« Föregående · 2147356 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
puffe: Spelsystemet var och är på vissa håll fortfarande extremt korkat.
Några exempel:
1.Varför stöter vi på motståndare i mittzon, en båge eller fint så är dom förbi, här måste man komma djupt i anfallszonen och samla fart hemåt i deras anfall, annars blir man rundad i mittzonen, dvs Modo har öht inget styrspel alls.
2. Varför dumföljer vi forwards i egen zon ist för att ”lämna över” på deras första mål idag så släpper Enström sin plats för att åka med sin spelare och lämnar hela målet obevakat på bortre, allt detta medans Brendan inte ens har en markering, här måste spelarna göra överlämningar och inte lämna sina positioner för då faller hela kuben/triangeln
3. Varför startar man anfall mitt i egna byten?
4. Varför spelar man inte man man när motståndarna har puck i våran zon, nu står vi 5 meter ifrån, vad gör man för nytta då mer än att skymma sin egen målvakt?
5. Varför spelar man aldrig på kropp?
6. Varför hjälper man inte varandra i defensiven runt mål att screena bort spelare så vi kan behandla pucken
Ja alltså det går att hålla på såhär ett tag till.
Men sen är det inte hela sanningen heller för även om spelet helt mirakulöst skulle sitta så har laget en sådan total härdsmälta att bara av den anledningen så blir det kattskit av spelet.
Som Det såg ut idag så tycker jag det faktiskt såg ut som att de flesta inte ens ville spela match, att det inte fanns något att spela för, att det helt enkelt inte är kul längre, ungefär där ser Modo ut att vara mentalt just nu.
Några exempel:
1.Varför stöter vi på motståndare i mittzon, en båge eller fint så är dom förbi, här måste man komma djupt i anfallszonen och samla fart hemåt i deras anfall, annars blir man rundad i mittzonen, dvs Modo har öht inget styrspel alls.
2. Varför dumföljer vi forwards i egen zon ist för att ”lämna över” på deras första mål idag så släpper Enström sin plats för att åka med sin spelare och lämnar hela målet obevakat på bortre, allt detta medans Brendan inte ens har en markering, här måste spelarna göra överlämningar och inte lämna sina positioner för då faller hela kuben/triangeln
3. Varför startar man anfall mitt i egna byten?
4. Varför spelar man inte man man när motståndarna har puck i våran zon, nu står vi 5 meter ifrån, vad gör man för nytta då mer än att skymma sin egen målvakt?
5. Varför spelar man aldrig på kropp?
6. Varför hjälper man inte varandra i defensiven runt mål att screena bort spelare så vi kan behandla pucken
Ja alltså det går att hålla på såhär ett tag till.
Men sen är det inte hela sanningen heller för även om spelet helt mirakulöst skulle sitta så har laget en sådan total härdsmälta att bara av den anledningen så blir det kattskit av spelet.
Som Det såg ut idag så tycker jag det faktiskt såg ut som att de flesta inte ens ville spela match, att det inte fanns något att spela för, att det helt enkelt inte är kul längre, ungefär där ser Modo ut att vara mentalt just nu.
+ 1
Sv: Silly season - 2020
Bad_Brett: 😁😁
Ha ha.. jag dömer dig inte, jag var också nära att glömma honom.
Ha ha.. jag dömer dig inte, jag var också nära att glömma honom.
Sv: Silly season - 2020
Bravera: är det inte så att han kom till modo för att vila? Visste att han skulle opereras. Och chillar nu, utan att riskera sin framtid. Dålig värvning mao.
Sv: Silly season - 2020
Silly: Glömde jag rent av Ohlsson?
Jag tycker verkligen inte att laget är så kasst på pappret om vi bara hade fått tillbaka de skadade backarna...
Jag tycker verkligen inte att laget är så kasst på pappret om vi bara hade fått tillbaka de skadade backarna...
+ 1
Sv: Silly season - 2020
Bad_Brett: Viktigaste är dock att man får tillbaka några backar. Hur jävla länge ska Viklund träna upp styrkan i handleden? Om Salle kunde spela med frusen axel borde Viklund kunna spela med svagare handled.
Fyll Corrado med smärtstillande sprutor, inte läge att vänta längre.
