1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507904 inlägg · 4189 ämnen
« · 511519 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Ståplatsbiljetter till Timrå-Modo
Har tre biljetter till salu. Någon som är intresserad?

Skicka i så fall ett mail.

[email protected]

Sv: ZZZ-tråd
knaskamilla:
nej jag har inte sett någon bild på din audi.
ja men om du, bilar och sollefteå inte går ihop så kanske det blir lika illa om det är du,bilar och sollefteåbor.

Sv: ZZZ-tråd
ria-ra:
 
Du har väl sett bild på Hilding? Förresten så är det nog ingen fara, Övik är långt ifrån Sollefteå (som sagt).

Sv: ZZZ-tråd
Poffa:
jamen jag har ju nog med mina fyllhundar.
eller har knas en kombi?

Sv: ZZZ-tråd
ria-ra:

Jag har då krävt en plats. Fler lär ansluta i samband med biljarden.

Sv: ZZZ-tråd
Poffa:
ska fler än knas åka?

Sv: ZZZ-tråd
ria-ra:

Hur nyktra tror du de som kommer åka Hilding till hockeyn är då?

Sv: ZZZ-tråd
Poffa:
ja men de gör jag inte heller. jag är fyllchaffis för tusan. det är enda gången man får beröm för hur bra förare man är fast man missat stopplikt.

Sv: ZZZ-tråd
ria-ra:

Hon sa väl att du skulle få köra, om jag inte missminner mig.

Sv: ZZZ-tråd
Lumber Jack:
jag åker gärna till frisco innan matchen men janne sa att vi skulle åka buss.

Knas: i hilding åker jag aldrig!

Sv: ZZZ-tråd
Lumber Jack:

Äääh, ta en mjölkdring och sätt dig och se lite svenskt kulturarv du också, din långhåriga hårdrockare.

Sv: ZZZ-tråd
westerlind: Schlagerfestivalen... ja den ligger i rätt tråd... ZZZ. Stäm ner nått tonsteg, överstyr och höj, fjollor!

Sv: ZZZ-tråd
Frisco:
Äh, var inte så hård mot grabben, han är ju söt. Tror starkt på honom i schlagerdeltävlingen i morgon(?) - åtminstone en modoit kommer att rösta på honom, oavsett vad han sjunger. Misstänker att den här omgången definitivt kommer att bevisa telefonomröstningarnas överlägsenhet över det gamla tramsiga sättet när man hade en jury som hade fingertoppskänsla och branschkunskap.

Sv: ZZZ-tråd
El Maco: Hehe. Jag tar över vakten från nu och 5 minuter framåt. Sen måste du vakna igen. Jag ska ut till Tempelstaden och göra ett dagsverke.

Ciao.

Sv: ZZZ-tråd
Frisco: Skönt att du tar över vakten, då kan jag gå och lägga mig.

Sv: ZZZ-tråd
Poffa: Undrar vad vi firade?

knaskamilla: Vilken äcklig bild. Kan du inte fixa en bild där han håller micken lite maskulint?

Sv: ZZZ-tråd
Illa med en förlust. Än värre att det inte verkar ske någon förändringrunt laget och spelet. Men tårtan och kaffet var gott, sällskapettrevligt och matchen värdelös. Brithén är bra som bisittare.

ZZZZz ZZZzzZ Zz

Sv: ZZZ-tråd
Jag är så glad för att scim äntligen kommit till sans och insett att en snarkande Stenmarck hör hemma lika mycket i den här tråden som vilken annan bild som helst av de som fått ligga kvar genom tiderna. Hurra.

Gonatt med er. Dröm inte om dagens match eller framtida matcher av samma karaktär. (Se det som ett tips.)


Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Martin S: Tyvärr så vet ju inte karl´n hur man tacklar. Hela tiden handskarna i ansiktet på den han tacklar. Fast konstigt nog är det ju inte det han åker ut för.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Martin S:Hinote skulle bli en tändning för laget. Javisst. Tänder man på någon som sitter i utvisningsbåset halva matcherna så.
Vart är Modo på väg. vi behöver foppa.
en sak kan jag lova er. skulle modo vara illa ute och det blir en avgörande match i kvarten, foppa kommer att spela den om det så bär eller brister.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Lumber Jack:
 
Om du lockar med att hon får köra Hilding går hon säkert med på tidig avgång. 

