1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507902 inlägg · 4189 ämnen
« · 511269 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
scim: Efter denna matchen är jag fullständigt övertygad på att hela grundserien är ett skådespel från MoDo.
Bästa biroll till Kent "Stoneface" Forsberg för sin förmåga att hålla tillbaka hånflinet när han vet vad som komma skall.
Bästa huvudroll går till självklart till Peter Forsberg för den fejkade båtbensskadan. Det var nära att Ann Sandén kom på hela komplotten när dom skulle filma Foppas sk iscomeback i måndags. Tur att dom lyckades få med Olle P och Albert Svanberg på tåget kvällen innan så Foppa hade en ursäkt och hann tillbaka in i omklädningsrummet och ta på "skenan".
Så förbered er på stående ovationer och droppade motståndarhakor när #21 äntrar isen lagom till lagpresentationen (värmt upp i MoDo-hallen) på 1:a kvartsfinalen.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Poffa: Äh, han kan väl inte vara ensam om det om du nämner två namn, eller?
Fast du kanske menade "ensam om att göra en av sina bästa matcher den här säsongen"

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Poffa: Hurra!

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
scim:

Kan inte annat än att hålla med dig om Skägget. Han agerar som ensengångare. Dessutom tror jag hans skiva hakat upp sig, han sägernämligen samma sak inför varje match. Tyvärr händer det inte något.Kanske det är en rejäl smäll som behövs, så var det i alla fall med mingamla skivspelare.

Två spelare får godkänt idag i mina ögon. Hasse J och Timander. Ja, niläste rätt. Timander gör kanske en av sina bästa matcher den härsäsongen, synd att han var ensam om det.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
scim: Äh, en betongsugga är ju färgglad och har förhoppningsvis lite vikt och substans bakom argumenten. Måhända att de är lika enahanda som Kent i varje fall.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
scim: Det är ju inte precis att bara trycka på knappen då slutspelet börjar.
Bedrövlig inställning.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Paddan:

Allt är bättre än inget, för som det är nu hade vi lika gärna kunna ställa en betongsugga bakom spelarna, ungefär samma intelligens och karisma som Forsberg senior.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
scim: Undrar just vilka kandidater de har till ny tränare inför nästa säsong... eller förresten, det har de väl inte ens börjat fundera på än.
Lär väl bli Bäckman eller någon sån där annan tränare som man "vet var man har dom". Skulle själv vilja se lite nya influenser, kanske till och med från utlandet. En irakisk tränare tror jag skulle vara perfekt för oss.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Paddan:

Underbart att höra hur Kent resonerar efter matchen.

"Spelarna är väl inte dummare än så att de ser hur tabellen ser ut"

Hallå? Det borde vara nackskott på att ens tänka i dom banorna som både tränare och elithockeyspelare. AVGÅ.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Salle: Trots mina väldigt skrala kunskaper i matematik får jag inte skottstatistiken till att bli 26-24 som SVT-Text säger, i varje fall inte med hjälp av skottstatistiken i perioderna (18-6, 5-15, 3-9)
Dessutom verkar inte Text-TV sidan räcka till för alla utvisningarna i matchen...eller så är det någon som inte lärt sig hur man gör en radbrytning.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Min mamma hejar på MoDo,
HiHi ;) fast dom är ganska bra. iaf Sedinarna

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Salle: Du, HV kommer oxå att vara revanschlystna. Dom möter ju VF. HV vinner mot MOODO

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Salle: Du, HV kommer oxå att vara revanschlystna. Dom möter ju VF. HV vinner mot MOODO

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Salle: Tja, det där låter ju precis som de flesta matcher man spelat på bortaplan. Skall bli intressant att se om de två första femmorna kommer igång till slutspelet, eller om man redan nu valt att avsluta säsongen och övergått till allmänhetens åkning.
 
Har Kent hunnit med sin vanliga predikan om att "Vi måste sluta snurra i sarghörnen"?

