« Föregående · 499781 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Omröstningen
scim & knaskamilla: Sen att dom tror att det är Hockey-VM du åker på stup i kvarten gör ju att man undrar lite om dagens ungdomar...
Kul ide dock. Kommer det att funka för vita bilar också?
Sv: Omröstningen
scim:
Haha! Smart av dig att låtsas vara på hockey för att slippa delta i den där videon.
Sv: Omröstningen
NuMo:
Jag med. Det borde vara omöjligt att rösta på det alternativet utan att skriva in vem man syftar på.
Sv: Omröstningen
NuMo:
Nä, nu gett jag bege mig till match.
Se länk för att se hur hockeyn förstör mina studier.
Nä, nu gett jag bege mig till match.
Se länk för att se hur hockeyn förstör mina studier.
Sv: Omröstningen
Poffa: Angående de som saknar Ante i MoDo är det numera sex stycken som saknar honomi MoDo. Undrar om det inte är 6 stycken HV supportrar som varit inne och röstat i frågan.
Sv: Omröstningen
Dragan 2k:
Tja, just nu går det ungefär två idioter på en Ante. Att så få idiotförklarat sig själva talar väl sitt tydliga språk?
Sv: Omröstningen
knaskamilla: Själv hade jag gärna sett någon förklara sin motivering till att man saknade Anders Eriksson. Jag valde det naturliga alternativet och idiotförklarade mig själv.
Sv: Omröstningen
knaskamilla: Man borde kunna styra omröstningarna mer hos modoratorerna för att få de svar man söker. en fullständig statistik om vilka som röstat t.ex. Man borde kunna plocka bort "väljargrupper" ur omröstningen så att man kunde se vad tikare tycker jämfört med luleiter osv.
Sv: Omröstningen
Kan inte någon av de 31 som röstat på Werner och inte är NuMo motivera sitt val? Eller skäms ni månne för mycket över att ni, som motståndarfans, faktiskt saknar honom? ;)
Sv: Biljettåtgången
Poffa: Nu vet jag ingenting om dragiga paket men med risk för att låta som Hegerfors så hoppas jag att det blir dragigt under skridskorna ikväll.
Nu måste jag åka så det får stå tomt på åtminstone en plats i hallen
Nu måste jag åka så det får stå tomt på åtminstone en plats i hallen
Sv: Kontraktsläget...
Poffa:
Du kanske har rätt. Men han känns ju så...lovande! Tråkigt om det aldrig blir mer än vad som nu blivit av honom.
Sv: Kontraktsläget...
knaskamilla: Tyvärr så blir det ju livsfarliga kontringar så fort han tappar pucken, vilket är för ofta för att det skall vara nyttigt. När hans dribblingar fungerar så tror man ju faktiskt att det är en kommande stjärnspelare man skådar.
Sv: Kontraktsläget...
knaskamilla:
Vill han fara efter denna säsong så är det nog bara att låta honom gå. Jocke har länge varit lovande men aldrig tagit steget. Visst, han har varit skadad och den här säsongen har han inte platsat med så många andra bra spelare, men frågan är väl om han någonsin kommer gå från lovande till bra? Jag tror tyvärr inte det. Han har ett enormt spelsinne men blir allt för lätt irriterad och han har dessutom väldigt svårt för att släppa ifrån sig pucken.
Nä, bättre då att ge mellanbror Enström chansen.
Sv: Kontraktsläget...
Läste just ÖAs artikel om Jocke Lindström, som (av förklarliga skäl) inte är så nöjd med sin situation för närvarande.
"- Om jag förstår Modo? Det vill jag inte uttala mig om."
Stackaren har till och med haft anbud från andra ES-lag (BIF och MIF, månne?), men får ändå (förmodligen) ägna sig åt att spela i J20 resten av säsongen. Vad tror ni, kommer han att vilja vara kvar här nästa säsong? Eller är killen förlorad? Det beror väl kanske på vad Steen tar sig till, iofs...
Sv: Biljettåtgången
Poffa: Hmm, om man är ute och cyklar så är det väl alltid dragigt runt paketet, fast jag tror att man då också samtidigt kan ha tomtar på loftet. Fast det är ju min egen åsikt.
Sv: Biljettåtgången
Nenne:
Jo, men det är som de brukar säga, "Hellre tomtar på loftet, än dragigt runt paketet."
Sv: MODO i Tre Kronor
shinzawai: Ja, det var det jag misstänkte. Då gör vi olika bedömningar. Jag tror att det framförallt är den spetskompetensen man är ute efter.
Sv: Biljettåtgången
Poffa: Så du har tomtar på loftet..
Lägger ut mitt ärende igen, eftersom det är sånt tjafs om städande och Charas utseende här (hi hi).
Jag har en sittplatsbiljett över (mycket billigt) tills ikväll om någon skulle vara intresserad, far väl om ungefär en timme.
Lägger ut mitt ärende igen, eftersom det är sånt tjafs om städande och Charas utseende här (hi hi).
Jag har en sittplatsbiljett över (mycket billigt) tills ikväll om någon skulle vara intresserad, far väl om ungefär en timme.