Fyll Corrado med smärtstillande sprutor, inte läge att vänta längre.
+ 4
Sv: Silly season - 2020
aik fortsätter trumma på, dom kommer bli riktigt farliga i slutspelet. känner inte direkt att det var någon katastrof att förlora mot dom, på ett helt annat plan än oss just nu. men det var ju inte dagens match...
Sv: Silly season - 2020
Gavelo: Låt mej fundera över helgen, haha, själv trodde jag på 1-0, men att MoDo ska hålla en nolla är ju så abstrakt
+ 1
Sv: Silly season - 2020
Bad_Brett: Nu har jag tröttnat på virrpannan Svenningson. Han skall inte spela i en 1 eller 2 kedja!
Enligt repotage i Allehanda så skall Persson ha ett fruktansvärt bra skott och spelar fysiskt, Han måste spela med några som ligger över hans kvalite som kan sätta honom i bra lägen. Så ge han chansen nu!
Jag skulle vilja se:
Karlqvist- Rockwood- Harju
Zykow - Niederbach- Persson
Svenningsson - Jellvert - Åström/Ohlsson
Sylwander - Aagard - Haag
Enligt repotage i Allehanda så skall Persson ha ett fruktansvärt bra skott och spelar fysiskt, Han måste spela med några som ligger över hans kvalite som kan sätta honom i bra lägen. Så ge han chansen nu!
Jag skulle vilja se:
Karlqvist- Rockwood- Harju
Zykow - Niederbach- Persson
Svenningsson - Jellvert - Åström/Ohlsson
Sylwander - Aagard - Haag
+ 6
Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
{5647}: Förlåt, men du har faktiskt haft en positiv approach till Ville i början(förlåt om jag har fel).
Jag känner även ej att jag hamnar i dispy onödigt ofta.
Men att truppen var hjärntvättad under Styfs styre, har jag hittat på det också?
Borde du inte kunna gå vidare nån gång, du har ju skrivit ner Styf väldigt länge nu.
Spelarna är alltså så indoktrinerade av usel taktik att dom fortsätter bete sej som ett pojklag, på grund av Styf?
Jag känner även ej att jag hamnar i dispy onödigt ofta.
Men att truppen var hjärntvättad under Styfs styre, har jag hittat på det också?
Borde du inte kunna gå vidare nån gång, du har ju skrivit ner Styf väldigt länge nu.
Spelarna är alltså så indoktrinerade av usel taktik att dom fortsätter bete sej som ett pojklag, på grund av Styf?
+ 2
Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Confusius: Bra poäng där. touche.
Ja, det borde ha varit klubben och sportchefen. dock tror jag att Glader varit för vek och orutinerad. Det har I praktiken varit Omark och Styf.
men, Hellkvist var den som började. dock var han skickligare på att lyckas trots det oerhört dåligt försvarsspel.
Ja, det borde ha varit klubben och sportchefen. dock tror jag att Glader varit för vek och orutinerad. Det har I praktiken varit Omark och Styf.
men, Hellkvist var den som började. dock var han skickligare på att lyckas trots det oerhört dåligt försvarsspel.
Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
puffe: Och som vanligt lägger du ord i munnen på andra, men förstår inte varför du så ofta hamnar i dispyter...
Nej, jag gillade verkligen inte Ville. tvärtom tycker jag att han inte alls var bra. (men bättre på försvarsspel)
men, ja. jag anser att Styf och Omark som i praktiken styrt spelsystemet förstört kopiöst mycket. Laget spelar idag som ett pojklag taktiskt. så illa är det faktiskt.
jag hoppas att Sundqvist hinner göra något avtryck, för det är så kopiöst mycket som är fel spelmässigt som måste ändras.
Jag tycker att det spel vi hade under Styf är det sämsta jag någonsin sett Modo ha. Sämre än under Brithen, Huras, AJ, Hardy Nilsson osv. det sämsta.
Nej, jag gillade verkligen inte Ville. tvärtom tycker jag att han inte alls var bra. (men bättre på försvarsspel)
men, ja. jag anser att Styf och Omark som i praktiken styrt spelsystemet förstört kopiöst mycket. Laget spelar idag som ett pojklag taktiskt. så illa är det faktiskt.
jag hoppas att Sundqvist hinner göra något avtryck, för det är så kopiöst mycket som är fel spelmässigt som måste ändras.