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Paddan: MoDo visar små små bloss av spel men det falnar lika snabbt som en tändsticka på Titanic... Det som är illa är att det blossar om "fel" spelare. De man vet kan, bla 1:a linen, visar inkentinken.
Sen har man ju inte nåt flyt alls. Sedinarna är inte alls vän med pucken i de chanschanser dom fått av LHC.
PP med puckskckliga #13,#19,#39,#24 & #73 inne samtidigt men ingen tar ansvar i uppspelet och vips ger vi bort pucken till 4-0.
 
Stackars HV på lördag för då borde/måste MoDo vara helvelusiskt revanschlystna och taggade som en igelkott på PCP...
Men just ja... revansch och taggar är inte MoDos grej precis.
 
Bäst är fortfarande Brithén.
 
Det enda livstidskontrakt MoDo bör ge Kent är valfri läktarplats i Frontnose Arena...

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
AM: Har hört ryktas att man, med tanke på MoDos imponerande spel på slutet, funderar på att erbjuda Kent Forsberg ett livstidskontrakt som tränare...

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Salle: Om jag inte minns helt galet så hade man många "supportrar" från MoDo-håll i Leksands Ishall för några år sedan. Resultatet den gången, 8-2 till Leksand. Tyvärr fanns jag närvarande i Leksand den matchen. Resan hem var lång och tung och lång och... glömde jag säga lång... 

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Där stängde jag av webradion....

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Salle: Det är ju det som känts så konstigt också, utöver allt annat märkligt denna säsong, alltså att man tar så förbannat mycket onödiga utvisningar. Någon borde exempelvis säga åt Aucoin att tagga ner lite grann, man behöver inte kliva in och veva i varje sargduell. Men självförtroendet på bortaplan verkar så gott som obefintligt, spelet i egen zon har stora drag av panikslaget beteende över sig och framåt har vi ju de där jönsarna som ska snurra i sarghörnet i fem minuter innan de låter någon annan få låna pucken.
Bitter...nejdå, inte det minsta...

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Salle: ...the fat lady sings, jag vet. Det är sant det du säger, men det känns bara... Jag vet inte... BLÄ! Typ.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Emma no15: It aint over 'til...
 
Denna matchen har ju ingen som helst betydelse så det är inget att dra en slipsten på... Det som är oroväckande är helt plötsligt en liten övertändning till skillnad från den lojhet som ofta funnits denna säsong. Kunde dom bara hållt sig från utv.båset så kunde det blivit match redan i 1:a. Nu gäller det att vinna närkamper, perioden mao alla matcher i matchen för att bygga självförtroende.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Jäbligt? Det skulle vara jävligt, såklart.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Paddan: "eller handlar det hela om att maskera formen?"

Om det ändå vore så väl! Fan, till och med lillebror är bättre än oss. Vilket roligt sluspel det kommer att bli. Vi lär ju åka ut i 4 raka. Ursäkta, men jag är jäbligt uppgiven. Tur att det inte är vi som ska kvala. Då hade vi inte varit ett elitserielag nästa säsong. Men men, det är väl bara att bryta ihop och komma igen antar jag...

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Paddan: Ett frustrerat MoDo som tar mycket felbeslut.
Hinotes näve på Magnus Johansson, Sedins brottning efter Tomas Johansson slagit bort hans klubba och Aucoins konstiga handpassning bakom eget mål. Dessutom en olycklig start för Zacke.
 
Bäst hitills är dubbelförredettingen Brithén.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
scim:

Zakkes form är verkligen inte bra. Kanske är han inte bättre än så här. Vid trean är det också mycket tveksamt agerande...

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Nikki: Åfan, jag som trodde att det var LHC...eller rättare sagt vårt bortaplansspöke... som är vår motståndare ikväll. Så imponerande som vi spelar på bortaplan skulle man nästan kunna tro att vi tillhör de fyra topplagen och har hemmafavör, eller handlar det hela om att maskera formen?

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Vi är sämre än AIK.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Emma no15:

Han släpper returer rakt ut hela tiden. Första får han ta på sig för att han släpper ut pucken rakt ut efter ett tamt skott, andra klarar han inte hålla ihop benen.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
scim: Sopa är väl kanske att ta in. Men jag har definitivt sett honom bättre. Hoppas dom klarar av att vända. Nog för att det bara gått snart 10 minuter av matchen, men det ser faaan inte ljust ut.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Emma no15:

Zakke är en sopa, han har inte ett rätt än så länge.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
2-0. Riktigt dåligt måste jag säga!

