« Föregående · 504327 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Heja Danmark
Frisco:
Så klart jag minns. Nåväl, det var väl Stalle som saknades, då? Eller också är Hirsch inte så bra när han inte får spela i ES... ;)
Sv: Heja Danmark
knaskamilla: 0-4 slut. det brukar vara jämna matcher mellan Norge och Danmark. Norge spelar inte i A-VM som danmark men Danmark halkar sig ju kvar pga en vinst i gruppspelet så det är svårt att göra jämförelse på det. Senast klarade sig Danmark kvar i A-gruppen pga det oerhört vackra Japanska självmålet, om du minns?
Sv: Heja Danmark
Frisco:
Klantigt att inte ha med dem i uppräkningen! Sen undrar jag - inbillar jag mig, eller borde Danmark vinna över Norge?
Sv: Heja Danmark
Danmark - Norge 0-3 efter 1 period. Skott 8-8.
Intressant är att både Damgaard och Green spelar för Danmark trots att det inte står ett ord om det på modohockey.se. www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=2059&rows=5
På slutet står det: MODOhockey.se önskar samtliga landslagsmän lycka till på sina uppdrag.
Hoppas att de menade de två rød/hvida också.
Intressant är att både Damgaard och Green spelar för Danmark trots att det inte står ett ord om det på modohockey.se. www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=2059&rows=5
På slutet står det: MODOhockey.se önskar samtliga landslagsmän lycka till på sina uppdrag.
Hoppas att de menade de två rød/hvida också.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nalle Sjuh: Fortfarande impionerad av Thorssons (Allan Edwall) enormt duktiga arbete att få ihop Cederqvists (Härenstam) kvinnoträffar.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lumber Jack:
Sedan 1970, jag tror att grundfelet är så enkelt som att folk håller på MoDo. Och med folk avses då folk födda 1987 och senare som drar med sina muttrande fädrer på hockeybussar söderut.
Det här fick mig annars att tänka på det där med arenanamnet som inte säljs i Övik, SkyCom hade en årsomsättning på 1,3 miljoner 2003 - i värsta fall får väl Häggström knalla över till Platinom för en sista minuten-deal så har man återigen överpresterat gentemot Huvudstaden.
Sedan 1970, jag tror att grundfelet är så enkelt som att folk håller på MoDo. Och med folk avses då folk födda 1987 och senare som drar med sina muttrande fädrer på hockeybussar söderut.
Det här fick mig annars att tänka på det där med arenanamnet som inte säljs i Övik, SkyCom hade en årsomsättning på 1,3 miljoner 2003 - i värsta fall får väl Häggström knalla över till Platinom för en sista minuten-deal så har man återigen överpresterat gentemot Huvudstaden.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco:
1921-02-09-1922-01-28 = Tupp
Vi får helt enkelt leva med det och de egenskaper det medför. Härenstams problem var väl att han var tillförordnad tupp, medan vi är den äkta varan och inte behöver tjära till fjädrarna.
F.ö. så passar vi tydligen bäst ihop med Drakar (TIKar) och Råttor (Brynäs), och det mest kusliga i dagens elitserie är väl apan (Färjestad) som är "bra på att göra affärer" och är "kvick, intensiv och opålitlig".
1921-02-09-1922-01-28 = Tupp
Vi får helt enkelt leva med det och de egenskaper det medför. Härenstams problem var väl att han var tillförordnad tupp, medan vi är den äkta varan och inte behöver tjära till fjädrarna.
F.ö. så passar vi tydligen bäst ihop med Drakar (TIKar) och Råttor (Brynäs), och det mest kusliga i dagens elitserie är väl apan (Färjestad) som är "bra på att göra affärer" och är "kvick, intensiv och opålitlig".
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nalle Sjuh: ...så ser jag att elitsatsningen fortsätter i björkarnas stad...
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
El Maco: Enligt mig så går vi alltid in i Modos år, men vad hjälper det.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: Här är det fortfarande askonsdag och alla katoliker på kontoret går med sot i pannan. Fascinerande. Jag höll på att säga till en tant i tunnelbanan att hon var alldeles smutsig, sedan såg jag fler.
Det är även kinesiska nyårsafton. Lite kul för er att vi går in i Modos år! Grattis!
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Har de inte valt lite fel bilder till Authority, Smartness och Power i bannern på modohockey.se? Det skulle väl ha varit Timander, Jocke och Green på bannern istället för Aucoin, Macke och Hinote...
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco:
Ja, det var faktiskt riktigt långtråkigt. Fast man kan ju tänka att de skulle kunna byta ut den där under lite stillsammare former (typ när det inte är match).