Jag tycker att det spel vi hade under Styf är det sämsta jag någonsin sett Modo ha. Sämre än under Brithen, Huras, AJ, Hardy Nilsson osv. det sämsta.
+ 4
Sv: Silly season - 2020
{9315}: Tar vi bara 9 segrar av dom 12 återstående så är vi klara för ingenmansland.
Rent krasst kan man säga att på återstående matcher så får inte Kristianstad eller Väsby ta in mer än 3 st 3 poängare var för att vi skall ligga lika.
Jag har räknat lite och tippat, jag har tippat dom matcher som är kvar och medvetet lagt ribban lite lägre för alla 3 lag, i beaktande har jag tagit vilka man möter, hemma /borta samt säsongens poängsnitt hittills.
När jag räknade/tippade så stämde poängsnitt ganska exakt som det gjort under hela säsongen för alla 3 lag.
Min tippning resulterade i , efter 52 omg.
12 Modo 56p
13 Kik 49p
14 Väsby 47p
Rent krasst kan man säga att på återstående matcher så får inte Kristianstad eller Väsby ta in mer än 3 st 3 poängare var för att vi skall ligga lika.
Jag har räknat lite och tippat, jag har tippat dom matcher som är kvar och medvetet lagt ribban lite lägre för alla 3 lag, i beaktande har jag tagit vilka man möter, hemma /borta samt säsongens poängsnitt hittills.
När jag räknade/tippade så stämde poängsnitt ganska exakt som det gjort under hela säsongen för alla 3 lag.
Min tippning resulterade i , efter 52 omg.
12 Modo 56p
13 Kik 49p
14 Väsby 47p
+ 1
Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
{5647}: Jamen om det varit KLUBBEN som ägt spelsystemet, så har ju bara Styf och Omark gjort som dom blivit tillsagda, och Ville, och Sundqvist, eller?
+ 2
Sv: Silly season - 2020
modomille: han har sin egna lilla regelbok den personen..
tamefan den mest klappkassa domaren i HA. och han drömmer om att bli SHL domare, kanske borde gå klart domarutbildningen först
tamefan den mest klappkassa domaren i HA. och han drömmer om att bli SHL domare, kanske borde gå klart domarutbildningen först
+ 1
Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Confusius: Håller med om avsaknad av centrar men just nu är det största problemet självförtroende. De skakar ju som vissna björklöv en kall höstdag varje gång det kommer en motgång.
Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Supertrött: Då ställer jag samma fråga till dig: Har alla 3 tränarna vi haft den här säsongen alla haft fel spelsystem, har alla 3 totalt missbedömt truppen?
+ 1
Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
{5647}: Vi borde starta en Nurnberg-rättegång mot Styf.
Han hjärntvättade truppen ,
men är allt hans fel?
Har vi sådan bra trupp som han förstörde?
Du gillade Ville(tyckte också det var ett spännande namn), men sen förstördes allt?
När får Styf amnesti egentligen?
Han hjärntvättade truppen ,
men är allt hans fel?
Har vi sådan bra trupp som han förstörde?
Du gillade Ville(tyckte också det var ett spännande namn), men sen förstördes allt?
När får Styf amnesti egentligen?
+ 2
Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Confusius: Har du ens följt Modo i vinter??????
det hette att klubben äger spelsystemet. Det har varit Styf och Omark ända fram till en vecka sedan som i praktiken styrt spelsystemet. Ville fick justera litegrann, men precis som klubben kommenterat det HELA TIDEN så är det Hellkvist-hockey som hela tiden spelats.
det hette att klubben äger spelsystemet. Det har varit Styf och Omark ända fram till en vecka sedan som i praktiken styrt spelsystemet. Ville fick justera litegrann, men precis som klubben kommenterat det HELA TIDEN så är det Hellkvist-hockey som hela tiden spelats.
+ 2
Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Robin Ztorken L: Nej, jag brukar inte hålla med honom och tycker det är rätt trist att man inte har duktigare experter. Sanny, han och Petter är bara i rutan för de är snyggt klädda, men några experter är de verkligen inte.
Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Robin Ztorken L:
Och ändå tippade han modo i toppen av tabellen, det är alltid lätt att ha en åsikt när man har facit.
Och ändå tippade han modo i toppen av tabellen, det är alltid lätt att ha en åsikt när man har facit.
Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Confusius: snygg?, vet inte, tänkte mest på Benjamin Syrsa när jag såg han :)
+ 1
Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Smurfen: Som Mike Hellber just sade på cmore Det spelar ingen roll vem som tränar, laget är för dåligt. Urusla
Bara att hållas ned honom.
Bara att hållas ned honom.
+ 2
Sv: Silly season - 2020
{5647}:
En annan fundering. Vid 2-1 målet det gör i pp så åker en KIK spelare genom målgården strax innan, väldigt tydligt med bägge benen innanför, men ser hur Peters är tvungen att flytta sig lite och blir störd. Sedan spelas pucken över centrallinjen och dom gör 2-1.
Varför är man ibland så petig om en spelare har en skridsko på linjen och knappt stör men släpper detta?
Är det någon som kan förklara vad som gäller?
En annan fundering. Vid 2-1 målet det gör i pp så åker en KIK spelare genom målgården strax innan, väldigt tydligt med bägge benen innanför, men ser hur Peters är tvungen att flytta sig lite och blir störd. Sedan spelas pucken över centrallinjen och dom gör 2-1.
Varför är man ibland så petig om en spelare har en skridsko på linjen och knappt stör men släpper detta?
Är det någon som kan förklara vad som gäller?
+ 1
Sv: Silly season - 2020
{5647}: Framgångar eller inte, så blir det lite lyteskomik när klubben för inbördes beundran inte fungerar som den har gjort i alla tider. Heart of håkki.
Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
puffe: Haha ja det är fotboll, något helt annat ;)
Även Hamrén var en otrolig felrekrytering, men han var ju snygg i kostym och sa rätt saker, sånt lurar man många med
Pia Sundhage for president!
Även Hamrén var en otrolig felrekrytering, men han var ju snygg i kostym och sa rätt saker, sånt lurar man många med
Pia Sundhage for president!
Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Confusius: Men, det beror ju på att tränarna inte låtit dem spela försvarsspel. Wallinder var bra nog för att få speltid ifjol och är klasser sämre i år, Han var uttagen till JVM, men ändå fattar rätt få att det är tränare och idiotiskt spelsystem som är det största problemet och inte spelarna.
Det är i första hand inte spelarnas fel. Det känns väldigt okunnigt att tro något annat än att det överlägset största är problemet är coacherna.
Det är i första hand inte spelarnas fel. Det känns väldigt okunnigt att tro något annat än att det överlägset största är problemet är coacherna.
Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Confusius: Mja, håller inte med. Det är kaos i egen zon, ja.
Men där vi förlorar matcherna är i mittzon.
Titta på hur alla andra lag än MoDo försvarar blålinjerna, där är vi överlägset sämst i ligan.
Total avsaknad av spelsystem är problemet.
Men där vi förlorar matcherna är i mittzon.
Titta på hur alla andra lag än MoDo försvarar blålinjerna, där är vi överlägset sämst i ligan.
Total avsaknad av spelsystem är problemet.
+ 1
Sv: Silly season - 2020
till nästa år behövs följande, ingen inbördes ordning
a) två bra målvakter, alltså en till utöver peters
b) en bättre balanserad backsida. corrado, viklund, dahlroth, ytterell bör kompletteras med två bra namn. styf, arvidsson, wallinder om han stannar är på utsidan och tittar in, blir alltid skador.
c) CENTRAR. jellvert om han stannar bör vara fjärdekedja, det är en bra start
yttrarna kan kvitta i det stora hela, kommer prestera bättre om ryggraden i laget är bättre.
a) två bra målvakter, alltså en till utöver peters
b) en bättre balanserad backsida. corrado, viklund, dahlroth, ytterell bör kompletteras med två bra namn. styf, arvidsson, wallinder om han stannar är på utsidan och tittar in, blir alltid skador.
c) CENTRAR. jellvert om han stannar bör vara fjärdekedja, det är en bra start
yttrarna kan kvitta i det stora hela, kommer prestera bättre om ryggraden i laget är bättre.
+ 1
Sv: Silly season - 2020
Nisse på Mon or: Nej, inte alls. Vi har så många duktiga experter här på hockeysnack, så nästa säsong leds laget av en trojka från Hockeysnack.
Vi har "seriens överlägset bästa spelarmaterial", så går vi inte upp i år blir det definitivt kommande säsong.
Personligen hoppas jag dock att vi går upp i år och att Mattias Karlin återvänder, oavsett.
Vi har "seriens överlägset bästa spelarmaterial", så går vi inte upp i år blir det definitivt kommande säsong.
Personligen hoppas jag dock att vi går upp i år och att Mattias Karlin återvänder, oavsett.
Sv: Silly season - 2020
Rytter: 10:plats kan vi sluta bort direkt. Nu handlar det om att ta nån enstaka poäng så vi klarar oss där vi är. Sen måste alla ansvariga sätta sig ner och rannsaka sig själva och varandra. Denna säsong vill vi ej uppleva igen
Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Från Hörnefors: Det kan man absolut ha åsikter om, där håller jag med dig. Men till syvende och sist utslaget på hela säsongen har truppen varit på tok för svag.
4-5 stycken i backuppsättningen vet ju knappt vad försvarsspel är, än mindre stava till det.
Vi har spelat nästan en hel säsong med 1(!!!!) center!
Inte konstigt att det blivit skit.
4-5 stycken i backuppsättningen vet ju knappt vad försvarsspel är, än mindre stava till det.
Vi har spelat nästan en hel säsong med 1(!!!!) center!
Inte konstigt att det blivit skit.
Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Confusius: Förutom dom tre vinst matcherna vi har mot Löven och Timrå så är det 18 dec som vi tog en tre poängare sist !!!!
Sug på den gubbar !
Sug på den gubbar !
Sv: Silly season - 2020
Röda Tallen: Fast, så var det givetvis inte. ska man gå efter hur det såg ut så bedömde spelbolagen oss som trea. Till skillnad från dig så kostar det dem pengar att ha fel, så de lägger tid på att analysera.
men, jäklar vad många fjantiga Timråiter som dyker upp och gottar sig. Har man aldrig haft en enda ordentlig framgång så verkar det roligare att håna andra än att glädja sig åt det egna.
men, jäklar vad många fjantiga Timråiter som dyker upp och gottar sig. Har man aldrig haft en enda ordentlig framgång så verkar det roligare att håna andra än att glädja sig åt det egna.
+ 5
Sv: Silly season - 2020
puffe: är ingen rädd att detta moras ska avskräcka både ny sportchef, ny tränare och nya spelare för flera år framöver?
Sv: Silly season - 2020
{5647}:
Tråkigt att vi inte kan stå upp bättre i en måstematch.
Men vad har rockwood gjort för ont, han skapade ju på egen hand tryck i fjärdekedjan, varför inte slänga in honom med karla när han är het?
Han är den enda som kan och vågar hålla i pucken i offensiv zon och skapa tid för sina medspelare. Skiter i om han är svag defensivt för det är inte i egenzon en förstakedja ska hålla till.
Hoppas verkligen han får spela i en mer offensiv omgivning snart, annars kan vi ju lika gärna skeppa honom.
Sedan är ju KIK ett äckligt lag, slänger sig ofta och spelar smågrisigt själva. Fattar inte hur utvisningarna kunde vara så ojämnt fördelade.
Tråkigt att vi inte kan stå upp bättre i en måstematch.
Men vad har rockwood gjort för ont, han skapade ju på egen hand tryck i fjärdekedjan, varför inte slänga in honom med karla när han är het?
Han är den enda som kan och vågar hålla i pucken i offensiv zon och skapa tid för sina medspelare. Skiter i om han är svag defensivt för det är inte i egenzon en förstakedja ska hålla till.
Hoppas verkligen han får spela i en mer offensiv omgivning snart, annars kan vi ju lika gärna skeppa honom.
Sedan är ju KIK ett äckligt lag, slänger sig ofta och spelar smågrisigt själva. Fattar inte hur utvisningarna kunde vara så ojämnt fördelade.
+ 2
« Föregående · 2147356 · Nästa »