1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474669 inlägg · 4078 ämnen

Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224

512473 · » Till forumet


Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Martin S:

Fint snokat om Hinote, jag kan väl ta och följa upp med (och rimligen jinx-a) att Weinis ju har en teoretisk möjlighet att plocka Foppas/Henriks och Högardhs delade poängrekord på 47 pinnar under en säsong.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
bobbe: ...och jag uppfattade det som om Mr Slowmotion A Pihl var utan handskar först. Hinotes handskar åkte av efter att han blivit Halvnelsonbortkörd av linjedomaren.

Självklart ska du fortsätta skriva och länka in dessa i denna gästbok. Ett trevligt inslag.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
bobbe: Absolut. Fortsätt skriva matchkrönikor.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
scim & Co: Svarar i ett samlat inlägg, känns smidigast så. Ärligttalat hade jag stora bryderier när det gällde spelarpoängen i går. SomLHC:are var det egentligen ingen i Modo jag "ville" ge poäng, eftersomjag inte tyckt att jag lagt märke till någon särskild. Efter litefunderande kom jag ändå fram till att de som åtminstone överraskatpositivt på mig, i och med fart och vilja, var Enström, Lindström ochTimander. Jonsson måste jag ha missat och det ber jag om ursäkt för,Näslund fick sin poäng eftersom han trots allt var den som var närmastatt näta.

Gälland Pihl och Hinote uppfattade jag situationen som att det var densenare som var initiativtagare - och därför borde ha MP. Regelbokensäger nämligen så, även om jag personligen precis som ni tycker att detär överdrivet. Men å andra sidan har Thomas Andersson på senare tidvisat att han inte kan regelboken nåt vidare... ;) Nåja, vinklingen vargivetvis lite smått avsiktligt provocerande och småsubjektiv, men jaginbillar mig att denna gliring kan tas emot en sådan här dag när detför modoiter fanns mycket mer att uppröra sig över i det egna lagetsspel. Rätta mig gärna om jag har fel.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Frisco: Ja, visst var det Pihl som droppade slåssvantarna först. Då skulle väl han ha fått 1 + 1 i alla fall. Hinote kan väl ha fått 1+ 0,5 högst.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
bobbe: Kul analys. Tack.

Fast följande är väl lite för vinklat. Men vinklingar är också kuliga.

[Speciellt Hinote borde ha haft en "match penalty", men fick bara "game misconduct" efter sitt slagsmål med Pihl, som givetvis inte vek ner sig]

1 minuts utvisning var tycker jag att de borde fått. Sen var det den långsamme Pihl som var utan handskar redan i knufftillfällena.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
bobbe:

Tack för den matchanalysen, alltid roligt att läsa hur Modo spelar, oavsett hur tråkigt det är. Själv tycker jag inte att Hinote och Pihls viftningar i luften är så mycket att yvas över. Funderar lite på om inte tränarna och materialförvaltarna borde hjälpa spelarna att sätta på sig handskarna som bör vara ihopsatta med ett långt snöre som man drar igenom ärmarna på tröjorna, upp över axlarna. på det sättet så tappar man inte handskarna och domarna kan inte döma efter den fjantiga regeln utan bara efter faktiska träffar. Inte ens mutade boxningsdomare bryter boxningsmatcherna lika snabbt. Knepet med handskarna fungerar ju ypperligt på små barn och då borde de fungera på griniga hockeyspelare också.

Norrena var mycket bra, men egentligen så hade han väl inte så mycket att göra. Det mesta gick ju rakt på honom oavsett vart han stod i målet och det får man väl tillskriva Modospelarna som inte hittar hålen och att det skall bli något mål på retur denna säsong har jag redan gett upp hoppet om. men det är väl som Poffa säger: Vi skall inte spela så i år, vi skall spela Hitt änd Grind och Dump och Tjäjs och sånt dära.

Våra egna målvakter är ett eget litet kapitel. Salo är en ovig figur som snubblar sig fram till räddningar på ett mycket bra sätt, men han var visst osäker sist så jag antar att han har problem med avståndsbedömningen igen. Zacke är däremot mycket vig och snabb, men tvingas överkompensera hela tiden för att hinna ut mot stolparna, han är ju så liten verkar det som. Det här innebär tyvärr att 90% av skotten som han släpper in går mellan benen. Någon borde lära honom att lägga ner spaden efter isen i de lägena... eller nått.