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Hinote är förresten på väg mot nytt utvisningsrekord i MODO. Det tidigare rekordet har Pihl med 113 och Hinote har 104 med två matcher kvar. Med sina 6.50 minuter i snitt per match så har också Dan det högsta snitten i Elitserien så vitt jag kan se.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Paddan: Fegis där, vi ska säga till Knas att ta det lugnt på lördag så inte kindfärgen blir lite smårosa.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Salle: Hehe. det skullle nog behövas en Bäckis för att väcka liv i de här sengångarna. Det ser ut som att alla ätit gamla ostron

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Poffa:
 
Tja. Det är ju på eget bevåg. Fast jag tar inte vägen över Sollefteå, så det ska nog gå bra.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Frisco: Vi får väl se vad ria-ra säger, det är ju hon som basar över avgångstiden. Men vi siktar in oss på ett lir.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
knaskamilla:

Jag kräver att få åka med Hilding då. Kräver, gör jag...

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Frisco: Äh, jag har ju sett på er hur man blir när man biljardar, knepigt nog blir man väldigt rödbrusig av kinderna av sånt där biljardande, så det aktar jag mig noga för att utsätta mig för.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Frisco:

Glöm inte bandysvikaren också... Själv ska jag nog åka till Kempis i Hilding.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Lumber Jack: På lördag vankas det biljard. Sen åker vi till Kempis allihop i samlad trupp för något mindre underhållande. Samlad trupp förresten? Nej det blir nog inte det, Paddan törs nog inte biljardera den här gången heller.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Snart är det slutspel, men först är det lördag. Härliga tider, strålande tider!

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Ojoj, den rubriken var inte lite fyndig. Hur kan man bara komma på en sån grej?

Jag tycker att Modo-spelarna tog många onödiga utvisningar. Om man får läge att spela PP i 5 minuter är det dumt att dra på sig en crosschecking på det sättet.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Vad konstigt att Brynässidan har en bild från Ö-vik som banner

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
scim: Var det inte så att det är träningsvärken efter en bandymatch i division 2 som sitter i mer än en hel säsong?

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
scim:
 
Åh fy fan. Då förstår jag att du har ont i kroppen efter att ha spelat.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
scim:

Blir inte spelarna väldigt trötta av att spela samma match i sex månader?

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
knaskamilla:

En bandymatch i division 2 räcker bra mycket längre än en hel säsong med Modo.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
scim:
 
Hur många seriefinaler kan Ume spela, egentligen?

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Poffa:

Jag vet, men jag kan inte säga att jag bryr mig.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
scim:

Äääh, du vet väl att allt kan hända i slutspelet? Var nu inte manonegativ.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Poffa: Då gör ju knas sin insats för laget i alla fall för vi kom väl fram till att det var/gick bra att Kamilla inte såg matcherna...

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Poffa:

Själv överväger jag att inte boka några slutspelsbiljetter och lägga pengarna på något roligt istället.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Poffa:
 
Det har jag inte alls gjort! I sådana fall borde jag ha varit 220 (väl?) kronor rikare än vad jag är nu.
 
Frisco:
 
Nej, jag glömde inte. Jag försökte låtsas som att jag kom på det alldeles själv.
 
Dragan:
 
Det känns inte så.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Poffa: Jag kan också gå på min matchbiljett...
 
Att man aldrig kan hålla käften. Skulle aldrig ha nämnt att jag läst ekonomisk historia, för nu har min handledare kommit på att hon kunde lämpa över undervisningen, för niondeklassarna rörande samhällsekonomi, på mig.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Poffa: Hedersvärt av Knas att göra det men hon är väl ett omen. När hon är på plats blir det väl torsk för MoDo? Nå. Knas. Är du i Linköping idag?

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
knaskamilla:

Det sa hon som sålt matchbiljetten till första hemmamatchen i kvartsfinalen, trots att hon egentligen kan gå på den.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
knaskamilla: Du glömde skriva att de orden kom från en före detta polis som nog har väldigt svårt att säga Pavel Skrbek.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Alla:
 
Äh, hörni, låt oss se det här positivt! Det är ju hockey, och det är det bästa vi vet.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Paddan:

Ja, jag menade "ensam om att göra en av sina bästa matcher den här säsongen".

« · 511519 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB