1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480551 inlägg · 4078 ämnen

Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224

« · 511241 Till forumet


Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Salle: Trots mina väldigt skrala kunskaper i matematik får jag inte skottstatistiken till att bli 26-24 som SVT-Text säger, i varje fall inte med hjälp av skottstatistiken i perioderna (18-6, 5-15, 3-9)
Dessutom verkar inte Text-TV sidan räcka till för alla utvisningarna i matchen...eller så är det någon som inte lärt sig hur man gör en radbrytning.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Min mamma hejar på MoDo,
HiHi ;) fast dom är ganska bra. iaf Sedinarna
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Salle: Du, HV kommer oxå att vara revanschlystna. Dom möter ju VF. HV vinner mot MOODO
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Salle: Du, HV kommer oxå att vara revanschlystna. Dom möter ju VF. HV vinner mot MOODO
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Salle: Tja, det där låter ju precis som de flesta matcher man spelat på bortaplan. Skall bli intressant att se om de två första femmorna kommer igång till slutspelet, eller om man redan nu valt att avsluta säsongen och övergått till allmänhetens åkning.
 
Har Kent hunnit med sin vanliga predikan om att "Vi måste sluta snurra i sarghörnen"?
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Paddan: MoDo visar små små bloss av spel men det falnar lika snabbt som en tändsticka på Titanic... Det som är illa är att det blossar om "fel" spelare. De man vet kan, bla 1:a linen, visar inkentinken.
Sen har man ju inte nåt flyt alls. Sedinarna är inte alls vän med pucken i de chanschanser dom fått av LHC.
PP med puckskckliga #13,#19,#39,#24 & #73 inne samtidigt men ingen tar ansvar i uppspelet och vips ger vi bort pucken till 4-0.
 
Stackars HV på lördag för då borde/måste MoDo vara helvelusiskt revanschlystna och taggade som en igelkott på PCP...
Men just ja... revansch och taggar är inte MoDos grej precis.
 
Bäst är fortfarande Brithén.
 
Det enda livstidskontrakt MoDo bör ge Kent är valfri läktarplats i Frontnose Arena...
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
AM: Har hört ryktas att man, med tanke på MoDos imponerande spel på slutet, funderar på att erbjuda Kent Forsberg ett livstidskontrakt som tränare...
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Salle: Om jag inte minns helt galet så hade man många "supportrar" från MoDo-håll i Leksands Ishall för några år sedan. Resultatet den gången, 8-2 till Leksand. Tyvärr fanns jag närvarande i Leksand den matchen. Resan hem var lång och tung och lång och... glömde jag säga lång... 
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Där stängde jag av webradion....
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Salle: Det är ju det som känts så konstigt också, utöver allt annat märkligt denna säsong, alltså att man tar så förbannat mycket onödiga utvisningar. Någon borde exempelvis säga åt Aucoin att tagga ner lite grann, man behöver inte kliva in och veva i varje sargduell. Men självförtroendet på bortaplan verkar så gott som obefintligt, spelet i egen zon har stora drag av panikslaget beteende över sig och framåt har vi ju de där jönsarna som ska snurra i sarghörnet i fem minuter innan de låter någon annan få låna pucken.
Bitter...nejdå, inte det minsta...
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Salle: ...the fat lady sings, jag vet. Det är sant det du säger, men det känns bara... Jag vet inte... BLÄ! Typ.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Emma no15: It aint over 'til...
 
Denna matchen har ju ingen som helst betydelse så det är inget att dra en slipsten på... Det som är oroväckande är helt plötsligt en liten övertändning till skillnad från den lojhet som ofta funnits denna säsong. Kunde dom bara hållt sig från utv.båset så kunde det blivit match redan i 1:a. Nu gäller det att vinna närkamper, perioden mao alla matcher i matchen för att bygga självförtroende.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Jäbligt? Det skulle vara jävligt, såklart.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Paddan: "eller handlar det hela om att maskera formen?"

Om det ändå vore så väl! Fan, till och med lillebror är bättre än oss. Vilket roligt sluspel det kommer att bli. Vi lär ju åka ut i 4 raka. Ursäkta, men jag är jäbligt uppgiven. Tur att det inte är vi som ska kvala. Då hade vi inte varit ett elitserielag nästa säsong. Men men, det är väl bara att bryta ihop och komma igen antar jag...
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Paddan: Ett frustrerat MoDo som tar mycket felbeslut.
Hinotes näve på Magnus Johansson, Sedins brottning efter Tomas Johansson slagit bort hans klubba och Aucoins konstiga handpassning bakom eget mål. Dessutom en olycklig start för Zacke.
 
Bäst hitills är dubbelförredettingen Brithén.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
scim:

Zakkes form är verkligen inte bra. Kanske är han inte bättre än så här. Vid trean är det också mycket tveksamt agerande...
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Nikki: Åfan, jag som trodde att det var LHC...eller rättare sagt vårt bortaplansspöke... som är vår motståndare ikväll. Så imponerande som vi spelar på bortaplan skulle man nästan kunna tro att vi tillhör de fyra topplagen och har hemmafavör, eller handlar det hela om att maskera formen?
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Vi är sämre än AIK.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Emma no15:

Han släpper returer rakt ut hela tiden. Första får han ta på sig för att han släpper ut pucken rakt ut efter ett tamt skott, andra klarar han inte hålla ihop benen.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
scim: Sopa är väl kanske att ta in. Men jag har definitivt sett honom bättre. Hoppas dom klarar av att vända. Nog för att det bara gått snart 10 minuter av matchen, men det ser faaan inte ljust ut.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Emma no15:

Zakke är en sopa, han har inte ett rätt än så länge.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
2-0. Riktigt dåligt måste jag säga!
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Frisco:

Nu mot andra sidan gatan för att följa matchen på TV. Förmodligen vinner vi, jag tror på 2-4.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Nalle Sjuh: [Morgårdshammars IP"?]

HAGVALLEN är det enda namn jag känner till. Se länk.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Dream Team: "Undrar hur E.ON-loggan ser ut?" (länk)

E-on Arena har väl f.ö. Borussia Dortmunds supportrar fruktat att deras "Westfalenstadion" skulle döpas om till, huvudsponsorer som de är, men nu lär väl just "Arena"-varianten vara upptagen (eller så bryr sig väl huvudkontoret bara inte om en ishall med knappt 6000 platser i norra Sverige...hmm?). En annan konspiratorisk tanke hos nordtyskarna har tydligen varit "Westfalenstad.eon".

Frisco: Vad hette nu Morgårdshammars hemmaplan, var det så enkelt som "Morgårdshammars IP"?
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Dream Team: E.ON... kanske det är en bild på en euforiskt rejvande ynglig med jättepupiller och flaschiga kläder på någon leråker?
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Frisco: Inte tu tal om att det är helt förkastligt att ha en kråka på matchtröjan som är så anskrämlig. Tallar på tröjor är däremot vackert, speciellt på Timrås tröja. Ett antal av tallarna utanför Sydkraft Arena sågades dessutom ner för att loggan därpå skulle synas bättre. Undrar hur E.ON-loggan ser ut? Är den större kanske det enbart blir ett kalhygge kvar på Sportvägen i Timrå...?
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Poffa, Dream Team: Som skrivet, den högra är betydligt snyggare. Den vänstra är även det betydligt snyggare än att ha en kråka på klubbmärket.

Poffa: 8 tomrader följt av nån underlig variant av ett tabellinlägg i olika höjder var oläsligt på min skärm.

PS, tallarna utanför Kempehallen är vackra.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Dream Team:

Exakt. Den högra är dessutom så mycket snyggare.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Poffa: Så, hur det ser ut spelar alltså ingen roll? Det var intressant...
 
   
 
 
Ja, jag kan ju läsa MoDo Hockey lika bra på båda bilderna, så då spelar det väl ingen roll HUR det ser ut då....? ;)
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Frisco:

Ser bättre ut? Spelar det någon roll? Du klarade av att läsa mitt inlägg också. Bahf!
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Poffa: Undrar om det inte ser lite bättre ut så här?
Obs, jag använder Mozilla Firefox.

Linköpings HC - MODO Hockey

ANDERSSON, Thomas

SVENSSON, Per (s)
SMEDMAN, Nicklas
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Kvällens domare enligt swehockey.se:

Linköpings HC - MODO Hockey ANDERSSON, Thomas SVENSSON, Per (s)
    SMEDMAN, Nicklas

Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Frisco:

Jo, men det är ju då pöbeln håller med mig som jag börjar oroa mig för att jag har fel, så håll med Scim du.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Poffa: Jag håller med Scim.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
scim:

Nej då. Det behövs inte. Fakta i fallet är entydiga. Felet är inte mitt.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Poffa:

Skyll ifrån dig.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
scim:

Icke. Det är inte Webläsarens fel, det är den Microsoftindiktronerade HS+ rutan som gör det.
Kommentera


Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Poffa:

Menförgudsskullköpennywebbläsare.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
När Kent säger många supporters så menar han inte bara MODOTifo ochMODO Syd, utan syftar även på det chartrade plan med sponsorer somlämnar Gideå i morgon. Planet åker ner till Linköping där de kommer bliguidade runt i Cloetta Center och sedan äta lunch på en restaurang inärheten.

Efter matchen kommer planet ta hem både sponsorer och laget. Lagetstannade ju kvar i södra Sverige mellan matcherna mot Malmö ochLinköping.
Kommentera

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Kommentar

Coachen Kent Forsberg var inte munter efter 3-4 i Malmö, lagets tredje förlust av fyra möjliga i vinter mot Skånegänget.
- Så här får det förstås inte se ut, säger Kent. Det såg trots alltstabilt ut då vi tog ledningen med 2-0 och hade 3-l inför sista, men såställer vi bara ut skridskorna i sista och det håller förstås inte.

19-3 i skott till Malmö i slutronden, 0-3 i mål, snacka omdystra siffror.
- Klart vi skäms. Nu hoppas jag det blir generalskärpning mot Linköpingså vi får tillbaka en del av det stukade självförtroendet införslutspelet.

Samma läge som i höstas. Förlust i Malmö (0-3 då), sedan match i Linköping och då gick det bra, 2-1 och tre poäng.
- Vi får hoppas på något liknande nu, säger Kent Forsberg.

Mikael Zajkowski tar över målvaktsspaden, Per Svartvadet ansluter tilltruppen i Linköping. Kapten Svartvadet var hemma i tisdags, sedanfamiljen fått tillökning på natten (en dotter, grattis!).
- Jag räknar med att Svartvadet ska spela, hur jag sedan formerar uppställningen exakt är mera osäkert.
- Vi ska i alla fall göra allt för att göra en bra insats i CloettaCenter medvetna om att vi har många supporters på plats, säger coachForsberg.

Noterbart om laget

Skadadespelare: Lars Jansson (knä), Pierre Hedin (bruten arm), tränar numeraoch Peter Forsberg (handled), på skridskor numera. Sjuk: AndreasSalomonsson.

Kommentera

Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224

Målvakt:
30 Mikael Zajkowski
(35 Tommy Salo).

Backar:
3 Mattias Timander,
24 Adrian Aucoin

7 Jesper Damgaard,
73 Frantisek Kaberle

5 Hans Jonsson,
6 Tobias Enström

Extraback:
8 Oscar Hedman.

Forwards:
13 Mattias Weinhandl,
39 Per Svartvadet,
19 Matkus Näslund

12 Daniel Sedin,
20 Henrik Sedin,
58 Dan Hinote

27 Alexander Steen,
40 Magnus Gästrin,
22 Joakim Lindström

26 Mattias Wennerberg,
4 Jan Öberg,
18 Peter Öberg.

Extraforwards:
17 Fredrik Warg,
29 Morten Green.

Kommentera

« · 511241