I övrigt håller jag med Scim. Robocop var mycket bra igår, svettig som vanligt i intervjuderna och Timander var väl hyffsad, även om det inte var någon av hans bättre matcher, men han försökte ändå och gjorde inga större misstag. Svartvadet var upp och ner och han får plus också för att han försökte. Förresten så har han väl inte varit skadad. Om jag inte missförstått helt så har han fått en dotter i dagarna. Inte trodde jag att döttrar gick före match på matchdagar nuförtiden.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
scim:
 
Ja, igår var jag besviken på Macke. Det är ju i lägen som igår som han verkligen ska gå in och visa vägen, känns det som.
 
Jag kunde inte förstå hur de skulle kunna välja någon matchens lirare i MoDo igår. Tydligen kunde inte de som valde välja heller, då Zajkowski fick priset. Inte mig emot (fem poäng i poängjakten, välbehövligt!), fast lite skumt... (Skumt med k.)
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
bobbe:

Fick Jocke Lindström och Markus Näslund spelarpoäng? Jag tycker åtminstone den senare var usel, förutom vid några lätträknade tillfällen i matchens andra hälft då han glimtade till. Hasse Jonsson däremot, vilken härförare (i ensamhet).
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
NuMo & Co: Jag kan inte annat än beklaga Modos minst sagt taffligaspel, och som LHC:are bara tacka och ta emot de tre poäng som skänktesdenna kväll... Min syn på matchen, och några bilder, se länk.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Martin S: Tyvärr så vet ju inte karl´n hur man tacklar. Hela tiden handskarna i ansiktet på den han tacklar. Fast konstigt nog är det ju inte det han åker ut för.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Martin S:Hinote skulle bli en tändning för laget. Javisst. Tänder man på någon som sitter i utvisningsbåset halva matcherna så.
Vart är Modo på väg. vi behöver foppa.
en sak kan jag lova er. skulle modo vara illa ute och det blir en avgörande match i kvarten, foppa kommer att spela den om det så bär eller brister.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Lumber Jack:
 
Om du lockar med att hon får köra Hilding går hon säkert med på tidig avgång. 
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Hinote är förresten på väg mot nytt utvisningsrekord i MODO. Det tidigare rekordet har Pihl med 113 och Hinote har 104 med två matcher kvar. Med sina 6.50 minuter i snitt per match så har också Dan det högsta snitten i Elitserien så vitt jag kan se.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Paddan: Fegis där, vi ska säga till Knas att ta det lugnt på lördag så inte kindfärgen blir lite smårosa.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Salle: Hehe. det skullle nog behövas en Bäckis för att väcka liv i de här sengångarna. Det ser ut som att alla ätit gamla ostron
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Poffa:
 
Tja. Det är ju på eget bevåg. Fast jag tar inte vägen över Sollefteå, så det ska nog gå bra.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Frisco: Vi får väl se vad ria-ra säger, det är ju hon som basar över avgångstiden. Men vi siktar in oss på ett lir.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
knaskamilla:

Jag kräver att få åka med Hilding då. Kräver, gör jag...
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Frisco: Äh, jag har ju sett på er hur man blir när man biljardar, knepigt nog blir man väldigt rödbrusig av kinderna av sånt där biljardande, så det aktar jag mig noga för att utsätta mig för.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Frisco:

Glöm inte bandysvikaren också... Själv ska jag nog åka till Kempis i Hilding.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Lumber Jack: På lördag vankas det biljard. Sen åker vi till Kempis allihop i samlad trupp för något mindre underhållande. Samlad trupp förresten? Nej det blir nog inte det, Paddan törs nog inte biljardera den här gången heller.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Snart är det slutspel, men först är det lördag. Härliga tider, strålande tider!
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Ojoj, den rubriken var inte lite fyndig. Hur kan man bara komma på en sån grej?

Jag tycker att Modo-spelarna tog många onödiga utvisningar. Om man får läge att spela PP i 5 minuter är det dumt att dra på sig en crosschecking på det sättet.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Vad konstigt att Brynässidan har en bild från Ö-vik som banner
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
scim: Var det inte så att det är träningsvärken efter en bandymatch i division 2 som sitter i mer än en hel säsong?
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
scim:
 
Åh fy fan. Då förstår jag att du har ont i kroppen efter att ha spelat.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
scim:

Blir inte spelarna väldigt trötta av att spela samma match i sex månader?
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
knaskamilla:

En bandymatch i division 2 räcker bra mycket längre än en hel säsong med Modo.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
scim:
 
Hur många seriefinaler kan Ume spela, egentligen?
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Poffa:

Jag vet, men jag kan inte säga att jag bryr mig.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
scim:

Äääh, du vet väl att allt kan hända i slutspelet? Var nu inte manonegativ.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Poffa: Då gör ju knas sin insats för laget i alla fall för vi kom väl fram till att det var/gick bra att Kamilla inte såg matcherna...
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Poffa:

Själv överväger jag att inte boka några slutspelsbiljetter och lägga pengarna på något roligt istället.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Poffa:
 
Det har jag inte alls gjort! I sådana fall borde jag ha varit 220 (väl?) kronor rikare än vad jag är nu.
 
Frisco:
 
Nej, jag glömde inte. Jag försökte låtsas som att jag kom på det alldeles själv.
 
Dragan:
 
Det känns inte så.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Poffa: Jag kan också gå på min matchbiljett...
 
Att man aldrig kan hålla käften. Skulle aldrig ha nämnt att jag läst ekonomisk historia, för nu har min handledare kommit på att hon kunde lämpa över undervisningen, för niondeklassarna rörande samhällsekonomi, på mig.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Poffa: Hedersvärt av Knas att göra det men hon är väl ett omen. När hon är på plats blir det väl torsk för MoDo? Nå. Knas. Är du i Linköping idag?
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
knaskamilla:

Det sa hon som sålt matchbiljetten till första hemmamatchen i kvartsfinalen, trots att hon egentligen kan gå på den.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
knaskamilla: Du glömde skriva att de orden kom från en före detta polis som nog har väldigt svårt att säga Pavel Skrbek.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Alla:
 
Äh, hörni, låt oss se det här positivt! Det är ju hockey, och det är det bästa vi vet.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Paddan:

Ja, jag menade "ensam om att göra en av sina bästa matcher den här säsongen".
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
scim: Efter denna matchen är jag fullständigt övertygad på att hela grundserien är ett skådespel från MoDo.
Bästa biroll till Kent "Stoneface" Forsberg för sin förmåga att hålla tillbaka hånflinet när han vet vad som komma skall.
Bästa huvudroll går till självklart till Peter Forsberg för den fejkade båtbensskadan. Det var nära att Ann Sandén kom på hela komplotten när dom skulle filma Foppas sk iscomeback i måndags. Tur att dom lyckades få med Olle P och Albert Svanberg på tåget kvällen innan så Foppa hade en ursäkt och hann tillbaka in i omklädningsrummet och ta på "skenan".
Så förbered er på stående ovationer och droppade motståndarhakor när #21 äntrar isen lagom till lagpresentationen (värmt upp i MoDo-hallen) på 1:a kvartsfinalen.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Poffa: Äh, han kan väl inte vara ensam om det om du nämner två namn, eller?
Fast du kanske menade "ensam om att göra en av sina bästa matcher den här säsongen"
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Poffa: Hurra!
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
scim:

Kan inte annat än att hålla med dig om Skägget. Han agerar som ensengångare. Dessutom tror jag hans skiva hakat upp sig, han sägernämligen samma sak inför varje match. Tyvärr händer det inte något.Kanske det är en rejäl smäll som behövs, så var det i alla fall med mingamla skivspelare.

Två spelare får godkänt idag i mina ögon. Hasse J och Timander. Ja, niläste rätt. Timander gör kanske en av sina bästa matcher den härsäsongen, synd att han var ensam om det.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
scim: Äh, en betongsugga är ju färgglad och har förhoppningsvis lite vikt och substans bakom argumenten. Måhända att de är lika enahanda som Kent i varje fall.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
scim: Det är ju inte precis att bara trycka på knappen då slutspelet börjar.
Bedrövlig inställning.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Paddan:

Allt är bättre än inget, för som det är nu hade vi lika gärna kunna ställa en betongsugga bakom spelarna, ungefär samma intelligens och karisma som Forsberg senior.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
scim: Undrar just vilka kandidater de har till ny tränare inför nästa säsong... eller förresten, det har de väl inte ens börjat fundera på än.
Lär väl bli Bäckman eller någon sån där annan tränare som man "vet var man har dom". Skulle själv vilja se lite nya influenser, kanske till och med från utlandet. En irakisk tränare tror jag skulle vara perfekt för oss.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Paddan:

Underbart att höra hur Kent resonerar efter matchen.

"Spelarna är väl inte dummare än så att de ser hur tabellen ser ut"

Hallå? Det borde vara nackskott på att ens tänka i dom banorna som både tränare och elithockeyspelare. AVGÅ.
Kommentera

512473 · »