Sv: MODO i Tre Kronor
shinzawai: Ärr han med i PP så har han ansvar, eller menar du att han inte skulle få spela PP? ES överlägsnast bästa PP spelare målmässigt kommer självklart att få spela PP, tror jag.
Sv: MODO i Tre Kronor
shinzawai:
Vilken himla tur att jag inte påstått det då. Däremot hävdar jag fortfarande att både Bröderna Sedin och Zäta är excellenta framspelare, spelare som tillsammans med Weinhandl mycket väl kan bli farliga både i PP och i spel 5 mot 5.
Sv: MODO i Tre Kronor
NuMo: Jag håller med till 50%.
OM han får ansvar i PP och OM han får en kedjekamrat som serverar honom bra pass, då blir det nog succé.
OM han inte får PP-ansvar och måste skapa lägen själv så tror jag inte att det kommer att gå bra.
Den som lever får se. När spelar Sverige sin första match?
OM han får ansvar i PP och OM han får en kedjekamrat som serverar honom bra pass, då blir det nog succé.
OM han inte får PP-ansvar och måste skapa lägen själv så tror jag inte att det kommer att gå bra.
Den som lever får se. När spelar Sverige sin första match?
Sv: MODO i Tre Kronor
Poffa: Ja jag tycker att du är ute och cyklar om du påstår att det är ens nära att vara samma sak att ha Foppa som servitör som ngn av nämnda hockeyess.
Sv: MODO i Tre Kronor
Poffa: Jag håller ju med dig jag, som vanligt.
Weinhandl kommer att vara ettt dödligt vapen i PP under turneringen. Han har visat att han kan smälla in puckar i den spelformen oavsett om han får passningar eller om han måste göra allt själv. Jag är inte det minsta orolig att inte Weinis skall platsa i dagens Tre kronor.
Weinhandl kommer att vara ettt dödligt vapen i PP under turneringen. Han har visat att han kan smälla in puckar i den spelformen oavsett om han får passningar eller om han måste göra allt själv. Jag är inte det minsta orolig att inte Weinis skall platsa i dagens Tre kronor.
Sv: MODO i Tre Kronor
shinzawai:
Jag håller med både Scim och Deas. Men huvudet har inte exploderat. Jag har dessutom full förståelse för din åsikt men hävdar att du har fel då jag har en annan åsikt i fallet Weinhandl. Försök respektera att vi andra har en annan åsikt.
Fast har man en annan åsikt så skulle man ju stiga av cykeln. Eller var det bara om man jämförde Foppa med bröderna Sedin? Vem gjorde det förresten?
Sv: MODO i Tre Kronor
Poffa: Om du inte håller med någon, och du inte svarar med sarkasm och en hånfull ton, exploderar ditt huvud då?
Zäta är en grym playmaker. Det kan absolut bli bra, om han nu får så pass stort ansvar, vilket jag höjer ett varningens finger för.
MEN! Jag tycker inte att han har spelat tillräckligt bra för att platsa i ett NHL-spelar-späckat landslag just nu, sina mål till trots. Försök respektera den åsikten.
Zäta är en grym playmaker. Det kan absolut bli bra, om han nu får så pass stort ansvar, vilket jag höjer ett varningens finger för.
MEN! Jag tycker inte att han har spelat tillräckligt bra för att platsa i ett NHL-spelar-späckat landslag just nu, sina mål till trots. Försök respektera den åsikten.
Sv: MODO i Tre Kronor
shinzawai:
Då var det väl helt enkelt så att det var 7 personer som inte åkte trots att de hade biljett. Faktum är ju att de trots allt säljer bussbiljetter även under matchdagen.
Då var det väl helt enkelt så att det var 7 personer som inte åkte trots att de hade biljett. Faktum är ju att de trots allt säljer bussbiljetter även under matchdagen.
Sv: MODO i Tre Kronor
shinzawai:
Då ställer jag mig frågan, tror du han kommer få spela med Sedinarna eller Zetterberg? Eller får han harva i en fjärdekedja, tror du?
Jag är nämligen helt säker på att man tänker sätta Weinis med Zäta och då lär de få spela PP, det kan du vara säker på. Helt plötsligt öppnar sig då enorma möjligheter. Han kan ju skjuta och har gjort mycket mål i PP. Men då hade han en bra passningsläggare. Zäta är en bra passningsläggare. Finns möjligheten att det kanske blir en jättebra PP-kedja av dessa två och ytterligare en spelare? Kanske den till och med är så bra att den får vara förstakedja i PP. Men då får han ju helt plötsligt mycket ansvar. Oj, hur skall det sluta?
Sv: MODO i Tre Kronor
scim: Det var en del tomma platser på bussen den matchen. Det var 7 tomma platser bara i närheten av där jag satt.
Sv: MODO i Tre Kronor
shinzawai:
De säljer visst bussbiljetter de sista två dagarna, jag har aldrig köpt tidigare än dagen innan. När jag skulle köpa till Färjestadsmatchen fick jag inte heller någon biljett, men Lind Tours är ju säkert helt ointresserade av att tjäna pengar och låter hellre bussen gå med tomma platser.
De säljer visst bussbiljetter de sista två dagarna, jag har aldrig köpt tidigare än dagen innan. När jag skulle köpa till Färjestadsmatchen fick jag inte heller någon biljett, men Lind Tours är ju säkert helt ointresserade av att tjäna pengar och låter hellre bussen gå med tomma platser.
Sv: MODO i Tre Kronor
scim: Nej du har rätt, men det är många.
Appropå Umeå-bussar. Det är ganska irriterande att de inte säljer bussbiljetter de sista 2 dagarna, det händer knappt att jag vet 2 dagar i förväg om jag kan åka på en match. När MODO mötte FBK skulle jag och 2 polare åka ner, och en tredje ville hänga på, men Lind Tours sa att bussen va full. Full my arse säger jag.
Appropå Umeå-bussar. Det är ganska irriterande att de inte säljer bussbiljetter de sista 2 dagarna, det händer knappt att jag vet 2 dagar i förväg om jag kan åka på en match. När MODO mötte FBK skulle jag och 2 polare åka ner, och en tredje ville hänga på, men Lind Tours sa att bussen va full. Full my arse säger jag.
Sv: MODO i Tre Kronor
shinzawai:
14 av 24 är faktiskt inte alla.
Jag har föresten en match+bussbiljett över till matchen ikväll, någon från Umeå-trakten som känner sig manad?
14 av 24 är faktiskt inte alla.
Jag har föresten en match+bussbiljett över till matchen ikväll, någon från Umeå-trakten som känner sig manad?
Sv: MODO i Tre Kronor
Jag tycker att Weinhandl var bättre sin sista säsong innan han drog över. Om det beror på att serien är bättre nu, att han är en stjärna i mängden nu eller om han inte acklimatiserat sig färdigt låter jag vara osagt. Det han har vunnit i defensiven har han tappat i offensiven tycker jag. Han försöker alltför ofta dribbla sig förbi flera backar, ofta utan fart och blir i 19/20 fall bortplockad.
Sv: MODO i Tre Kronor
Poffa: Citera och bemöt det här istället, aggro-Poffa.
MIN poäng är att han inte kommer att få lika stort ansvar som i MODO. Med tanke på vilken trupp vi har så är det inte ens säkert att han får spela PP, och var har han gjort alla sina mål? Jo i PP.
MIN poäng är att han inte kommer att få lika stort ansvar som i MODO. Med tanke på vilken trupp vi har så är det inte ens säkert att han får spela PP, och var har han gjort alla sina mål? Jo i PP.
Sv: MODO i Tre Kronor
shinzawai:
"Jag är också medveten om att han spelade fin-fint med Z i landslaget, men det är ingen garanti att det fungerar nu också (med Sedin-erfarenheten i färskt minne)."
Det är väl ingen garanti att det funkar för någon i Tre Kronor? Oavsett vad de heter och vilket lag de spelar i.
Sv: MODO i Tre Kronor
shinzawai:
Snälla du, försök misstolka mer saker om du kan. Foppa kan man inte jämföra med någon. Men Weinis har gått bra med både Zäta och bröderna. Dessutom har hans arbetskapacitet ökat enormt och han har även tagit ett defensivt ansvar.
Kan du överhuvud taget cykla?
Sv: MODO i Tre Kronor
Deas: MIN poäng är att han inte kommer att få lika stort ansvar som i MODO. Med tanke på vilken trupp vi har så är det inte ens säkert att han får spela PP, och var har han gjort alla sina mål? Jo i PP.
Jag är också medveten om att han spelade fin-fint med Z i landslaget, men det är ingen garanti att det fungerar nu också (med Sedin-erfarenheten i färskt minne).
Jag är också medveten om att han spelade fin-fint med Z i landslaget, men det är ingen garanti att det fungerar nu också (med Sedin-erfarenheten i färskt minne).
Sv: MODO i Tre Kronor
shinzawai: Hans poäng är att det såklart finns en mängd bra framspelare i landslaget, så vart kan en grym sniper passa bättre? Weinhandl ihop med Zetterberg har alltid varit en grym duo i Tre Kronor. Weinhandl och Sedins vet vi ju sedan tidigare att det kan fungera bra, tycker även de gjorde några bra matcher i början på denna säsong men de var lite ineffektiva.
Sv: MODO i Tre Kronor
Poffa: Ja, för det gick ju SÅ bra när han spelade med bröderna. Jämför du dem med Foppa så borde du hoppa av cykeln.
Sv: Biljettåtgången
Nenne:
Nån gång i veckan blir det nog allt. Med så mycket tomtar på loftet så är det ett jävla rännande faktiskt.
Sv: MODO i Tre Kronor
shinzawai:
Ja, han kommer säkert sakna framspelare i SHG. Där finns ju bara sopor som bröderna Sedin, Zetterberg osv.
Sv: MODO i Tre Kronor
shinzawai: Han kanske platsar efter SHG. Uttagen som han är så är det ju bara att bita i det sura äpplet.
Sv: Biljettåtgången
Poffa: Hoppas att du får besök ofta då annars kanske folk måste gräva fram dig till hösten igen om du bara städar när du får besök..
« Föregående · 499781 · Nästa »