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Frisco:

Nu mot andra sidan gatan för att följa matchen på TV. Förmodligen vinner vi, jag tror på 2-4.

Sv: Micke P
scim:

Räknar du in Restaurang Vintergatan och Restaurang Rundvägen också i dina bedömningar av matställen i Övik?
 
PS. Det är dumt att bita sönder glas. Ofta skär man sig i läppen då.

Sv: Micke P
Poffa:

Ja, smaken är som...

Bästa stället jag ätit på i Övik är nog Max, fast jag har vaga minnen av en trevlig pizzeria där jag åt som barn, fast jag har halft förträngt det då jag råkade bita sönder ett glas efter måltiden.

Sv: Micke P
AM:
 
Jämarns, jag som hade för mig att myrorna var på Karins sida.

Sv: Micke P
scim: Men myrorna på bordet var väl trevligt, eller var det bara på min sida.

Sv: Micke P
scim:
 
I hennes arbete. Fast hon var iofs på lunch. Hmm... I kockens arbete, kanske? Church Street var GOTT också, det glömde du skriva.

Sv: Micke P
scim:

CSS har gått i graven. Tyvärr. Var ett höjdarställe.

Sv: Micke P
knaskamilla:

Sitt eget arbete eller någon annans?
Själv har jag ätit på Church Street Saloon, det var dyrt och långt mellan beställning och mat.

Sv: Micke P
Frisco:
 
Missnöjda? Knepigt. Fast en gång var iofs min arbetskamrat missnöjd när vi var där, för att hennes kyckling var torr. De andra fyra gångerna hon ätit kyckling där har den dock inte varit torr, så jag väljer att se det som ett olycksfall i arbetet, helt enkelt.
 
Idag var det köttfärslimpa med pressad potatis till. Mums.

Sv: Micke P
knaskamilla:

Instämmer. Goda luncher för 65:- och bra mat. Gott bröd också, har jag hört...

Sv: Micke P
knaskamilla: Smaken är olika. Har hört flera som varit dit och är missnöjda. Däremot så är pastan mittemot biblioteket gudomligt god. Sen har de Pellegrinoläsk också.

Sv: Micke P
El Maco:
 
Jag vill också tipsa! La Rochelle är det bästa som hänt Övik på väääldigt länge, i restaurangväg. Mums.

Sv: Micke P
El Maco: Max bjuder på kaffe OM man handlar mat först. Dock så kan man (åtminstone i Övik) ta sig en (eller flera) kaffe i smyg om man är fräck. Det brukar en Romani-familj dra nytta av efter att ha handlat på Matex. Dom går helt sonika in, tar sig varsin mugg och går ut till (skrot)bilen och far hem. Detta skedde så gott som varje torsdagkväll under hösten...

Sv: Micke P
Salle: Max bjuder på kaffet. Jag minns den gamla goda tiden när de bjöd på den extra dressingen också.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
-Frisco, lär dig trådteknik.
-Jaja.

---------------------------------


Fler utomhushallar till folket [se länk]

Sv: Micke P
Nalle Sjuh: Lite om Morgårdshammar finns på följande sida:
www.hammarbyhockey.se/Historia/storys/57aterkomsten.html

Havallen nämns.

Fin bild i artikeln:
www.hammarbyhockey.se/Historia/bilder/57bostrommorgard.jpg

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Nalle Sjuh: [Morgårdshammars IP"?]

HAGVALLEN är det enda namn jag känner till. Se länk.

Sv: Micke P
El Maco:

Club Sandwichen på UK Bar, Nygatan, är inte dum. Annars finns det dessutom jättegod pasta, också, i samma lokaler som MoDos gamla souvenirbutik, i Åhlénshuset.

Sv: Micke P
El Maco & Poffa: Vilka restauranger bjuder på Pizza & Pasta??? Sen var det länge sedan jag var på Max men inte bjöd dom på nånting då. Man fick snällt ta fram plånboken.

« · 511269 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB