är sist på att notera eller vilja anpassa sig efter hur omständigheterna har förändrats som inte hänger med. Det känns som Modo fortfarande står fast vid det förflutna och stoltheten kring det och har gjort nästan sen de började gå söderut för 10-12 år sedan.
Att utvärdera effekterna över tid är självfallet rationellt och ett klokt agerande. Men det bör också vägas in någon form av konsekvensanalys, vad som är rimligt utfall att förvänta sig av en sådan förändring. För varje tappad poäng och match som spelas så, desto sämre blir definitivt den potentiella effekt nyförvärven kan förväntas ha. Åtminstone om det ska handla om att klättra i tabellen. En viktigt faktor i det med som är lite ambivalent i resonemanget är att de ger eventuella värvningar en kortare tid att anpassa sig, kortare tid för laget att rulla igång och ta poäng. Egentligen är det väl så att värdet kontra effekt nyförvärven kan tänkas ha på laget sjunker för varje match som spelas.
Så då hamnar man tillslut i den situationen Modo ser ut landa vid, att poängglappet för ev. Slutspel kanske blir för stort och osäkert för att helt försvara investering av medel i nyförvärv och de kommer bli nyförvärv för att undvika negativt kval som gäller.
Så i den aspekten tyckte jag info mötet var mer oroväckande i den form hur lite tankar de ens hade kring det och årets säsong. Att rabbla hur lagen byggen såg ut historiskt och forma efter idag låter kanske bra men de känns som man glömt bort att förutsättningarna och hela ”branschen” förändrats avsevärt sen dess. Det är ofta de som är sist på att notera eller vilja anpassa sig efter hur omständigheterna har förändrats som inte hänger med. Det känns som Modo fortfarande står fast vid det förflutna och stoltheten kring det och har gjort nästan sen de började gå söderut för 10-12 år sedan.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9108}:
För centrar och backar tror jag det är bra med denna rutin, för en ytterforward t.ex Klimchuck så tror jag det spelar mindre roll.
Så fick man drömma så gärna Klimchuck som ytter och en center med erfarenhet från stor rink.
För centrar och backar tror jag det är bra med denna rutin, för en ytterforward t.ex Klimchuck så tror jag det spelar mindre roll.
Så fick man drömma så gärna Klimchuck som ytter och en center med erfarenhet från stor rink.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Jag tror Modo är och jagar ifrån laget där ni tog Boivin, för det är 3 spelare där som vill ha ett miljöombyte samt så var dom goda vänner med Boivin
för jag tror Glader kommer nog ta spelare ifrån dom ställen i europa, för att få in spelare som har redan rutin i större rinkar.. Så jag tror det är viktigt för honom
för jag tror Glader kommer nog ta spelare ifrån dom ställen i europa, för att få in spelare som har redan rutin i större rinkar.. Så jag tror det är viktigt för honom
+ 6
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9108}:
Det intressanta är ju ifall vi är med i racet eller inte. Är vi med så säger det lite om ambitionen och förväntningarna på de nya spelarna som ska in. Är vi inte ens med så söker vi troligen spelare 1-2 snäpp under.
Det intressanta är ju ifall vi är med i racet eller inte. Är vi med så säger det lite om ambitionen och förväntningarna på de nya spelarna som ska in. Är vi inte ens med så söker vi troligen spelare 1-2 snäpp under.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Är inte helt 100 vilka klubbar det är som ligger i att försöka få honom, men sist jag hörde något så var inte hv71 med på att buda på honom.
det som kan tala för det norrländska lagen är att han gillar mindre städer samt mycket skogar!
det som kan tala för det norrländska lagen är att han gillar mindre städer samt mycket skogar!
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9108}:
Vi håller alla tummar då, men kan se HV där. Om nu inte Corrado/Timashov övertalat herrn
Vi håller alla tummar då, men kan se HV där. Om nu inte Corrado/Timashov övertalat herrn
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov:
Jag ser en potentiell busterstory i Lundin. Får säkert göra sin första match snart, håller säsongens första nolla sen rullar det bara på. Samtidigt som Öhman kommer börja ösa in poäng i PP
Jag ser en potentiell busterstory i Lundin. Får säkert göra sin första match snart, håller säsongens första nolla sen rullar det bara på. Samtidigt som Öhman kommer börja ösa in poäng i PP
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Klimchuk verkar har hittat sin klubb där han kommer spela.. blir klart på fredagen eller måndagen.
+ 1
« Föregående · 2132194 · Nästa »