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Kommer ihåg vad drygt det var när de skulle upp med alla de andra flaggorna. Tog en kvart innan matchen kom igång.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Petey21:
Man kan verkligen fråga sig varför de inte byter ut den. Det där är ju inte särskilt snyggt, liksom... Jag gissar på att de är lata.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nalle Sjuh:
Tack för lösningen på flaggmysteriet. Varför byter de inte ut den? Den första tanken som slog mig var att till vänster ser man en vit hand hållandes en grön telefonlur som hänger ner från handen, och till höger ser vi ett par schackpjäser, bland annat en vit häst. :)
Tack för lösningen på flaggmysteriet. Varför byter de inte ut den? Den första tanken som slog mig var att till vänster ser man en vit hand hållandes en grön telefonlur som hänger ner från handen, och till höger ser vi ett par schackpjäser, bland annat en vit häst. :)
Sv: Omröstningen
Frisco:
Nog för att jag har visst umgänge med Poffa, men jag tillhör i alla fall inte släkten Poffa (än).
Sv: Omröstningen
Herminator:
Kan rapportera att jag ikväll ätit en halv semla. Årets första halva semla. Bullen var rätt torr och mandelmassan rätt lös. Den halva äppelpajbit jag åt var mycket, mycket godare.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla:
Om Dragan inte har bubblat dig redan så är det mästerskapsflaggan från 2003 som trycket spruckit upp på, och delvis ramlat av. Men det såg nästan ut som lustiga små gubbar och någon intern Frölunda-myt man inte alls hade koll på, det måste jag medge.
Om Dragan inte har bubblat dig redan så är det mästerskapsflaggan från 2003 som trycket spruckit upp på, och delvis ramlat av. Men det såg nästan ut som lustiga små gubbar och någon intern Frölunda-myt man inte alls hade koll på, det måste jag medge.
Sv: Omröstningen
Lumber Jack: Nja måste nog hålla med knas i detta fallet. De här fabriksgjorda semlorna är inget vidare. Tacka vet jag om man blandar lite inkråm+mandelmassa+grädde, då dj..lar...slurp.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
ria-ra:
Nä. Fast min pappa har lärt mig att saker aldrig är rättvisa.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla:
mamma lärde mig att avundsjuka är fult. glömde din mamma det?
mamma lärde mig att avundsjuka är fult. glömde din mamma det?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco:
Visst, kan jag lova något. Här skall du få någonting riktigt Wild and Crazy:
Oavsett hur bra (eller dålig) Timander än är under resterande av säsongen, så kommer jag INTE skära av mig testiklarna med rakblad. Inte skära av dem med någonting annat heller, för den delen.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco:
Äsch då, jag tycker inte ens att semlor är särskilt gott. Jag tänkte mer på typ alla stackars arbetslösa jävlar som inte har råd att köpa semlor och inte är gifta med folk som jobbar på café. (Men hjärtligt tack för erbjudandet!)
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Om du går in där och köper en semla så lovar jag att betala den sen. Jobbigt att vara en sån globetrotter som dig och aldrig ha pengar till semla.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco:
Apropå Timander så såg jag honom gå in på Lundbergs Café för ungefär en timme sen. Han får nog gratis semlor där. Världen är rättvis.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla:
Själv vann man 42 spänn och då var man tvungen att dela med brorsan.
Själv vann man 42 spänn och då var man tvungen att dela med brorsan.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
...har ni sett att Timander vann drygt 82 000 på Stryktipset? Hurra! Låt oss fördela pengarna på folk som har ont om dem! (Han lyfter väl lön i MoDo nu, va?)
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
ria-ra: Med andra ord, Molinder är ett undantag som bekräftar regeln!
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lumber Jack:
jag får väl känna mej stolt för mitt ursprung då.
kanske nästa hockeystjärna kommer från ramsele. jag tänker på molinder. han blev ju uttagen till landslaget nu. heja RIK!
jag får väl känna mej stolt för mitt ursprung då.
kanske nästa hockeystjärna kommer från ramsele. jag tänker på molinder. han blev ju uttagen till landslaget nu. heja RIK!
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
ria-ra: Det har inget med födsel att göra, bara ohejdad vana. Annars hade jag skrivit Ramselefödd och inte Ramselebo.
Sv: Omröstningen
knaskamilla:
ja å ändå får man bara rösta på alternativ som lumber jack har bestämt.
ja å ändå får man bara rösta på alternativ som lumber jack har bestämt.
« Föregående · 504327 · Nästa »
Klart det betyder mkt för ett lag när lagets bästa spelare inte kan spela (undrar om jag hört det förr?).